View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Guinness Rutinert

|
Posted: 10.08.2015 16:36 Post subject: |
|
|
Hvordan er det med tilgjengelighet til datagrunnlaget for STAut nå? Dette prosjektet trenger en app. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 10.08.2015 19:43 Post subject: |
|
|
Spurven: På tide å melde vegardj savnet! Av ymse årsaker ser det ut til at BillettService fucker litt med data-url'en til cup-kampen mot MIF. Skal undersøke dette nå for å se hva vi kan finne ut.
Guinness: Pr. nå forsvinner alt inn i en SQL-database på en kottserver hos meg. Neste "milestone" vi har snakket om er å få det inn i Azure, med et Web API på toppen. Lukter app lang vei.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 10.08.2015 20:09 Post subject: |
|
|
Jeg bidrar gjerne med utvikling for android, når den tid kommer.  _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 10.08.2015 20:23 Post subject: |
|
|
Det hadde vært usannsynlig kult! Har ikke gjort noe særlig app-utvikling selv, bortsett fra de obligatoriske test-prosjektene for Windows Phone i sin tid, men det er jo noe nesten uforskammet kult med å ha dataene såpass tilgjengelige. Kanskje vi får klubben som brukere.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Spurven Proff

|
Posted: 10.08.2015 20:41 Post subject: |
|
|
OrionPax wrote: | Spurven: På tide å melde vegardj savnet! Av ymse årsaker ser det ut til at BillettService fucker litt med data-url'en til cup-kampen mot MIF. Skal undersøke dette nå for å se hva vi kan finne ut. |
Hehe, ja det er litt urovekkende stille fra han;)
Dere gjør uansett en helt rå jobb! |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 10.08.2015 21:35 Post subject: |
|
|
Takk takk!
Mye igjen å gjøre, så helt suverent med alle som kunne tenke seg å bidra, selvfølgelig! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Talentløs Senior
|
Posted: 10.08.2015 21:40 Post subject: |
|
|
Liker innsatsen deres for at vi får overvære dette, jeg synes dette er spennende å følge med på, uten at jeg forstår det tekniske i dataverden.
Men likevel vil jeg ta opp noe angående billettsalg. Ett tema som ble tatt opp nå på Matchball på TV2 Zebra.
Dos santos mener at det bare skulle mangle at billettprisen i gårsdagens kamp mellom VIF-RM lå på 600,- i svingen og 1000,- på langsiden.
Han ville også gjerne øke prisene, kun for denne "oppvisningskampen"
Men så hevder Freddy sekundet etterpå at billettprisen er for høy i Tippeligaen, og at det er det som er grunnen det bare kommer 3-4-5000 til hver kamp. Han sa det omtrent slik.
Her føler jeg at han bommer på spikeren.
Hva slags bilde har dere for dere av hvordan prisnivået i Tippeligaen er til dags? Er det virkelig slik andre tenker? Vet selvfølgelig at det er katigoriserte plasser og priser, men likevel synes ikke jeg det er for dyrt i prinsippet.
Prøvde å finne en tråd å plassere mitt innlegg angående dette, men fant ikke en respektiv plass.
Vennligst veiled meg, hvis jeg selv har bommet  _________________ Først kaffe, så Cola. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 10.08.2015 21:58 Post subject: |
|
|
Kunne godt tenkt meg at deler av Lerkendal var "grisebillig". Typ de nederste 10 radene på feltene rundt hjørneflaggene (et forslag, ikke 100% nødvendig å slakte meg for det). Kanskje til 50 kroner stykket. De setene er iallfall de jeg sist ville valgt for å gå på en enkeltkamp og regner også med de setene er de minst attraktive for sesongkortholdere også. Folk flest kjøper seg vel uansett en kaffekopp eller noe og legger dermed igjen mer enn den lave prisen. Fyll opp disse plassene framfor at de står tomme. Sikkert passende for studenter og andre som har lyst å dra på kamp uten å betale all verden. Samtidig er nok dette mer gjennomførbart på Lerkendal mtp. kapasitet enn andre steder i landet. Sikkert ikke egnet for alle klubber i Tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 10.08.2015 22:10 Post subject: |
|
|
Talentløs wrote: | Liker innsatsen deres for at vi får overvære dette, jeg synes dette er spennende å følge med på, uten at jeg forstår det tekniske i dataverden.
Men likevel vil jeg ta opp noe angående billettsalg. Ett tema som ble tatt opp nå på Matchball på TV2 Zebra.
Dos santos mener at det bare skulle mangle at billettprisen i gårsdagens kamp mellom VIF-RM lå på 600,- i svingen og 1000,- på langsiden.
Han ville også gjerne øke prisene, kun for denne "oppvisningskampen"
Men så hevder Freddy sekundet etterpå at billettprisen er for høy i Tippeligaen, og at det er det som er grunnen det bare kommer 3-4-5000 til hver kamp. Han sa det omtrent slik.
Her føler jeg at han bommer på spikeren.
Hva slags bilde har dere for dere av hvordan prisnivået i Tippeligaen er til dags? Er det virkelig slik andre tenker? Vet selvfølgelig at det er katigoriserte plasser og priser, men likevel synes ikke jeg det er for dyrt i prinsippet.
Prøvde å finne en tråd å plassere mitt innlegg angående dette, men fant ikke en respektiv plass.
Vennligst veiled meg, hvis jeg selv har bommet  |
En må til med litt mikroøkonomi og finne det tilskuerantallet som gir mest penger inn. Siden vi ikke har venteliste på sesongkort eller billetter kan vi ikke prise oss så veldig høyt.
Det er mer lønnsomt med 12 000 som betaler 250,- enn 21 000 som betaler 100,-. Så løsningen er å finne den høyeste billettprisen du kan ta uten at antall tilskuere dropper så lavt at det er mer lønnsomt å dumpe prisen. Forhåpentligvis gjør klubben slike utregninger i ny og ne, de sitter jo trolig på billett og lønnsomhetanalyser for titalls sesonger. |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 10.08.2015 22:33 Post subject: |
|
|
Som Strand sier, er det utsolgt (ofte) så kan en skru opp prisen.
Er det derimot vanligvis en del plasser ledig bør en se på å justere prisene ned på deler av stadion, for deler av kundegruppen, osv. Det virker vel egentlig som RBK har blitt ganske flinke til dette, med alle variantene av familiebilletter, adressabilletter, Trøndelag på kamp, osv. Jeg antar at plassene på de nederste radene ute i hjørnene osv. er der de plasserer grupper som kommer inn gratis eller veldig billig.
Det er uforståelig for meg at så mange ville betale så mye for å se en trening mellom VIF og et reserve-Real, men det er nå en gang sånn.
Hvis den økende entusiasmen rundt RBK etter at Kåre tok over holder seg en stund kan det hende at stadion etterhvert "fyller seg selv". Da kan klubben begynne å tenke mer på hvordan de kan hente ut mer penger av markedet og mindre på kreative tiltak og rabatter. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 10.08.2015 22:39 Post subject: |
|
|
For å utfylle Vemundos innlegg litt, så hadde Chicago Bulls 20 000 mennesker på venteliste for sesongkort på 90-tallet og tidlig 00-tall. Allikevel hadde de et knippe fulltidsansatte som besøkte alle inneværende sesongkorthavere én gang per år med en gave, og for å høre hvordan de likte produktet og hva mer de kunne gjøre for dem. De valgte å gjøre dette for å bygge sterkest mulig bånd mellom franchisen og supporterne i tilfelle de skulle levere svakere sportslig.
Det er nå RBK må smi, mens vi har suksess og mye entusiasme rundt klubben igjen  |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 10.08.2015 22:41 Post subject: |
|
|
Guinness wrote: | Jeg bidrar gjerne med utvikling for android, når den tid kommer.  |
Høres flott ut, jeg er også interessert i dette. Lag deg gjerne en bruker på github (hvis du ikke har) og meld deg inn i gruppen vår her:
https://github.com/Rosenb...erSoftware
SÃ¥ lager vi et prosjekt for android app og tar det derfra. |
|
Back to top |
|
 |
vegardj Rutinert
|
Posted: 10.08.2015 23:32 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke vært borte, men alt ble borte for meg i det jeg plutselig ikke lenger hadde internett for snart tre og et halvt døgn siden. Etter dette har det vært triste greier.
Alt håp er riktignok ikke ute for grafen min helt ennå. Jeg må bare sette opp automatisk nedlasting på en plass med nettilgang. Det ble litt enklere å utsette dette da de automatiske grafene plutselig kom på plass omtrent samtidig. |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 11.08.2015 07:20 Post subject: |
|
|
Eksperter :
Er det ingen sammenheng mellom grafikken i kamptråden RBK-VIF og Setetellerautamaten som man får opp via kamptråden RBK- Mjøndalen?
Den ene viser snart 13000 mens den hvor alle kampene finnes viser under 11000. Æ forstår ingenting
Burde for øvrig vært en link i åpningsinnlegget direkte til automaten slik at man enkelt kunne se alle grafene. _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.08.2015 08:26 Post subject: |
|
|
Vemundo wrote: | SÃ¥ lager vi et prosjekt for android app og tar det derfra. |
 |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 11.08.2015 08:28 Post subject: |
|
|
JohnTiger: Bortsett fra et lite hikk i natt (bug fixet) som gjorde at "kamptrådgrafikken" ikke ble oppdatert før nå nettopp, så er forskjellen her at de i vif- og MIF-trådene ("forumgrafikken") nå blir automatisk oppdatert.
Den googledrive-linken til vegardj er delvis manuelt oppdatert av ham, og han er som han skriver i sin post uten kobling til nettet. Så akkurat nå er de i kamptrådene mer oppdatert.
Det skal gå an å lage link på bildet i trådene. På sikt er tanken at dette skal peke på en interaktiv utgave hvor man kan sammenligne enkeltkamper o.l., men det er på ambisjonsnivå foreløpig. Frem til det eksisterer kunne jo en link til vegardj sin være bra. Så får vi håpe han kommer seg på nett igjen snart.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.08.2015 08:37 Post subject: |
|
|
Da er det link! |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 11.08.2015 09:12 Post subject: |
|
|
Slang inn en jeg også, på NM-kampen mot MIF, linker til E-cup/NM-grafen spesielt.
Ser allerede at jeg irriterer meg over de flate partiene om nettene, som blir veldig synlige når salget er bra, som mot vif i går. Folk må være seint oppe og bestille masse billetter!  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.08.2015 09:32 Post subject: |
|
|
Hvis jeg skal komme med et innspill til grafikken, så synes jeg 30 dager blir for langt å ha med i kamptråd-grafikken. Vi burde kanskje kortet ned til 20 dager, slik at vi fikk en mer detaljert innsikt for de siste fem dagene. Det er jo de siste 10-15 dagene ting begynner å skje med grafen. Før den tid er den så og si helt flat. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.08.2015 09:40 Post subject: |
|
|
Det er dessuten litt lite animasjoner i grafene. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 11.08.2015 09:46 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Vemundo wrote: | SÃ¥ lager vi et prosjekt for android app og tar det derfra. |
 |
 _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.08.2015 09:52 Post subject: |
|
|
Jeg vil gjerne se hvordan det blir seende ut på min HTC One M8 (dual-sim, om mulig). |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 11.08.2015 10:02 Post subject: |
|
|
Hedon: Tilbøyelig til å være enig - alle kampene unntatt mot mfk så langt har stort sett vært ganske flate de første 10 dagene av billettsalget. Uansett ingenting i veien med at vi samler data hele veien, men at vi defaulter til å kun vise de 20 siste i forum-grafikken. Den kan være at det eneste motargumentet er smurfekampen hvor det "eksploderte" nesten umiddelbart - vil jo kunne være interessant for andre fremtidige tilsvarende kamper. Vet ikke, men 20 virker jo greit. Ev. 30 til å begynne med, og så viser den bare 20 når det er under 10 dager til kamp eller noe sånt.
haavarl: Tror faktisk ikke det skulle være så vanskelig å lage en animert gif som viser utviklingen, halvtime for halvtime, men tipper den ville være ganske slitsom å se på.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 11.08.2015 10:29 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Jeg vil gjerne se hvordan det blir seende ut på min HTC One M8 (dual-sim, om mulig). |
Still deg i kø! Først skal han prioritere min Nexus 5! |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 11.08.2015 10:34 Post subject: |
|
|
Er det lov å håpe på iStaut?  |
|