View previous topic :: View next topic |
Hvem var banens beste mot molde? |
André Hansen |
|
2% |
[ 3 ] |
Jonas Svensson |
|
1% |
[ 2 ] |
Stefan Strandberg |
|
49% |
[ 55 ] |
Jørgen Skjelvik |
|
10% |
[ 12 ] |
Micke Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
Mike Jensen |
|
5% |
[ 6 ] |
Ole Selnæs |
|
11% |
[ 13 ] |
Fredrik Midtsjø |
|
5% |
[ 6 ] |
PÃ¥l Andre Helland |
|
0% |
[ 1 ] |
Alexander Søderlund |
|
4% |
[ 5 ] |
Tobias Mikkelsen |
|
5% |
[ 6 ] |
Riku Riski |
|
0% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 111 |
|
Author |
Message |
Pokie Veteran

|
Posted: 28.06.2015 14:40 Post subject: |
|
|
FÃ¥r vel skrive en jeg og da.
Andre Hansen 3
Jonas Svensson 5
Stefan Strandberg 7
Jørgen Skjelvik 6
Mikael Dorsin 4
Mike Jensen 5
Ole Selnæs 7
Fredrik Midtsjø 5 (4 i første, 6 i andre --> 5 totalt)
PÃ¥l Andre Helland 6
Alexander Søderlund 6 (magisk goalgetterscoring!)
Tobias Mikkelsen 6
(Riku Riski 6) _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
bjorjost Proff

|
Posted: 28.06.2015 16:33 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Ikke så mange som har skrevet børs denne gang, så da bidrar jeg med mine karakterer.
Børs etter Storflorskalaen:
1 Katastrofalt
2 Svært dårlig
3 DÃ¥rlig
4 Under pari
5 OK
6 God
7 Meget god
8 Strålende
9 Magisk
10 Historisk
4 André Hansen
6 Jonas Svensson
8 Stefan Strandberg BB!
7 Jørgen Skjelvik
5 Mikael Dorsin
4 Mike Jensen
7 Ole Selnæs
5 Fredrik Midtsjø
6 Pål André Helland
7 Alexander Søderlund
6 Tobias Mikkelsen |
Børskalaen har eit lite innebygd problem. Dei ulike trinna på skalaen 1-10 er alle adjektiv som skildrar innsatsen på bana. Dei fleste som lagar børs set karakter etter årets Tippeliganivå- vil eg tru.
Men nivå 4 på børsen heiter "under pari", og her ligg problemet:
"Pari, lik verdi, brukes om verdipapirer og valuta. En aksje eller obligasjon står i pari når omsetningskursen tilsvarer den pålydende verdi. Under et system med faste valutakurser angir de fastsatte kurser pariverdien, men den faktiske kurs vil ofte avvike fra denne innenfor snevre grenser."
Det vil altså seie at om ein brukar den eigentlege meininga til begrepet, så er det rett å gje Mike Jensen 4 etter Moldekampen, for han var av lågare verdi enn vanleg. Men om Mike spelar litt dårlegare enn vanleg, vil det vere meir vanleg at karakteren skal vere 6, eller kanskje 5. Om Moldskred spelte under pari, ville han ikkje vere i nærleiken av karakteren 4!
"Under pari" kan vere problematisk pga. at det er eit komparativt omgrep, så spelaren vert (av nokre børsetjarar) samanlikna med seg sjølv, og ikkje med ligaen (evt alle fotspallspelarar i verda i 2015.)
Er det eit betre adjektiv for børskarakter 4? _________________ Brattbakk 1994–1997
Kampar 100
MÃ¥l 94 |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 28.06.2015 16:36 Post subject: |
|
|
bjorjost wrote: |
Er det eit betre adjektiv for børskarakter 4? |
"Svak" |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.06.2015 16:37 Post subject: |
|
|
Skuffende er kanskje det greieste? |
|
Back to top |
|
 |
zdanek Senior
|
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.06.2015 20:43 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Ikke så mange som har skrevet børs denne gang |
Hansen 3
Svensson 5
Strandberg 7
Skjelvik 6
Dorsin 3
Jensen 5
Selnæs 7
Midtsjø 7
Helland 5
Søderlund 6
Mikkelsen 4 _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 28.06.2015 20:47 Post subject: |
|
|
Veldig snilt med 7 til Midtsjø. Han var omtrent på nivå med Jensen og lyktes ikke med veldig mye. For øvrig helt enig i de andre karakterene. |
|
Back to top |
|
 |
MikkelBille Proff
|
Posted: 28.06.2015 21:10 Post subject: |
|
|
Hadde med mine håpefulle på ØØ i går. Var debut der oppe for oss alle tre. Pizza før kamp på VIP var fullstendig gilemt etter få minutter, dette var virkelig gøy. Minsten kunne imidlertid avsløre at han var litt redd, da jeg skulle bli med den andre på toalettet før kampen. Jeg tenkte det var fordi det sto en tilsynelatende tilbakestående mann i ensom majestet og sang at han hatet Molde og at Forren er schtøgg, men det skulle vise seg å være feil. Da kampen startet, kunne han avsløre at bekymringen grunnet i at han fryktet i at vi ikke skulle rekke tilbake til kampstart, da de påklistrede ballongene på setene måtte være ferdig oppblåst...
For en stemning, på tross av resultat har vi aldri hatt det så gøy på kamp før  |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.06.2015 21:51 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | Veldig snilt med 7 til Midtsjø. Han var omtrent på nivå med Jensen og lyktes ikke med veldig mye. For øvrig helt enig i de andre karakterene. |
Ja, det var snilt, men jeg snakket ham litt opp overfor tre poder ved siden av meg, så jeg ble vel tvunget til å følge opp
Fantastisk ballbehandling i trange situasjoner, enormt driv med ball og jobbet som en hest begge veier.
Flere som bommet på "nest siste pasningen", men håper han inspirererte de små litt også. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 28.06.2015 22:47 Post subject: |
|
|
MikkelBille wrote: | Da kampen startet, kunne han avsløre at bekymringen grunnet i at han fryktet i at vi ikke skulle rekke tilbake til kampstart, da de påklistrede ballongene på setene måtte være ferdig oppblåst...
 |
Haha
Du må hilse og si at det var bra han passet på! _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.06.2015 08:24 Post subject: |
|
|
Tilbake fra road trip til Nidaros, med jomfrutur på Øvre Øst for flere av oss. Fantastisk stemning og trøkk, selv om kampen ikke fulgte helt samme kvalitet.
En middels første omgang og en brukbar andre ble inntrykket, og jeg er overraskende lite vondbroten til tross for poengtap mot Brunvoll Blå.
Skullerud på sin side er nok stolt. Han sier de må vinne "der oppe" for å ha sjanse til å henge på i forhold til mye forskjellig, men etter timen er det parkering av bussen og drøying av tid for å ri inn ett poeng. Dette er forsåvidt intet nytt; Molde har dessverre også tidligere lykkes på å kjøre defensiv og destruktiv fotball når deres egen plan ikke fungerer som ønsket. Så får Skullerud dulle seg bort i unnskyldningene om at et par av hans 30 spillere har magesjau og at han har fotballspillere som ikke klarer å levere på naturgress(!!) utgjorde forskjellen.
I det minste er det tre poeng opp til tredjeplassen for søpla! _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 29.06.2015 21:34 Post subject: |
|
|
Faen at det er så lenge til neste hjemmekamp! Vil på Lerkendal igjen så raskt som mulig!
Kan noen fikse logoer og kamp tråd til Odd-kampen ?
 _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.06.2015 08:58 Post subject: |
|
|
Ja, jeg tror Skullerud og Molde satte uoffisiell Norgesrekord i elendig unnskyldning og bortforklaring av dårlig form der. "Vi spiller "gresskamp" i varmen (!!??!!)", lurer på hvordan de planlegger å slå et europeisk lag i juli, gitt.
Regner med overskuddet og teknikken kommer tilbake når de returnerer til femmerbane og småmål mellom kjeglene til Wiggen. Tidenes beste norske lag i utendørs futsal 2x15 minutt. Neste gang er det vel "tungt å spille bortekamp på elleverbane". |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 30.06.2015 09:49 Post subject: |
|
|
Deilig at de får svi for det latterlige kunstgresset sitt. Håper alle sør for saltfjellet med kunstgress blir ettertrykkelig rundspilt i Europa.
Har man ikke råd/kompetanse til å ha en solid gressmatte så har man ingenting i Tippeligaen å gjøre. |
|
Back to top |
|
 |
|