English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 70, 71, 72  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende

PostPosted: 29.06.2015 15:31    Post subject: Reply with quote

Eller som Pål Bang-Hansen kanskje ville ha sagt det: "Men se heller og døm selv."

eksil
Veteran

PostPosted: 31.07.2015 00:42    Post subject: Reply with quote

I en sådan stund..osv...Feil å klage, men:

Nå må Rosenborg få på plass ordentlig opplegg for keeperplassen.
Andre Hansen har rukket å vise et mønster i løpet av sesongen. Han gjør mye bra og har enkelte veldig gode redninger. Men det skal for pokker også en keeper i Rosenborg selvfølgelig ha flust av. Samtidig skal IKKE en keeper i Rosenborg ha så mange faste svakheter som Hansen har.

Jeg vil trekke frem rene tabber, eksempelvis som den mot Molde. Men enda mer den manglende evnen til å holde ball. Han gir retur, fister, bokser og ofte skaper dette livsfarlige situasjoner.

I tillegg har han ofte vært fomlende i feltarbeidet.

Rosenborg kan ikke være bekjent av å ha så begrenset keeper. Ørlund var god, men også han hadde et negativt mønster med masse tabber og feltkaos.

Trigger Happyslapper Jarstein...nuf said.

Noe av det som holdt oss i Europa i glansperioden var syke involveringer fra Arason, og tidvis Johnsen.

Hansen er ikke en matchvinner. Han er kapabel til å bli en "matchtaper".
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 31.07.2015 01:18    Post subject: Reply with quote

Svært trygg med ball i beina, og mange gode igangsettinger. Trekker veldig opp i min bok.
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 31.07.2015 08:34    Post subject: Reply with quote

Vi kommer sikkert til å se enda en keeper som ikke bli bedre av å komme til Rosenborg. Feilen ligger nok i trenerapparatet vårt.
De på brakka må snart finne en måte å kvitte seg med Jørn Jamtfall.
pingvin
Veteran

PostPosted: 31.07.2015 09:20    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Jørn Jamtfall.
Burde vært sendt på dør for mange år siden. Ingen keepere har noen gang blitt bedre av å være i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
smogli
Proff

PostPosted: 31.07.2015 09:59    Post subject: Reply with quote

Orker ikke å diskutere JJ i denne saken, men:

Var Andre Hansen noen matchvinner for Odd? Tanken med å kjøpe han må jo være et langtidsprosjekt. Det finnes garantert bedre/mer rutinerte keepere å få tak i.

Veldig enig i at han er stødig med ball i beina osv. Også veldig enig i at han gjør mye rare vurderinger i felt. Hadde én i går også. Veldig usikker på om det skal få gå på kontoen for "offensiv men feilet, bra han prøver", eller om det skal gå på kontoen for "hva faen er det du tenker på der".
Back to top
orz
Proff

PostPosted: 31.07.2015 10:04    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Svært trygg med ball i beina, og mange gode igangsettinger. Trekker veldig opp i min bok.

Etter å ha sett mange ulike keepertyper i RBK opp gjennom årene, må jeg innrømme at denne kvaliteten er noe jeg setter høyt. Der Ørlund forsøkte å kaste ut men ombestemte seg både en og to ganger og endte med å slå en lang ball opp, har allerede Hansen kastet ut til medspiller i løp, og vi er godt igang med en kontring inne på motstanders banehalvdel.

Vil mye heller ha en keeper som er ekstremt god med ballen i beina, enn feks en ny Espen Johnsen med enorme reflekser. Dog skal det sies at Hansen har en del å gå på rent keeperteknisk og vil forhåpentligvis utvikle seg videre
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 31.07.2015 10:07    Post subject: Reply with quote

Andre Hansen har blitt merkbart dårligere og mer usikker i feltarbeidet siden han kom til klubben, og minner nå mer og mer om Ørlund. Keepertrener!
Back to top
Magnus Land
Junior

PostPosted: 31.07.2015 10:12    Post subject: Reply with quote

Hansen har særlig to ting å jobbe med; grep ved mottak av ball (han gjør nesten konsekvent unaturlige armbevegelser ved utfordrende skudd) og timing i feltet.

Men ellers synes jeg han er glimrende - han er helt ekstrem på å ha oversikt over spillere og spill, og orienterer sine medspillere absolutt hele tiden. Feks kan han rope "han er venstrefot" om en spiller utfordrer på høyreside - da vet back at han sannsynligvis prøver å lure seg forbi, eller legge ballen over på motsatt fot for innlegg.

Dét, pluss god og rolig med ball, pluss gode og raske igangsettinger veier veldig for ham. Jeg synes han er den mest autoritære og moderne keeperen vi har hatt. Hvis vi får en annen keepertrener en JJ så burde det være en smal sak å justere av ham småtabbene.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 31.07.2015 10:56    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Andre Hansen har blitt merkbart dårligere og mer usikker i feltarbeidet siden han kom til klubben, og minner nå mer og mer om Ørlund. Keepertrener!

Ikke enig. Temmelig lik seg selv både tidlig i RBK-karrieren og i det (lille) jeg har sett av ham i Odd.

Sammenligningen med Ørlund må du gjerne utdype, for der mener jeg at de er to vidt forskjellige typer. Ørlund alltid på strek, litt tung i satsen og så ofte ut som om han bare "veltet". Hansen mye mer dominerende i feltet, og ikke like god på strek. Mye bedre med ball i beina og på igangsettinger enn Ørlund. Fungerer ofte som sweeper.

Hansen er på helt andre skalaen avÖrlund, på godt og vondt. De minner ikke om hverandre i det hele tatt.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 31.07.2015 11:06    Post subject: Reply with quote

Det trekkes frem ulike positive sider her, som trygg med ball i beina. Dette minner meg om da vi andre klaget på den gamle familiebilen. Pappa trakk frem en rekke positive egenskaper. Den hadde nye hjul, hengerfeste, tok oss til hytta, startet ofte, og mer.

Poenget mitt er at det ikke er tvil om at Hansen har store svakheter. Svakheter jeg tviler på kan justeres bort med små grep av en bedre keepertrener. Vi kan ikke ha en keeper mellom stengene på opplæring.

Det er heller ikke tvil om at han er god på mange områder, men det er ikke godt nok. Vi trenger en komplett keeper. Det er det lenge siden vi har hatt.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 31.07.2015 11:34    Post subject: Reply with quote

Men en keeper er vel ikke akkurat det vi bør bruke de få pengene vi har på nå.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 31.07.2015 12:00    Post subject: Reply with quote

Andre Hansen har ikke noe feltarbeid. Han kan være så god som bare det med igangsettinger og refleks når han mangler alt innen det med å gjøre en god jobb i feltet. Det oser usikkerhet av han når han prøver å gå ut. Havner ofte på halvdistanse og plutselig rygger tilbake.

I Norge er det stort sett kun Nyland som er god på feltarbeidet. Så det tilsier at klubben må utenlands for å skaffe en ny keeper.

Også er det det der med zalo i hanskene.... ikke første gangen i år...

Jo raskere klubben innser at dette er ett bomkjøp, jo bedre er det.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 31.07.2015 14:23    Post subject: Reply with quote

RBK har lang historikk med keepere med såpehansker og store svakheter. Noen som husker Ola mot Godset i cupfinalen - eller Jamtfall mot Legia Warzawa?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 31.07.2015 14:47    Post subject: Reply with quote

Selv er jeg fullt villig til å gi ham noen år på å forbedre feltarbeidet. De andre faktorene trekker såpass bra opp.
quentez
Veteran

PostPosted: 31.07.2015 15:46    Post subject: Reply with quote

André Hansen er bare 25 år. Jeg vil si han fortsatt har 4-5 år før han treffer peak-alderen for keepere. Så det er fortsatt mye som kan utvikles - spørsmålet er heller om klubben står i den stillingen i dag at de kan ta seg råd til å utvikle en keeper.

Helst skulle jeg sett at vi hadde en stabil keeper som er i tidlig 30-årene akkurat nå, men hvem det skulle være...si det?
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 31.07.2015 16:14    Post subject: Reply with quote

Hansen er langt unna nivået til Nyland som er Norges klart beste keeper, og det er hovedsaklig DET som skremmer meg! Hvorfor står det så dårlig til med Norske keepere?

Han KAN bli meget god, men da må noe gjøres for han kommer ikke til å bli det under Jamtfeil.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 31.07.2015 16:22    Post subject: Reply with quote

Enig der. Vi har et prekært keeperproblem i Norge. Selv om Nyland er bra, burde han ikke vært et så soleklart førstevalg på landslaget ennå. Alternativene er rett og slett alt for dårlige.
Back to top
Indreløper
Veteran

PostPosted: 01.08.2015 03:08    Post subject: Reply with quote

Synes Hansen gang på gang bokser ballen i farlig lende, dette er grunnleggende keeper-ferdigheter som MÅ justeres om vi skal kjempe på tre fronter i høst. Synes dog Hansen er relativt stabil, men hadde ikke skadet om Lunna hadde fått noen minutter, om ikke bare for å gi Hansen en følelse av konkurranse. Det er vel nettopp konkurransen som virker å ha fått Mikkelsen opp ett gir. Ser ikke hvorfor dette skulle ha vært et problem på keeper-plassen. Men for all del: André Hansen er og forblir i mine øyne det beste alternativet vi har, og jeg håper han kan bli en kontinuitetsbærer sammen med Tore, Bjørdal, Jonas Midsj osv
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 01.08.2015 11:27    Post subject: Reply with quote

3 aspekter om keeper i RBK:

1. Jeg kan ikke keeperplassen godt nok til å kommentere hva som evt er galt og hva som kan fikses hos Hansen, men at han jevnt over ikke er god nok er helt åpenbart i mine øyne. Noen har nevnt at det er små justeringer som skal til, men om så er tilfelle her det foreløpig ikke noe som tyder på at disse justeringene er i ferd med å gjennomføres.. Han har ikke blitt bedre! Det er helt klart bra at han er trygg med ball og har god oversikt, er flink til å sette i gang bakfra med fot og arm- men har er for dårlig i felt og for dårlig på strek. Mot god motstand er det skjebnesvangert å ikke ha en keeper som kan levere 'matchvinnerredninger'.. Eller verre: gjør tabber!

2. Hva har egentlig Jamtfall bevist som keepertrener i RBK? Kollega Hansen gikk vel ut å skrøt av JJ's finer personlige sider i forfjor, men kvalitetsmessig har vi ikke hatt én eneste keeper som har blitt bedre under tiden hos oss.. Det må da være noen i styre og stell som også ser at det kanskje er på tide å finne på noe nytt her??? Litt trasig selvfølelig, for i JJ's tilfelle kan jeg egentlig ikke se for meg at han kan settes inn i noe annet arbeid hvor man kan forvente at han kan gjøre en god jobb!?

3. Flere har nevnt at det ikke finnes gode nok keepere i Norge og at det nå som Nyland er solgt til Tyskland ikke finnes en eneste kvalifisert norsk keeper i Norge. Jeg er langt på vei enig og mener bestemt at dette virkelig er plassen hvor vi bør bruke kvote! En skikkelig god utenlandsk keeper bør være mulig å hente- de spiller jo såpass lenge at han trenger nødvendigvis ikke være noe ungt prospekt heller.. En god, solid, erfaren mann som kan gjøre gode ting over relativ tid er hva vi trenger- da kan det jo være vi faktisk får beholde vedkommende om han spiller bra også!
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 01.08.2015 11:44    Post subject: Reply with quote

André Hansen er, etter min mening og satt litt på spissen, for dårlig på alt som har med hans egen rolle i å avverge baklengs. Han er for dårlig på streken, ikke imponerende på langskudd, passiv i feltet, har såpe på hanskene, dårlig kontakt med ballen når han bokser og gjør noen rare vurderinger når han skal redde.

Men han er også med god margin den beste fotballspilleren RBK noen gang har hatt i mål (minus en gjesteopptreden av Ørjan Berg), han er god på igangsetting, og han er glimrende på kommunikasjon med forsvarsrekka. Dette gir nok et litt mindre synlig positivt bidrag på baklengs-statistikken. Han virker også som en mentalt sterk keeper som ikke får nervøst sammenbrudd av å gjøre en tabbe (Johnsen, Jarstein, tildels Lunna) Med andre ord: hodet til André Hansen vil jeg gjerne beholde bakerst på banen.

Derfor vil jeg ha en ny keepertrener som kan jobbe systematisk med å forbedre selve keeperspillet til vår kloke keeper, og faktisk lykkes med å gjøre ham til en skarpere skuddstopper og innleggsfanger. Han har som nevnt noen år på seg før han skal peake, men det har lite å si uten progresjon og et godt læringsmiljø. Det får han rett og slett ikke under Jørn Jamtfall, og det må det være lov å konkludere med etter såpass lang tid.

Sånn sett er det litt synd at Rosenborgs nye ledere i Ingebrigtsen og Bjørnebye begge kjenner Jamtfall så godt fra spillerkarrierene sine. Her hadde vi trolig hatt bruk for en nøytral tredjepart.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 01.08.2015 12:31    Post subject: Reply with quote

Hent hjem Lars Hirchfield fra VIF....
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 01.08.2015 13:21    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
...Derfor vil jeg ha en ny keepertrener som kan jobbe systematisk med å forbedre selve keeperspillet til vår kloke keeper, og faktisk lykkes med å gjøre ham til en skarpere skuddstopper og innleggsfanger. Han har som nevnt noen år på seg før han skal peake, men det har lite å si uten progresjon og et godt læringsmiljø...

Kan tyde på at vi er enige om mye her, men jeg har liten tro på at vi har tid og mulighet egentlig til å få Hansen til å bli den keeperen vi trenger.. Utgangspunktet bør først og fremst være bedre, videre må vi ha en keepertrener som faktisk har de nødvendige egenskapene..
Det har vi ikke, og ikke ser jeg for meg at vi får det i rimelig tid heller..

Dette er, og har lenge vært, vårt største enkeltproblem på banen.. Keeperen er for dårlig! I Norge finnes ikke den keeper som er god nok nå, derfor mener jeg at vi bør hente en dyktig og erfaren keeper fra utlandet- helst en som er så god at han kanskje driter i hva Jamtfall sier! Sjansen er nemlig sannsynligvis større for at vi henter denne keeperen enn at vi bytter ut Jamtfall Tommel'n ned
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 01.08.2015 14:25    Post subject: Reply with quote

Blir for lettvint å bare dytte all skyld på Jamtfall dog. Om keeper(ne) synes treningen ikke holder mål, eller ikke gir den riktige utviklingen må de også være voksen nok til å si fra. Om de ikke føler de når frem med Jamtfall tar de det opp med Kåre. Ingen i klubben er interessert i umotiverte keepere uten tiltro til treningsopplegget.

Om Perry var en arrogant tulling som avfeide all kritikk som uvitenhet, så føler jeg mer rimelig sikker på at Kåre er betydelig mer opptatt av innspill og dialog fra/med spillerne.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 01.08.2015 14:30    Post subject: Reply with quote

Zaphod:

Du beskriver vel egentlig at Andre er god på alt våre siste keepere har vært dårlig på, og dårlig på alt våre siste keepere har vært god på.

Uten å ha sett ei eneste trening, og bare tenke logisk: Kan det ikke da være at Jamtfall er den perfekte trener for Andre?

Jamtfall er vel ikke udugelig, siden han får skryt av flere keepere, har vært landslagstrener, og noen av keeperne vel har hatt sine beste perioder i klubben vår.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 70, 71, 72  Next
Page 13 of 72

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb