View previous topic :: View next topic |
Hvem var banens beste mot Sarpsborg? |
André Hansen |
|
1% |
[ 1 ] |
Jonas Svensson |
|
11% |
[ 9 ] |
Johan Lædre Bjørdal |
|
0% |
[ 0 ] |
Jørgen Skjelvik |
|
3% |
[ 3 ] |
Lille Eyolf |
|
0% |
[ 0 ] |
Micke Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
Mike Jensen |
|
1% |
[ 1 ] |
Il Barista Selnæs |
|
59% |
[ 46 ] |
Fredrik Midtsjø |
|
0% |
[ 0 ] |
Magnus Stamnestrø |
|
0% |
[ 0 ] |
Hellandinho |
|
20% |
[ 16 ] |
Søder |
|
0% |
[ 0 ] |
Dølland Lie |
|
0% |
[ 0 ] |
Tobias Mikkelsen |
|
1% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 77 |
|
Author |
Message |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.08.2015 00:08 Post subject: |
|
|
Som jeg skrev før kampen, Midtsjø blir behandlet dårlig av både dommere og motspillere i kamp etter kamp. Også idag!
Det lille møkkatrynet Amin Askar ble heldigvis sendt hjem med tap. Sjelden sett større rasshøl på Lerkendal.. han må ha trodd han var satt opp som dommer eller noe? Hadde jo hele fokuset sitt på dommeren, og hvordan han skulle dømme. Håper noen kan sy sammen en GIF fra den situasjonen han blir slått i bakken av ballen. Deilig øyeblikk.
Og Ole Kristian Selnæs, for en maktdemonstrasjon! Vi byttet ut OBOS-kvalitet med noe som ikke er langt unna verdensklasse i pausen. Etter 45 minutter håpløs fotball, skrudde Selnæs laget på igjen - nok en gang. Jeg skrev tidligere her at vi ikke måtte selge for under 30 mill, og nå er det nesten slik at man må gå enda høyere for at det skal være lønnsomt.
Magnus Stamnestrø er voldsomt langt unna å holde nivået, dessverre. Ubrukelig som duellspiller, utrolig svak i pasningsspillet og spiller konstant med høye skuldre. Kunne se på han at han var skuffet selv. Vi må helt klart ha et mye bedre fjerdevalg på midtbanen kommende sesong.
1-10
5 - Hansen
6 - Svensson
5 - Bjørdal
6 - Skjelvik
2 - Dorsin
5 - Midtsjø
2 - Stamnestrø
5 - Jensen
7 - Helland
5 - Søderlund
6 - de Lanlay
------------------
8 - Ole Kristian Selnæs BB
5 - Eyjolfsson
(Mikkelsen)
Last edited by Harceïde on 03.08.2015 00:19; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 03.08.2015 00:11 Post subject: |
|
|
Hvordan blir Midtsjø behandlet dårlig av medspillerne sine i kamp etter kamp? Dette er nytt for meg. |
|
Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 03.08.2015 00:14 Post subject: |
|
|
Finnes det noe sted man kan se intervjuet Davy gjorde med Selnæs etter kamp? |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.08.2015 00:18 Post subject: |
|
|
hello wrote: | Hvordan blir Midtsjø behandlet dårlig av medspillerne sine i kamp etter kamp? Dette er nytt for meg. |
skrive
feil |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 03.08.2015 00:20 Post subject: |
|
|
Adressa gir dommer Døvle karakteren 5. Ha-ha, what? _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 03.08.2015 00:26 Post subject: |
|
|
Hansen: 6 - Kan ikke klandres for baklengsmålene. Solid ellers.
Svensson: 6 - Ivrig fremover, uten at det nødvendigvis ender opp i noe. Jobber iherdig, og god kontroll bak.
Bjørdal: 5 - Greit. Svak klarering i forkant av 2-2.
Skjelvik: 5 - Helt klart best ute på backen. Lite skremselsmoment som stopper.
Dorsin: 3 - Nå begynner jeg å avskrive Dorsin helt. Regner med at han da slår tilbake mot LSK.
Jensen: 5 - Vil mye, gjør mye bra, men stopper ofte opp angrep ved feilvalg.
Stamnestrø: 2 - Dette var krise. Konstante feilpasninger og feilposisjoneringer. Vant sjeldent igjen ballen, og bidro med ufattelig lite offensivt. Det må da være bedre å dytte Jensen inn i denne posisjonen i stedet?
Midtsjø: 5 - Pluss for scoring, men ellers så synes jeg dette var en av Midtsjøs svakere kamper.
Helland: 7 - Scoring, assist og skuddet som fører til 3-2. Da er det greit at resten ikke er helt på topp.
Søderlund: 6 - Forholdsvis usynlig, men dukker opp der han skal når vi trenger det.
YEDL: 5 - Han i et nøtteskall. Gjør mye fint først, svikter når det gjelder (innlegg, avslutninger, siste pasning, drible av siste mann etc.)
Selnæs: 7 - Er med på å snu kampen. Uvurderlig i dag.
Holmar: 6 |
|
Back to top |
|
 |
1960 Rutinert
|
Posted: 03.08.2015 00:27 Post subject: |
|
|
Børs:
Hansen: 6 FÃ¥r for mye pepper her inne.
Dorsin: 3 Den treeren er svak, må benkes.
Skjelvik: 7 Glimrende på back
Bjørdal: 6 Blir nok fast i 1.ellveren fremover
Svensson 6 Burde skoret på det glimrende gjennomspillet fra Pål, ellers god.
Mitsjø: 5 Headet inn en corner! Ellers middels
Stamnestrø: 3 Er nok ikke en som er best sentralt.
Jensen: 6 Jobber godt
Helland: 7 Den avgjørende igjen. Ufattelig hvor dårlig weben kreditterer PAH for at han avgjør nesten samtlige kamper for oss.
Søder: 6. Matchvinner.Gjemmer seg for mye bort.
Dølle: 6 Vår beste i 1. Omg, er en forsterkning i forhold til Tobias.
Selnæs 8 Gjorde alt riktig, erstattelig for øyeblikket.
Eyolf: 6 God |
|
Back to top |
|
 |
Moody Senior
|
Posted: 03.08.2015 00:28 Post subject: |
|
|
Hansen 4
Svensson 7 BB
Bjørdal 5
Skjelvik 6
Dorsin 2
Jensen 5
Stamnestrø 3
Midtsjø 5
Helland 6
Søderlund 5
Lanley 5
Holmar 5
Selnæs 6
Last edited by Moody on 03.08.2015 00:49; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 03.08.2015 00:32 Post subject: |
|
|
Hansen 5
Dorsin 3
Skjelvik 7
Bjørdal 4
Svensson 7
Midtsjø 7
Stamnestrø 3
Jensen 5
de Lanlay 6-
Søderlund 6
Helland 6
Selnæs 7
Holmar 6 |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 03.08.2015 00:52 Post subject: |
|
|
Hansen 4
Jonas 5
Bjørdal 3
Skjelvik 6
Dorsin 3
Midtsjø 5
Stamnestrø 3
Jensen 5
Helland 6
Søderlund 4
De Lanlay 4
Selnæs 6 BB
Holmar 5 _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 03.08.2015 02:17 Post subject: |
|
|
Må si det et imponerende å gi Stamnestrø 4 på børsen i dag.
- Han var veldig lite involvert, og gjemte seg bort. Ville ikke ha ballen og virket svært nærvøs.
- Når han først fikk ballen valgte han konsekvent feil. Han kælket ballen langt fram, spilte til feil spillere og gjorde ting for vanskelig.
- Han var svært upresis. Traff vel på 3-4 av 10 pasninger (om jeg er snill)
- Om han gjømte seg bort offensivt gjorde han i hvert fall det defensivt.
Minnet svært mye om debuten til Juska Savolainen og Boti Goa. Det eneste som redder han fra en 1 på børsen hos meg er at han ikke fikk spesielt mye hjelp, og at han spilte i feil posisjon.
Vil til slutt legge til at jeg har tro på at han er en god fotballspiller. Jeg så oppvarminga i Sandefjord og når han spilte der virket han meget god på små flater (virket å være teknisk briljant). I tillegg vet jeg at han har et godt skudd og at han har noen nydelige crossere. Har også sett han levere meget gode kamper for KBK. Når jeg en gang i tiden spilte fotball selv hadde også jeg kamper hvor jeg ikke turte å involvere meg fordi jeg var redd for å gjøre feil. Jeg stilte meg synlig slik at jeg skulle virke spillbar, men i posisjoner hvor jeg likevel uansett aldri kom til å bli brukt - akkurat slik som Stamnestrø gjorde i dag. Det er en kjip greie å ha det sånn ute på banen, og er et resultat av nærvøsitet. Det krever en del kamper og treninger med gode prestasjoner (gjerne fra benken) før man får ristet av seg denne mangelen på selvtillit, så jeg tror det er greit om han "skjermes" fra å starte sentralt fra srart framover. Men det er viktig at vi fortsetter å støtte ham og andre. Jeg håper han får muligheten til å vise seg fram igjen senere, men aller helst i en annen posisjon enn i dag. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.08.2015 02:18 Post subject: |
|
|
Hou Sæther må jo være skadet... lurer fælt på hvor dårlig han eventuelt må ha gjort det på trening om Stamnestrø foretrekkes forran ham O.o
Dog som skrives synes jeg de mere etaberte gutta må hjelpe ham mere og Kåre må innse at han er indreløper ikke anker..tsk tsk
legger meg med et smil med tanke på avstanden til M"#¤e _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 03.08.2015 02:23 Post subject: |
|
|
Sæter har vært å spilt kamper i England, sammen med resten av juniorene, derfor var han uaktuell til i dag. Han hadde neppe startet uansett, han er 17 og så godt som uprøvd på dette nivået. Hadde ikke vært noe særlig å satt han i en situasjon som Stamnestrø, se bare hvor mye han blir slaktet(stort sett med det rette) for en dårlig prestasjon. |
|
Back to top |
|
 |
ReBoK Junior
|
Posted: 03.08.2015 02:36 Post subject: |
|
|
Hansen - 5
Svensson - 6
Bjørdal - 5
Skjelvik - 7
Dorsin - 3
Jensen - 6
Stamnestrø - 3
Midtsjø - 6
Helland - 7
Søderlund - 6
De Lanlay - 6
Eyjolfson - 7
Selnæs - 8 |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 03.08.2015 08:46 Post subject: |
|
|
Noen som kan slenge opp en banens beste-poll? |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.08.2015 11:57 Post subject: |
|
|
Ok da. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 03.08.2015 12:07 Post subject: |
|
|
Hvis du skal spørre noen om veien en gang, så prøv å unngå TV2-journalist Mats Halland Wedervang.
TV2 wrote: | Etter 27 minutter hentet Pål André Helland frem tryllestaven og lurte to Sarpsborg-forsvarere [... med] en helfrekk gjennombruddspasning til høyreback Jonas Svensson.
Svensson avslutning var ikke mye å skryte av. I stedet for å treffe mål rullet ballen utover sidelinjen og i retning Schengen-nabolandet vårt i øst. |
Svenssons skudd.
Lerkendal stadion med retningsangivelse til Sverige.
TV2-journalisten (samt Vadmyra trener/-spilleren) kan neppe hevde at han med Sverige mente Svinesund, som blir retning sør fra Lerkendal, da retningsangivelse øst blir feil uansett.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
bjorjost Proff

|
Posted: 03.08.2015 15:46 Post subject: |
|
|
For eit fantastisk forum. Takk Gisp, du har mykje å gjere på jobben i dag skjønar eg. _________________ Brattbakk 1994–1997
Kampar 100
MÃ¥l 94 |
|
Back to top |
|
 |
olA conNy Junior
|
Posted: 04.08.2015 00:22 Post subject: |
|
|
På side 36 og 37 i adressa i går er det et bilde med billedteksten: Her setter Alexander Søderlund inn 3-2 til Rosenborg
På bildet så ser det jo ut som om det er 1-1 målet til Midtjsø.
Er det jeg som ser totalt feil eller har adressa gjort en feil her. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 04.08.2015 06:54 Post subject: |
|
|
Ikke særlig interresant kanskje, men jeg begynte nå å lure: Noen som vet hvem han i svart hettegenser, skinnjakke og joggebukse som var sterkt delaktig i feiringa i garderoben etter kampen er? (Rbk.no). Han går blant annet amok sammen med Svensson over en tralle og ender opp med å bli slått av Gamsten med et par fotballsko før det ser ut til at han lusker ut... |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 04.08.2015 07:25 Post subject: |
|
|
Emil Nielsen |
|
Back to top |
|
 |
zdanek Senior
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.08.2015 16:58 Post subject: |
|
|
hello wrote: | 2mas forventer ingen bytter fra kampen mot Debrecen.
Må si jeg faktisk håper litt mer på Adressa sitt forslag så Selnæs blir hvilt litt, kan gjerne la Holmar få hvile en kamp også, han har spilt alt i det siste. |
Kan ikke si annet enn at jeg ble lurt/lurte meg sjøl på lørdag.
Som nevnt i artikkelen var det ingen ordinær formasjonstrening. Derimot var "rolletrening" der utfordrerne deltok i annethvert angrep.
Der merket jeg meg at Bjørdal og Skjelvik var i tospann mens Eyjolfsson dannet par med Reginiussen. Det borget for islandsk hvile.
Men så spilte Bjørdal, Stamnestrø, Riski, Vilhjalmsson, de Lanlay og Gamst mot hverandre på liten bane mens resten bare så på. Vanligvis har det vært reservene dagen etter som har hatt slik ekstratrening. Nå var det i stedet reservene fra forrige kamp som spilte sammen.
Samtidig ble jeg lurt av Selnæs-friskmelding fra Ingebrigtsen.
Jeg får ta på meg langt mer kritiske briller på treninga i morra. |
|
Back to top |
|
 |
|