| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste? |
| Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Svensson |
|
1% |
[ 1 ] |
| Eyjolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Selnæs |
|
16% |
[ 12 ] |
| Midtsjø |
|
69% |
[ 50 ] |
| Helland |
|
4% |
[ 3 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mikkelsen |
|
6% |
[ 5 ] |
|
| Total Votes : 72 |
|
| Author |
Message |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 12.05.2015 19:32 Post subject: |
|
|
| Avlys festen, spark treneren. Dette er skandale! |
|
| Back to top |
|
 |
kentosd Rutinert
|
Posted: 12.05.2015 19:36 Post subject: |
|
|
Tar en børs jeg også
A Hansen 1
Svensson - møtte ikke opp, derfor ingen karakter
Holmar 1
Skjelvik 1
Dorsin 1
Jensen 1
Selnæs 1
Midtsjø 2
Helland 2
Søder 1
Mikkelsen 2 _________________
Innehaver av innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb.
http://www.rbkweb.no/vis/13776
Si ifra når det trengs mer - www.facebook.com/forfylla |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
|
|
| EspN wrote: | | Derfor vinner molde ligaen..mer bredde i stallen. Om vi ikke tåler flere kamper i uka,har vi ikke sjanse til og ta gullet. |
Vi fikk dette med oss i de fem siste postene dine. |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
|
|
KAMPSTATISTIKK
Mjøndalen IF -- Rosenborg
38% Ballbesittelse 62%
14 Avslutninger 12
6 Avslutninger på mål 2
0 Avslutninger i stengene 0
4 Cornere 10
256 Pasningsforsøk 407
172 Vellykkede pasninger 327
14 Frispark for 9
23.5% Ballbesittelse siste 5 min 76.5%
6 Sjanser 4 |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 12.05.2015 19:37 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | tr0ndern wrote: | | Kleviño wrote: | | Planen er å selge i sommer, ikke forsterke. Husk det. |
Får bare håpe Ingebrigtsen ikke blir syndebukk når vi ender på 12. plass... Det er vel det siste vi trenger akkurat nå... |
12. Plass? |
Om det ikke blir henta inn forsterkninger i sommervinduet, og vi får et par langtidsskader, kan vel det fort bli resultatet er jeg redd... 17-18-år gamle juniorer blir fort slakt mot Stabæk, Vålerengen eller MFK... _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.05.2015 19:37 Post subject: |
|
|
Pål André Helland
| Quote: | Bare å legge seg padde flat for resultatet og den siste timen. Vi opptrer uprofesjonelt og urosenborgs..
Opp i ringa 16.Mai.! |
|
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 12.05.2015 19:38 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 12.05.2015 19:39 Post subject: |
|
|
| Håper spillerne leser noen av innleggene her. Det burde være motivasjon nok. For noen hengehuer dere er! |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
|
|
| Mjøndalen med seks sjanser og Rosenborg fire? Jeg skal innrømme at jeg sitter igjen med et annet inntrykk. Ville tippet 4-7 eller noe i favør oss. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
|
|
Pga dugnad fikk jeg sett siste 25 min. Det jeg så var et par feilaktige offside avgjørelser mot Rbk, flere billige frispark som oppstykket kampen, Mjøndalen som drøye tid på alle dødballer.. Rett og slett en dommertrio og motstanderlag som ikke ville ha en skikkelig fotballkamp. Det ødela hele rytmen i kampen og det tapte vi på.
Ser på dette som et arbeidsuhell. Lag som Mjøndalen har ikke noe i Tippeligaen å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
|
|
Henter frem en til nå i sesongen lite brukt del av Storflor-skalaen:
3 DÃ¥rlig
4 Under pari
5 OK
Hansen 3 - Alltid dritt for en keeper når de første skuddene går inn, sjøl om han ikke kan lastes direkte for hverken 1-2 eller 2-2. Svak og usikker i feltet. På halvdistanse på 3-2. Ikke imponert i dag.
Dorsin 4 - Mjøndalen skaper ikke så mye på høyresiden. Utover det blir det mest halvveis for Dorsin. Hadde vi møtt Lillestrøm hadde han garantert tuppet inn et drittmål på overtid av overtiden.
Eyolf 3 - Svak kamp av forsvaret. Eyolf og Skjelvik trenger en dirigent i form av Strandberg eller Reginiussen. Sover på 1-2 og 2-2.
Skjelvik 3 - Se over.
Svensson 4 - Sliter mot Mads Hansen(!!) FÃ¥r pluss for noen gode offensive bidrag.
Midtsjø 5 BB - Jobber iherdig og er på grensen til å være skapende fremover. Håper han var sliten, for hvis ikke var byttet med Henderson en generaltabbe av Ingebrigtsen.
Selnæs 4 - Slår presise pasninger, men ikke så mye mer enn det.
Jensen 5 - Synes Jensen var veldig frisk de første 20, og så for meg en 7-er eller 8-er på børsen. Falt sammen sammen med resten av laget, men fortsatt blant de bedre i hvitt og svart utpå der.
Mikkelsen 4 - Bra mål, men går seg mer bort enn han bidrar for Rosenborg.
Søderlund 3 - Kommer seg sjeldent i posisjon, og når han først får ballen blir det aldri farlig. Unødvendig å ligge i offside på det ikke godkjente målet.
Helland 5 - Flott mål, noen gode offensive bidrag, men litt stang ut. Alt i alt en ok kamp, noe som i Helland 2015-målestokk er ganske dårlig.
Riski, Henderson og Malec skal vel være glad for at de ikke får nok minutter til å få karakter. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
NC Proff
|
Posted: 12.05.2015 19:40 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Tværrliggern wrote: | Tapet her har absolutt 0 med fysisk form å gjøre.
Vi taper fordi mjøndaln har en helt annen innstilling, nemlig å gå i duellene å gi alt de har i 90 minutter. Vi jobba bra i 30 å scora 2, etter det ble bremsen trykt rett i bånn  |
Du motsier deg selv . Hvis de gav alt de hadde i 90 min og gjorde at rbk taper alle dueller så er de i bedre form enn rbk. De løpet opp spillerne våre på kontringer også sent i kampen. |
Innstilling og fysisk form er vel to helt forskjellige ting.
Er ingen selvfølge at du løper mest og vinner flest dueller fordi du er best trent, dette handler om den mentale biten.
Rbk trodde det gikk av seg selv i dag etter 25 min og fikk en velfortjent knallhard smekk på pungen og det fikk de fordi det mentale sviktet utover i kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 12.05.2015 19:41 Post subject: |
|
|
Enig i at dommerne var dårlige idag. Men det var ingen virkelig store tabber fra trioen, og vi spilte ræv, så vil ikke bruke energi på det
 |
|
| Back to top |
|
 |
kentosd Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 12.05.2015 19:42 Post subject: |
|
|
RBK ser på dette som et arbeidsuhell. Sandefjord undervurderes. RBK-spillerne skamgår i borgertoget 17. mai, i trygg forvissing om at Molde har tatt igjen forspranget vi hadde.
 _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 12.05.2015 19:44 Post subject: |
|
|
38% Ballbesittelse 62% - det er dette som er fotball
 |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 12.05.2015 19:45 Post subject: |
|
|
Tror ikke fysisk form har noe med dette å gjøre.
Vi har full kontroll i 25 minutter.
Så bestemmer laget seg for at de kan slappe av og cruise inn til et nytt ok 3-0/4-0 resultat og slutter å jobbe.
Mjøndalen bruker tid på å komme inn i kampen spillemessig, men er heldig og utnytter at skjelvik, eyolf og andre hansen alle ignorerer det åpenbare løpet og den enda mer åpenbare pasningen.
Så scorer de på sløv markering av Selnæs og litt flaks og deretter er det tydelig at spillerne blir mer og mer frustrert.
Det resulterer i mer og mer pasningsfeil samt at de halser litt etter ball istedenfor å presse som et lag.
Skuffet, men ikke overrasket siden vi har sett dette før i år.
Skal vi ha sjanse på gullet må KI ha noe annet å komme med enn 3 bytter i det 60nde minutt.
Forventet MYE mer etter en ?tordentale? i pausen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 12.05.2015 19:45 Post subject: |
|
|
| hentesveis wrote: | RBK ser på dette som et arbeidsuhell. Sandefjord undervurderes. RBK-spillerne skamgår i borgertoget 17. mai, i trygg forvissing om at Molde har tatt igjen forspranget vi hadde.
 |
Er du i slekt med senador? _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 12.05.2015 19:46 Post subject: |
|
|
Glem dette nå.
La oss se CL, gutter!!! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 12.05.2015 19:49 Post subject: |
|
|
Nå så jeg bare den siste halvtimen av kampen (dessverre, for den var virkelig ikke mye å samle på), og jeg er fortsatt litt i stuss om Kåres taktiske disposisjoner.
1. Jeg synes vi slipper oss ALT, ALT for lavt med både forsvarsrekke og midtbane når vi har så enormt mye tempo i midtforsvaret, bedre trente spillere, og i tillegg høyere frekvens i midtbaneleddet. Det er Odd-kampen i reprise: teknisk og fysisk totalt underlegne spillere får lov til å bruke uendelig mye tid med ball, og bare vente til Rosenborg-laget har seget helt inn i egen sekstenmeter. De få gangene vi klarte å vinne ballen i andre omgang ble det alltid farlig ubalanse i Mjøndalen, og det burde vi klart ti ganger så ofte og tjue meter høyere i banen mot det laget. Jeg lurer på om våre spillerdisposisjoner og motstanderens styrker i det hele tatt er tema for taktiske justeringer, eller om vi bare skal "spille vårt eget spill" og la det skure og gå med plan A?
2. Dette gjør oss også veldig sårbare mot pole-og-krige-lag som Mjøndalen og "Norges Barcelona", fordi vi forsvarer oss mens vi rygger sakte bakover hele tiden. Noen må sette linja, og tvinge fram gode bevegelser i forkant av innleggene hvis man skal håpe på avslutninger. Det blir for enkelt at alle motstanderne kan rusle seg i avslutningsposisjon.
3. Både indreløperne og kantene går for høyt for tidlig og står alt for stille. Fortsatt. Det er greit når vi gjenvinner mye ball, det er ikke greit når motstanderen parkerer bussen. Det er selvsagt hovedansvaret til spillerne, men her må jo Kåre kunne gi noen innspill fra sidelinja også.
4. Begge kantene er helt elendige i etablert forsvar, og trenger å skjerpe seg veldig på den biten. Gjør jobben så mye vanskeligere for back og indreløper.
5. Vi ser veldig, veldig planløse ut på dødball, spesielt offensivt, men egentlig begge veier. Mange med gode individuelle ferdigheter, men det ser ikke egentlig ut som alle følger samme plan.
Forøvrig synes jeg Mjøndalen, på banen, var et fryktelig usjarmerende fotballag; bare lemping, kriging, filming og drøying, rett og slett en gjeng med veldig gode bedriftsfotballspillere uten større ambisjoner enn å vinne et innkast i ny og ne. Men det fungerer godt det, når de møter et for anledningen dårlig RBK-lag, og i tillegg har en litt overbærende dommer som gjerne deler ut noen dødballer ekstra. Det positive i kveld må jo være at det er forholdsvis mye større sjans for hjemmeseier på 16. mai. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 12.05.2015 19:51 Post subject: |
|
|
Tilbake fra de brunes bo. Hes og skuffet. Kan ikke si at det var ufortjent, hadde vi noe mer enn noen flaue forsøk på mål i 2. omgang, der vi som det best trente laget burde ha revet dem i fillebiter?
Jaja, fikk hilst på Zorac og larsarus. Det var dagens høydepunkt. Og ikke noe imot noen av dem, men det skulle ikke ha vært sånn. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 12.05.2015 19:53 Post subject: |
|
|
Blir det ikke verre enn dette så tror jeg vi skal si oss fornøyd med sesongen i slutten av november. Et gedigent arbeidsuhell og jeg ser noen nevnte Follo tidligere i tråden - en mer treffende beskrivelse av denne kampen finner man knapt.
For øvrig bør man roe ned hysteriet. Det er en lang sesong og vi kommer til å tape flere kamper. Tro det eller ei, det gjorde vi under Eggen også. Tipper han er passe fornøyd med at internett ikke var skikkelig i gang på midten av 90-tallet. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 12.05.2015 19:57 Post subject: |
|
|
Blir for enkelt å si "arbeidsuhell" "vi kommer til å tape noen kamper"
Det er helt fair å tape kamper. Det bør skje når vi møter gode lag som er litt mer heldige enn oss, eller lag som rett og slett er bedre enn oss.
Her møter vi Stokes 3de lag som kun vil slåss og krige på dødball, vi skal være MYE bedre enn dem, og vi ER det, i 20 minutter.
Dette bør gjennomgås grundig, av alle, straffemental trening på brakka i kveld med gjennomgang av samtlige situasjoner etter 20 minutter. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 12.05.2015 19:59 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | | Blir for enkelt å si "arbeidsuhell" "vi kommer til å tape noen kamper" |
Forstår ikke helt hva du mener her. Vi leder 2-0 etter 35 min og har full kontroll. Deretter går det meste i stå. Vi ligger definitivt ikke tilbake for motstanderen fysisk (4 eller 5 av dem ligger nede med krampe) og heller ikke teknisk eller taktisk for den saks skyld. Det er kun manglende konsentrasjon som gjør at vi gir fra oss dette og det kunne lett vært 3 før de fikk 1. Så jeg forstår ikke helt hva du mener. |
|
| Back to top |
|
 |
torrax Junior
|
Posted: 12.05.2015 20:05 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Cyrilp wrote: | | Sjiraff wrote: | | senador wrote: | | Cyrilp wrote: | | Se der ja. Men Mjøndalen er bedre enn mange tror. Det er et fightelag som ikke gir opp. Vi har vært litt tafatte i dag, ikke hatt heller med oss, men Mjøndalen har stått på. Bedre å tape denne kampen mot Mjøndalen enn å tape mot Molde. |
Mjøndalen er i bedre form enn rbk. Derfor vinner de. |
Hva er det du snakker om??
De ligger jo med krampe etter 75 min |
De er dårligere trent men har bedre guts og innsats. |
Det er jo faktisk en klar sammenheng mellom innsats så sent i kampen og fysisk form. Et godt eksempel er når Dorsin blir løpt opp 20meter og tatt fra ball. Da er de i bedre form . Rbk vant nesten ikke en eneste duelle i slutten av kampen. |
Eller så kan det ha noe med at Dorsin er latterlig treig... |
|
| Back to top |
|
 |
|