English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jørgen Skjelvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.08.2015 09:17    Post subject: Reply with quote

Rosenborg er avhengig av å selge, både for å få budsjettet til å gå opp, beholde likviditeten gjennom året og ryktet som en klubb som gir spillere sjansen om sjansen kommer.

Første bud er på 9 mill, hvis vi går inn i forhandlinger så vil vi med meget høy sannsynlighet ihvertfall øke summen til 12+ mill. Legg til at vi kan selge etter at siste kvall EL er avgjort, kvarten i NM er avgjort og det kun er igjen 9 kamper av serien.

Summen av dette mener jeg gjør et salg selvsagt. Også om vi skulle kvalle til EL, fordi budet er meget godt og vi er en selgende klubb. Som foreslått kan vi hente for eks Grøgaard for en grei pris og da er vi muligens styrket sportslig. Og før diskusjonen skal dreies inn på navnene Ringstad eller Grøgaard: Det er en gigantisk bøtte med venstrebacker der ute, vi må anta at SIB har oversikt over markedet og vil hente en erstatter.

Selger vi ikke Skjelvik for 12+ mill så er det på grensen til galskap, så godt er et slikt(teoretisk) bud i dette markedet.
Back to top
View user's profile Send private message
WegHard
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 09:17    Post subject: Reply with quote

Skjelvik hatersene vil forståelig nok selge nå for 10 mil. Ref. Gamboa/Lustig tror jeg vi kan få mye mer for ham om et år, hvis han kan få en sesong som førstevalg. I tillegg er han viktig for laget, han er langt bedre en Dorsin, og jævlig kjekk å ha som alternativ i midtforsvaret. Nå har vi akkurat fått inn Bjørdal, jeg vil foretrekke at vi ikke kaster for mange nye spillere inn i forsvarsleddet i disse E-cup tider.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.08.2015 09:26    Post subject: Reply with quote

Dette handler ikke om haters, selv om personlige vurderinger av sportslig mot økonomisk selvsagt avgjør folks personlige valg.

Lustig er ikke beste eksempelet siden det er stjerneeksempelet på hva som kan skje om man sier nei til bud på 10+ mill. Vi gjorde det med Lustig og han endte med å gå gratis.

Siden vi både kan hente en erstatter nå og vente med salg til etter EL-kvallen så er spørsmålet: Går det an å finne en sportslig god erstatter nå for en god pris, alternativt klarer vi oss med Dorsin de siste 9 seriekampene ved et salg?
Back to top
Strominho
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 09:26    Post subject: Reply with quote

Spiller vi oss frem til et gruppespill har vi dekt salgsposten og vel så det. Så budsjettmessig er vi ikke avhengig av noe salg. Rosenborg med suksess drar inn betydelig mer midler enn den klubben vi har vært vitne til i foregående sesonger.

Når vi kan oppnå en pris på 9 mill for Skjelvik. Hva er da markedsprisen for Mike Jensen? 50? Vi sitter på betydelige verdier i stallen nå, som kan cashes ut hvis vi må. Men heldigvis så må vi ikke selge noen. Hvert fall ikke i dette vinduet.

Jeg synes vi skal beholde bredden, selge minst mulig og virkelig knalle til i Europa League. I tillegg skal vi spille oss opp mot en CL-kvalikk til neste år. Da må vi øve inn relasjonene med de som fungerer, og Jørgen har tatt betydelige steg under Kåre. Mitt forslag blir da å avvise budet.

Når alt kommer til alt så synes jeg faktisk spilleren selv kan få avgjøre. Tipper han er uinteressert, men hvis denne overgangen gjør ham til en holden mann så kan han takke ja. I så fall er det helt ok å selge.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.08.2015 09:29    Post subject: Reply with quote

Strominho wrote:
Spiller vi oss frem til et gruppespill har vi dekt salgsposten og vel så det. Så budsjettmessig er vi ikke avhengig av noe salg.

Vi er ikke avhengig av et salg hvis vi kommer til et gruppespill. Det aner vi ikke om vi gjør eller ikke. Om vi ikke kommer til et gruppespill er vi egentlig veldig avhengig av et salg. Og det tilspisser den økonomiske situasjonen veldig for 2016 i tilllegg, noe som kan tvinge oss inn i et salg av nøkkelspiller( e) like før seriestart eller i sommervinduet.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 09:33    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å forholde seg til Skjelvik. På den ene siden er han den eneste spilleren vi har som har et internasjonalt snitt over hurtigheten. På den andre siden har han til tider ballbehandling som ikke ville gitt han en plass i førsteelleveren til Amerikansk Samoa.

Han har definitivt hatt en stigende kurve i år, og jeg tror han kan bli en skikkelig klassisk RBK-back om han fortsetter utviklingen. Helt sykt å si det, men for 12 mill vet jeg ikke om jeg ville solgt.
Back to top
Strominho
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 09:41    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Strominho wrote:
Spiller vi oss frem til et gruppespill har vi dekt salgsposten og vel så det. Så budsjettmessig er vi ikke avhengig av noe salg.

Vi er ikke avhengig av et salg hvis vi kommer til et gruppespill. Det aner vi ikke om vi gjør eller ikke. Om vi ikke kommer til et gruppespill er vi egentlig veldig avhengig av et salg. Og det tilspisser den økonomiske situasjonen veldig for 2016 i tilllegg, noe som kan tvinge oss inn i et salg av nøkkelspiller( e) like før seriestart eller i sommervinduet.

Er enig i at vi ikke vet om vi kommer til gruppespillet eller ikke. Gjør vi ikke det så har vi da verdier i stallen vi kan cashe ut. Når Koteng sier vi ikke trenger å selge spillere akkurat nå, så tror jeg på han. Et salg kan komme i januar for min del.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.08.2015 09:42    Post subject: Reply with quote

Jeg synes de som avviser å selge Skjelvik samtidig bør fortelle hvem de vil selge for å nå budsjettet. Da blir det en mer fair debatt.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 09:42    Post subject: Reply with quote

Jeg har som andre her i de siste to årene blitt mer og mer negativ til Ringstad. Jeg har en liten tro og håp om at han kan få en ny vår hos oss og ta de riktige stegene videre her, men det er selvfølgelig en risk. MEn jeg synes at Skjelvik foruten farten ikke har noe spesielt ved seg, og det dermed er enkelt å erstatte. Vi vil nok ikke få like mye fart, men det er vel så viktig å få inn noen som kan behandle en fotball.

Jeg har tidvis oppriktig lurt på om det var en fotballspiller vi fikk fra Kalmar den gangen, og ikke en materialforvalter eller en supporter, for at han kan å spille fotball her jeg betvilt mange ganger.

Vi er i flyten nå og han har en del fine invloveringer, men det skulle nesten bare mangle så bra som vi gjør det nå. Ja han redder oss med farta innimellom, men gud bedre så ofte han er årsaken til at vi må reddes også. Press prisen opp et par mill til, i min bok er det ingenting å tenke på.

Jeg forstår de som er bekymret med tanke på at vi har solgt oss vekk fra edelt metall før. Men Skjelvik er på ingen måte uerstattelig for klubben, og kan han dekke salgsposten og kanskje sørge for at nøkkelspillere blir lenger, så er det case closed for meg

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 09:46    Post subject: Reply with quote

Rosenborg er avhengig av å selge, både for å få budsjettet til å gå opp, beholde likviditeten gjennom året og ryktet som en klubb som gir spillere sjansen om sjansen kommer.

Som sagt, kvaller vi til EL så er vi ikke avhengige av å selge og med tanke på at vi ikke har budsjettert med EL utover 1. kvalikkrunde og at publikumsinntektene er skyhøyt over forventet så er vi ikke så desperate etter å selge som situasjonen var i begynnelsen av sesongen.

Det å være kjent som en selgende klubb er ikke synonymt med at "vi aksepterer første budet som kommer". Det å være en selgende klubb betyr at vi selger når det kommer et godt bud, som passer både spiller og klubb, men primært er det når en spiller virkelig virkelig vil ut. I dette tilfellet så snakker vi om et land som Skjelvik ikke er spesielt interessert i og et bud som ikke reflekterer Skjelviks relative verdi i RBK per dags dato.

Å tviholde på spillere mot deres vilje er det som ødelegger ryktet til RBK som et stopp på vei til "toppklubber", og det kan ikke akkurat sies å være tilfelle i denne saken her.
Back to top
RogerMilla
Junior

PostPosted: 11.08.2015 09:54    Post subject: Reply with quote

Cup denne uka, Steaua Bucuresti 20. og 27. august. Deretter vet man mer om budsjett. Vindu i resten av Europa (inkl. Russland) er åpen fram til 31.08 (eller 01.09). Kanskje får man ikke den summen man ønsker seg etter 27. august, men jeg tror mange klubber i utlandet venter uansett for å slå til i løpet av de siste dagene. Mye skjer ved slutten av overgangsvinduet... Håper RBK trenger ikke å selge nå og at også spillerne ønsker å gi alt for å bli værende.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.08.2015 09:56    Post subject: Reply with quote

Du vet at Skjelvik ikke er interessert i å spille fotball i Russland? Og den relative verdien til Skjelvik mener du alvorlig er så mye høyere enn budet på 9 mill at det ikke er interessant å gå inn i forhandlinger?

Som sagt mange ganger kan vi ta avgjørelsen om å selge etter EL-kvall. Billettinntektene godt over budsjett hjelper selvsagt veldig godt på, men husk at vi er godt unna å oppfylle sponsorposten, altså er det et godt millionminus på en annen post allerede.

Vi har budsjettert med salg på 12 mill, 3 er oppfylt og med mindre vi kvaller til EL så er det veldig viktig at vi oppfyller den posten. Da omtrent MÅ vi selge. Så er spørsmålet, vil noen heller selge Mike Jensen eller Helland da? For vi må altså selge, føler det er mye bedre å selge en venstreback som tok plassen sin fot et par uker siden for en vilt god pris, heller enn å bli tvunget til å selge nøkkelspillere i januar under press.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 09:57    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg synes de som avviser å selge Skjelvik samtidig bør fortelle hvem de vil selge for å nå budsjettet. Da blir det en mer fair debatt.

Det er ingen nødvendighet å nå dette budsjettmålet. Om vi kvalifiserer oss til EL vil denne budsjettposten nærmest bli overflødig.

Heldigvis vet vi om vi er klare for Europa før overgangsvinduet stenger.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 09:59    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

Jeg vil at vi skal slå Steua, for å nå budsjettet. Går ikke det, selger vi bare Søderlund til Kina.

Uansett synes jeg ikke vi skal selge noen som helst, nærmest uansett pris, før kampene mot Steua. De to kampene betyr så uendelig mye for klubbens framtid. Det er sannsynligvis klubbens viktigste kamper siden kampene mot Besiktas.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.08.2015 10:00    Post subject: Reply with quote

@quentez. Ja, det stemmer. Dessuten trenger vi spillere til CL-kvallik neste år, hvis vi kommer oss dit så trenger vi ikke tenke på penger de neste årene.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 10:03    Post subject: Reply with quote

Du vet at Skjelvik ikke er interessert i å spille fotball i Russland? Og den relative verdien til Skjelvik mener du alvorlig er så mye høyere enn budet på 9 mill at det ikke er interessant å gå inn i forhandlinger?

Som sagt mange ganger kan vi ta avgjørelsen om å selge etter EL-kvall. Billettinntektene godt over budsjett hjelper selvsagt veldig godt på, men husk at vi er godt unna å oppfylle sponsorposten, altså er det et godt millionminus på en annen post allerede.

Vi har budsjettert med salg på 12 mill, 3 er oppfylt og med mindre vi kvaller til EL så er det veldig viktig at vi oppfyller den posten. Da omtrent MÅ vi selge. Så er spørsmålet, vil noen heller selge Mike Jensen eller Helland da? For vi må altså selge, føler det er mye bedre å selge en venstreback som tok plassen sin fot et par uker siden for en vilt god pris, heller enn å bli tvunget til å selge nøkkelspillere i januar under press.

Jeg vet ikke det nei, men fikk inntrykket av intervjuet hans at han ikke var spesielt interessert i Russland. Jeg mener at i den situasjonen RBK er i nå (kjemper om gull, kjemper i cupen, EL) gjør at verdien av å beholde en spiller som kan systemet, som kan spille flere roller og har erfaring i det i vårt lag har en betraktelig høyere verdi enn rett under 10 millioner ja. Skal vi hente inn et uprøvd ark som ikke kjenner systemet, ikke kjenner spillerne og som kanskje mest sannsynligvis kun er begrenset til venstreback?

Vi har budsjettert med 12 millioner i spillersalg ja, vi har også budsjettert med x antall kroner i tilskuertall og EL som vi gjør det langt bedre enn. Så de 9 millionene i spillersalg blir fort ikke like nødvendige. Og med mindre vi kollapser totalt så vil fortsatt verdien på disse spillerne være høy. Eneste grunnlaget for å selge Skjelvik akkurat nå vil være antagelsen om at han har et kunstig høyt nivå og det forventes at han skal forsvinne bakover i rekkene snart.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2015 10:06    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
De to kampene betyr så uendelig mye for klubbens framtid. Det er sannsynligvis klubbens viktigste kamper siden kampene mot Besiktas.

Synes vel kampene mot FCK i 2010 var mye viktigere enn disse mot Steua. Da hadde vi satset langt over evne i flere sesonger for å nå CL. Tap/seier i de kampene definerte om satsingen var suksess eller fiasko. Dessverre endte det med fiasko og pengene er nå borte for godt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
machiavelli
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 10:14    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
nieuwlaat wrote:
De to kampene betyr så uendelig mye for klubbens framtid. Det er sannsynligvis klubbens viktigste kamper siden kampene mot Besiktas.

Synes vel kampene mot FCK i 2010 var mye viktigere enn disse mot Steua. Da hadde vi satset langt over evne i flere sesonger for å nå CL. Tap/seier i de kampene definerte om satsingen var suksess eller fiasko. Dessverre endte det med fiasko og pengene er nå borte for godt.

Det stolpetreffet var det som brakk den økonomiske ryggen vår, men ærlig talt, slik ståa er nå. Er jeg glad for det. Vi trengte en alvorlig opprenskning, både i styret, i administrasjon og i lønnskultur. Den realitetsjusteringen hadde vi behov for.

Ryker vi for Steaua i playoffen så har det ikke så mye å si, vi får godt oppmøte, tjener gode penger og kommer sikkert til å avslutte sesongen med et snitt på langt over budsjettert. Gitt seriegull og semi/finale i cupen så ser det økonomisk ganske lyst ut fordi vi har ikke budsjettert med det. Selger vi ikke noe med det resultatet tror jeg vi går marginalt i minus (1-3 millioner), og det er ikke krise, selv om bøkene absolutt helst skulle vært svarte. Så gjelder det bare å budsjettere nøkternt neste år også, men levere på banen med det vi har.

Tar vi Steaua så ser det veldig lyst ut for økonomien, så får vi forvalte de fornuftig og satse på god likviditet og en fornuftig satsning mot CL/EL neste år.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 10:21    Post subject: Reply with quote

Først og fremst må vi vente og se på om vi kommer oss til EL. Med godt spill i EL, vil spillernes verdi også stige. Vi må huske at sommervinduet er viktigste vinduet. Når det er sagt, så er jeg for salg, MEN da må vi ha en erstatter klar som kan være bedre enn Skjelvik. I tillegg så burde vi forhandle, selge han heller for 12-13 mill enn 9.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 10:26    Post subject: Reply with quote

Du vet at Skjelvik ikke er interessert i å spille fotball i Russland?

Når det kommer til en nyopprykka skitklubb: Ja. Om han ville vært interessert i en større russisk klubb, som faktisk har en mulighet til EL-kvalifisering gjennom serien - samtidig som lommeboka blir fylt, da tror jeg han ville være veldig interessert. Slik han spiller nå vil han som de andre salgsobjektene våre se mer verdt ut(ikke nødvendigvis faktisk være mer verdt), og kunne gå til mer passende klubber for spillerne selv etter sesongen.

Hva vi faktisk bør forvente av overgangssum for Skjelvik er en annen sak.

Last edited by Ivar on 11.08.2015 10:28; edited 2 times in total
Back to top
bommel
Veteran

At 10 millioner for skjelvik skal være så fryktelig god butikk er jeg ikke enig i.
Det er ikke bare å hente grøgaard, en spiller som vel ikke kunne ha spilt for oss i EL (?) hvis vi går videre, og tro at saken er biff. Si at vi får ham for 4-5 mill...Hva da med midtstopperen som må inn som backup for Holmar og JLB?

Vi må i realiteten hente inn to spillere for å erstatte én. Der forsvinner mesteparten av det vi solgte for i overgangssummer, lønn for to personer i stedet for en, og signeringsbonus.

Last edited by bommel on 11.08.2015 10:29; edited 1 time in total
Back to top
Bananskrue
Veteran

Min skepsis går på det å selge midt i sesong. Skjelvik har tatt sjumilssteg i det siste og er den eneste grunnen til at vi har berget oss igjennom dette tune kampprogrammet. Han kan spille stopper, back og ving, og har i det siste vært en åpenbaring på venstresiden.

Isolert sett enig i at 10 millioner er en voldsom sum for en spiller som skjelvik, men vi har ikke råd til å miste han rett før sesongens to viktigste kamper. (Og etter playoff-kampene er vel det norske overgangsvinduet stengt, så om en avtale kommer på plass da er det vel for sent å hente en erstatter?)

Vi må isåfall hente en erstatter før vi har ordnet en ordentlig avtale om Skjelvik, som også kan slå tilbake.

Skeptisk, lar spilleren bestemme denne.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 10:30    Post subject: Reply with quote

Aldri i verden om Skjelvik kommer å gå til et bunnlag i russisk serie.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 10:35    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Ja, jeg var i ferd med å nevne de to kampene som et unntak. Der og da opplevdes det definitivt slik. Nå i ettertid, er jeg imidlertid tilbøyelig til å mene at det var bra for klubben at det gikk som det gikk. Hadde vi kvalifisert oss for gruppespill i 2010, hadde det ikke blitt noen opprydding i organisasjonen, og pengene ville uansett ha vært borte. Nå tror jeg imidlertid timingen er perfekt for å innlede et nytt Europa-eventyr, og da trenger vi alt vi kan få av rankingpoeng og erfaring/matching.

Bonusargument: De viktigast kampan e itj dæm du har spælt, men dæm du ska spæll.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2015 10:46    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Ja, jeg var i ferd med å nevne de to kampene som et unntak. Der og da opplevdes det definitivt slik. Nå i ettertid, er jeg imidlertid tilbøyelig til å mene at det var bra for klubben at det gikk som det gikk. Hadde vi kvalifisert oss for gruppespill i 2010, hadde det ikke blitt noen opprydding i organisasjonen, og pengene ville uansett ha vært borte.

Kunne vært enig, hadde det ikke vært for at vi hadde Nils Arne Eggen som trener den gang. Hadde han tatt oss til CL, så vet jeg ikke om Hoftun hadde turt å ikke la han få fortsette. Og om han hadde fått jobben fast i 2010, kunne han muligens fortsatt ha hatt jobben. Og da er det bare fantasien som setter stopper for hvor bra det hadde sett ut nå. Vi hadde ikke opplevd tre Molde-gull, iallefall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 64, 65, 66  Next
Page 27 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb