English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sandefjord - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste spiller
André Hansen
0%
 0%  [ 1 ]
Jonas Svensson
0%
 0%  [ 1 ]
Johan Lædre Bjørdal
1%
 1%  [ 2 ]
Hólmar Örn Eyjólfsson
47%
 47%  [ 64 ]
Jørgen Skjelvik
5%
 5%  [ 7 ]
Mike Jensen
18%
 18%  [ 25 ]
Magnus Stamnestrø
0%
 0%  [ 1 ]
Fredrik Midtsjø
5%
 5%  [ 7 ]
Pål André Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Alexander Søderlund
3%
 3%  [ 5 ]
Tobias Mikkelsen
16%
 16%  [ 22 ]
Total Votes : 135

Author Message
hello
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 00:59    Post subject: Reply with quote

Stor forskjell i de rollene de spiller i for tiden, og den Selnæs bekler. Tettey har jo blitt støttepasningskongen etter han forlot Rosenborg. Nesten litt synd å se synes jeg, han var et beist som boks-til-boks spiller under Hamren.

Uansett, vi må nok se etter andre navn sentralt hos oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 01:01    Post subject: Reply with quote

Egentlig er det noe både RBK og absolutt alle andre lag i TL er for dårlige til, dette med å roe ned et hakk uten å gi fra seg kontrollen og initiativet. For dårlige til å drepe kamper og bare spille på lav kostnad og la klokka jobbe for seg. Mulig det er mulig å melde laget på et av disse kursene Pirlo og Chiellini avholder.

Skrekkeksempelet er Brøndby på Lerkendal i 2002. Dagens spillere gikk vel på SFO den gang, men mekanismen er de samme. Uhyggelig å se på sånn som det var fra 45 til 60 i dag. Så ikke ut som et lag som hadde dette i sin hule hånd akkurat.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2015 01:08    Post subject: Reply with quote

De siste 80 minuttene taper vi 1-0. Skuffende.
Stano_11
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 01:12    Post subject: Reply with quote

Skal man prøve å spille "kontrollerende" når man har fått seg en ledelse med det i bakhodet at man skal "spare" seg til neste kamp, ja da må det trenes på akkurat det. For da holder det ikke å miste ballen i svært farlige posisjoner. Men kan ikke skjønne at det er slik fotball Kåre I vil spille... selv om det absolutt er en fin ting å kunne spille slik også.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 01:19    Post subject: Reply with quote

Man er nesten nødt til det i perioder, når det er to kamper hver uke og vi bare har 13-14 mann som er gode nok og samtidig spilleklare.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
MkBerg
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 01:44    Post subject: Reply with quote

Enig der. På bortebane gir jeg benger'n i hvordan vi vinner, sålenge vi vinner, kontrollert. Med det tette kampprogrammet må spillere hviles mest mulig, også på banen. Underhold på Lerkendal, risiker livet i Europa og kontroller seire på bortebane.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 01:50    Post subject: Reply with quote

Vel Vel..Jeg har forstått det slik at det fortsatt trenes ganske hardt.
Er det ikke bedre å innstille spillerne mentalt på at vi tar 2.omgang som ei hard treningsøkt og heller slakke litt av på ei kommende trening?
hello
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 01:53    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke vært på ei eneste trening, men jeg har hatt et inntrykk av at vi ikke har hatt tid til å trene spesielt hardt de siste ukene. Men dette vet sikkert de som er på treningene her inne.
Back to top
TAR
Junior

PostPosted: 27.07.2015 04:06    Post subject: Reply with quote

Nok et stykke glimrende journalistikk fra Akersgata:

"Rosenborg-trener Kåre Ingebrigtsen måtte dermed inn for Ole Selnæs som egentlig skulle hvile, for å forsøke å få litt ro i spillet til trønderne igjen."

Det fikk jeg ikke med meg.

Ellers er jeg godt fornøyd med at vi starter med en nykomponert backrekke uten at det sprer seg usikkerhet og Perry-aids.

Høy klasse på begge målene, og det skremmer meg at Drillo da fokuserer på motstanderlaget når det var akkurat slik fotball skulle spilles i den løken der sitt regime.

Eyolf og Bjørdal blir finfint er jeg sikker på, og Stamnestrø virker ha et habilt nivå inne.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 08:23    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:

Forskjell på de som tror de er noe i forhold til de som er noe. Meget spesielt at Selnæs av alle nå er godkjent fordi alle plutselig har sett hvor god han er. Hykleri, vil noen kanskje kalle det ...

Så er det gjerne at de som tror de er noe gjerne er noe, men ikke like gode som de tror. Som passet like godt for Selnæs. Det er bare at ferdighetene til dels har tatt igjen arrogansen. Han kan godt hevde han ikke har utviklet seg, de fleste andre ser at han har det.

Kanskje de vil kalle det for det. Da vil jeg anbefale en ordbok.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 27.07.2015 08:39    Post subject: Reply with quote

Første halvdel av 1.omg var bra, så hviler vi resten av omgangen mot et Sandefjord som var komisk dårlig. Så i 2.omg senker vi oss ned på et utrolig dårlig nivå, Helland oppsummerte det bra med "et kvarter feilpasninger", før vi hever oss litt siste 15. Greit nok at vi ikke kan peise på i 90 min, men så cooky kan vi ikke være.

Synes Stamnestrø klarte seg OK i 1.omg, men falt gjennom i 2.omg. Ellers var vel dette Holmars beste kamp for oss. Bjørdal var OK, men noen svake pasninger trekker ned. Ellers synes jeg Helland fortsatt ser småskadet ut og han jobber veldig lite hjemover, meldte seg helt ut i den perioden vi ble pressa i 2.omg.
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 08:58    Post subject: Reply with quote

MkBerg wrote:
Enig der. På bortebane gir jeg benger'n i hvordan vi vinner, sålenge vi vinner, kontrollert. Med det tette kampprogrammet må spillere hviles mest mulig, også på banen. Underhold på Lerkendal, risiker livet i Europa og kontroller seire på bortebane.
Andre omgang virket verken veldig kontrollert eller veldig avslappende.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 09:05    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Stamnestrø er mange år eldre enn Selnæs var da han begynte å etablere seg på laget i 2012, og han kommer aldri til å utvikle seg (eller bli forsøkt) i den sentrale rollen som noen evt. arvtager dersom Selnæs selges til utlandet.

Jeg er uenig i dette. Gutten er 23 år, og er dermed ikke ferdig utlært. Mye av talentet vil nok være tatt ut, men er han flink med egentrening og fokus på forbedringspunkter, skal han fint kunne utvikle seg i minst 5 år til.

Når det gjelder fotballhodet, så er det svært varierende når spillere modnes, og det kan utvikles mer eller mindre gjennom hele karrieren.

Jeg synes derfor det er alt for tidlig å avskrive Stamnestrø etter en kamp. Dette var en debutkamp, hvor han spillte i en rolle han såvidt jeg forstår aldri har spillt på toppnivå.

Med det tynne grunnlaget som en kamp er, vil jeg si at han nok ikke er en erstatter umiddelbart, hvis Selnæs forsvinner i sommervinduet, men han viste både pasningsfot og andre egenskaper, som gjør at han kanskje kan være en utfordrer til plassen til våren, hvis Selnæs forsvinner i vintervinduet.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2015 09:07    Post subject: Reply with quote

Stamnestrø skal ikke være et alternativ på sentral midtbane. Det er nesten som å plassere Roar Strand der.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PerO
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 09:45    Post subject: Reply with quote

Mulig du har sett mer av Stamnestrø enn meg, men såvidt jeg husker av den unge hr. Strand, så var ikke teknikk og pasningsfot særlig utpreget bra. Det kom med åra. Han spillte seg vel mest inn på laget pga løpskapasiteten når han var ung.

Jeg er på ingen måte sikker på at Stamnestrø kan bli god i rollen, men mener fortsattt at det er for tidlig å avskrive det etter 1,5 omgang i en debutkamp.

Men som jeg sa, han er ikke der at han takler rollen enda. Så forsvinner Selnæs nå, må definitivt noen inn for å ta rollen.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 10:08    Post subject: Reply with quote

Børs fra meg:

Hansen: 6 - solid kamp, styrer forsvaret bra.
Svensson: 5 - Greit nok, men et par skikkelige blemmer.
Holmar: 7 - Sjef med stor S. Klar BB fra meg.
Bjørdal: 6 - Synes han debuterer med pondus. Hvordan er nivået mot bedre motstand som vil spille mer gjennom midten?
Skjelvik: 5 - Solid bakover, rører mye framover.

Jensen: 7 - Kriger og bærer mye av midtbanen alene i denne kampen.
Stamnestrø: 4 - Fikk debutert, håper han har mer inne. Dekker lite rom og ligger veldig ofte i pasningsskyggen. Ble lite involvert. Noen gode offensive pasninger i første omgang.
Midtsjø: 5 - Prøver, men synes ikke han lykkes veldig bra i dag.

Helland: 5 - Gjør endel bra framover, men treffer ikke med skuddene. Bidrar lite defensivt.
Søderlund: 6 - Kriger og står på. Flott scoring.
Mikkelsen: 5 - Prøver mye, synes han får litt lite støtte fra kompisene på venstresiden selv om Midtsjø prøver.

Selnæs - kampen snur totalt igjen når han kommer inn.
Kåre: Bra at han tak ut Stamnestrø og satte inn Selnæs. Kunne kanskje vært gjort enda tidligere?
MariusV
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 10:14    Post subject: Reply with quote

Jeg har litt problemer med å kreditere opprydningen av et helt lags feilpasninger til at Selnæs kom innpå. Mener det bare var et spørsmål om tid før Rosenborg tok tilbake kontrollen - uavhengig av om det var Selnæs eller Stamnestrø på banen.

Det sagt, så er selvfølgelig Selnæs bedre enn Stamnestrø, det er opplagt, men sistnevnte har en bra fot til skudd og pasninger. Jeg ble umiddelbart mer positiv til MS etter denne kampen, faktisk.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 10:23    Post subject: Reply with quote

Enig, det er ikke bare det som skjer. Det kom nok noen andre beskjeder med ut på banen samtidig. Men at Selnæs bidro til at det ikke lenger var motorvei gjennom vår midtbane er udiskutabelt.

Vi er vel mange som ønsker at Stamnestrø skal være en bidragsyter fra dag en, men etter å ha sett kampen på stadion i går synes jeg at det er et stykke unna enda. Spesielt på sentral midtbane.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2015 10:30    Post subject: Reply with quote

Stamnestrø må få øve seg litt før vi sager han i to. Det skal ikke være lett å overta etter Selnæs. Synes han kom greit fra det, selv om han selvfølgelig er et par hakk under det nivået vi bør han sentralt på midten. Håper at han etterhvert kan bli såpass god og trygg at han kan steppe inn for Selnæs i en og annen kamp - uten at vi blir betydelig svekket av det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Barney
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 10:41    Post subject: Reply with quote

Stamnestrø debuterer i Eliteserien på bortebane etter 14 dager med laget. Synes kanskje det er litt i meste laget å slakte ham etter en middels debut i så måte.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 10:45    Post subject: Reply with quote

Hansen: 6 - God
Svensson: 5 - Litt uryddig
Holmar: 6 - BB, i jevn kamp med Mike
Bjørdal: 5 - Tør lite og hadde vel mange høye, treige baller på tvers mot Skjelvik bl.a. Men gjør seg på ingen måte bort
Skjelvik: 5 - Roter litt mye

Jensen: 6 - Som vanlig god og sikker med ball
Stamnestrø: 3 - Tja, er stort sett usynlig, gjemmer seg bak motstandere og er generelt lite spillbar. Sentral midtbane må være spillbar, ellers blir det vanskelig å både spille seg fremover og kontrollere kamper.
Midtsjø: 4 - Roter litt. Ikke noe ekstra i dag

Helland: 5 - God og farlig fremover som vanlig, men får litt minus for å bomme på store sjanser
Søderlund: 5 - Flott scoring.
Mikkelsen: 6 - Er spillbar og bidrar med målpoeng
Back to top
Henri
Legende

Særlig mtp. at han ikke spilte i sin foretrukne posisjon.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

Syns ikke han skal slaktes i det hele tatt, det blir for dumt. Viktigste for meg er at folk forstår at han ikke skal være like god som Selnæs, og han skal ikke bli like god som Selnæs. Han er en tilnærmet gratis squadspiller på 23 år fra OBOS.

Hadde ingen forventninger til debuten og han skuffet ikke. Syns han gjorde det bedre enn forventet, selv om det så ut til å være tomt for bensin utover i andre omgang.

Flott at han ser ut til å kunne ta jobben om Selnæs er ute, samt være klar for innhopp for å spare Selnæs ved behov. Ikke en mann som bør starte toppkamper, men det er heldigvis flest bunnlag i TL.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 11:36    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om det er mine kommentarer dere sikter til, jeg mener at jeg ikke slakter Stamnestrø. Jeg står for karakter 4 på børsen og mener at han var vår svakeste i går, et hakk under de nest svakeste. Jeg tenker at man skal gi en objektiv karakter på børsen uavhengig av om han er debutant på en uvant plass. Jeg vet ikke hva avisbørsene mener, men jeg blir overrasket om de er veldig uenige med meg i karaktersettingen.

Løste han jobben sin ut fra hva man kan forvente? Ja, det synes jeg han til en viss grad gjorde, og det skal han ha skryt for. Kommer det fram i børser og kommentarer der? Nei, kanskje ikke. Er det bra nok for sentral midtbane på RBK 2015? Definitivt ikke pr dags dato, men han skal få tid til å utvikle seg med laget. Han ble ikke hentet for å spille sentral midtbane og jeg forventer slett ikke at han skal løse det like bra som Selnæs.
MariusV
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 12:52    Post subject: Reply with quote

Det er ikke du som slakter han i seg selv, men når alle kommentarene om MS etter denne kampen blir lagt sammen, så blir totalen et hagleskudd i retning buken på en mann som ikke fortjener det basert på en dugandes debut med 45 gode minutter i første og tilsvarende 25 svake (som del av en kollektiv svikt) i andre omgang.

Føler at jeg blir sittende å ta han skikkelig i forsvar her. Har egentlig ikke noe prestisje i det, men jeg må innrømme at jeg føler på at han ble syndebukken i går, og det mener jeg ikke er helt fortjent. Han får blant annet mye skryt av trenere og i aviser.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next
Page 17 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb