English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2015
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 118, 119, 120 ... 140, 141, 142  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brego
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 13:25    Post subject: Reply with quote

Med Annan så må vel laget ligge litt tettere, eventuelt så må indreløpere bli brukt litt mer i oppspillsfasen? Da mister vi vel litt av vingspillet vårt?
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 13:33    Post subject: Reply with quote

Sentral midtbane er etter min mening ikke stedet man eksperimenterer med noe talent akkurat nå. Vi står foran en ekstremt viktig andre halvdel av sesongen, og hvisomdersomatte Selnæs forsvinner i løpet av sommeren må erstatteren være en etablert spiller.

Ser ikke at det finnes noen realistiske erstattere fra Tippeligaen. Grindheim ville vært den eneste aktuelle.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 13.07.2015 14:38    Post subject: Reply with quote

Annan har ingen problemer med å være spillepunkt for stopperne, derimot må nok indreløperne være tilgjengelige litt tidligere, og ikke satse på å nås i mellomrom (begge to). Noen regista er han dog ikke, så et enda større ansvar vil falle på indreløperne offensivt.

Vanskelig å se noen som går rett inn i Selnæs sin rolle. Abu er et alternativ, en mellomting. Noen fra en utenlandsk klubb, kanskje? Norske spillere har vanligvis en helt annen stil og bakgrunn spillestilsmessig, og mangler mye av oversikten som kjennetegner Selnæs.
Back to top
oddarild
Proff

PostPosted: 13.07.2015 14:55    Post subject: Reply with quote

Abu tror jeg hadde vært den perfekt erstatter, men det er nok uaktuelt både for ham og Godset tipper jeg.. Han vil nok til en større liga hvis han skal dra og han er god nok for et steg opp også.
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 16:19    Post subject: Reply with quote

Enig. Abu er en spiller jeg kunne sett for meg i den sentrale rollen.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 16:47    Post subject: Reply with quote

Abu er "all over the place".

Ikke disiplinert nok til å holde midtbanen vår. Vil ha en høyreist jævel med god oversikt. Amen.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 18:04    Post subject: Reply with quote

Om jeg hadde hatt nok kroner å avse, skulle jeg kjøpt Gustav Wikheim som erstatter for Mikkelsen/Riski og Gjermund Åsen som erstatter/reserve.

Kjøpet skulle vært en gave til RBK, for mange fine øyeblikk i fremtiden.

(Personlig ville jeg vært komfortabel med Helland og Wikheim som vinger).
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 13.07.2015 18:10    Post subject: Reply with quote

Morten Gamst Pedersen skulle jeg likt å sett i en anker rolle, syns dette forumet har glemt han litt.

+Arbeidskapasitet (vell kjent at Gamsten er godt trent)
+Duelstyrke (i blackburn ble han alltid brukt som oppspill punkt på vingen)
+Pasningsfot
+Rutine

Stamnestrø har gode evner også, men må sette litt spørsmål ved duelstyrke.
Back to top
Mærra
Junior

PostPosted: 13.07.2015 18:16    Post subject: Reply with quote

Nå skal det bli spennende å se hvor godt Lædre Bjørdal gjør det, men trolig har vi et godt stopperpar i han og Reginiussen. Vi kan i midlertid fortsatt trenge påfyll i form av backup på stopperplass, og en norsk, ung herremann som både kan bekle back og stopperplass er Marius Høibråten som for øyeblikket befinner seg i Strømsgodset. Fikk nylig skryt av Morten Langli på twitter for sterkt stopperarbeid i kampen mot LSK, hvor han forøvrig spilte i forkant. Tross sin unge alder får han mye skryt for god fysikk og godt duellspill. Er selv 95ér fra Romeriket, og omgikk Marius ofte før han gikk til SIF, kan slenge med at han er en jordnær og fokusert type, lett å like. Har flere kompiser som spilte med han på kretslag opp gjennom ungdommen, hvor han hovedsakelig var midtbanespiller, og naturligvis var i en klasse for seg. Sier ikke at jeg ser for meg at han kunne bekledd en midtbaneposisjon i TL, men tenker at dette tyder på at han ikke er en primitiv stopper, snarere en som også har noe å bidra med offensivt. Har hele veien spilt på aldersbestemte landslag, og correct me if I´m wrong, men er han ikke muligens kaptein for U21 nå for tiden? Får hvertfall skryt for å fremstå som en ledertype. Tenker dette kunne vært spennende på lang sikt? Han har forøvrig kontrakt ut 2017 sesongen.
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 18:22    Post subject: Reply with quote

Tviler på at han er interessert i å komme til RBK for å være 4. valg. Dessuten har vi også et greit 4. valg i Jørgen Skjelvik.
Back to top
Mærra
Junior

PostPosted: 13.07.2015 18:28    Post subject: Reply with quote

Du sier noe, men han har forøvrig kun startet 9 av 16 kamper i år, så det er ikke som om han hadde gitt fra seg regelmessig førstelagsfotball ved å komme til oss. Regner vel også litt med at tanken er å fase Skjelvik mer og mer inn i rollen som venstreback i tiden som kommer.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 19:20    Post subject: Reply with quote

Det er generelt ikke noe problem for et midtstopperpar å spille samtlige kamper gjennom en sesong, og da er det dumt å rotere bare for å rotere. Å ha Skjelvik som et 4. valg og nødløsning hvis det dukker opp en skade er helt kurrant. Har vi 4 stoppere der som forventer å spille regelmessig blir det fort sutring og kålrabi. Det er også i overkant råflott med tanke på lønnsbudsjett.
Back to top
digre
Proff

PostPosted: 13.07.2015 19:52    Post subject: Reply with quote

Har i grunnen bare sett ham i kampen mot Lillestrøm - og da spilte han suverent godt. Spilte dog på litt for høy risiko, noe som kunne gitt både rødt kort og flaut baklengs.
Men hvis vi selger Holmar, kunne han vært et godt tredjevalg - og jeg ser ikke bort fra at han kunne vært et alternativ på høyreback også.
Spennende tanke.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 20:07    Post subject: Reply with quote

Å se Gamst i en anker rolle er bare å glemme. Han manger tempo og stort tempo. Man ser jo ikke om han går, jogger eller løper...
Noah FC
Rutinert

PostPosted: 13.07.2015 20:51    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...567429.snd
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 20:58    Post subject: Reply with quote

Bortkastet for vår del. Han er ikke noe kantspiller, og passer ikke sentralt i vår 4-3-3 etter min mening. Vi er bedre tjent med en midtspiss som har fysikk og er bra på hodet. I tillegg er han ekstremt mye skadet.
Back to top
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 13.07.2015 21:08    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Å se Gamst i en anker rolle er bare å glemme. Han manger tempo og stort tempo. Man ser jo ikke om han går, jogger eller løper...

Håper du ikke baserer dette på hans siste kamp i NM, han sa jo selv at han var sakdet og langt utav form i den kampen. Sælnes har aldri vært kjent for å godt tempo heller, det er noe han har jobbet med, og det har kommet med rutine og erfaring. Husk at mange anker spillere er omrokkerte spillere som er kjent for en god pasningsfot og ikke nødvendigvis tempo elr defensive ferdigheter. Også dette var bare noe teoretisk fra min side, men jeg ville ikke avskrivet han helt.
Back to top
Alex83
Junior

PostPosted: 13.07.2015 21:16    Post subject: Reply with quote

Blackburn flyttet faktisk Gamst inn i 4-ern på midten i de siste sesongene hans der som en følge av at han ikke hadde det tempoet i kroppen som han hadde i starten av sin PL-karriere ute til venstre. Jeg vet ikke helt om jeg tror han kunne tatt ankerrollen, men jeg ser i hvertfall ikke noen andre steder i laget hvor han kunne bidratt noe vesentlig mer pdd.
Back to top
Skammels!
Senior

PostPosted: 13.07.2015 22:34    Post subject: Reply with quote

Enig i at det er vanskelig å se for seg at Gamst skal bidra noen andre steder på banen og synes ikke nødvendigvis at det ville være en dårlig ide å teste han ut som sentral. Men om han skal lykkes så forutsetter det at han får trent seg opp i 100 % fysisk form. Per dags dato så må jeg si at jeg er litt usikker på om han noengang kommer dit igjen. Han må imidlertid gjerne motbevise meg. Jeg så mange Blackburnkamper hvor Gamst spilte som en av to sentrale midtbanespillere. Han klarte seg relativt godt i denne rollen helt fram til nedrykket i 2012 og viste en del av de ferdighetene som vi ser etter i en midtbanesentral. Så er spørsmålet hvor han står kvalitetsmessig i 2015.

Når det gjelder Høibråthens kandidatur, så synes jeg i grunn han er interessant - særlig om han skulle bli billig (noe han kanskje ikke blir...?). Uansett så MÅ vi ha inn en forsvarsspiller til. Enig at det kan synes råflott å ha fire midtstoppere + Skjelvik. Samtidig er det egentlig totalen i forsvarsrekka som gjør at vi må ha inn en til. Vi har kun 6 forsvarsspillere (med mindre vi vurderer Steiring eller Reitan som gode nok - noe jeg har inntrykk av at Kåre Ingebrigtsen ikke gjør - jfr. f.eks. "Søderlund som stopper"-stuntet). Det er én for lite. En skade (Reginiussen) og f.eks. en suspensjon er nok til at vi går inn i kamper uten en forsvarsspiller på benken. Slik kan det ikke være. Spesielt er det håpløst at det er slik når to av disse seks forsvarsspillerne, i tillegg gir oss backup for posisjoner lenger fram i banen (Skjelvik venstreving og Svensson på indreløperplass). Konklusjon: En ung, allsidig og billig forsvarsspiller - som minimum er klart bedre enn Steiring/Reitan - bør hentes inn.
Number10
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 22:53    Post subject: Reply with quote

Gamst kunne vært aktuell sentralt på midten i 4-4-2, med en terrier ved siden av seg. Gamst er 33 år og har vanskelig med tro at det er så mye mere å hente på tempoet. I de første kampene hans for RBK, så fikk han stå å slå innlegg, er jo greit nok det. Men det er først og fremst tempoet man trenger i RBK´s spillestil og det mangler han, både med beina og hodet virker det som.

Jeg tror nok at Gamst får lite spilletid av det som er igjen av kontraktstiden.
batigol
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 23:09    Post subject: Reply with quote

Gamst er ferdig i RBK etter det som skjedde ifjor sommer. Han er grunnen til at Strandberg streiket. RBK vil bli kvitt han
hello
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 23:15    Post subject: Reply with quote

Jaha, hva skjedde i fjor sommer? Dette var nytt for meg.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 23:17    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Gamst er ferdig i RBK etter det som skjedde ifjor sommer. Han er grunnen til at Strandberg streiket. RBK vil bli kvitt han

???
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 23:21    Post subject: Reply with quote

Du forstår at du kan ikke dumpe slike ting her uten å utdype, og samtidig forvente å bli tatt seriøst. Har du sagt A, får du jaggu meg si B.
Eru
Veteran

PostPosted: 14.07.2015 07:36    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:

Dette tror jeg absolutt ingenting på.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 118, 119, 120 ... 140, 141, 142  Next
Page 119 of 142

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb