| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 11.08.2015 11:11 Post subject: |
|
|
En en vis potetopptakar på fannremen sin.
''dem viktigsta kampan, e dem du itj ha spællt ennå'' _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 11.08.2015 11:35 Post subject: |
|
|
Ser virkelig ikke helt problemet..?
Idag er det vel 11.aug..
Forhandle opp prisen til 10-12mill, og gjør en avtale fra og med 28.aug. Sovetov har ikke noe ecup, så det bør jo gå greit.
Da har SIB 14 dager på å finne en erstatter, ecupen er forhåpentligvis sikret, spillersalg-posten er fylt og man slipper å selge Helland/Jensen/Selnæs/Søderlund etc.
Hva er det folk her inne synes er feil med det? Å ikke selge for 10-12 mill i slutten av mnd her er ren tjenesteforsømmelse. Hva forventer dere i pris for en som ikke har vært fast på laget da? Budet er bra det.. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.08.2015 11:38 Post subject: |
|
|
Budet er kjempebra.
Tror uansett ikke Skjelvik er interessert. Må være utrolig trist å dra fra RBK og Trondheim slik ting er nå, og over til en kjip klubb i fjerneste og mest forlatte deler Russland. Penger er jo forsåvidt viktig det, men jeg kan ikke forstå at en kis fra Bærum skal være i stand til å trives der. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 11.08.2015 11:43 Post subject: |
|
|
| thoves wrote: | | Da har SIB 14 dager på å finne en erstatter. |
? |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 11.08.2015 11:49 Post subject: |
|
|
Hva du ikke forstår? SIB? Stig Inge Bjørnebye.
Kan forresten se for meg at godeste Jørgen kanskje ikke passer heeelt inn i Samaraørkenen ja.. Er selv i Tbilisi akkurat nå, å til og med det er fjernt nok ifra Norge.
Men hey, annen kultur ihvertfall. Vet jo aldri om man får sjansen igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
kengjer Senior
|
Posted: 11.08.2015 11:53 Post subject: |
|
|
| Kanskje fordi det norske overgangsvinduet stenger 18. August, da kan vi ikke hente noen erstatter etter de to kampene. |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 11.08.2015 11:55 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Penger er jo forsåvidt viktig det, men jeg kan ikke forstå at en kis fra Bærum skal være i stand til å trives der. |
De fleste kiser fra Bærum jeg kjenner er villig til å bo hvor som helst for endel penger. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 11.08.2015 11:57 Post subject: |
|
|
| thoves wrote: | Hva du ikke forstår? SIB? Stig Inge Bjørnebye.
Kan forresten se for meg at godeste Jørgen kanskje ikke passer heeelt inn i Samaraørkenen ja.. Er selv i Tbilisi akkurat nå, å til og med det er fjernt nok ifra Norge.
Men hey, annen kultur ihvertfall. Vet jo aldri om man får sjansen igjen. |
Det norske vinduet stenger 18. august. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.08.2015 13:07 Post subject: |
|
|
Herre gud, tenk dere litt om her.
9mill for Skjelvik kan hjelpe oss til å nå det målet rundt spillersalg vi har satt oss, men husk at Jørgen er ikke den best betalte, han må erstattes, noe som sikkert ikke er gratis, samt vi mister en spiller som er MEGET anvendelig og får ingen garantier for at vi står sterkere etter han er erstattet.
Nå holder vi på å bygge en tropp som er slagkraftig over tid, og selv om mange av spillerne våre er ettertraktet grunnet den flotte Kårefotballen så skal vi ikke gå i fella og selge oss fra sportslig suksess.
Ensidig sett er 9mill for Skjelvik et bra tilbud, men sett under dagens situasjon og hvor viktig han er i troppen er det ren idioti å selge for den summen.
Har ståltro på ham som venstreback og glad for at han er gira på det som skjer i klubben nå!
Forza Jørgen! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 11.08.2015 13:11 Post subject: |
|
|
Vil tro at om det var for eksempel Dinamo Moskva som bød på Skjelvik, så ville han ikke vært like "gira på det som skjer i klubben nå!". Stor forskjell på en skikkelig russisk klubb blant topp 5, og de 8 nederste. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Kaaremaal Junior
|
Posted: 11.08.2015 13:16 Post subject: Landslagsassistentens vurderingsevner? |
|
|
Ser at assistenttreneren til landslaget sier til Adressa at Skjelvik er aktuell igjen siden han har "god fart og en god venstrefot".
Skjelvik har spilt bra - og har sikkert stort potensiale til å være veldig god på enkelte områder - selv om han aldri blir noen komplett spiller.
Blir skikkelig nervøs hver gang han får, eller er i nærheten av ballen, og blir lettet hver gang han feier den ut av banen i stedet for å avlevere til motstander.[/b] _________________ En ny kur for nyresykdommer ble oppdaget i Norge i 2015 da en norsk fotballtrener slo sykdommen med tydelige samhandlingsmønstre, bevegelser i lengderetning og 4-3-3. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.08.2015 13:18 Post subject: |
|
|
| Han har et godt tilslag på ballen, men han er altfor upresis, spesielt på innlegg. I Sverige hadde han faktisk noen Helland-susere på frispark fra 30 meter før han kom til oss. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 11.08.2015 13:24 Post subject: |
|
|
Jeg noterte meg et bra innlegg på Lillestrøm fra Skjelvik, midtveis i 2.omgang kanskje, det traff hodet til Søderlund og skapte en stor sjanse. Dessverre kommer disse innleggene alt for sjeldent.
Nærspillet synes jeg er hans største problem. Er jo natt og dag å se han og Jonas på hver sin back. Der Jonas kan strø bakromspasninger til Mike enkelt som bare det, så vender Skjelvik stort sett tilbake og slår støtte.
Den største fordelen med han, og det som gjør at jeg har en liten tvil til å selge han er at han fyller flere posisjoner. Blir tungt å miste både en venstreback og en midtstopper. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.08.2015 13:35 Post subject: |
|
|
Skjelvik har utviklet førstetuchen sin, det er tydelig, men det å spille så mye stopper gjør nok at han er litt reservert som back. Det kommer med tillitt det er jeg sikker på. Han har en utrolig bra "serve" så innleggene med ham som back er sinnsykt mye farligere en Mickes (snø).
Skjelvik blir nok aldri verdensklasse, men slik jeg ser det er det få venstrebacker i norge som er/kan bli bedre som vi har tilgang på. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 11.08.2015 13:38 Post subject: |
|
|
Jeg håper Jørgen blir ut sesongen. Fart er så viktig at jeg inntil videre ser bort fra litt uryddig ballbehandling og noen svake innlegg. Dette kan han ennå bli mye bedre på.
Syns budet må matche det vi fikk for Ståle Tversover Stensaas da han ble solgt til Glasgow Rangers for 20 mill i 1997  _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 11.08.2015 13:39 Post subject: |
|
|
Det at han har spilt stopper vil jo bare ha forsterket selvtilliten hans, han løste jo den oppgaven ganske bra. At han knapt får til noe offensivt kombinasjonsspill kan ikke forklares utifra at han har bekledd en annen posisjon.
Det er teknikken og forståelsen hans som er problemet her, dessverre. Og den serven hans er forresten ikke utrolig bra, den er ustabil og unøyaktig. At Dorsin er ennå dårligere gjør ikke Skjelvik god.
Når det er sagt så må han gjerne bli, han er det beste valget vi har på venstreback per nå, men at det ikke skal være mulig å finne noen som er like god på back som han tror jeg ikke noe på, det er utfordringen med at han dekker to posisjoner som gjør at jeg er nølende til et salg. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 11.08.2015 15:14 Post subject: |
|
|
Stemmer i det som har blitt diskutert de siste sidene. Det er morsomt hvordan vi har ekstreme forskjeller mellom hvordan vi forholder oss til priser inn og ut.
Dette er en småklubb langt uti øst, langt fra søkelyset til de større ligaene. En slik overgang vil nok drepe enhver mulighet til å ta skrittet dit fotballspillere drømmer om å dra.
Om Jørgen absolutt vil dra er budet høyt nok, men om han ønsker å bli så er han meget velkommen til å bli så lenge han ønsker
Europa-penger får redde oss, pluss at vi fort henter inn de røde tallene for et par år når Selnæs tar steget. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.08.2015 15:18 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | nieuwlaat wrote: | | De to kampene betyr så uendelig mye for klubbens framtid. Det er sannsynligvis klubbens viktigste kamper siden kampene mot Besiktas. |
Synes vel kampene mot FCK i 2010 var mye viktigere enn disse mot Steua. Da hadde vi satset langt over evne i flere sesonger for å nå CL. Tap/seier i de kampene definerte om satsingen var suksess eller fiasko. Dessverre endte det med fiasko og pengene er nå borte for godt. |
Enda viktigere var antagelig kvalifiseringskampene i 2007. Hadde vi ikke kommet videre der, hadde vi vært i en økonomisk krise, samtidig som finanskrisen slo til i 2008. Da hadde vi virkelig vært ille ute. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.08.2015 15:22 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Det spiller ingen rolle om spilleren ikke vil selv, men det er likevel en interessant problemstilling. |
Mener du at klubben kan selge en spiller som ikke vil selv? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.08.2015 15:23 Post subject: |
|
|
| DÃ¥rlig formulert. Det spiller ingen rolle hva vi mener om spilleren uansett ikke vil selv. |
|
| Back to top |
|
 |
jsodeg Junior
|
Posted: 11.08.2015 15:31 Post subject: |
|
|
Å påstå at Skjelvik har bedre innlegg enn Dorsin er galskap. Skjelvik treffer vell på 1 av 10 innlegg ca.
Det eneste han slår Dorsin på er fart.
Forøvrig helt enig med de fleste her, SELG! |
|
| Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 11.08.2015 15:32 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Budet er kjempebra.
Tror uansett ikke Skjelvik er interessert. Må være utrolig trist å dra fra RBK og Trondheim slik ting er nå, og over til en kjip klubb i fjerneste og mest forlatte deler Russland. Penger er jo forsåvidt viktig det, men jeg kan ikke forstå at en kis fra Bærum skal være i stand til å trives der. |
"Fjerne og forlatte" Samara er en by på over 1 million mennesker, har lange, varme og flotte somre og utrolig vakre og slanke damer. Russere generelt, særlig øst for Moskva, er usedvanlige gjestfrie mennesker. Jeg har bodd der, savner det allerede. Du har tydeligvis ikke vært der  |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 11.08.2015 15:52 Post subject: |
|
|
| jsodeg wrote: | Å påstå at Skjelvik har bedre innlegg enn Dorsin er galskap. Skjelvik treffer vell på 1 av 10 innlegg ca.
Det eneste han slår Dorsin på er fart.
Forøvrig helt enig med de fleste her, SELG! |
Bedre å komme til mange dårlige innlegg fra dødlinja enn dårlige innlegg fra bak i banen og ingen innlegg fra dødlinja.
Skjelvik kan garantert utvikle seg med tillit og er allerede en trussel offensivt samt rydder opp defensivt i kraft av sin fart.
Hele laget kan stå høyere når han holder igjen.
Midtstopper kan skape overtall fremover uten at vi står ribbet i kontrafasen.
Du er enig med de fleste? _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 11.08.2015 15:59 Post subject: |
|
|
| Bare et spørsmål om tid (kort tid) før Skjelvik er den foretrukne venstrebacken vår. Han er i fin utvikling, og vil bare bli bedre. Da har vi en venstreback som har fart i nærheten av Gamboa (dog neppe tilsvarende aksellerasjon), men som produserer målpoeng. Det må jo være verd en del millioner. I tillegg er han backup midtstopper, og joker ving. Setter man pris på alle elementene av kinderegget så blir totalsummen en del høyere enn 9 mill skulle jeg tro. Vent med å selge, sier jeg (så sant vi har råd og kontroll, og ikke gambler oss inn i et konkursbo sånn vi holder på)... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 11.08.2015 16:01 Post subject: |
|
|
| Oddis wrote: |
"Fjerne og forlatte" Samara er en by på over 1 million mennesker, har lange, varme og flotte somre og utrolig vakre og slanke damer. Russere generelt, særlig øst for Moskva, er usedvanlige gjestfrie mennesker. Jeg har bodd der, savner det allerede. Du har tydeligvis ikke vært der  |
Har ikke bodd i Samara, men når jeg har vært i Russland (vest for Moskva) så har gjestfriheten vært ganske fraværende. Kan være kulturforskjeller men alle virker sure, og virker brydd hvis du for eksempel vil handle noe. Samtidig må du regne med at Putin skyter ned noen passasjerfly, starter noen kriger og generelt lager et helvete da. |
|
| Back to top |
|
 |
|