English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2015
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 140, 141, 142  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Alex83
Junior

PostPosted: 21.05.2015 19:55    Post subject: Reply with quote

Stusser litt på denne glorifiseringen av King – slik jeg ser det. Han har stort sett gått skadet hele sesongen i Blackburn, og gjorde én god kamp i cupen mot et Stoke med 10 mann. Fyren har fart og kunne sikkert tilført noe der, men jeg klarer ikke helt å se at han er en type som putter jevnt og trutt, og ei heller er noe til oppspillspunkt sentralt. På toppen av det hele må han først og fremst holdes skadefri, så må vi lære ham 4-3-3. Hvis han ikke forlenger med Blackburn så gjetter jeg på at han enten havner i Tyrkia eller en annen klubb i Championship.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 21.05.2015 20:25    Post subject: Reply with quote

Han er for god for Tippeligaen.
Han vil ikke til Tippeligaen, og ihvertfall ikke RBK.
Ferdig med saken.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 21.05.2015 20:35    Post subject: Reply with quote

Og takk for det, absolutt ikke riktig spiller for RBK
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 21.05.2015 21:35    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
l

Messi wrote:
Har du 2mas hørt noe om bud fra RBK om en midtstopper til 5,5 millioner?

Kan du ikke bare ta en SMS og høre med de på brakka?

Jo, forsåvidt, men det blir litt dumt, siden jeg var på brakka i dag, å jeg mistenker at jeg hørte noe jeg ikke skulle.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 21.05.2015 21:41    Post subject: Reply with quote

Back to top
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 21.05.2015 21:42    Post subject: Reply with quote

Joshua er uten tvil mere enn god for tippeligaen ja, bør dette være en grunn til at vi ikke henter han.. er selvføgelig nei. Kan jo være litt inntresse av King for å prøve hjemlig liga, men det blir nok bare teori i lengden. Forventer at Blackburn forlenger snart.
Back to top
huffameg
Rutinert

PostPosted: 21.05.2015 21:49    Post subject: Reply with quote

Hva med Simen Wangberg? Han har vel kontrakt ut neste år, men han er jo tross alt trønder. #prioriteringer
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 21.05.2015 22:13    Post subject: Reply with quote

Simen er trønder og helt sikkert en fin fyr, men Tromsø lekker verre enn en sil bakover, og han er langt unna noen Koppinen, som på sin side var et godt stykke unna å være en Reginiussen. Konklusjonen er dermed at Wangberg er ok som stallfyll, men han har bedre av å være kaptein i Tromsø enn å være fjerdevalg i Rosenborg.

Vil gjerne ha trøndere i Rosenborg, men det skal ikke gå på bekostning av ferdigheter.
Alex83
Junior

PostPosted: 21.05.2015 22:21    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke så bombesikker på at King blir i Blackburn. Klubben har transferembargo pga. financial fair-play og kan ikke signere nye spillere på veldig høye lønninger, ei heller kjøpe noen (lån og bosman er visst eneste mulige). Dog vet jeg ikke hvordan de reglene er for nye kontrakter med spillere som allerede er i klubben.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 21.05.2015 22:32    Post subject: Reply with quote

Det virker som om vi aller fleste her inne er klar over Søderlund sine mangler, men jeg ønsker også å komme med litt vel berettiget ros, nå som det snakkes om King som erstatter.
Den jobben Søderlund gjør som førsteforsvarer hittil i år er intet mindre en fantastisk målt opp mot fjoråret. Omtrent hver gang motstanderen bygger opp spillet fra egen 16-meter er han oppe og stresser ballfører. Det samme gjelder ved tilbakespill til keeper. Kjærkomment. Ser gang på gang hvor viktig den jobben er i form av feilpasninger fra motstanderen.
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 21.05.2015 23:01    Post subject: Reply with quote

King hadde herjet i Tippeligaen.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 21.05.2015 23:03    Post subject: Reply with quote

sidebob wrote:
Hva med Simen Wangberg? Han har vel kontrakt ut neste år, men han er jo tross alt trønder. #prioriteringer

Prioteringer ja... man skal IKKE prioritere Wangberg. Å slutt med det tullet "han er jo tross alt trønder". Det er noe av det mest horrible jeg hører!! Om spilleren kommer fra Møllenberg eller fra Canberra har 0 betydning!!! Det viktigste er at spilleren er god nok. Og Wangberg har aldri og kommer aldri til å være god nok for noe annet enn 2. laget til RBK.

Bare det å komme med dette forslaget vitner om en fotballforståelse lik en gråstein.

Makan!!!

Beklager, men blir skikkelig provosert når folk hiver ut forslag på spillere som ikke er i nærheten av å holde kvalitet som tilsier spill i Tippeligaen!!
Back to top
huffameg
Rutinert

PostPosted: 21.05.2015 23:04    Post subject: Reply with quote

det var en viss ironi i det innlegget Stano
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 21.05.2015 23:12    Post subject: Reply with quote

Kanksje han satset på et nytt leserinnlegg ala Zorac om Skullerud og de første cuprundene Tommel'n opp!
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 21.05.2015 23:14    Post subject: Reply with quote

Er nå lov å ha litt takhøyde her før noen blir provosert og pøser på med utropstegn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Stano_11
Veteran

PostPosted: 21.05.2015 23:17    Post subject: Reply with quote

ooops busted??

litt kort lunte ikveld Smile

Men kommer mye rart og når Wangberg blir nevnt så tente alle sylindre...

Var merkelig at noen skulle nevne han her inne. Bedre med ei kjegle...
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 06:29    Post subject: Reply with quote

Er nå enig. Tror vi må ha en mellomting mellom Reginiussen - Koppinen, når vi nå skal ha en erstatter på plass. Eneste jeg husker med Wangberg er at han var tilsynelatende et talent som aldri slo til, og et handsmål var inne i bildet og rev oss ned fra tronen som moralens høye vokter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kentosd
Rutinert

PostPosted: 22.05.2015 06:40    Post subject: Reply with quote

Det har jo litt og si hvor spilleren kommer fra, jeg er i hvertfall glad i lokal forankring. Men det er heller ikke slik at er du trønder, er du god nok. Når det kommer til spillere RBK har utviklet selv er det vel ikke noen som holder nivået av de som er i Norge nå. Kanskje Åsen, men han er vel teknisk sett ikke egenutviklet av RBK.

Når det først skal hentes spillere utenfra bør det ikke være stallfyll. Det hemmer utvikling av våre egne talenter. Utlendinger bør helst være bankers i startoppstilling. Som Jensen og Mikkelsen. Riski, Nielsen, Malec holder etter min mening ikke noe høyere nivå enn vi kunne ha funnet her hjemme (vet vi fant Riski her, altså). Og nå er det vel heller ikke noe i at nordmenn er så voldsomt mye dyrere enn utlendinger lenger heller.
Back to top
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 09:08    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler. Når gutten fra Møllenberg og gutten fra Canberra er jevngode alternativer velger vi Møllenberg. I utgangspunktet bør alle trøndere som holder nivået spille for Rosenborg, såframt de ikke er for gode for eliteserien. Og det gjør de vel også for det meste, de eneste eksemplene jeg kommer på på det motsatte er Vegard Forren og kanskje Åsen.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2015 09:39    Post subject: Reply with quote

"Alle trøndere som holder nivået, bør spille for Rosenborg"? Vi skal ha et lag av spillere som gjør oss bedre, som passer inn i rollene sine, og som til sammen blir en fornuftig sammensatt stall. Dersom vi har egenproduserte trøndere som kan ta mange av de plassene - supert, men hvis vi er så flinke til å produsere talenter i Midt-Norge, så vil vi også få en viss overtallighet.

Ta Gjermund Åsen for eksempel. Han er god nok for Tippeligaen, kanskje til og med øvre halvdel. For øyeblikket er han ett av få lyspunkt for et Tromsø-lag som taper alle kampene sine, og slipper inn 40 mål per kamp, så hans fortreffelighet bør tas med en klype salt. I Rosenborg ville han nå blitt nøyaktig det han ikke vil være, nemlig en ren backup for en yngre, mer talentfull, og mer 'rolletilpasset' lokal spiller i Fredrik Midtsjø. Det hadde ikke tjent ham, og kun i liten grad tjent Rosenborg (som heller burde se om Sæter kan vokse med noen innhopp snart). Hvis Åsen skal bli RBK-spiller må han nå utvide repertoaret sitt gjennom spilletid på øverste nivå, ergo: bli i Tromsø.

Vi skal selvsagt være ekstra våkne, og ha full kontroll på spillere fra vårt eget nedslagsfelt. Men vi må også se dem for det de er, og ta inn over oss at det er toppen av norsk fotball, og ikke bare Tippeligaen, som er målestokken for de trønderske spillerne. Vi skal ikke hente spillere som holder nivået, vi skal hente spillere vi tror kan gi oss noe ekstra i en bestemt funksjon, enten umiddelbart eller over tid.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 09:51    Post subject: Reply with quote

Åsen har noe ved seg som jeg ikke liker; litt for lite voksne holdninger. King har noe av det samme, men hovedgrunnen til at vi bør holde oss langt unna King er at han har ikke god nok helse til å spille særlig mange kamper i løpet av et år. Han er en vandrende "STREKK".
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 11:05    Post subject: Reply with quote

King har en ekstrem ferdighet og det er hurtighet. Ellers har han fotballforståelse, teknikk og avsluttningsferdigheter på nivå med en norsk 2. divisjonsspiller. Mest sannsynlig vil han ikke herjet noe mer i norsk TL, enn i championship. Kort sagt: Forsvarspillere i TL er ikke vesentlig tregere enn deres ekvivalenter i championship. Taktisk er det heller ikke så stor forskjell mellom lagene. King er også sprø som en kjeks.

En annen problemstilling er at han er mest effektiv som spiss - helst en spiss som løper på alt og ingenting i bakrommet - slik vi spiller fotball bør vi ha en midtspiss som klarer å holde på ballen og være et oppspillspunkt foran mål. Alternativt; han vil verken ha de taktiske og tekniske ferdighetene - eller utholdenhet - til å spille kant. Hans spillestil passer best inn i Mjøndalen - der tror jeg han kunne blitt en suksess.

Zeman
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 11:20    Post subject: Reply with quote

Noe sier meg at du ikke har sett særlig mye av King.

Jeg har sett mye av han siden tiden i United, og jeg er ikke noe særlig fan lengre - men beskrivelse dine er ikke helt korrekte. King viste mot England (og flere) at han fungerer bra som oppspillspunkt. Han er sterk som en okse.

Teknisk er han også meget god. Han velger ofte å spille på farta si, men han har ferdighetene til å ta ut alt av spillere i Tippeligaen. Herjet på kanten for U21 med tekniske godbiter, og også for United sine yngre lag:

https://www.youtube.com/w...64PFFnoWBk
Back to top
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 22.05.2015 11:21    Post subject: Reply with quote

Noen som vet noe om Christoffer Aasbakk? Spiller jo fast på ett Hødd-lag som gjør det bra. Å han er jo i tillegg trønder.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 11:22    Post subject: Reply with quote

Et fåtall, om noen i det hele tatt, av Hødd-spillerne ville fått plass i vår kamptropp. Om Aasbak kan bli en av de får tiden vise. Gi han tid.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 140, 141, 142  Next
Page 74 of 142

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb