| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best? |
| Hansen |
|
76% |
[ 192 ] |
| Svensson |
|
0% |
[ 1 ] |
| Lædre Bjørdal |
|
0% |
[ 1 ] |
| Eyjolfsson |
|
0% |
[ 2 ] |
| Skjelvik |
|
9% |
[ 24 ] |
| Jensen |
|
5% |
[ 15 ] |
| Selnæs |
|
3% |
[ 8 ] |
| Midtsjø |
|
0% |
[ 0 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mikkelsen |
|
2% |
[ 7 ] |
| Konradsen |
|
0% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 251 |
|
| Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.08.2015 22:15 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: |
Det var vel fire (?) andre lag som vant på borte i dag, og ingen av de vant med mer enn ett mål - og det mot antatt svakere motstand. |
Sier litt når du regner Barcelona som svakere motstand enn Dortmund. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 20.08.2015 22:16 Post subject: |
|
|
Jeg tenker det er et kjempekomplemang til potensiale i dette laget at vi klarer å vinne 0-3 mot Steaua på en spillemessig dårlig dag.
Med det resultatet skulle man jo tro at laget spilte årets beste kamp. Hvis vi gjør det mot dem i neste kamp får de knapt låne ballen.
Kåre og gjengen har jo bygd opp rbk til et lag som har et skyhøyt makspotensial  |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 20.08.2015 22:19 Post subject: |
|
|
Første intervju er inne på rbk.no. Bjørdal med Terry Butcher bandasje  |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.08.2015 22:20 Post subject: |
|
|
| Enig, greit nok at vi spillemessig gjør en laber kamp. Det som er det viktigste å ta med seg er at vi aldri blir stresset, selv om de har farligheter med jevne mellomrom. Rett før vårt første mål hang et Steauamål i luften at de fleste hadde lett "akseptert" en på trynet der. Istede blir tålmodigheten og roen belønnet. Jeg står på mitt; Dette kan bli en veldig veldig morsom høst i Europa |
|
| Back to top |
|
 |
AJ Proff
|
Posted: 20.08.2015 22:21 Post subject: |
|
|
| Fantastisk resultat! Men å kaste 10ere etter Hansen på børsen blir for dumt. Har han noen klasseredninger i det hele tatt? Bortsett fra den som er offside? Når det er sagt, så imponerte ham meg i dag, bra med en keeper som virker trygg med ball, og var god i feltet i dag, bortsett fra 1 corner. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 20.08.2015 22:22 Post subject: |
|
|
Skuffet over 2 ting:
- RBK legger seg lavt. De hjalp ikke så mye. Man kan drive soneforsvar og lukke alle rom som finnes, men ikke være så passive!
- De gangene RBK presset hardt (3 mot 1), så klarte de ikke å få tak i ballen. Så ofte at Steua spillerne klarte å finte seg forbi 3 RBK spillere.
Ellers: JÆVLIG deilig med SEIER og mest sannsynlig EUROPA LEAUGE!!! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.08.2015 22:25 Post subject: |
|
|
Takk for alle svar. Her kommer fasiten:
- Det var en begredelig førsteomgang, og en andre omgang som er det beste vi har gjort på lang tid, sier Eggen til Aftenposten. |
|
| Back to top |
|
 |
LaDuden Senior

|
Posted: 20.08.2015 22:26 Post subject: |
|
|
Stolt 0 - 3 på en middels dag. Dette kan bli en særdeles fin høst  _________________ Ceterum censeo Carthaginem esse delendam |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 20.08.2015 22:29 Post subject: |
|
|
Steaua er vel også ett av de beste lagene vi har møtt på lang lang tid. Kan ikke huske det nivået på en RBK-motstander siden metalist karkhiv i gruppespillet i 2012. Si hva du vil om lagets prestasjon, men dette kan altså bli første gang på 11 (11!!!) sesonger Steaua bommer på gruppespillet.
Klarer vi gruppespill i år ligger vi vel også meget godt an til å være seedet i en eventuell playoff neste år? (Selv om vi selvsagt skal til CL neste år )
Forøvrig noen som vet hvordan eventuelle inntekter blir for gruppespill i EL i år dersom Molde også kommer til gruppespillet? Blir vel mindre enn 50 mill da, men hvor mye mindre er det snakk om? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.08.2015 22:31 Post subject: |
|
|
| 8 mill mindre på oss, var det ikke? |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 20.08.2015 22:33 Post subject: |
|
|
| Jeg tror Molde snubler på bortebane. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.08.2015 22:33 Post subject: |
|
|
Er jeg alene om å fortsatt ha tårer i øyekroken?
Sett repriser flere ganger nå. Det første målet til Mikkelsen er jo pur klasse. Slikt blir det poeng av i Europa. Gleder meg som en unge til fortsettelsen! |
|
| Back to top |
|
 |
Sputnik Senior

|
|
| Back to top |
|
 |
oddarild Proff
|
Posted: 20.08.2015 22:34 Post subject: |
|
|
| Bananskrue wrote: |
Forøvrig noen som vet hvordan eventuelle inntekter blir for gruppespill i EL i år dersom Molde også kommer til gruppespillet? Blir vel mindre enn 50 mill da, men hvor mye mindre er det snakk om? |
Det står meget bra forklart på forsiden til RBKweb  |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.08.2015 22:34 Post subject: |
|
|
| KenMan wrote: | | Jeg tror Molde snubler på bortebane. |
Sitter med samme følelsen (håpet) Men så lenge RBK kommer til gruppespill og gjør det bedre så driter jeg litt i om Molde kommer dit også. Da er det i det store og hele bra for norsk fotball. Vi trenger noen oppturer nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 20.08.2015 22:35 Post subject: |
|
|
Tade en av de som ble sparka!! Ny spiller på vei inn til oss?  _________________ Gull 2015! |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 20.08.2015 22:35 Post subject: |
|
|
| STRANDerGUD wrote: | Er jeg alene om å fortsatt ha tårer i øyekroken?
|
Nei, faen heller at jeg må opp tidlig på jobb i morgen. Kommer neppe til å sove et sekund i natt. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 20.08.2015 22:36 Post subject: |
|
|
Rosenborg gjør totalt sett ingen topp prestasjon i denne kampen, konkret i de første 60. Grunnene til det tror jeg er 1. Stundens alvor og en litt uvant og passiv taktisk inngang til kampen, og 2. Høyere teknisk nivå på motstanderen. Vi får ikke de andreballene, de bruddene vi så enkelt tilriver oss i TL, og må tåle lange perioder uten ball. Steaua viser også at de er bedre trent enn et gjennomsnittlig norsk lag, og henger mye mer med fysisk.
Etter 0-1 er kampen bortimot perfekt gjennomført (bortsett fra den totalt unødvendige kontringen som gav stangskuddet). Plutselig sitter selvtilliten hos spillerne, og vi tør å kjøre spillemønstrene våre, i takt med at Steaua faller sammen som et korthus. 0-3 er selvsagt meget flatterende, men det er på ingen måte tilfeldig: det er så gode vi er når vi får litt rom og tid på motstanders banehalvdel.
Børs:
Hansen BB 8 - Meget, meget mentalt sterk keeper. Se på hvordan han går etter ballen i feltet rett etter lårhøna. Tar det han skal ta på en fornuftig måte, og får endelige en (annulert) matchvinnerredning.
Svensson 5 - Klarer seg brukbart defensivt, men tillater litt for mye på innsida. Til tider uryddig med ball.
Bjørdal 5 - Tøffe dueller med Tade, og vinner litt for få. Stygg miss.
Eyolfsson 6 - Biter litt bedre fra seg enn makkeren, men også han får slite mye. Rolig med ball.
Skjelvik 7 - Setter lås og slå på sida si mot hurtige og teknisk gode kantspillere. Kan være uvurdelig i sånne kamper. Noen ballfeil trekker ned.
Jensen 7 - Viser konsekvent at han er den av våre midtbanespillere som behersker nivåøkningen best, men blir alene om det i første omgang. Scorer et viktig mål.
Selnæs 6 - Stadig konstruktiv, men sliter mer enn vanlig med frekvens på andreballer. Ro med ball.
Midtsjø 4 - Konstant for liten og urutinert mot fysisk gode rumenere, og havner bakpå i alle nærdueller. Løper og kjemper hardt, men det var ikke hans kamp. Småfeil.
Helland 4 - Forsøker seg på mye, men lykkes egentlig ikke med noe annet enn en klar offsidescoring. Pluss for mål likevel. Veldig upresis i avleveringene.
Søderlund 4 - Jobber og sliter som oppspillspunkt, men er ikke i nærheten av det fysiske nivået til Steauas motpart. Mister mange av ballene han vinner. Betongtouch.
Mikkelsen 6 - På vei mot en veldig svak opptreden når han endelig lykkes med noe og scorer. Etter det er han kanongod. Beveger seg alltid i riktig rom.
Konradsen 7 - Meget lovende inntreden som født indreløper, og tilfører både fysikk og "spillepondus" umiddelbart. Klok med ball, aggressiv uten. Snart i elleveren.
De Lanlay - Ble mye nesten, men truer mye riktige rom.
Vilhjalmsson - Ti veldig gode minutter, uknuselig som oppspillspunkt og gode avleveringer.
Kåre 8 - Pleier å få litt tyn for taktiske vurderinger, nå skal han få skryt. Treffer innertier med både timing og valg av spillere inn og ut, og tilsynelatende også med kampplan og startellever.
Linjemannen på venstre halvdel 1 - Må jo være bortimot blind. Gikk glipp av en tydelig offside på Tadé i første, og en enda større på Helland i andre (seriøst, to-tre meter?) |
|
| Back to top |
|
 |
oddarild Proff
|
Posted: 20.08.2015 22:36 Post subject: |
|
|
| STRANDerGUD wrote: | | KenMan wrote: | | Jeg tror Molde snubler på bortebane. |
Sitter med samme følelsen (håpet) Men så lenge RBK kommer til gruppespill og gjør det bedre så driter jeg litt i om Molde kommer dit også. Da er det i det store og hele bra for norsk fotball. Vi trenger noen oppturer nå. |
Hundre prosent enig i det! SÃ¥ lenge vi kommer oss til gruppespillet, driter jeg i hva de andre driver med  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.08.2015 22:37 Post subject: |
|
|
| Denne sparkingen av Tade må da være klassisk østeuropeisk rasisme? Det er tross alt toppscoreren fra noen måneder tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 20.08.2015 22:38 Post subject: |
|
|
| STRANDerGUD wrote: | | KenMan wrote: | | Jeg tror Molde snubler på bortebane. |
Enig! Bryr meg heller ikke, egentlig. Helsikke for en sesong dette KAN bli! Når var det sist vi kvalifiserte oss til Europa OG tok både serie- og cupgull? Har det skjedd? Gidder ikke Google.  |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 20.08.2015 22:39 Post subject: |
|
|
Forresten: 0-3 på bortebane i Europa med helhvite drakter? Gir gode minner  _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.08.2015 22:40 Post subject: |
|
|
| Ikke bare det han er jo nyankommet. Vil se dette realisert før jeg tror det. Han har uttalt mye rart han der eiern. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.08.2015 22:40 Post subject: |
|
|
Likte den URL'en. nyt! Det er akkurat det vi gjør; nyter. |
|
| Back to top |