| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Huber Veteran
|
Posted: 28.05.2015 11:13 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | http://www.nrk.no/sport/fotball/perry-slakter-rosenborg-1.11842132
Artig og se hesten sitt intervju forhold til norling ja..  |
Har du link til det nye intervjuet? Evt. sted/tid? |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 28.05.2015 12:49 Post subject: |
|
|
Only in Bergen... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 28.05.2015 13:47 Post subject: |
|
|
| hellvikrunner wrote: | | GreenGoblin: Tror du ikke på trenerskifte-effekten (selv om den ofte er kortvarig)? |
Nei, dels tror jeg ikke det er treneren som er det største problemet, dels har jeg vanskelig for å se at Brann skal være i stand til å finne en bedre trener enn Norling.
Derfor tror jeg en evt. effekt vil være av svært forbigående karakter og Brann kan fort ende opp med å ta en Lyn... |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 28.05.2015 14:04 Post subject: |
|
|
Norling tok gull med Malmö året før, så en dårlig trener er han ikke.
Men, hvem hadde fått dagens Brannstall bort fra bunnstriden i fjor og nå i år?
Barmen og Haugen spiller fast, sammen med bla Castro og Demir, bare der lyser varsellampen!!!
Huseklepp med bla Demidov på laget, sitter med stor millionlønn. Tror heller ikke økonomien er på stell. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 28.05.2015 14:51 Post subject: |
|
|
SÃ¥ endel Brann matcher i fjor og synes de hadde mye uflaks.
Over tid forplanter og forsterker slikt seg. Der hvor mitt lag hadde griseflaks og mye stolpe inn, gikk det stang ut i Bergen. Med den bieffekten at en god trener ble geniærklært, og en annen god trener nærmest ble idiotforklart. Begge deler like feil.
Laget deres er neppe godt nok, særlig midtbanen mangler kvalitet. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 28.05.2015 15:45 Post subject: |
|
|
Kom tilfeldigvis over en artikkel fra tiden Norling var i AIK. Etter et 0-4 tap serverte han følgende sitat. Føler det er det samme som han har sagt i over et år med Brann. Jan Jönsson style.
| Quote: | | - Det var många AIK:are som tog sig hit för att stötta oss. Jag besviken för deras skull, på resultatet och prestationen. Det ska inte kunna hända egentligen men nu händer det. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.05.2015 15:55 Post subject: |
|
|
| Green Goblin wrote: | | Over tid forplanter og forsterker slikt seg. Der hvor mitt lag hadde griseflaks og mye stolpe inn, gikk det stang ut i Bergen. |
Nydelig illustrert under Brann - Stabæk i fjor. Et større ran tror jeg ikke jeg har sett siden Nederland - Norge i 1993. Helt sykt at Stabæk vant den kampen.
Ellers synes jeg du er i overkant beskjeden. Er lov å skryte av både lag og trener etter starten deres. Jeg er iallefall paddeflat her jeg likker. Har vært sikker på at Stabæk bare har vært et "blaff" i halvannen sesong, nå. Begynner å innse at jeg tar feil. Deres første 20 mot oss er det klart beste vi har møtt hittil i sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 28.05.2015 18:26 Post subject: |
|
|
Hehe, liker sjeldent å skryte av eget lag, da må det være fordi jeg føler at vi ikke har fått nok oppmerksomhet og det kan vi ikke klage på i år
Det er dessuten stor, stor forskjell på det vi presterte i fjor og det vi har prestert hittil i år. Men det er et annet tema.
Har ikke sett Brann i år, men synes som sagt de var uheldige i fjor. Mener det var en fyr på vgd som regnet på hva stolpe inn/ut hadde å si for sluttabellen og kom til at Brann hadde mistet 10 poeng eller noe. Ganske verdiløs beregning kanskje, men jeg synes det var interessant. |
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 28.05.2015 18:31 Post subject: |
|
|
| Vil bare minne om denne: "No e det kok, no e det fyring, vi tar seriegull for vi har Rikard Norling" mener denne aldri bør glemmes. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 29.05.2015 07:55 Post subject: |
|
|
| number10 wrote: | | Norling tok gull med Malmö året før |
Jan Jönsson tok Stabæk til seriegull året før han kom til RBK og _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 29.05.2015 09:32 Post subject: |
|
|
| joa men JJ gjorde det jo i grunn "helt greit" i rosenborg. En tredjeplass og en sesong hvor han var hårfint unna gull, plus at han tok oss faktisk til europa med en stall hvor rønning og høiland var fast inventar. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 29.05.2015 09:40 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | number10 wrote: | | Norling tok gull med Malmö året før |
Jan Jönsson tok Stabæk til seriegull året før han kom til RBK og |
Det er et godt eksempel på at det ikke nødvendigvis er de beste trenerne som vinner flest trofeer, men de som er flinkest til å velge riktig jobb. Litt som det fungerer med skuespillere og Oscar-prisen. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 29.05.2015 19:51 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | tr0ndern wrote: | | number10 wrote: | | Norling tok gull med Malmö året før |
Det er et godt eksempel på at det ikke nødvendigvis er de beste trenerne som vinner flest trofeer, men de som er flinkest til å velge riktig jobb. Litt som det fungerer med skuespillere og Oscar-prisen. |
Handler mye om kjemi tror jeg. Det hjelper ikke hvor faglig dyktig du er om spillergruppa ikke kjøper budskapet og har tro på filosofien. Det å få en god start er ofte avgjørende nettopp for å få med seg spillere og supportere. Kommer man skjevt ut er det forholdsvis sjelden man lykkes å snu trenden. |
|
| Back to top |
|
 |
Komatic Proff

|
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 29.05.2015 22:50 Post subject: |
|
|
Har Brann mannskapet for å spille 4-3-3 da? Er de ikk bare tungt besatt med oppspillspunkt og bakromsspisser? Litt som da Perry skulle spille "4-3-3" med oss? _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.05.2015 23:18 Post subject: |
|
|
Mulig det skal brukes penger i sommer, men har egentlig Brann per i dag ballspillere og/eller fart nok til å spille 4-3-3? Nå er det mulig at jeg er så hjernevaska at skallen er hardkoda på Eggens spillestil når jeg hører 4-3-3, men mange trege spillere med begrenset nærteknikk er vel kanskje vanskelig å bygge "artig og angrepsvillig fotball" på? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 29.05.2015 23:44 Post subject: |
|
|
Fikk samme følelsen, Komatic! Dette kan fort vise seg å være rette medisinen for den skakkjørte klubben. Hadde foretrukket at de hentet en mer merittert trener enn Lars Arne Nilsen. Unngår nok nedrykk i år!
Om de har mannskap til å spille 4-3-3, Hakke? Ja, jeg tror det, i hvert fall i 1. divisjon. Mannskapet Brann har er flere knepp opp i forhold til Hødd. Spørsmålet er vel heller om spillerne er lydhøre, lærevillig og vil respektere den nye trenerens tanker og idéer - og om Nilsen kjører knallhardt på fra første stund på samme måte som KI gjorde. En revolusjon må uansett til treningsmessig for at laget i det hele tatt skal ta steg - samtidig som at det kreves at man vinner kamper fra første stund. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 30.05.2015 04:31 Post subject: |
|
|
Lars Arne er jo ikke akkurat uerfaren. Han har gjort en god jobb med Hødd som han blant annet slepte hele veien til Cup finale. Kan kanskje også hjelpe hvis Brann får lyst på VIF spiller Sivert Heltne Nilsen som også er smårollingen hans _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 30.05.2015 06:52 Post subject: |
|
|
Dette klippet fra BT sier mye om ståa i Brann:
"Sent fredag kveld forhandlet Nilsen med Brann. Sportsklubben var representert ved KONSTITUERT daglig leder Vibeke Johannesen og den MIDLERTIDIGE sportssjefen Rune Soltvedt." |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 30.05.2015 08:01 Post subject: |
|
|
Ha-ha! Og nå får de en trener med kontrakt UT ÅRET.
I det minste har styrelederen sittet ganske lenge nå. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
vegardj Rutinert
|
Posted: 30.05.2015 13:42 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | number10 wrote: | | Norling tok gull med Malmö året før |
Det stemmer jo ikke helt. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.05.2015 16:18 Post subject: |
|
|
Sesongen 2014 ble ikke noe unntak. Snarere tvert imot. «God natt, Brann», skrev BA på førstesiden 27. november, over et nattlig flyfoto av stadion. Bergens Tidende hadde en helsvart førsteside med de sørgelige årstallene 1964, 1979, 1981, 1983, 1985 og 2014. Det var bare 1349 som manglet. Siste håp var slukket, Obos-ligaen ventet, den som kalles førstedivisjon, men som i realiteten er andre.
RIKARD NORLING BLE VÆRENDE. Han er ikke noen kaptein på «Costa Concordia» som hopper i nærmeste livbåt så snart skuten (det heter skuten i Bergen) er seilt på grunn. Under hans ledelse skulle Brann rett opp igjen. Sesongen 2015 skulle bli som en tur med Fløybanen, uten stopp i Fjellveien og Skansemyren.
Alle visste at det likevel kom til å bli et år med mange fornedrelser. Ikke sportslig, selvsagt, laget var jo åpenbart sterkere enn konkurrentene. Men begge byens aviser viste bilder av de stakkarslige arenaene hvor selveste Brann skulle spille sine kamper. Bergens Tidende tok turen til den tristeste av dem alle, Moan stadion i Levanger, og skrev det som ikke kan karakteriseres som noe annet enn en journalistisk elegi: «En gul kunstgressbane, tapetsert av gult løv. Noen planketribuner, et tjuetalls plastseter forbeholdt fiffen, kanskje. Et klubbhus i en brakke ved kortenden av banen.»
Reportasjen ble innledet slik: «I en liten brakke hevet over sølepyttene holder Levanger FK til. De som kan bli Branns likemenn neste år.» Som vi nå alle vet, gikk det ikke slik. 4-1 er ikke et resultat mellom likemenn.
Les mer: Mindremannen forlater Bergen |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 31.05.2015 19:41 Post subject: |
|
|
| vegardj wrote: | | tr0ndern wrote: | | number10 wrote: | | Norling tok gull med Malmö året før |
Det stemmer jo ikke helt. |
Nei, det gjør ikke det. Stabæk tok seriegull høsten 2008, og Jönsson kom ikke til RBK før på nyåret i 2011  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
|