View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 08.06.2015 10:59 Post subject: |
|
|
Ser ut som 70% av alle skandinaviske klubber har en ung oppkommende midtstopper på gang, sikkert noe med prisen på midtstoppere har gått opp betraktlig i europa. Noe som tvinger klubber til å satse ungt. Syns vi bør lete etter en midtstopper basert på disse prioriteringene:
1. duelstyrke/hodestyrke. måten vi legger igjen 2 på topp på cornere gjør at vi trenger en skikkelig Staadsgaard type. Strandberg var vår klart beste duelspiller og. Klart første pri.
2. pasningsterk/ballsikker. Mange lag setter høyt press mot oss, må ha midtstoppere som kan spille gjennom ledd.
3. vinnervilje/ambisjoner. Skal vi ha håp om noe som helst i europa må vi ha spillere med ambisjoner.
Fart og posisjonering havner utenfor topp prioritering i denne omgang, syns vi har ett veldig godt forsvar nå. Og den lureste måten vi kan bli bedre på, er og legge til spissferdigheter på områder vi er svake på. Håper og at SiB er smart nok til å la være og kjøpe noen om det ikke finnes en god erstatter, vi har ikke penger til å gjøre tabber i spillerkjøp husk det! |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 08.06.2015 11:00 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: |
Eneste er at jeg ikke helt kan forstå at Rosenborg skulle gå for noe så etablert på midtbanen nå. Da måtte eventuelt Jensen være konkret på vei til Bundesliga. |
Det er på høy tid at vi begynner være i forkant på viktige posisjoner - Badou inn ville selvsagt vært et klassekjøp. Vi vet jo at en av de tre på midten forsvinner rimelig kjapt om de opprettholder nivået. Jeg er derimot mer skeptisk til om vi har pengene til de to nevnte, selv om de er på utgående kontrakt.
Sitter med følelsen av at vi signerer Sane, som vi kunne fått bortimot gratis for noen år siden (prøvespill). Og at Molde ender opp med Badou. Leser derimot at Fyllekjørerforeningen Romsdal også snuser på De Lanlay og Fofana.. det må da være begrenset hvor mye den usjarmerende plastikklubben kan hente i ett og samme vindu?
Krysser fingrene for Glimt-duoen, men har ikke for store håp. |
|
Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 08.06.2015 13:04 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Prisnivå er en ting, med unntak av LSK-gutten tror jeg ingen av disse noensinne kommer til å bli gode nok til å spille i RBKs førsteellever.
(og han har nok 2-3 år igjen med utvikling først)
HÃ¥per SIB har noe mer spennende i ermet enn det du har funnet frem (no offense ) |
Mulig det RBKSandvika og none taken  |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 08.06.2015 13:43 Post subject: |
|
|
Dew wrote: |
Sitter med følelsen av at vi signerer Sane, som vi kunne fått bortimot gratis for noen år siden (prøvespill). Og at Molde ender opp med Badou. Leser derimot at Fyllekjørerforeningen Romsdal også snuser på De Lanlay og Fofana.. det må da være begrenset hvor mye den usjarmerende plastikklubben kan hente i ett og samme vindu?
Krysser fingrene for Glimt-duoen, men har ikke for store håp. |
Tipper Sanè kan ende opp hos oss, men tviler litt. Badou går ikke til Molde, han går nok til utlandet. De Lanlay har jeg tenkt på som Helland-erstatter, fortsetter Helland å prestere så kommer det nederlandske bud allerede i sommer og/eller etter sesongen. Kåre har hyllet De Lanlay lenge, tipper han vil gjøre alt for å hente han inn. Fofana klarer jeg ikke tippe på engang, men Molde er vel ikke noen spesiell dum tanke. |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 08.06.2015 13:59 Post subject: |
|
|
I og med at vi har Stefan ut Juli så BØR vi hente en ny midtstopper nå slik at vi kan gjøre en gradvis overgang. Kjenner jeg får vondt i magen om vi plutselig skal går fra Strandberg en kamp og splitter ny midtstopper i neste. Så få til en overgang ASAP selv om han ikke kan registreres før 15 juli. |
|
Back to top |
|
 |
str543 Senior
|
|
Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 08.06.2015 17:39 Post subject: |
|
|
Ruben Gabrielsen.
Fart, fysikk og god ballbehandling. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7066 Location: South-west coast exile
|
Posted: 08.06.2015 18:10 Post subject: |
|
|
Har han spilt noe særlig i Molde? De har jo en vanvittig mengde spillere, og noen må jo ha lyst til å dra derifra. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 08.06.2015 18:49 Post subject: |
|
|
Håper vi holder oss langt unna eldstemann Riise, men jeg anbefaler å følge kontoen hans på Disqus. Stor underholdning.

Last edited by Knowrud on 08.06.2015 19:01; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 08.06.2015 18:56 Post subject: |
|
|
Er gutten 14 år? Herregud for en stusselig liten mann! Det lille av respekten jeg hadde for han før jeg leste det, er totalt borte. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 08.06.2015 19:06 Post subject: |
|
|
Ha er galt med responsen Riise gir til de usaklige kommentarene han får?
Han er en sånn type person som forsvarer seg mye ved å latterligjøre angrepene på seg og sin person, det har alltid vært sånn, og for mange er det en helt naturlig del av det å være menneske.
Ikke alle kan være solskjær og Berg og takk gud for det! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 08.06.2015 19:14 Post subject: |
|
|
Det eneste han oppnår med det tøvet der er jo at flere slenger dritt til han, når de ser at han faktisk tar seg nær av det. |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 08.06.2015 19:17 Post subject: |
|
|
Skjønner godt at Carew ga Riise ørtæv/slag. Liten drittunge med komplekser og ei heks som mor. Ikke vil han ha noe med de tidligere ungene sine heller. En kuk, på godt norsk, og ikke skal vi ha verken han eller broren hit. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.06.2015 19:24 Post subject: |
|
|
Jeg foreslår at dere finner dere noe annet å gjøre. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 08.06.2015 19:28 Post subject: |
|
|
Setter strek med konklusjonen at flere her kjenner Riise personlig, og da stoler jeg på deres vurdering da jeg ikke gjør det. Altså ikke velkommen hit.
Ser Sane blir nevnt, men lekker ikke B/G som en sil da? Har han i det heletatt bevist noe i år som skulle tilsie at han er god nok til å erstatte Stefan? _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 08.06.2015 19:39 Post subject: |
|
|
Synes ikke Sane imponerte nevneverdig mot Stabæk igår, for å være ærlig. Mye støttepasninger bakover, virket litt utrygg med ball. Blir uansett spennende å se Sørloth fremover, må, som noen andre sier, løpe litt mer, og nå har han fått sitt første mål for Bodø, så kanskje spiss-''krisa'' ikke er så ille allikevel, når Malec forsvinner.
Strandberg forsvinner, Malec forsvinner, Henderson forsvinner nå i sommer - og slik ting ser ut burde vi ha inn 2 i forsvar, 1 på midten og 1 på topp, og siden vi ikke får penger for Strandberg, så må den posten med spillersalg også utfylles - og selv om han er vår vise-kaptein og midtbanekjempe nå, så er kanskje Jensen den som - om noen må ofres - kunne vært bra å fått penger for. Tror Stig Inge har kontroll, mer kontroll en det Hoftun hadde de første årene som sportslig leder. Blir muligens det overgangsvinduet som blir utslagsgivende for hva slags edelt metall vi ender opp når potetene er tatt opp og frosten legger seg. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 08.06.2015 19:48 Post subject: |
|
|
Sane spiller nå på ett lag som er bla uten selvtillit. Han virker nesten umotivert, sammen med de fleste på laget. Han var veldig god i fjor, da kom de som nyopprykket lag.
Se på feks RBK under Perry/Wiggen vs. Ingebrigtsen/Hoftun.
Mikkelsen er en helt ny spiller, sammen med Helland, Midtsjø etc.
En Sane under Ingebrigtsen/Hoftun og noe å spille for, tror jeg er gull verdt. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.06.2015 19:50 Post subject: |
|
|
- Vi var forberedt på situasjonen med Stefan og har gjort en del forberedelser i forhold til det. Vi sonderer og prøver å få en oversikt over hvilke grep vi kan og bør gjøre nå, sier sportslig leder i Rosenborg, Stig Inge Bjørnebye til NRK.
Les mer: – Vi har noen navn på blokka
Jeg minner om at overgangsvinduet er utsatt, slik at ny stopper tidligst kan debutere mot Sandefjord 26. juli.
Men naturligvis kan vi hente spillere før denne datoen, og ha dem med på trening. |
|
Back to top |
|
 |
cliff Junior
|
Posted: 08.06.2015 19:57 Post subject: |
|
|
På midtstopper-plass: Hva med en ikke alt for gammel nordboer som er ute i kulden i en større liga lenger sør? Trenger vel heller ikke nødvendigvis være på utgående kontrakt, så lenge de er uønsket der de er nå og ikke er alt for høyt gasjert... Historien forteller oss at det er en bankers plan, så lenge man holder seg unna svensker (ref Bjärsmyr). I og med at den listen med aktuelle fjeldaper er relativt kort lurer jeg litt på om vi får se en islending eller fissedreng til på Brakka i løpet av kort tid. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 08.06.2015 20:20 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | En ting er hvertfall sikkert og det er det at vi ikke kan gamble på den neste stopperen vår. Håper derfor på svensken som var her på prøvespill i vinter, Jacob Une Larsson. Kaptein i hans alder og et godt prøvespill. Han er ung og sulten, og vill etter alt å dømme også ha videresalgspotensial. Ja takk.
I tillegg må vi ha en til. Aner ikke hvem det kan være. Håper Stig fisker opp noe snadder, men om ikke annet; Er det noen som vet om vi har noen brukandes stoppere på juniorlaget? |
Det eneste som er sikkert er altså at vi ikke kan gamble, så da skal vi gå for en 21-åring som spiller for laget som befinner seg på sisteplass i Superettan? Jaja, hvis ikke han funker så har vi sikkert noen brukanes stoppere på juniorlaget som spiller i 3. divisjon i ny og ne.
Alt annet enn et sikkert kort som erstatter for Strandberg vil være alt for risikabelt, spør du meg. Semb Berge eller Hagen står øverst på min liste.
Badou ville forøvrig også vært en solid forsterkning på midtbanen. Kan forstå om økonomien ikke tillater det, men Jensen-Selnæs-Badou ville terrorisert samtlige lag i Tippeligaen, og kanskje hevdet seg mot middelhavsfarere fra Armenia ute i Europa. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 08.06.2015 20:25 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | En ting er hvertfall sikkert og det er det at vi ikke kan gamble på den neste stopperen vår. Håper derfor på svensken som var her på prøvespill i vinter, Jacob Une Larsson. Kaptein i hans alder og et godt prøvespill. Han er ung og sulten, og vill etter alt å dømme også ha videresalgspotensial. Ja takk. |
Jacob Une Larsson er 10 cm lavere enn Strandberg (179 cm) og 6 kg lettere. Jeg ønsker meg mer en mer klassisk midtstoppertype. Vi er svak nok som det er på defensiv dødball. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 08.06.2015 20:28 Post subject: |
|
|
NRK overser Eyjólfsson gitt. Regner med Bjørnebye snakket om Skjelvik som bakup til posisjonen?
Quote: | Men når sommeren er ferdig står Rosenborg kun igjen med Jørgen Skjelvik som fast midtstopper. Den andre stopperen, Tore Reginiussen er langtidsskadet og blir borte resten av sesongen.
– Det holder med Jørgen, men vi må jo ha flere [ ... ] sier sportslig leder i Rosenborg, Stig Inge Bjørnebye til NRK. |
Ellers er de altså på et stadium der de sjekker ut aktuelle kandidaters karakter?
Quote: | Bjørnebye forteller at de må vurdere nøye hvilken type spiller de skal få inn, fordi troppen de har i dag fungerer så godt.
– Det er en veldig sammensveiset gjeng som jobber hardt for hverandre, så vi prøver å være tydelig på hvilken type karakter vi skal ha inn i garderoben, og ikke bare på banen, sier han. |
Der tror jeg klubben kan gjøre store feil. (Velge bort økonomisk og sportslig gode alternativer basert på tilfeldig synsing.)
Det viktigste de kan gjøre vedrørende å vurdere kandidaters personlighet og hvilke roller de kan komme til å ta i en bestemt gruppe, er å innse at de ikke kan dette.
Ingen kan dette, egentlig. Det blir synsing og gjetting. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 08.06.2015 20:58 Post subject: |
|
|
Hvordan er kontraktssituasjonen til Rogne? Vært en av de bedre for dem, og litt den typen spiller vi er ute etter.
Last edited by nin on 09.06.2015 13:44; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 08.06.2015 20:59 Post subject: |
|
|
Rogne ble hentet for noen måneder siden, så han er nok ikke veldig tilgjengelig. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 08.06.2015 21:19 Post subject: |
|
|
Rogne har signert 3 år med IFK Göteborg.
Jim Larsen´s kontrakt går ut sommer´n 2016. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
|