View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 09.07.2006 14:42 Post subject: |
|
|
Vil heller ha en ny (utenlandsk og offensivt anlagt) trener med årslønn over 10 millioner enn å bruke de pengene på nye spillere.
Det er nok begrenset hvor stor kvalitet det er på de spillerne vi nå har muligheten til å hente, men en ny og bedre trener kan utvikle de vi allerede har, samt hente spillere på en hylle lengre opp enn det Høgmo har mulighet til. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 09.07.2006 15:26 Post subject: |
|
|
Tiltredes |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.07.2006 12:26 Post subject: |
|
|
Velger å skille ut en egen tråd ettersom det har vært så mye snakk om mulige erstattere for Høgmo i forskjellige tråder. |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 10.07.2006 12:49 Post subject: |
|
|
Høgmo har skuffet i år. Jeg er sikker på at Hareide og Eggen ville vunnet serien med årets stall. Husk at Hareide vant serien med god margin med C. George, Winsnes, Solli, Karadas, en aldrende Hoftun, en Brattbakk på vei ned osv. Disse spillerene er ikke bedre enn de vi har i dag, men treneren skapte noe mer enn summen av middels til gode spillere.
Styret må skjønne at de må se ut over landets grenser når de jakter ny trener, og at de må gå mye høyere enn de 3 mill som er årslønna. Kanskje 10 mill i året kan være noe. Hvorfor kan ikke RBK konkurrere om de beste nederlandske trenerne (kanskje med unntak av de 3-4 beste)?
Jeg frykter blant annet at mye av stagnasjonen til Braathen, Skjelbred og Storflor bunner i at de ikke har en trener som kan hjelpe dem videre. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 10.07.2006 13:26 Post subject: |
|
|
Høgmo er for dårlig på spillerutvikling, er redd for dette langsiktig! Inn med Trond Sollied, det klart beste alternativ!! |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 10.07.2006 13:42 Post subject: |
|
|
Håper virkelig noen her kan komme med gode eksempler på trenere som kan ta over nå, og gjøre en bedre jobb enn Høgmo. De må samtidig være realistiske. Jeg ser ingen alternativer.
Sollied kan vi bare glemme. Han trener Olympiakos, og en overgang til Rosenborg er et kraftig tilbakesteg i karrieren. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 10.07.2006 15:08 Post subject: |
|
|
Tja... sist vi hadde en trener med tak i vant vi serien... _________________ PÃ¥meldt |
|
Back to top |
|
 |
LOST Proff

|
Posted: 10.07.2006 15:13 Post subject: |
|
|
Hvis man skal begynne å spille RBKstilen igjen ser jeg kun en ting man kan gjøre, både på kort sikt og lang sikt... Man må annsette tidligere RBKspillere som kjenner systemet godt dvs spilt lenge under Eggen. Kanskje Hoftun eller Skammelsrud. Muligens Løken(??), han ser ut til å ha klare meninger om hvordan RBK skal spille iallefall. Men jeg vet jo ikke om disse jeg nevner ønsker eller evner å være hovedtrenere. Har mest tro på Skammelsrud eller Hoftun.
Hvis man skal hente trenere "utenifra" tror jeg man bare likegodt kan fjerne alle forventninger om at RBK igjen skal spille som "gamle" RBK. Man kan jo begynne å tenke igjennom.. hvilke lag er det idag som spiller som RBK gjorde (i Norge og internationalt)? tell me....
Jeg kom over dette... http://expertfootball.com...styles.php
kanskje noen i et Baltisk land kan hjelpe til (trenere, men også spillere) Er det noen som kjenner til baltisk fotball her?
Jo mer jeg tenker over det jo mer unik blir Eggen. Begynner å tvile litt på om han er mulig å erstatte, og om noen andre kunne ha klart å gjøre det han har gjort med RBK..tviler på det.
det foreseten et navn jeg har tenkt litt på...Benny Lennartsson |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 10.07.2006 15:51 Post subject: |
|
|
Hvilke lag har han trent, evt. trener nå? |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 10.07.2006 16:02 Post subject: |
|
|
LOST wrote: | Man må annsette tidligere RBKspillere som kjenner systemet godt dvs spilt lenge under Eggen. Kanskje Hoftun eller Skammelsrud. Muligens Løken(??), han ser ut til å ha klare meninger om hvordan RBK skal spille iallefall. Men jeg vet jo ikke om disse jeg nevner ønsker eller evner å være hovedtrenere. Har mest tro på Skammelsrud eller Hoftun. |
Tror desverre ikke SkammelsGud er rette person som trener. Han er en av de største spillerne i Norsk fotballs historie og kan selvfølgelig også mye fotball. Men dette trenger ikke bety at han er flink til å lære bort det han kan. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 10.07.2006 16:03 Post subject: |
|
|
Ja vi husker jo Lyn fikk når de hentet en øst-europeer. :p
Får håpe vi finner en bedre en om vi leter der borte, men det optimale hadde nok vert en som har vert i Ajax-systemet. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 10.07.2006 16:26 Post subject: |
|
|
ARIS wrote: | Tja... sist vi hadde en trener med tak i vant vi serien... |
Du mener Ola By har bedre "tak" enn Høgmo?
Hvordan definerer du forresten "med tak i"? |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 10.07.2006 17:48 Post subject: |
|
|
LOST wrote: |
Hvis man skal hente trenere "utenifra" tror jeg man bare likegodt kan fjerne alle forventninger om at RBK igjen skal spille som "gamle" RBK. Man kan jo begynne å tenke igjennom.. hvilke lag er det idag som spiller som RBK gjorde (i Norge og internationalt)? tell me....
|
Ajax, PsV og mange andre lag, tåpelig argument for å ikke hente en trener utenifra... |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.07.2006 18:04 Post subject: |
|
|
det foreseten et navn jeg har tenkt litt på...Benny Lennartsson |
Mange nederlandske lag spiller ganske likt det RBK gjorde under Eggen.
Benny Lennartsson? Skrekk og gru. Det forslaget er ikke bedre enn hva vi har i klubben. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 10.07.2006 18:13 Post subject: |
|
|
Eggen har vel uttalt at hans forbilde var Rinus Michels og den nederlandske totalfotballen. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.07.2006 18:18 Post subject: |
|
|
Stemmer det. Eggen var på studietur til Ajax på begynnelsen av 70-tallet, og har selv uttalt at det var Michels han var mest inspirert av, sammen med Kjell Schou Andreassen og George Curtis.
Å se til Nederland vil ikke være så dumt etter at Høgmo er ferdig i klubben. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 10.07.2006 21:13 Post subject: |
|
|
stahá wrote: | ARIS wrote: | Tja... sist vi hadde en trener med tak i vant vi serien... |
Du mener Ola By har bedre "tak" enn Høgmo?
Hvordan definerer du forresten "med tak i"? |
Da vi kava som værst på slutten av 04 sesongen, rota bort poeng etter poeng og ting desverre ble som de ble, var det Ola som fikk laget og klubben til å stå sammen de kampene som var igjen. Resten er historie.
Ola hadde for eksempel heller ikke de merkelige uttalelsene som værhanen vi har som trener nå kommer med til stadighet. Hadde man spilt en dårlig kamp var han oppeående nok til å se det. Virker ikke akkurat som Mattis er det.
Dessuten tror jeg Ola hadde en sjøklar plan på hvordan han skulle fornye laget og etter hvert videreutvikle det. Og jeg er sikker på at ting hadde sett langt lysere ut om han hadde fått fortsette. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
LOST Proff

|
Posted: 10.07.2006 21:22 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | LOST wrote: |
|
Ajax, PsV og mange andre lag, tåpelig argument for å ikke hente en trener utenifra... |
Jeg argumeterer egentlig ikke for at man skal la være å hente trenere utenifra. Jeg er faktisk enig med deg...hvis man skal hente en trener som ikke er ifra "egne rekker" så let i Nederland etter en. Men jeg tror det er det beste for klubben på lengere sikt å iallefall prøve gamle spiller som trenere, personer med et hjerte til klubben. Har vel mest trua på Hoftun (med Skammelsrud som hjelpetrener kanskje) men tror kanskje ikke de er klare for oppgaven enda, kanskje bra at Hoftun er i B/G en stund først... Så på kort sikt, let gjerne til Nederland (ikke i Norge eller Skandinavia). På lengre sikt tror jeg RBK tjener på å satse på RBKere.
Mulig jeg har tatt feil, men jeg tenkte man i Nederland hadde begynt å bevege seg bort ifra den klassiske nederlandske stilen (??)
Brady wrote: |
Benny Lennartsson? Skrekk og gru. Det forslaget er ikke bedre enn hva vi har i klubben. |
Mulig det...jeg husker ikke hvilken stil han førte i Viking. Lurte på hva dere mente om han. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.07.2006 23:00 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke noen ex-RBK-spillere kan bringe klubben et steg videre. Det RBK, og alle andre norske klubber behøver, er impulser fra andre lands trenere. Vi behøver å få inn andre synspunkter på hvordan fotball skal spilles enn slik det er nå der stort sett alle norske trenere har den samme oppfatningen.
Vi kan gjerne ha ex-RBK'ere som Kåre Ingebrigtsen og Trond Henriksen som assistenter, slik at de kan ta til seg impulser og lære. Etter å ha hørt Bent Skammelsrud kommentere Champions League på TV, har jeg mine sterke tvil om han har noen stor fremtid som trener.
Jeg mener at vi både på kort og lang sikt vil komme best ut av det med en utenlandsk trener som kommer utenfra og kan se både spillere og organisasjon med nye øyne (altså ingen som har vært i Norge før), starte en opprenskning og forhåpentligvis legge fundamentet for en ny æra. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.07.2006 23:16 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Stemmer det. Eggen var på studietur til Ajax på begynnelsen av 70-tallet, og har selv uttalt at det var Michels han var mest inspirert av, sammen med Kjell Schou Andreassen og George Curtis.
Å se til Nederland vil ikke være så dumt etter at Høgmo er ferdig i klubben. |
Dette er deler av grunnen til at jeg syns Brøndbys valg av ny trener er særs spenstig. Om det vil lykkes vet man jo ikke ennå, men spenstig er det! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
LOST Proff

|
Posted: 10.07.2006 23:43 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Jeg tror ikke noen ex-RBK-spillere kan bringe klubben et steg videre. |
Håper du tar feil... Hvis man ønsker å beholde RBK-stilen tror jeg ikke det finnes en annen løsning. Men i overgangsperioder som nå syns jeg man kan hente en utenlandsk trener for en periode. Men da bør denne treneren føre en stil som ligner sterkt på RBK-stilen. Og så etter noen år må en RBKer inn igjen som trener. Men spørsmålet er jo egentlig i hvilken grad man ønsker å beholde den gamle stilen.
Brady wrote: | Vi kan gjerne ha ex-RBK'ere som Kåre Ingebrigtsen og Trond Henriksen som assistenter, slik at de kan ta til seg impulser og lære. |
Høres bra ut det, men mener du at de skal ta til seg impulser og lære for å en gang senere bli hovedtrenere? eller mener du at RBK alltid skal hente utenlandske trenere?
Brady wrote: | Det RBK, og alle andre norske klubber behøver, er impulser fra andre lands trenere. Vi behøver å få inn andre synspunkter på hvordan fotball skal spilles enn slik det er nå... |
Ser jo ut som om det skjer, til en hvis grad iallefall nå også..selv om det ofte ikke er så langt over landets grenser klubbene har hentet trenerne. Med tanke på Eggen ser det jo ut som om den studietur kan være nok. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.07.2006 23:49 Post subject: |
|
|
Høres bra ut det, men mener du at de skal ta til seg impulser og lære for å en gang senere bli hovedtrenere? eller mener du at RBK alltid skal hente utenlandske trenere? |
Målet må være at ved å bringe utenlandske trenere av god kvalitet til Norge, vil våre egne trenere komme på et høyere nivå. Så nei, jeg mener ikke at vi alltid skal hente utenlandske trenere, men norsk fotball generelt skriker etter nye impulser på trenersiden.
Det er jo enighet i norsk trenerstand om at har den beste og mest effektive stilen og gjør det meste riktig. Sannheten er at vi er iferd med å stagnere. Det er en sperre hos norske trenere i å se andre synspunkt på hvordan fotball skal spilles. Dette er spredt utover hele trenerstanden takket være landslagssuksessen til Drillo og (delvis) Semb. Det har også spredt seg til kommentatorer og journalister. Alle som en maser om spill i lengderetningen etc. Her må vi snart få inn noen som tenker annerledes. |
|
Back to top |
|
 |
LOST Proff

|
Posted: 11.07.2006 00:11 Post subject: |
|
|
syns det er merkelig at norsk fotball ser ut til å være så preget av Drillo, men ikke av Eggen. Kanskje det for at Eggens stil krever mye mer av treneren(??) enn Drillo-stilen. Virker jo nesten som om den ene stilen handler om å skape noe, mens den andre stilen handler om å ødelegge. Hva er enklest? Tror foresten du får det som du vil Brady, at det kommer flere utenlandske trenere til Norge..kanskje....for på en annen side, når man tenker på hvor mye klubbene ((eller)ikke) har latt seg inspirere av Eggen så kan man jo lure på om klubbene har løst seg helt fast. Utrulig snodig egentlig. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.07.2006 00:28 Post subject: |
|
|
Tror det har med å gjøre at Drillo er mer akademisk korrekt enn hva Eggen er. Eggen var også ganske alene med sin måte å spille fotball på i Norge, noe bl.a. Tom Lund har uttalt at han er overrasket og skuffet over. |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 11.07.2006 00:30 Post subject: |
|
|
Tror det blir en litt for enkel analyse egentlig, fordi Eggen hadde klare analytiske og fotballfaglige ideer bak det han gjorde. Men hvorfor det ikke implementeres mer, vet jeg ikke. Tror ikke det er fordi Drillo var mer analytisk korrekt, var mitt poeng. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
|