| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.07.2015 12:36 Post subject: |
|
|
Kamelåså? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Numsk Rutinert

|
Posted: 08.07.2015 12:50 Post subject: |
|
|
You just ordered a thousand litres of milk.
Syns dette høres ut som en kurant signering, ut i fra "de rådende forhold". _________________ Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal |
|
| Back to top |
|
 |
bjorjost Proff

|
Posted: 08.07.2015 13:28 Post subject: |
|
|
"Maorthenaklab.dk"...nei og nei...
Virkar mest på meg som dei er ganske likegyldige til overgangen. "Bjørnen" har vel ikkje spelt så mykje. Satsar på at Kåre får han opp på topp 8 tippeligastoppar kjapt. Det burde halde, om Søder skorar i same tempo og Helland er skadefri. Etc. _________________ Brattbakk 1994–1997
Kampar 100
MÃ¥l 94 |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 08.07.2015 18:01 Post subject: |
|
|
Lædre Bjørdal tok styringen på første trening: - Kommer helt naturlig
http://www.aftenposten.no...5076_1.snd _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 08.07.2015 18:44 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | Han ble løst fra kontrakten med danskene, lillegutt.
Ble vel nevnt på pressetreffet. | å hvem tror du betalte det ? Mest trolig så har RBK betalt Johan en fin sign on fee, for tapt lønn i danmark, hvor de nesten ikke betaler skatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 08.07.2015 19:08 Post subject: |
|
|
Ja, du vet vel sikkert noe om det også du. Uansett kan jeg ikke forestille meg at det er en høyere sum en hva vi måtte ha betalt i overgang. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 08.07.2015 19:17 Post subject: |
|
|
| Danskene var jo ivrige etter å kvitte seg med han siden han hadde såpass høy lønn. Det kan godt være han fikk sign on fee fra oss, men jeg har ganske sikker på at dette har vært en rimelig overgang for vår del. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 08.07.2015 19:20 Post subject: |
|
|
Det kan godt bli dyrere også, alt etter hvilken bonus avtale som ligger til grunn.
Men jeg anser JBL dom en bedre overgang enn Sane, p.g.a nasjonalitet (kvote)og ståsted i karrieren. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.07.2015 21:44 Post subject: |
|
|
| Er nok mulig RBK gir ham en grei signeringsbonus, men rent formelt får vi ham gratis fra Aarhus. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 08.07.2015 23:40 Post subject: |
|
|
Håper så inderlig at Lædre Bjørdal er den rette typen og at han tar over jobben til Strandberg med glans. Skal jaggu bli spennende å se ham spille. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4085 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 09.07.2015 00:36 Post subject: |
|
|
Bare for å gjenta meg selv... :p
Jeg tror dette blir svært bra. En erfaren stopper som tør å dirigere er akkurat det vi trenger. Kanskje det er bedre spillere der ute point to point, men det å slippe primadonnaer, opplæringstid etc er gull verdt. Jeg tror vi har fått en god stopper som kan gjøre seg og de rundt seg god som et lag og holder den holdningen til jeg har sett minst 5 kamper.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 09.07.2015 00:48 Post subject: |
|
|
Med andre ord er du like usikker som meg, Cyrilp. Du aner heller ikke hvor dette bærer hen, annet enn at du gjetter på at han vil bli/være svært bra for klubben og forsvarsrekka vår. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 09.07.2015 01:49 Post subject: |
|
|
Husker Bjørdal som noen korte glimt fra en Viking - kamp mange år tilbake, men det vesle som sitter er inntrykket av en bestemt, ryddende og dominerende midtstopper. Når det er sagt, så kan jeg ikke huske følelsen av å ønske ham over til RBK.
Velger å stole på Ingebrigtsen og Hoftun - få kjenner ham bedre enn dem, og de må ha sett noe de har likt veldig godt. Samtidig som vi også må ta med at ja, han er gratis, og sjøl med en eventuell sign-on-fee sikkert billig, men vi snakker om et tredjevalg slik det ser ut per nå. Håper inderlig den kortvokste halvfeite guttungen leverer varene. |
|
| Back to top |
|
 |
LÆX Junior
|
Posted: 09.07.2015 05:37 Post subject: |
|
|
Kan ikke huske stort av Lærbjørn sist han spilte i Norge, men i teorien har vi to potensielle landslagsstoppere når ToReg er tilbake. Med Holmar som backup både som stopper og høyreback er det ikke kølsvart akkurat.
Ser ikke helt det negative i en slik signering. I verste fall spiller Bjørdal sammen med Holmar til Tore er tilbake, og blir en sannsynlig bra 3. stopper. I beste fall har vi som sagt det kommende landslagsparet _________________ "He's been like a fresh of breath air" - ROY KEANE |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.07.2015 10:05 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | | Med andre ord er du like usikker som meg, Cyrilp. Du aner heller ikke hvor dette bærer hen, annet enn at du gjetter på at han vil bli/være svært bra for klubben og forsvarsrekka vår. |
Med andre ord, nøyaktig som ved enhver annen spiller som tas opp. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Boozeman Junior
|
Posted: 12.07.2015 12:48 Post subject: |
|
|
JBL var under lupen til RBK for rundt 10-12 år siden. Trente med juniorlaget og a-laget i 2 uker. Fikk tilbud, men valgte Viking i stedet av en eller annen grunn. Sansynligvis pga lovnad om spilletid for a-laget. Litt Bjørn Otto Bragstad type, bare ikke like god..... _________________ "Asså du kan jo dætt, men du kan itj dætt der da!" |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 12.07.2015 15:05 Post subject: |
|
|
Har vel ikke like mange sjølmål heller. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 13.07.2015 10:22 Post subject: |
|
|
Som AGF-fan burde jeg få skrevet et kort indlæg i denne tråd. Jeg husker Bjørdal som veldig god i Viking i 2013, men i AGF har det været ganske svært at være en suksess.
Bjørdal kom ind på et lag, der var ramt af kollektivt kollaps. Vi tabte 11 ud af de sidste 11 kampe i Superligaen og det var meget flovt for den ledende klub i Danmarks næststørste by. Det var det kollektive, der ikke fungerede, men ligesom med Semb Berge i Brøndby var folk hurtige til at dømme Bjørdal på et par uheldige aktioner. Husker særligt 2-5 nederlaget med rivalerne fra AaB, hvor Bjørdal mister ballen til en AaB-spiller og de scorer mod os. Jeg tror aldrig rigtig, at Bjørdal fik rystet den dårlige start med laget af sig.
I andredivisjon var det efter en lang skadespause, at Bjørdal havde svært ved at tilspille sig en startplads. Han fik stadig langt mere spilletid end midtstopper-konkurrenten Situ, der har 50 u-landskampe for Frakrike. Jeg synes egentlig også, at han sluttede sæsonen godt af.
På et velspillende Rosenborg-lag er der gode muligheder for, at Bjørdal finder formen fra Viking igen, og da bliver han en gevinst. |
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 30.07.2015 19:38 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det er merkelig å ikke starte med en semi landslagsstopper når man har det på benken. |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 01.08.2015 02:22 Post subject: |
|
|
Synes ikke Bjørdal er noe å ha på benk lengre. Mannen har da vist at han er mer enn kapabel til å gjøre den nødvendige jobben i de bakre rekkene. Skjønner argumentet til KI om at han ikke er like godt drillet i opplegget, men synes heller Dorsin burde blitt plassert på benken. Joda, rutine er viktig, men den kan han dele med resten av laget i pausen. Det river litt ekstra i hjerterota å se at Dorsin ikke holder mål lengre... for meg har han allerede skrevet seg inn i historiebøkene som en legende for oss. Dorsin, jeg elsker deg, men det er på tide og gi fra seg plassen og heller dele av din erfaring i garderoben. Etter litt fartstid som jurist kan du godt få komme tilbake å ta i et tak i administrasjonen. Gi deg med seriegull, cupgull og gruppespill i e-league i 2015 før det du blir husket for av majoriteten av supporterne er trege føtter og balltap. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.08.2015 02:52 Post subject: |
|
|
| Han har vært spilleberettiget i to kamper for oss, og startet en av de. Gi han litt tid, han er fast på laget straks. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 01.08.2015 08:27 Post subject: |
|
|
| Synes det lover godt at man ikke bare kan gå rett inn i 11'rn vår. Det handler antageligvis om at man må trene seg opp til lagets nivå. Samtidig sender det et fint signal til de som har vert her siden oppkjøringen om at de har tillit. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 01.08.2015 12:48 Post subject: |
|
|
| Helt riktig å starte med Skjelvik i Ungarn i en vanskelig bortekamp i e-cup. Han og Eyolf har spilt mer sammen, så relasjonene er bedre ennå. Lædre-Bjørdal har nettopp kommet, og man kan, som Montana sier, ikke bare spasere rett inn i 11'eren. Tipper han får prøve seg igjen mot Sarp. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 01.08.2015 12:55 Post subject: |
|
|
| Kunne fort blitt et par baklengsmål til mot Debrecen om det var Bjørdal som hadde havnet i de løpsduellene som Skjelvik vant. Riktignok kan det være Bjørdal hadde unngått å komme i de løpsduellene ved å posisjonere seg annerledes. Men hvis-om-dersom vurderinger er egentlig veldig meningsløse i ettertid - får aldri vite svaret uansett. Når det er sagt er jeg enig i vurderingen av Kåre med tanke på at relasjonen mellom stopperne ikke skal undervurderes. Bjørdal kommer nok til å få mer og mer spilletid så lenge han leverer framover. |
|
| Back to top |
|
 |
AlexanderHallberg Proff
|
Posted: 01.08.2015 12:58 Post subject: |
|
|
Poenget er vel at vi burde ha Skjelvik på backen mens Bjørdal tar plassen til Dorsin. Dorsin var direkte skyld i flere farlige situasjoner mot Debrecen _________________ Det går som det går mot toppen |
|
| Back to top |
|
 |
|