English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Muhammed Demirci
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Danserud
Rutinert

PostPosted: 16.06.2015 20:29    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Det kan jeg garantere.

Nei, det kan du ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillanpåtopp
Proff

PostPosted: 16.06.2015 20:32    Post subject: Reply with quote

Så det store spørsmålet: hvordan er fyren på Football Manager?

Razz
Back to top
Strominho
Veteran

PostPosted: 16.06.2015 20:33    Post subject: Reply with quote

Jeg synes hele overgangen virker spennende. Tror han kan være med på å dra opp snittet i troppen. Treffer vi virkelig blink kan han fort bli ligaens beste spiller. I verste fall tilfører han kreativitet på laget.

Har vanskelig for å se for meg et talent som har vært på blokka til United og Barcelona skal floppe helt i Tippeligaen, kanskje Europas svakeste liga..

Han kommer gratis(?), dette er en kjangse vi må kunne leve med. Hvis Kåre&Co går god for prøvespillet så er jeg forventningsfull og optimistisk.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2015 20:34    Post subject: Reply with quote

Eller så er det den gode gamle "ta inn en på prøvespill for syns skyld mens vi i hemmelighet jobber med andre"-leksa.
kengjer
Senior

PostPosted: 16.06.2015 20:45    Post subject: Reply with quote

Torbjørn Bratt wrote:
Når er det trening i morgen? Hva om vi samles, observerer og kommer med en felles uttalelse etterpå.?

I morgen er fellestreningen 09:30 på Lerkendall. jf. http://www.rbk.no/team1tr...ngschedule

Jeg var tilstede på treningen i dag, og det virker som en meget spennende spiller. Han er riktig nok meget rusten, noe slapp og treig, men dette skyldes nok lengre tid uten kamptrening, og til dels reisedøgnet fra i går. Jeg skal ned i morgen også for å få med meg så mye som mulig av dette prøvespillet som kan resultere i et spennende oppussingsobjekt, med en potensiell fortjeneste for for klubben ved et eventuelt videresalg.

Til dere som sitter hjemme å dømmer spilleren nedenom og hjem, trekk litt frisk luft de neste dagene og observer.
Back to top
Torbjørn Bratt
Proff

PostPosted: 16.06.2015 20:52    Post subject: Reply with quote

Kommer.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.06.2015 21:00    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jeg ser mange snakker om at han vil komme gratis, men stemmer det da? Har han ikke ett år igjen?
1972 Miami Dolphins wrote:
Volkan Celik
Quote:
Just to clarify muhammed demirci has got 1 year left on his contract with BJK. He will be on trial with Rosenborg then they will decide

Stoler sjøl mer på rbk.no og TFF som skriver at kontrakten er utgått/utgående.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EGA
Veteran

PostPosted: 16.06.2015 21:39    Post subject: Reply with quote

Jeg syns dette er veldig gøy og krydrer RBK hverdagen og forumlivet. Gutten har/hadde utvilsomt et ekstremt talent og har vært en slags Ødegaard type i Tyrkia som er en stor fotballnasjon.
Nå er formen og situasjonen for spilleren på bunnpunkt, selvfølgelig, det er derfor han kommer hit. Vi får han opp hit og ser om han kan tilføre oss noe med tid og stunder, kanskje neste år. Den avgjørelsen lar jeg Kåre ta. Ingen forpliktelser, trolig en billig spiller og oppsiden er enorm dersom vi greier å snu utviklingen.

Så kommer noen surpomper her på forumet og skal ødelegge hele den positive energien dette gir. Her har vi kanskje en spiller som kan briljere og gå utenpå de allerfleste i tippeligaen. Men da er folk raskt ute med å dømme nord og ned før de vet noe som helst. Han kan bare drible, har ikke de rette holdningene, passer ikke inn i vår "unike" system, går ikke på løp, useriøs, etz. You name it.
Kan ikke folk bruke den negative energien på andre ting. Husker ikke helt , men var Oppmannen så gjennomført negativ til Hesten når han herjet som verst. Nå lar vi uka gå og blir det ingen ting av denne signeringen var det gøy så lenge det varte og jeg ser gjerne noe lignende senere. Plutselig får Kåre fram en stjernespiller som gir mye glede.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 16.06.2015 21:43    Post subject: Reply with quote

Han vil ikke bli gratis, han er nok så ung at vi må ut med utdanningskompensasjon:)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
XChrisX
Rutinert

PostPosted: 16.06.2015 21:49    Post subject: Reply with quote

Nå er ikke jeg kjent med slike ting, men det kan da ikke være så altfor mye?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.06.2015 21:54    Post subject: Reply with quote

Adressa pluss - artikkel, Kåre vurderer forlenget prøvespill.

Quote:
– Er det aktuelt å be ham utvide prøvespillet, for å se ham enda bedre?

– Ja. Det kan hende vi spør om det går an å beholde ham lenger, for å få et mest mulig helhetlig bilde, svarer Ingebrigtsen.

Quote:
– Uvant for ham å komme til fem grader og regn i juni. Men han har bra ferdigheter. Ballen sitter limt inn til venstrefoten, sier Pål André Helland

Quote:
– Jeg så ham bare i en halvtime. Men generelt vil jeg si at en spiller som har vært «der oppe» og er litt på tur ned må man se veldig nøye over tid for å være sikker på at er riktig å hente inn, mener trenerlegende Nils Arne Eggen om ungdomsstjernen.

Kan tyde på at tyrkeren viste frem endel ekstremferdigheter og kvaliteter, men også er veldig, veldig rusten.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 17.06.2015 02:30    Post subject: Reply with quote

Prøvespill er en vakker sak. Burde gjøre mer av slikt.
Oppmannen har noen poenger, og det er god lesning. Er godt å se engasjementet her inne, så får galskapen spre seg.
Jeg velger å være en sindig sørlending, tru på det beste og sette liten til Kåre. Han var vel ikke fyren som tilbragte helgene med en grandis foran NRK han heller.
Tviler på han vil passe inn i systemet med en gang, men om har kvalitetene kan han sikkert bli en god indreløper eller ving med litt coaching. Ser for meg det er lettere å skape god indreløper av en god spiller enn god spiller av en dårlig indreløper.
Back to top
mcmort
Senior

PostPosted: 17.06.2015 08:47    Post subject: Reply with quote

Spm er om tyrkias Messi er bedre enn mjøsas Beckham...
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.06.2015 09:24    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Uansett synes jeg prøvespill er tullball. Sliter med å komme på en eneste spiller som har signert i etterkant av prøvespill, selv om det helt sikkert finnes noen.

Koné ble vel signert etter prøvespill.

Uansett er vel prøvespill noe man bruker på usikre kort, altså potensielle overganger med størst element av gambling, og da må man regne med at brorparten takkes høflig nei til. I et prøvespill har man mulighet til å vurdere en spiller i og opp mot den eksisterende gruppa, se om han passer i spillestilen, og også se noe av den sosiale og disiplinære biten.

Dette er en spiller som i utgangspunktet slår meg som enten genial eller fiasko. Gjennom et prøvespill får man muligheten til å vurdere dette uten risiko og med svært lite økonomisk ulempe. Jeg støtter prøvespill fullt ut.

Gleder meg for øvrig til å lese flere rapporter; synsing får oss ikke spesielt langt.
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 17.06.2015 09:25    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Kan tyde på at tyrkeren viste frem endel ekstremferdigheter og kvaliteter, men også er veldig, veldig rusten.

Har ifølge transfermarkt spilt kun ett minutt i 2015 (pga suspensjon), så at han er rusten må vi forvente Razz

Hvis det kun et matchform og generell fysikk det står på kan det fikses relativt raskt så lenge han ikke er skadeutsatt. Hadde vært mer skeptisk om han var en mer begrenset spiller i fantastisk fysisk form.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 17.06.2015 10:12    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår fremdeles ikke hvilken rolle hos oss han eventuelt skal passe inn i.
Back to top
huffameg
Rutinert

PostPosted: 17.06.2015 10:37    Post subject: Reply with quote

Han er nok tiltenkt en posisjon på midtbanen, mer bestemt som indreløper. Adressa omtaler han som det hvertfall. Ser ikke helt hvor ellers vi skal bruke han?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.06.2015 10:37    Post subject: Reply with quote

Han kan nok være utfordrer og/eller tilføre bredde både på indreløper- og ving-plass. Nå vet jeg ikke status rundt Henderson, men om han skulle forsvinne i sommer, står vi (i utgangspunktet) kun med Gamst og et par juniorer som alternativer på midtbanen.

Alle kan ikke spille samtidig, men å ha noen gode spillere i backup som kan komme inn og følge opp nivået er aldri noen ulempe. For mange gode spillere er luksusproblem.
Torbjørn Bratt
Proff

PostPosted: 17.06.2015 11:35    Post subject: Reply with quote

Han imponerte på ingen måte under dagens trening. En del gode pasninger, men posisjonerer seg ikke spesielt bra. Må vis en del mer om han skal forsvare en plass i troppen.
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 17.06.2015 11:45    Post subject: Reply with quote

Nettopp kommet hjem fra skoglunden. Mine kommentarer basert på dagens observasjoner:

I dag var Muhammed RBKs dårligste med klar margin dessverre.
Lite involvert, havnet ofte i samme rom som en medspiller og jukset på defensive løp.
Heller ikke teknisk skilte han seg ut. Selv om vi vet at han ikke er 100% fit, så må jeg si at jeg hadde mye høyere forventninger enn hva jeg så på dagens trening. Enkle pasningsfeil, enkelte svake mottak og masse rare valg. Spesielt posisjoneringsmessig uten ball.

Ble tatt tunnel på av Pål, enkelt dratt bort av bl.a. Jørgen (tofotsfinte!) og tapte fysiske dueller mot både Mitsj og Helmersen.

Det undrer meg at få spillere snakket med ham i pausene? Ingen inkludering. Få klapp på skulderen (en fra Liam var alt jeg så), ingen blikkonktakt eller smil. Han så rett og slett veldig overlatt til seg selv ut. Det er klart at språkbarrieren er nok noe av forklaringen, men man kan da klapse, smile og inkludere?

En annen ting som slo meg, er at om han er veldig motivert for kontrakt, og skal vise seg fra sin beste side, finner jeg det rart at han ikke bidrar defensivt. Motivasjonen burde være på topp, men kroppsspråk og selvtillit (Kan vel lett leses som holdninger?) imponerte ingen i dag.

Dro dit med forsiktig forhåpning og nysgjerrighet, men står igjen som en svært skuffet supporter. Om vi signerer MD må han forbedre seg KRAFTIG HVER DAG resten av prøvespillet.

Edit: tror ikke noe på at vi signerer ham. Har lukter det dekkoperasjon.
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 17.06.2015 12:03    Post subject: Reply with quote

Clasiker wrote:

En annen ting som slo meg, er at om han er veldig motivert for kontrakt, og skal vise seg fra sin beste side, finner jeg det rart at han ikke bidrar defensivt. Motivasjonen burde være på topp, men kroppsspråk og selvtillit (Kan vel lett leses som holdninger?) imponerte ingen i dag.

Har aldri forstått hvordan enkelte fotballspillere ikke gidder å i det minste legge inn innsats. Mange under middels spillere som har gjort mye ut av innsats alene, spesielt i Tippeligaen. Det aller minste jeg forventer er at spillerne PRØVER å bidra. De som ikke gjør det forbløffer meg. Er virkelig blodsmak i kjeften så motbydelig for de at de heller gir max 70% og ikke får spilletid som resultat?
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 17.06.2015 14:30    Post subject: Reply with quote

Kan det tenkes at han er såpass utrent og rusten at etter en dags reising og èn skikkelig fotballøkt så blir to treninger såpass belastende at det går utover ikke bare lysten til å ta defensive løp men også konsentrasjonen som skal til for å henge med tempomessig?

Mangler kondisjonen slik at han blir på etterskudd så vil jeg tro at han faller igjennom på treningene til dagens Rosenborglag som har trent hardt siden i vinter.

Hvor vanlig er det at prøvespillere blir integrert fra første stund når de kommer for å vise seg frem?

Men for all del, prøvespill er prøvespill. Husker den gangen en lyshudet/rødhåret brasse skulle vise seg frem for Rosenborg. Folk gikk mann av huse for å se en ekte brasse på RBK-treningene, men så viste det seg at duden var dårligere teknisk og mer erkenorsk i stilen enn de fleste på Rosenborg-laget. Tror han forsvant til prøvespill og en merkelig karriere i Sverige, Kina m.m.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.06.2015 14:46    Post subject: Reply with quote

Haha, han brasilianeren husker jeg. Var han ikke to meter høy eller noe sånt? Kovacs-type. Ikke akkurat det folk forventet.

Brasilianeren og Bobby Short. Der har du noen ytterpunkter i RBK sin prøvespillhistorie. Bokstavelig talt, nærmest.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Eru
Veteran

PostPosted: 17.06.2015 14:53    Post subject: Reply with quote

Hvem kan vel glemme Gustav? http://kjernen.com/forum/...98/fpart/1
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 17.06.2015 15:16    Post subject: Reply with quote

Clasiker wrote:

Det undrer meg at få spillere snakket med ham i pausene? Ingen inkludering. Få klapp på skulderen (en fra Liam var alt jeg så), ingen blikkonktakt eller smil. Han så rett og slett veldig overlatt til seg selv ut. Det er klart at språkbarrieren er nok noe av forklaringen, men man kan da klapse, smile og inkludere?

Velkommen til Norge:) Trist, men sant så er dette en del av kulturen vår..

Uhøflige og kalde nordmenn er vel det man hører oftest av mennesker som skal beskrive lynnet her.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Next
Page 8 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb