English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europacup 2015/16
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 46, 47, 48  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2015 22:15    Post subject: Reply with quote

Jeg ser for meg at Brøndby er en klubb som plutselig kunne tilbydd 50 mill for Ingebrigtsen. Og om han hadde takket ja, så hadde det likevel gått helt på trynet.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 20.08.2015 22:21    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Var vel ikke veldig høy odds for akkurat den dog. Tror 3-0 til Odd etter 22min hadde gitt rimelig pen avkastning dog Smile

Nei, men læll. Smile

-----

Bra jobba STRANDerGUD Tommel'n opp!
SeG
Veteran

PostPosted: 20.08.2015 22:32    Post subject: Reply with quote

Nei, bra jobba Rosenborg Very Happy

Men jo, takk Wink
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2015 08:39    Post subject: Reply with quote

Registrerer at Odd hylles etter alle kunstens regler etter å ha TAPT PÅ HJEMMEBANE mot et meget bra lag som tok for lett på motstanden. Mens Molde og Rosenborg, som tar store steg mot avansement, får en oppsummering av kamputfallet og that's it.

Dersom det stemmer at Odd-spillerne og treneren ikke tok det tungt at tyskerne snudde 0-3 til 4-3 den siste timen av kampen, så håper jeg de det gjelder aldri blir aktuelle for Rosenborg. Maken til tapermentalitet! Man gir ikke fra seg 3-0 på hjemmebane, ikke mot noen, aldri. 3-4 i en kamp der Dortmund hadde fire stolpeskudd, og ett av Odd-målene er en gedigen keepertabbe er ikke noen norsk klubblagsprestasjon som spillerne skal huske med et smil resten av karrieren.
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 08:48    Post subject: Reply with quote

Finnes det noen fordeler for RB at Molde tar seg til gruppespill? Vil det f. eks ha noen praktisk betydning mtp rankingpoeng til neste års CL kvalik? Jeg sliter fælt med å håpe på at Molde tar seg videre, men mulig det kan ha noe å si for neste år..?
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.08.2015 09:09    Post subject: Reply with quote

Om de tar seg videre så er jo sjansen til stede for at rankingpoengene deres kan hjelpe oss senere.

Men: Om Molde går videre vil de mottat nær 50 millioner kroner, og RBKs del av potten blir 10 millioner kroner mindre. Er ikke noe å lure på, selvsagt håper man ikke at Molde tar seg videre og at vi taper 10 mill! Smile
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 09:27    Post subject: Reply with quote

At molde får litt ekstra grunker bryr meg ikke så mye. Pengene går vel indirekte til røkke i så tilfelle, da han bidrar mindre for å utjevne eventuelt underskudd.

Det at rosenborg derimot får mindre penger er et mye større argument. De rankingpoengene vi får av at molde går til gruppespill er IKKE verdt 10 millioner.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 09:32    Post subject: Reply with quote

Enig zaphod81. oddd tapte jo kampen og er i praksis ute. Det var bra at de klarte å skaffe seg en 3 målsledelse men det hjelper da ingenting når de likevell taper på hjemmebane.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 09:54    Post subject: Reply with quote

Men enn om både molde og RBK skulle greie å gå videre fra gruppespillet da. Vil nasjonskoeffisienten bli kraftig påvirket av det?

Jeg tenker at det må jo være en fordel om Norge får en høyere ranking så vi slipper unna så mange runder med kvalifisering. Er jeg helt på jordet?

Forøvrig er jeg likegyldig til moldes prestasjoner i Europa, nettopp med denne argumentasjonen i hånd som en motvekt til alt det andre som vekter andre veien.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2015 10:35    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med deg zaphod, men har bitt det i meg for ikke å virke surmaga.

Odd var på vei til noe stort og det var en fantastisk halvtime i Skien, men når Dortmund svarer med fire, som etter hva jeg har sett av sammendrag fort kunne vært både fem, seks og sju, så er det ikke all verden å feire. Det gikk fort og kraftig fra himmel til limbo, og kampen ender mest opp som en kuriositet i fotballverden, hvor det beste laget hadde noe så sjeldent som et tysk arbeidsuhell.
KenMan
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 10:51    Post subject: Reply with quote

Det var en mye større bragd at RBK vant 3-0 borte mot FCSB enn at Odd tapte 4-3 hjemme mot Dortmund. End of story!
SeG
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 10:55    Post subject: Reply with quote

Hvis en ussel halvtime av kampen definerer prestasjonen så har vel Rosenborg mange slike som kunne lett overgått Odds start i går.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2015 11:04    Post subject: Reply with quote

Ser det for meg i avisene i fremtida: "I dag er dert ti år siden Odd ledet mot Dortmund", "Gjensyn med halvtimen Odd hadde det tyske mesterlaget i kne", "Samuelsen ser tilbake på sin karriere: - Det var moro de drøye 20 minuttene vi ikke ble knust av Borussia!".
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 11:11    Post subject: Reply with quote

Haha!
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 12:35    Post subject: Reply with quote

Pinlig å se seiersintervjuene med fagermo og odd sine spillere. De har ikke fått med seg at de tapte kampen på hjemmebane. Det hjelper jo ikke å lede 3-0 hvis man slipper inn 4 etterpå. Å feire som om man har prestert noe helt hinsides blir for dumt og viser et labert ambisjonsnivå. De kommer aldri til å vinne over et slikt lag når de er overlykkelig over å ha tapt på hjemmebane.
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 12:52    Post subject: Reply with quote

Uansett hvordan man vrir og vender på det så er det ingen tvil om at gårsdagen var en historisk og minnerik kveld for norsk klubbfotball, sett med norske øyne. Det var rett og slett en høydare Tommel'n opp!
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 13:09    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
At molde får litt ekstra grunker bryr meg ikke så mye. Pengene går vel indirekte til røkke i så tilfelle, da han bidrar mindre for å utjevne eventuelt underskudd.

Det at rosenborg derimot får mindre penger er et mye større argument. De rankingpoengene vi får av at molde går til gruppespill er IKKE verdt 10 millioner.

Vi må nå tenke strategisk, for flere år fremover i tid.

I år er det Molde, neste år kan det være Stabæk, året etter det igjen Strømsgodset osv.

Rosenborg vil alltid være tjent med at andre norske lag tar seg så langt som mulig i Europa, slik at nasjonsrankingen går opp, og vi også får flere nasjonspoeng i tillegg til de poengene Rosenborg alene sanker med seg.

I 1999 gikk Rosenborg direkte inn i gruppespillet i CL, mens Molde fikk muligheten til å kvalifisere seg. Tenk om det hadde vært motsatt? At Rosenborg i 1998 ble slått av Molde på målstreken i serien men allikevel fikk sjansen til å spille i CL året etter? Slik var det for et par år siden også i Danmark. FCK hadde tatt mye poeng i Europa, og ble bare nummer to i serien et år. Tror det var Midtjylland som da gikk direkte inn i CL gruppespill, mens FCK fikk som runner up i dansk serie fremdeles sjansen til å ta seg til CL.

I tillegg kommer vi senere inn i kvalikrundene, og vi har større sannsynlighet for å være ranket, som er veldig viktig i playoff-kampene.

Jeg synes derfor det blir helt feil å ikke ønske et norsk lag videre i Europa bare fordi det er Molde som klubb, eller fordi vi i år "taper" 10 millioner om også et annet norsk lag skulle gå videre til gruppespill i EL. Vi må heller tenke slik at uavhengig hvem det er som går videre så styrkes Rosenborgs fremtidige sjanser i Europa.

Om Rosenborg blir gode nok under Kåre, så vil lista uansett være spill i Europa hvert år og alltid med i gullkampen her hjemme. Da skal vi bare takke og bukke for den hjelpen vi kan få av de andre norske klubbene, og de vil uansett ikke være i nærheten av å utfordre Rosenborg over tid om de ikke driftes fornuftig økonomisk-administrativt, lokker til seg gode talenter, og har et meget bra trenerteam. Per i dag er dette i favør Rosenborg 3-0 vis a vis Molde, og for å gi Rosenborg kamp igjen på lengre sikt må Molde i så fall få tak i et nytt trenerteam som er fra øverste hylle, og gjøre en meget god høstsesong om det skal bli medalje. Det tror jeg ikke skjer. Min spådom er at til neste år er Molde hakket under Rosenborg på linje med flere andre utfordrere, uavhengig om de går til EL eller ikke i år.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 13:16    Post subject: Reply with quote

Jeg synes den tankegangen vitner om et syn på oss selv som om vi allerede sitter på en slags trone, og at all konkurranse vil gjøre oss bedre og mer skikket til å sitte på denne tronen. Jeg må få minne om at vi ennå ikke har vunnet noe som helst, og at et Molde med 50 millioner ekstra mellom fingrene vil stå veldig mye bedre rustet til å både rekruttere en kvalitetstrener og kvalitetsspillere. Og det i en tid der de står foran store utskiftninger i stallen. Vi derimot er i andre enden der vi antakeligvis vil selge flere av våre nøkkelspillere foran neste sesong. Det vil være utrolig skuffende om vi skulle vinne i år, for så å møte et blodtrimma Molde med ny trener og en rekke nye stjernespillere handlet inn for ecup-penger som snyter oss for gullet med engang vi begynner å få ting på stell.

Jeg tror ennå ikke jeg har sett noen tall på hvor mye VI faktisk tjener på at et lag til kvalifiserer seg til Europa League, men det skal være ganske betydelig for at det skal veie opp for den ulempen i konkurransesituasjonen de pengene medfører seg.

La oss innta tronen, få et par seriegull og noen opptredener i Europa før vi begynner å bli så "storsinnet" at vi ønsker både penger og heder til våre konkurrenter.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 13:21    Post subject: Reply with quote

Tromsø var også i gruppespill for noen sesonger siden. Jeg ser ikke de som noen reell utfordrer nå. Penger er oppskrytt.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 13:30    Post subject: Reply with quote

Så fikk ikke de 50 mill for å kvalle heller da. Relativt stor forskjell i premiepenger i år kontra tidligere sesonger.

Penger er en av de viktigste faktorene(ikke den viktigste!) for å skape et grunnlag for langvarig suksess. Det gjør at man kan holde på de beste spillerne sine og forsterke laget om det er nødvendig. Har man ikke det på plass så blir man ranet for de beste spillerne med engang man oppnår litt.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 13:35    Post subject: Reply with quote

hello wrote:

La oss innta tronen, få et par seriegull og noen opptredener i Europa før vi begynner å bli så "storsinnet" at vi ønsker både penger og heder til våre konkurrenter.

Jeg tar ikke noe for gitt, men selv om vi hadde stang inn i går og det er 10 kamper igjen i serien, så er mitt subjektive inntrykk at hovedårsaken til at Rosenborg 2015 gjør det meget bra sportslig skyldes at klubben har begynt å finne seg selv igjen.

Såfremt vi beholder føttene på bakken og skynder oss langsomt, så legger vi et grunnlag jeg ikke tror Molde eller noe annet norsk lag vil evne å gjøre oss etter. Molde vant serien flere år på rad, men lyktes ikke med å ta seg til CL. Det må noe mer til!

Såsom det å ha NAE som trenermentor, en klubbfilosofi som vi nå finner tilbake til akkurat som Ajax så seg nødt til å gjøre, og å skape en vinnerkultur. Vi har såvidt begynt på noe som kan bli veldig bra, og jeg tror ikke andre norske lag har det i seg til å gjenskape over tid det samme som Rosenborg evnet på 90-tallet og som jeg håper og tror vi vil lykkes med igjen nå. Vi skal bli så gode at vi driter i de andre lagene! Wink
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 13:41    Post subject: Reply with quote

Joda, jeg også håper jo selvsagt på det. Men vi er ikke så gode ennå, det holder med at vi går på at bananskall mot Mjøndalen på søndag nå og Stabæk slår Sandefjord så er det bare 4 poeng i serien. Da er det fullt kjør hele veien inn, Stabæk takker nei til alle bud på Diomande og kjører oss skikkelig. Jeg vil helst innta toppen i Norge igjen, være i posisjon til å kvalle til CL flere ganger på rad, for å skaffe oss erfaringen som trengs. Jeg vil rett og slett komme oss opp på den forbanna tronen, så kan jeg være enig, at når vi først drar inn 250-300 mill på CL et par år på rad, da gjør det ikke stort om Molde får inn litt gjennom EL osv. Men jeg vil at innstillingen skal være at vi må gjøre dette selv, å håpe på hjelp av andre på rankingpoeng osv kommer neppe til å føre oss langt. Trenger vi rankingpoeng så får vi spille de inn selv, så får eventuelt andre lag nyte godt av det.

Rosenborg går foran norsk fotball som helhet for min del. Det ene utelukker ikke det andre, men jeg finner svært liten glede i om norsk fotball som helhet lykkes, med mindre det er Rosenborg som leder an.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 13:54    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Rosenborg går foran norsk fotball som helhet for min del. Det ene utelukker ikke det andre, men jeg finner svært liten glede i om norsk fotball som helhet lykkes, med mindre det er Rosenborg som leder an.

Dette! Essensen i min egen tankegang. Støttes hello! Tommel'n opp!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2015 14:09    Post subject: Reply with quote

Om jeg har forstått det rett, så må vi opp på 15.plass på nasjonsrankingen for å få større fordeler med blant annet to lag og kortere vei i CL-kvaliken.

For i år ligger vi på 26. med 14,375 poeng (snitt på 2,875 over 5 år). Land nr. 15 har 26,299 poeng (snitt på 5,2598).

For neste år har de norske lagene sanket 4,250 poeng i snitt, altså etter kampene i år. Det er drøyt 1 poeng unna årets 15.plass.

Det vil si at vi i snitt må prestere bedre enn hittil i år i fem år på rad for å kunne drømme om 15.plassen.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2015 14:57    Post subject: Reply with quote

STRANDerGUD wrote:
hello wrote:

Dette! Essensen i min egen tankegang. Støttes hello! Tommel'n opp!

Enig jeg også. Så liten er jeg. Det er selvsagt forskjell på hvilke lag det gjelder, og Molde topper (eventuelt bunner) lista klart. Jeg ønsker rett og slett ikke at den pengedopa plastklubben skal lykkes med en klubbledelse som spiller real-life FM, sender regninga til onkel Aker, og slår seg på brystet av hvor flinke de er.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 46, 47, 48  Next
Page 16 of 48

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb