View previous topic :: View next topic |
Hvem var best? |
Lund Hansen |
|
2% |
[ 4 ] |
Svensson |
|
4% |
[ 8 ] |
Lædre Bjørdal |
|
25% |
[ 42 ] |
Eyjolfsson |
|
4% |
[ 7 ] |
Skjelvik |
|
1% |
[ 3 ] |
Midtsjø |
|
37% |
[ 62 ] |
Konradsen |
|
0% |
[ 1 ] |
Jensen |
|
9% |
[ 16 ] |
Mikkelsen |
|
6% |
[ 11 ] |
Wiljalmsson |
|
5% |
[ 9 ] |
De Lanlay |
|
0% |
[ 1 ] |
Helland |
|
0% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 165 |
|
Author |
Message |
muppet Proff

|
Posted: 21.08.2015 12:01 Post subject: |
|
|
oddarild wrote: | Håper på dette laget:
Hansen
Svensson - Holmar - Bjørdal - Skjelvik
Konradsen - Selnæs (hvis han er 100%) - Midtsjø
Helland - vilhjalmsson - De Lanlay |
Sett inn Mikkelsen og ta ut Helland så er jeg med =)
Helland kan godt få hvile litt. _________________ A job ain't nothing but work =) |
|
Back to top |
|
 |
oddarild Proff
|
Posted: 21.08.2015 12:06 Post subject: |
|
|
Ja, jeg tenkte på det selv, og det er kanskje det lureste, men tenkte at det kanskje er litt viktig at han får muligheten til å briljere litt igjen, etter gårsdagen, men han har nok selvtillit til å riste av seg den kampen rimelig fort uansett:) |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 21.08.2015 12:13 Post subject: |
|
|
Helland har mer enn nok selvtillit fra før, og når han i tillegg scoret og RBK vant i går, så trenger ikke han rundspille stakkars Mjøndalen for å få tilbake troen på egne ferdigheter.
Den troen har han aldri mistet. Du kunne se, også i går, hvordan Helland - til tross for at han ofte mislyktes - stadig prøvde på nytt igjen. Og jaggu ble han ikke belønnet med scoring.
Helland kan trygt hviles på søndag, så kommer han garantert til å rundspille Steua på torsdag. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 21.08.2015 12:55 Post subject: |
|
|
Jeg ser gjerne Konradsen spille 90 min på Søndag, er også enig i at Helland og Søder kan hviles her. Litt bekymret for slitasjen på back-rekka, selv om Jonas Svensson spiller alt som er(mvp?).
Spørsmålet blir fort hvem skal inn å spille fra start og hvem skal få komme inn å få 20 kanskje 30 minutter. Selv om jeg vet noen av disse gutta ikke er kjempe populære, men nettopp i slike oppgjør har man jo spillere som Hou, Stamnestrø, Nielsen og kanskje også Gamst, Lunna og Dorsin for å hvile de som har spilt mest.
Nielsen har ikke imponert meg, og jeg tviler på at han kan utrette noe hvis MIF legger seg bakpå, men han har jo fart å kan brukes i bakrom(innbytter?). Gamst kan jeg se for meg får spille, hvor mye bryr jeg meg ikke om, men fint om han kan brukes for å hvile f.eks. Mike. Så håper jeg vi får brukt en av unggutta i løpet av kampen.
Har uansett klokketro på 3 poeng på Søndag!  |
|
Back to top |
|
 |
torrax Junior
|
Posted: 21.08.2015 14:01 Post subject: |
|
|
Nielsen har vel operert lysken? |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 21.08.2015 14:10 Post subject: |
|
|
Ja _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
rokdog Junior
|
Posted: 21.08.2015 14:30 Post subject: |
|
|
Den selvtilliten til Helland begynner å bli litt vel stor spør du meg. Så flere ganger igår at han hele tiden trekker innover for å gå seg fast i jakten på skudd fremfor å trekke ned (uten ball) for overlapp eller gå ned for innlegg med ball.. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 21.08.2015 14:42 Post subject: |
|
|
Så vel strengt tatt ut som om Svensson hadde mer enn nok med å holde defensivt - og at det var en del av kampplanen, og at det ikke ble mange overlappsmuligheter. Samtidig er det utrolig vanskelig å gjøre mye positivt uten konstant hjelp når du hele tiden blir dobbel -og trippeldekket slik Helland ble i går. Steaua hadde gjort hjemmeleksene sine. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.08.2015 14:48 Post subject: |
|
|
Joda, vanskelige arbeidsforhold for all del, men liten evne til å justere seg heller. Han kunne prøvd å gjøre de andre bedre når han selv var så iskald, fått ballen tidligere inn til de andre som kunne skapt noe f.eks. Men som sagt tidligere, der er vanskelig å kritisere en som scorer hver gang han tar på seg trøya. Jeg sa det til de jeg så kampen med i går, sjeldent man ser en spiller være så dårlig som Helland, men likevel ha trua på at han kan avgjøre kampen for oss når som helst. Det er utrolig styrke. For hans egen del bør han dog se på kvaliteten i spillet sitt, det vil avgjøre hvilket nivå han eventuelt blir solgt til, for han må bli bedre der om han virkelig vil opp blant de beste. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 21.08.2015 15:16 Post subject: |
|
|
Det er sant nok at han skulle gjort ting litt enklere i går.
Men samtidig var det han som satte i gang våre to beste kontringer i førsteomgang ved å dra på seg folk, slå tidlig inn til rettvendt indreløper med rom å løpe inn i/eller rett over til ledig Mikkelsen.
Det er ikke uten grunn at Mikkelsen hadde en autostrada på venstresiden hver gang vi kjørte kontring - de konsentrerte seg veldig om vår høyreside og Helland i særlighet. Da er det opp til den andre siden å utnytte at de får mer rom og tvinge mer oppmerksomhet til de, slik at Helland, Svensson og Jensen får lettere arbeidsvilkår. Det har venstresiden vært litt for dårlig til de siste ukene. Man ser lett at alle motstanderne konsentrer det defensive arbeidet rundt det å stoppe vår høyreside. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 21.08.2015 15:53 Post subject: |
|
|
Helland kom seg da faktisk forbi et par ganger i går, selv om noen hevder det motsatte. Det meste irriterende var at han spilte bort flere enkle pasninger. Styrken til Helland er at han drar på seg mye oppmerksomhet og skaper rom for andre, og selv når han spiller svakt så er han hele tiden en potensiell trussel. Han tør prøve igjen uansett, og plutselig så smetter han forbi eller dunker ballen i mål fra distanse. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 21.08.2015 17:38 Post subject: |
|
|
Fantastisk tiltak av sponsorene til MIF.  _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 21.08.2015 20:09 Post subject: |
|
|
Generelt
- Dommer: Tom Harald Hagen, Grue IL
- Lagene har møtt hverandre 27 ganger i øverste divisjon. Historikken mellom lagene er helt jevn, 10 seirer hver, mens sju kamper har endt uavgjort.
- PÃ¥ Lerkendal har RBK seks seirer, MIF fem, mens to kamper har endt uavgjort.
- Det scores i gjennomsnitt 2.69 mål per kamp når disse lagene møtes på Rosenborgs hjemmebane i Tippeligaen.
- Rosenborgs største seier på hjemmebane kom i 1972 da laget vant 3-0. Største tap kom i 1974 da Mjøndalen vant 1-4.
- Mjøndalen vant det omvendte oppgjøret i vår med 3-2 den 12.mai. Pål Andre Helland (21’) og Tobias Mikkelsen (22’) sendte RBK i en 2-0 ledelse, men MIF snudde kampen med mål av Mads Hansen (36’) og Rhett Bernstein (43’ og 90’).
- Lagene møttes på Lerkendal i kvartfinalen i cupen den 13.august. RBK vant 4-0 etter mål av Alexander Søderlund (16’), Yann-Erik De Lanley (28’), Matthias Vilhjalmsson (34’) og Pål André Helland (59’).
- Forrige gang lagene møttes på Lerkendal i Tippeligaen var i august 1992. Mjøndalen vant med 2-1. Jone Hesjedal og Per Ivar Fornes scoret for Mjøndalen, mens Arild Nordfjærn var sist på RBKs reduseringsmål.
Rosenborg
- Rosenborg har fem strake seirer i TL, siden 0-1 borte mot Bodø/Glimt den 5.juli.
- Rosenborg har vunnet sine 10 siste kamper i alle turneringer, siden 0-0 hjemme mot Vikingur den 9.juli (før møtet med Steaua torsdag kveld).
- RBK har ikke tapt på sine 20 siste hjemmekamper i TL, siden 1-3 mot Stabæk den 16.mai i fjor.
- Alexander Søderlund er toppscorer i Tippeligaen med 19 mål på de 20 første kampene denne sesongen. Det er like mange som Vidar Örn Kjartansson, som sto med 19 mål etter 20 serierunder forrige sesong.
- Søderlund har scoret i fem strake TL-kamper for RBK. Dette er første gang i karrieren at Søderlund scorer i fem TL-kamper på rad. Den forrige RBK-spiller som klarte dette i en og samme TL-sesong var Steffen Iversen i august-oktober 2006. Olivier Occean, Veton Berisha, Adama Diomande og Ernest Asante har alle scoret i fem strake kamper denne sesongen. Forrige spiller som scoret i mer enn fem på rad i én TL-sesong var Gylfi Einarsson (LSK) med sju strake i 2004.
- Rosenborg har fem spillere som har startet alle 20 TL-kamper denne sesongen. Søderlund, Midtsjø, Jensen, Hansen og Svensson har alle vært fast inventar på RBKs lag. Fem spillere som har startet alle 20 er flest i TL, sammen med Stabæk.
- Holmar Eyjolfsson og Ole Selnæs (fire gule), Jonas Svensson, Alexander Søderlund og Fredrik Midtsjø (to gule) må stå over neste kamp ved ny advarsel.
Mjøndalen
- MIF har sluppet inn mål i sine 19 siste TL-kamper, siden serieåpningen.
- MIF har scoret i sine 10 siste kamper i TL, men kun vunnet én. Mjøndalen har gått av banen uten å score i kun to av 20 TL-kamper i år.
- Mjøndalen har scoret 10 mål i kampens siste 15 minutter i år. Bare RBK (12) har flere i dette tidsrommet.
- MIF gir seg aldri. Laget har scoret poenggivende mål på overtid i seks kamper i år, flest av lagene i TL. Tre kamper er vunnet (TIL 4-3, RBK 3-2, FKH 2-1, mens tre kamper gitt uavgjort (Odd 2-2, Sandefjord 2-2, Sarpsborg 2-2). Fire av seks overtidsmål er scoret av midtstoppere (Bernstein 2, Arneberg og Sundli).
- Magnus Sylling Olsen (seks gule), Joachim Olsen Solberg og Christian Gauseth (fire gule), Sanel Kapidzic (to gule) må stå over neste kamp ved ny advarsel.
_________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.08.2015 22:14 Post subject: |
|
|
Denne kampen føles på en måte nesten som et lite antiklimaks akkurat nå.
Tross tabelltopp, styrket tropp, sol og 25 grader, en alle tiders oppladning i første playoff-kamp og antagelig en god del studenter som også vil være med på å lage stemning ...
Får håpe det går over til søndag  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 21.08.2015 22:50 Post subject: |
|
|
Her kan vi spare Jensen og dersom Ole spiller kan vår islandske nr 10 spille spiss. Sikkert flere vi bør spare. |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 22.08.2015 10:39 Post subject: |
|
|
Jeg vet at alle utvekslingsstudenter ved NTNU har fått gratisbilletter, så det er kanskje grunnen til det store salgshoppet 6-7 dager før kamp. Disse ble utdelt som papirbilletter, så jeg antar at disse blir regnet med i endelig publikumstall uanvhengig av hvor mange som faktisk møter opp. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 22.08.2015 11:56 Post subject: |
|
|
Ser i adressa at kjernen skal lære disse forskjellige sanger ogsÃ¥. Kan jo bli spennende Ã¥ høre! 😊 |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 22.08.2015 12:05 Post subject: |
|
|
Tar med meg 17 jævler (les: Studenter) på kamp i morgen ass  _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.08.2015 15:55 Post subject: |
|
|
Konradsen bør inn for Jensen i denne så han får litt hvile. Vi trenger han 100% hjemme mot Steua. Er vel ikke så lenge siden han fikk treningsfri fordi han var sliten. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 22.08.2015 15:58 Post subject: |
|
|
Kan ikke skjønne annet enn at Selnæs hviles her, er det virkelig vits i å gamble med ryggen og hofteleddsbøyeren hans nå? Konradsen bør spille for han. Hvis nå Selnæs skulle finne på å spille så kan godt Jensen få hvile, enig i det. Men vi bør bytte ut kun en fra den faste midtbanen så det ikke blir for storre endringer. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.08.2015 16:02 Post subject: |
|
|
Hvorfor enten eller ? Vilhjalmsson klarer da seg helt kurrant sentralt. Konradsen, Vilhjalmsson og Midtsjø bør være mer enn godt nok for å høvle over Mjøndalen. I en kamp som kan være et lite anti-klimaks etter Steua kampen, kan det være lurt å slippe til et par av de på benken, som er interessert i å spille seg inn i 11eren. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 22.08.2015 16:06 Post subject: |
|
|
Fordi jeg synes det blir for mye å bytte ut 2/3 av midtbanen vår i en slik kamp. Anti-klimaks, undervurdering, osv. Vi trenger det beste laget vi kan stille, uten å være dumme med skader/belastning, på banen her. Vi tåler ingen poengtap. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.08.2015 16:14 Post subject: |
|
|
Vi er 3 divisjoner bedre enn dette laget, og avgir vi poeng skyldes det utelukkende dårlig innstilling hos spillerne. Vi knuste dette laget 4-0 på en dårlig dag sist gang.
Kampen på torsdag er uhyre viktig for den vidre sportslige satsingen til klubben, i tillegg skal vi til Tromsø et par dager senere. Å hvile Jensen i det som skal være sesongens enkleste seriekamp er helt uproblematisk. Vilhjalmsson har jo spilt mer enn Selnæs de siste ukene, så at det skulle forstyrre rytmen i laget nevneverdig ser jeg ikke. Lite vits å samle opp landslagsspillere på benken om man er livredd for å bruke de hjemme mot Mjøndalen. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 22.08.2015 16:29 Post subject: |
|
|
Vi er ikke tre divisjoner bedre enn Mjøndalen. Blir jo helt flåsete. Vi er nødt til å ta denne kampen på alvor og det betyr for meg å stille med det beste laget vi kan gjøre, innenfor rimelighetens grenser. Og gjør vi det sitter det svært få landslagsspillere på benken. Konradsen er jeg helt sikker på at spiller, enten som sentral eller som indreløper.
Kampen på torsdag er viktig, det tror jeg ikke du møter mye motbør på. Men serien er fortsatt viktigst. Taper vi gullet nå(ja, jeg sier taper) og dermed mister muligheten til å kvalifisere seg til CL neste år vil være ekstremt nedslående, dessuten vil vi omtrent være sikret EL som trøstepremie neste år igjen om vi vinner. Så jo Molde i år, de måtte jo gå inn for å tape omtrent mot Dinamo Zagreb for å ryke ut fra 3.runde, og er likevel veldig nære EL. |
|
Back to top |
|
 |
AlexanderHallberg Proff
|
Posted: 22.08.2015 16:32 Post subject: |
|
|
Enig at vi kunne ha hvilt Jensen for Konradsen i denne kampen. Uhyre viktig å ha en 100% "fit" Jensen mot Stueaua. Mens Konradsen trenger kamptrening. I værste fall må vi dytte innpå Jensen i 2.omg men det tviler jeg sterkt på... Konradsen er en klassespiller _________________ Det går som det går mot toppen |
|
Back to top |
|
 |
|