View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Juch Veteran
|
Posted: 12.07.2006 16:09 Post subject: |
|
|
RBK kan jo prøve å friste ham med Europas beste trener  |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.07.2006 16:12 Post subject: |
|
|
For å si det sånn; Er Guarin aktuell bør f. eks. Evandro Roncatto og Kerlon være aktuelle også. Eller Fernando Chavineghi..  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 12.07.2006 16:13 Post subject: |
|
|
Og ikke minst Alessandro del Piente. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 12.07.2006 16:15 Post subject: |
|
|
VerneTroyer wrote: | For å si det sånn; Er Guarin aktuell bør f. eks. Evandro Roncatto og Kerlon være aktuelle også. Eller Fernando Chavineghi..  |
Du mener vel Fernando Cavenaghi?
Tja, om du mener Guarin er så god, så. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 12.07.2006 16:30 Post subject: |
|
|
HeiaVincent wrote: | Syns ikke GuarÃn er noe verre enn høyst urealistiske forslag som har blitt diskutert i all alvorlighet i denne trÃ¥den... |
Noe jeg forsøker ta et oppgjør med. Synes det er ødeleggende for trådens formål om å diskutere realistiske spillerkjøp for Rosenborg, med tanke på spillerens tilgjengelighet, pris og nivå, og ikke minst Rosenborgs mulige behov og interesse for spilleren. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 12.07.2006 16:34 Post subject: |
|
|
Quinton Fortune er frigitt fra Man Utd.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.07.2006 16:44 Post subject: |
|
|
Han går vel til Celtic. Var iallfall snakk om det for noen uker siden. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.07.2006 16:58 Post subject: |
|
|
stahá wrote: | VerneTroyer wrote: | For å si det sånn; Er Guarin aktuell bør f. eks. Evandro Roncatto og Kerlon være aktuelle også. Eller Fernando Chavineghi..  |
Du mener vel Fernando Cavenaghi?
Tja, om du mener Guarin er så god, så. |
Ja, det var han jeg mente, og ja, Guarin er så god.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 12.07.2006 17:03 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 12.07.2006 18:36 Post subject: |
|
|
Så vidt jeg kan lese utfra linken til wikipedia er Guarin utlån til Boca Juniors. I guess that ship has already sailed.
Quote: | Freddy Alejandro GuarÃn Vasquez (born June 30, 1986 in Boyaca in Colombia) is a football player for Envigado FC in Colombia. He has recently been taken on loan by Boca Juniors and spent his first six months in their youth system. Injuries to Boca Juniors' midfielders Sebastian Battaglia and Fernando Gago opened the door for Guarin to show his stuff in a series of pre-season friendlies in January of 2006 and Guarin was able to secure a first team spot backing up Battaglia at the right midfield position. |
_________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Tarjei Junior
|
Posted: 12.07.2006 20:02 Post subject: Re: Nye spillere 2006 |
|
|
Etter min menig er det tvert i mot. Vi (rbk) Må lære av gamle feil.
Grunnen til at Rosenborg var så suverene på 90-tallet var ikke gode innkjøp av spillere...
Vi ser det gang på gang, spiller blir kjøpt å forsvinner innen noen år på benken. Eguren, Lago, Russel, Ødegaard og Helstad - for å nevne noen.
Poenget er at for å bringe Rosenborg tilbake på tronen krves ikke gode innkjøp, men kanllhard trening og god SAMMENKJØRING av laget som også gir bra lag-kjemi.
Mitt tips er å gjøre som Eggen gjorde: gjør det beste ut av det du har! |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 12.07.2006 21:17 Post subject: Re: Nye spillere 2006 |
|
|
Er jo enig i at vi må satse lokalt. Men skal vi hevde oss i toppen og med cl spill så holder det rett og slett ikke bare å satse på juniorer i dagens fotball. Utvilingen går mot at nivået blir større og større, vanskeligere og vanskeligere..... |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 12.07.2006 23:57 Post subject: |
|
|
gi nå faen i FM stjerner! |
|
Back to top |
|
 |
AndreasK Junior

|
Posted: 13.07.2006 01:30 Post subject: |
|
|
han Tarik Elyounoussi fra fredrikstad virker som en spennende ving
Pål Andre Czwartek er også en veldig god back _________________ Rosenborg seriemester 2008 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 13.07.2006 01:42 Post subject: |
|
|
Tarik burde kjøpes pronto! Dette er den type spillere RBK aldri blir interessert i før han blir ettertraktet i Europa. |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 13.07.2006 02:00 Post subject: |
|
|
Så Taryk skal da konkurrere med Braaten, Essediri, Iversen og Solli om plass? Jeg tror han vil takke nei... Men det er et hederlig forsøk.
Hvilke plasser er det RBK egentlig har problemer med? Dette er plassene dere bør undersøke mest i følge en trøtt HV:
Midtstopper: Her trengs helst en duellsterk midtstopper som kan skåre mål ved dødball, ettersom dette er spisskompetansen til Riseth oh dere syns han ikke holder mål. Kvarme bidrar med rutine, men også han vil trenge en erstatter snart.
Høyreback: Sier seg selv.
Venstreback: Stensaas har ikke mange sesonger igjen. En backup trengs for solide Dorsin.
Midtbaneanker: Ja, Berg har lite igjen. Verken Tettey eller Solli har holdt mål i følge dere. Dermed må denne plassen dekkes.
(Indreløpere: Strand får vel sin erstatter i Hyka? Skjelbred holder en sesong til.) _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 13.07.2006 02:36 Post subject: |
|
|
HeiaVincent wrote: | Så Taryk skal da konkurrere med Braaten, Essediri, Iversen og Solli om plass? Jeg tror han vil takke nei... Men det er et hederlig forsøk.
) |
Solli og Iversen er vel ingen reele alternativer som ving, Essediri har ikke levert varene siden han kom og Storflor er opp og ned. Hver gang jeg har sett Fredrikstad så har Tarek vært "Outstanding", minner meg noe sinnsykt om Braaten. Kan rive av to tre mann før han legger inn osv! Trur Tarek og Braaten på hver sin kant ville gitt ethvert forsvar et HELVETE. Han må kjøpes nå, før han blir hypet i mediene som Strømstad, Hæstad og Grindheim har blitt. Tarek har MYE mer talent en alle disse tre til sammen. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 13.07.2006 04:21 Post subject: |
|
|
Ja, det er nå eller aldri. Prisen er mye lavere når media ikke har vist interesse. Tror at Eggen er klar over at han ikke kan beholde ham for lenge, og selger sikkert til RBK om vi gir noen miller og videresalgsklausul. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasK Junior

|
Posted: 13.07.2006 07:40 Post subject: |
|
|
ja kjøp tarek nå før det er for sent  _________________ Rosenborg seriemester 2008 |
|
Back to top |
|
 |
AndreasK Junior

|
Posted: 13.07.2006 07:46 Post subject: Tarik Elyounoussi |
|
|
jeg synes tarek virker som en spennende ving rosenborg burde vise interrese for
noen som er enig??  _________________ Rosenborg seriemester 2008 |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.07.2006 09:27 Post subject: |
|
|
Tarek hadde vært veldig bra. FFK er nok i utgangspunktet skeptiske, men hvis vi graver litt i lommeboka pluss/evt tilbyr en av de overvurderte spillerne våre i bytte så kan det gå.
Det (lille) jeg har sett av Simen Brenne har også vært interessant. |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 13.07.2006 13:22 Post subject: |
|
|
Gunnarson på klubbjakt
Synd RBK ikke trenger flere spisser, vet ikke om han ville passet inn i 4-3-3 heller. Hadde vært kjempegøy å hatt han i RBK, for han er mer effektiv enn de spissene vi har. Men han sier jo også at han helst vil til utlandet
Når det gjelder kjøp på andre plasser, synes jeg det er midtstopper, sentral midtbane og høyreback som er viktigst. Venstreback er ikke like viktig, gi Nordvik mer spilletid, og så har vi ikke bruk for Stensaas til neste sesong. Dorsin og en enda mer utviklet Nordvik tror jeg blir bra nok. Når det gjelder indreløpere har vi Skjeldbred, Tettey, Hyka og Skjølsvik, alle kan bli veldig gode. Ingen indreløpere trenger å kjøpes inn med det første i alle fall.
Midtstopper: noen som kan starte kontringer o.l på en ordentlig måte, være passningssiker og kan holde ballen vekk fra eget mål. Kan Kippe fra Lillestrøm være noen idé? (tviler på at de vil selge ham, men)
Høyreback: RBKs situasjon her er absolutt ikke bra nok. Per Nilsson har fått mye god kritikk, er han god nok?
Sentral midtbane: når Berg legger opp, har RBK ingen som er gode nok på midten. Her må noen kjøpes inn, men vet ikke nok om spillere på andre lag til å kunne si hvem jeg synes burde kjøpes inn.
Ang. Tarik Elyounoussi: Vi har 4 vinger (Jamtfall, Essidiri, Storflor og Braathen), så det ville bare skape enda flere rokkeringer å kjøpe han, selv om han er god. Hvis han skulle bli kjøpt av RBK, må vi nok selge en (Storflor?) også. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.07.2006 14:50 Post subject: |
|
|
Juchmako2 wrote: | Ang. Tarik Elyounoussi: Vi har 4 vinger (Jamtfall, Essidiri, Storflor og Braathen), så det ville bare skape enda flere rokkeringer å kjøpe han, selv om han er god. Hvis han skulle bli kjøpt av RBK, må vi nok selge en (Storflor?) også. |
Ja, et bytte med Storflor hadde vært helt greit. Hvorfor det skal føre til rokkeringer å hente inn en spiller (som du tydeligvis er enig i at er god) selv om vi har alternativer på den plassen er litt uklart for meg. |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 13.07.2006 15:25 Post subject: |
|
|
Essediri og Storflors toppnivå >>>>>>> Tariks toppnivå nett no.
Hvis dere skulle ha hentet Tarik, så er jeg redd hans utvikling kan stagnere i forhold til den farten den vil ha ved å spille fast i Eliteserien. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 13.07.2006 15:38 Post subject: |
|
|
Jeg er sikker på at Høgmo ville komme til å "eksperimentere" litt mer hvis vi får enda en ving. Teste hvem som passer sammen med hvem, osv.
Og jeg sa ikke at jeg var enig i at han var god. Har ikke sett mye til spilleren, bare hørt om han mye her på forumet. Det jeg mente var at uansett om han er veldig god eller bare sånn halvveis, så vil det bli flere rokeringer. Det blir jo slik hvis fem vinger skal "kjempe" om to plasser.
Men hvis to stykker er mye bedre enn de andre, ville det kanskje ikke bli rokeringer, for det ville være en selvfølge at de skulle ha fast plass på laget, men slik er ikke situasjonen i RBK nå, formkurven til vingene går jo opp og ned hele tiden. |
|
Back to top |
|
 |
|