View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SvennO Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 20.05.2015 07:59 Post subject: |
|
|
"Det er uklart hva Hangeland selv ønsker. Dersom han reiser hjem til Norge, er det bare Viking som gjelder. " |
|
Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 20.05.2015 08:01 Post subject: |
|
|
Ja og viking har jo penger.... |
|
Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 20.05.2015 09:26 Post subject: |
|
|
Tror ikke at vi skal satse på Hangeland. En gammal spiller som er langt unna nivået han hadde for noen år siden. Det kan bare gå nedover. Husk at Gamsten floppet her også... |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.05.2015 09:33 Post subject: |
|
|
varg88 wrote: | Husk at Gamsten floppet her også... |
Noe under gammel klasse, men floppet er å ta litt hardt i.
Mål og målgivende 2014, totaloversikten:
Code: | 28 Gamst 6 14 8
27 Søderlund 20 6 1 (**SS!)
22 Riski 8 9 5 (@@)
20 Jensen 13 3 4 (@) |
Kunne vært bedre for all del, men unngår flopp-stempel med god margin fra min kant. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 20.05.2015 13:22 Post subject: |
|
|
Gamst og Lunna reddet oss i mange av de første kampene ifjor. |
|
Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 20.05.2015 13:42 Post subject: |
|
|
SvennO wrote: | Ja og viking har jo penger.... | Tror Hangeland tjente noe sånt som 20 mill i året i Fulham. Tviler på at det er pengene han går etter. |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 20.05.2015 14:19 Post subject: |
|
|
Ser Joshua King har kontrakt som går ut nå i juni, ser det finns opsjon om forlengelse også dog. Men ingen av partene har tadd bruk av den. Skulle gjerne sett Joshua isteden for Søder elr Riski. Gir oss mange flere strenger å spille på.
Finns veldig mange unge gode spillere vi kan hente billig nå i sommer eller til vinter, mange utgående kontrakter. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 20.05.2015 14:31 Post subject: |
|
|
Det er mange som argumenterer med at vi er så gode og kommer til så mange målsjanser, at vi nesten kan sette inn hvem som helst på topp så scorer han like mange som Søderlund.
Men en spiss som har scoret 19 mål på 137 kamper i klubbkarrieren sin, inkludert kamper for diverse reservelag og U-lag, skal ikke vi erstatte Søderlund med.
http://www.transfermarkt....saison=ges
...og dessuten er det Krim Solbakken som er agenten hans, så da slipper vi heldigvis det. |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 20.05.2015 15:00 Post subject: |
|
|
Joshua King har vært brukt veldig mye som venstre ving, ikke legg altfor mye i hans mål statistikk. Joshua i dagens RBK kollektiv har scoret flere mål enn Søder. Mål teft kommer alltid med alder, særli når man har fysikken til Joshua. Tar heller å bytte ut Søder no og satse på europa liga gruppespill, nokka vi har my større kjangse på med Joshua enn med Søder. Han får ikke muligheten til å misse like mye der som det han har fått i TL. Ganske utrolig kor my cred en kar ska få når han hverken e veldig oppbyggende i spill eller e en notorisk målscorer. Han kaste bort altfor mange kjangsa om vi ska ha kjangs i europa, med Joshua har vi fått like mange mål men med en extra dimensjon i oppbyggende spill. Teknisk og fysisk er Søder i barnehagen fortsatt oppimot Joshua. Joshua har også 3 år på Søder. |
|
Back to top |
|
 |
rokdog Junior
|
Posted: 20.05.2015 15:09 Post subject: |
|
|
Tror kanskje du burde følge med litt bedre i norsktimene.... |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 20.05.2015 15:23 Post subject: |
|
|
sist jeg sjekka var dettw ny spiller tråd, selv med skrivefeil håper jeg du skjønnte hva jeg skrev. om ikke, så har du større problemer enn jeg of min iphone. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 20.05.2015 16:09 Post subject: |
|
|
Synd om du har drevet og lært iphonen din så innmari mange skrivefeil, det kan bli fryktelig vanskelig å rette opp igjen. Forøvrig står det i forumreglene at man skal forsøke å skrive korrekt bokmål eller nynorsk, så det er liten grunn til å bli snurt.
Når det gjelder Joshua King så er jeg veldig overrasket over at du mener han nødvendigvis ville både satt flere av sjansene og bidratt mer i det oppbyggende spillet enn Søderlund, selv om jeg langt på vei er enig i hovedtrekkene i kritikken din mot vår nåværende midtspiss. Jeg for min del tror nok at King ville hatt mye av de samme begrensningene som Søderlund - mer fart selvfølgelig, men holder Søderlund som noen hakk bedre på spilleforståelsen. Begge er litt for dårlige teknisk og avslutningsmessig til å være ideelle midtspisser, men jeg tror nok Søderlund gir mer sluttresultat per nå.
King har blitt 23 år uten egentlig å bevise noe som helst på seniornivå, og hvem vet om han egentlig blir noe særlig bedre? Han er et for dårlig og usikkert kort til å være førstevalg på spissplassen, og garantert for dyr og kvasi-merittert til å være utfordrer. Molde kan kjøpe ham. |
|
Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 20.05.2015 16:41 Post subject: |
|
|
Jakob wrote: | Gamst og Lunna reddet oss i mange av de første kampene ifjor. |
Det stemmer, Gamst var god i de første kampene, hadde bare forventet mye mer utover sesongen men dere har kanskje rett at han ikke skal stemples som flopp  |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 20.05.2015 16:46 Post subject: |
|
|
Jeg stoetter MariusM sine argumenter. Jeg tror King hadde gitt oss en ny dimesjon. Men er det realistisk okonomisk?
Ellers vil jeg si at Gamsten kan kategoriseres som en sikker flopp. |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 20.05.2015 17:03 Post subject: |
|
|
Må nok ligge ett røverkjøp til rette for at vi skal hente Joshua ja... litt rart Blackburn ikke har forlenget enda dog, går som sagt ut i juni. Når det er sagt er nok folk flest her inne enig med at Søder ikke holder mål ute i europa, da ville jeg hadd en type som Joshua heller, som vi kan bruke som venstre ving i verstefall. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 20.05.2015 17:08 Post subject: |
|
|
MariusM wrote: | Når det er sagt er nok folk flest her inne enig med at Søder ikke holder mål ute i europa, da ville jeg hadd en type som Joshua heller, som vi kan bruke som venstre ving i verstefall. |
Så hvis verstefall blir tilfelle, og King ikke er god nok som spiss, hvem skal vi da bruke på topp når vi har erstatta spissen vår med en ving? |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 20.05.2015 17:10 Post subject: |
|
|
Jeg kunne egentlig tenkt meg å se Gamst i venstre ving rollen ved noen anledninger. Venstresiden vår er ikke akkurat ligaens raskeste *host* Dorsin *Host*host*. Med den innleggsfoten på venstra og Søder/Malec sentral samt Helland sin skuddfot som lusker rundt for å ta nedfallsfrukten så kunne det fort bli ganske artig. Problemet er jo for så vidt at han måtte tatt plassen til enten Mikkelsen eller Riski eller i teorien Helland. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 20.05.2015 21:52 Post subject: |
|
|
vegran wrote: | Så hvis verstefall blir tilfelle, og King ikke er god nok som spiss, hvem skal vi da bruke på topp når vi har erstatta spissen vår med en ving? |
Dette er ett spørsmål om spiller logistikk, skal vi beholde en spiller som trolig ikke er god nok for dit vi vil. Når vi har muligheten til å hente en spiller som Joshua( om vi har muligheten), som er en betraktlig bedre spiller med høyere markedsverdi. Rosenborg må være ett steg foran i alle ledd om vi skal ha muligheter utenfor norge. Tviler dog på at får solgt Søder, men om vi får solgt han for en god pris uten en erstatter på plass(annet enn Malec) blir ikke jeg veldig urolig akkurat. Om vi i tilegg har fått Joshua.. da har vi blitt ett bedre lag betraktlig. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.05.2015 22:03 Post subject: |
|
|
Malec ganske teknisk god, men hverken en spesielt god hodespiller eller en "dukk opp foran mål"-type som putter innlegga. Der Søder i alle fall svært ofte er på rett plass er Malec mer ute og veiver i feltet. Slik RBK spiller er Søder bedre. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 20.05.2015 22:43 Post subject: |
|
|
MariusM wrote: | vegran wrote: | Så hvis verstefall blir tilfelle, og King ikke er god nok som spiss, hvem skal vi da bruke på topp når vi har erstatta spissen vår med en ving? |
Dette er ett spørsmål om spiller logistikk, skal vi beholde en spiller som trolig ikke er god nok for dit vi vil. Når vi har muligheten til å hente en spiller som Joshua( om vi har muligheten), som er en betraktlig bedre spiller med høyere markedsverdi. Rosenborg må være ett steg foran i alle ledd om vi skal ha muligheter utenfor norge. Tviler dog på at får solgt Søder, men om vi får solgt han for en god pris uten en erstatter på plass(annet enn Malec) blir ikke jeg veldig urolig akkurat. Om vi i tilegg har fått Joshua.. da har vi blitt ett bedre lag betraktlig. |
Du tar det altså som en selvfølge at en spiller som aldri har vært noe særlig til målscorer er betraktelig bedre enn Søderlund, som nå har scora 10 mål på 9 kamper og ligger ann til å kunne bli vår mestscorende spiller siden Rushfelt/Brattbakk på 90-tallet?
Tviler på at vi får solgt Søderlund?
Blir ikke urolig om han blir solgt uten at vi har en erstatter på plass?
Vi får bare være enige om at vi ikke blir enige i dette. Får meg høres det mere ut som Søderlund har pult dama di eller noe... |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 21.05.2015 18:06 Post subject: |
|
|
Har du 2mas hørt noe om bud fra RBK om en midtstopper til 5,5 millioner? |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 21.05.2015 18:15 Post subject: |
|
|
Synes vi skal være på med tanke på Aursnes i Hødd. Vi har sett mot Brann i år at han kan levere strålende og er moden for et høyere nivå?
Forøvrig, artikkel fra 2012 da han storspilte mot Brann som 16-åring året da Hødd vant cupen.
http://www.nettavisen.no/...81596.html
Messi wrote: | Har du 2mas hørt noe om bud fra RBK om en midtstopper til 5,5 millioner? |
Kan du ikke bare ta en SMS og høre med de på brakka? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.05.2015 18:55 Post subject: |
|
|
Har ikke hørt noe, og er sterkt tvilende til at vi kan betale så mye for en stopper - sjøl om Strandberg forsvinner.
Vurderte å legge ut denne saken på forsida for en måned siden, men droppet det. På forumet burde jeg uansett ha omtalt den den gang:
- Fredrik har et helt unikt talent. Jeg mener han har vært god nok for Tippeligaen lenge, sier Pål André Helland.
Han sier han regner med at RBK følger med på utviklingen og at han tror de etter hvert vil forhøre seg om 19-åringen.
- Hvis RBK spør meg, kommer jeg til å gi Fredrik gode skussmål og anbefale han. Jeg tror han kan bli en god signering for RBK, sier Helland.
Den anbefalingen smigrer 19-Ã¥ringen fra Hareid.
- RBK er Norges største klubb, så det er naturligvis hyggelig å høre. Men det er ikke noe jeg tenker så mye på. Fokuset er på Hødd, sier Aursnes som kontrakt med Hødd ut 2017.
(...)
Pål André Helland er ikke i tvil om at det er på tide for Aursnes å ta neste steg.
- Han har spilt mange nok sesonger i 1. divisjon nå, mener RBK-profilen.
- Hvor god kan han bli?
- Det er helt opp til Fredrik selv. Det er ikke mange i hans alder som har de ferdighetene han har. Å være så rolig og teknisk dyktig i den alderen, er helt unikt, sier Helland som er imponert over det Hødd har fått til de siste årene.
- De bør gi seg selv et stort klapp på skuldra når de ser hvordan tidligere Hødd-spillere gjør det i eliteserien, sier han. |
|
Back to top |
|
 |
|