View previous topic :: View next topic |
Hvem var banens beste mot LSK? |
Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
Svensson |
|
0% |
[ 1 ] |
Eyolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
Strandberg |
|
7% |
[ 13 ] |
Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
Dorsin |
|
1% |
[ 3 ] |
Jensen |
|
3% |
[ 6 ] |
Henderson |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
3% |
[ 6 ] |
Midtsjø |
|
27% |
[ 46 ] |
Hellando |
|
27% |
[ 46 ] |
Søderlund |
|
28% |
[ 49 ] |
Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 170 |
|
Author |
Message |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 10.05.2015 03:13 Post subject: |
|
|
Thulian wrote: | Hva i all verden skal Søderlund gjøre for å bli MotM?
Fatter rett og slett ikke at folk kan 'gå forbi' ham på dette viset! |
http://youtu.be/NyzsHdJ_n9w
..måtte bare.. Fikk de stemmene der inni hodet når jeg leste posten..
No disrespect!
Når det er sagt så må jeg bare si at det er så sykt deilig å være RBK'er om dagen! Mange år siden jeg har kjent på denne følelsen! Må også si takk til Hedon som bragte det på banen, dette må gjøres: Kåre "Brutter'n" Ingebrigtsen, I salute you sir!  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 10.05.2015 03:20 Post subject: |
|
|
Vet ikke hva jeg synes om Søderlund akkurat nå.
Ville en annen spiss kommet til like mange sjanser? Satt like mange? Enda fler?
Hoppeslott-touch og misbrukte sjanser til side, kiloene hans trengs på topp. Alfa omega at spissen på dette laget ikke lar seg dytte bort.
Søderlund er en solid stabel med kjøtt, og jeg ble imponert over arbeidet han la ned idag. Han tar plass de andre kan boltre seg i.
1-0 målet er ikke ferdigscora - han må ut feilvendt igjen å avslutte fra en vinkel jeg tror de fleste på laget ville slitt med. Det virker litt som at Søderlund scorer på de 'vanskelige' mulighetene, og brenner brorparten av de opplagte mulighetene. |
|
Back to top |
|
 |
Podgy Senior
|
Posted: 10.05.2015 08:31 Post subject: |
|
|
Fikk dessverre ikke kommet meg på Lerkendal i går grunnet konfirmasjon, men fikk heldigvis skjult resultatet til jeg kom hjem til opptaket. Har sett kampen to ganger nå, og det var en tilnærmet perfekt utført kamp i et tett kampprogram. En andreomgang på cruise controll er selvsagt ikke det mest underholdende å se på, men det er LSK som bør opp og fram i andre. Hvis ikke er det greit at vi "hviler inn" en trepoenger.
Børs:
Hansen: Fortsatt mye å jobbe med i feltarbeidet. Virker utrygg på dødball. Mange veldig gode igangsettinger trekker opp mye. Holder tempo oppe ved behov og roer ned om det passer bedre. 6.
Svensson: Som alltid villig offensivt, og bidrar med det til flere valg mot etablert . Bør øke presisjon på innlegg. Knapt utfordret defensivt. 7
Eyolfsson: Solid i duellspillet og holder en god kommunikasjon med forsvarslinja. Virker litt skummel i eget felt. Ikke mye bidrag offensivt. 5.
Strandberg: Liker ikke fyren etter episodene i fjor, men ingen kan ta fra ham at han har vært strålende hittil. Drar nok dessverre i sommervinduet, og da blir det tynt. 8.
Dorsin: Kommer på mange overlapp og er mer i motstanders felt enn eget. Skaper uro. Jobber godt hele kampen, men sliter tidvis mot Riise. 6.
Jensen: Har tatt store offensive steg, og er suveren assistkonge. Inspirerer medspillere med høy aggressivitet og tøft duellspill. Bør få målet sitt snart. 7.
Selnæs: Vår unge Pirlo bommer knapt med en pasning. Spiller seg ut av trange posisjoner. Viser at han vil ha ball, og finner rom for å få den. Kan prøve litt mer spenstige valg i brudd, og litt mindre spenstig i egen 16. 6.
Midtsjø: Legger ned mange meter i nok en kamp. Meget god i dag. Blander det trygge med soloraid av høy klasse. Holder intensitet oppe hele kampen. 8
Helland: Utrolig frustrerende å spille mot. Umulig å vite hva han gjør. Fin andreassist, assist og vakkert mål. Kan også være uforutsigbar for lagkamerater. 8
Søderlund: Nok en kamp med uforklarlige bom, men som flere påpeker, han er der ballen kommer. Utrolig god på å komme i posisjon, jobber veldig bra defensivt og scorer 2 mål. Første gang jeg gir han BB. Solid! 8.
Mikkelsen: Vil mye og løper mye, men i dag blir det mye nesten. Litt ubesluttsom. Bør score "alene mot keeper". 5 |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 10.05.2015 10:16 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Vet ikke hva jeg synes om Søderlund akkurat nå.
Ville en annen spiss kommet til like mange sjanser? Satt like mange? Enda fler?
Hoppeslott-touch og misbrukte sjanser til side, kiloene hans trengs på topp. Alfa omega at spissen på dette laget ikke lar seg dytte bort.
Søderlund er en solid stabel med kjøtt, og jeg ble imponert over arbeidet han la ned idag. Han tar plass de andre kan boltre seg i.
1-0 målet er ikke ferdigscora - han må ut feilvendt igjen å avslutte fra en vinkel jeg tror de fleste på laget ville slitt med. Det virker litt som at Søderlund scorer på de 'vanskelige' mulighetene, og brenner brorparten av de opplagte mulighetene. |
Er langt på vei enig i at han er en håndfull for forsvarerne, og han skal ha at han jobber hardt.
Likevel blir jeg ofte irritert over Søderlund. I går var det to situasjoner: 1-0 målet - når jeg ser at Søderlund kommer fra feil side og sleiver ballen mot mål så roper jeg spontant ut "forbanna idiot" fordi han åpenbart stjeler avslutningen til Midtsjø/Dorsin som står mye bedre plassert og klar til å bredside ballen i mål. Så ser jeg til min forundrelse at ballen triller i mål..
Den andre situasjonen er når Søder setter 2-0 og løper bort og feirer foran kanarifansen. Hva tenker han på egentlig(?) jeg får flau smak i kjeften av sånt. Bare jeg som reagerer på den situasjonen?
Slik laget maler på og skaper sjanser som nå så er midtspiss på rosenborg verdens mest takknemlige jobb. Jeg tror Malec også hadde hatt god uttelling om han spilte. Føler meg ganske sikker på at han hadde skåret på den headinga som Søder på mystisk vis setter over i 2. omgang |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.05.2015 10:29 Post subject: |
|
|
Herlig kamp, selv om jeg gjerne hadde tatt et mål i andre omgang og. Børs:
Hansen - 6
Svensson - 7
Eyolfsson - 5
Strandberg - 7
Dorsin - 5
Jensen - 7
Selnæs - 7
Midtsjø - 7
Helland - 8
Søderlund - 8
Mikkelsen - 5
Riski - 5
Hendo - 5
Pausens høydepunkt: Da en liten kontigent på ØØ sang "la'n dø" mens Lord Christian skulle komme seg ut av en tønne med vann. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 10.05.2015 10:34 Post subject: |
|
|
@libido
Men hvis du ser på bevegelsen på både 2-0 og på den kjempebommen etter pause, så er det langt ifra gitt at den ville kommet fra Malec. Med alle innleggene vi kommer til fra kant, så er er det vel så ofte at motsatt ving er inne i feltet, men hvorfor er det ikke han som kommer til sjansene? Søder har blitt god til å komme seg løs fra forsvaret og finne rom . Så lenge de scorer 1-2 mål i hver kamp så får det bare være at han brenner mange store. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 10.05.2015 10:38 Post subject: |
|
|
Børs:
Hansen - 6
Svensson - 7
Eyjolfsson - 6
Strandberg - 7
Dorsin - 5
Jensen - 6
Selnæs - 7
Midtsjø - 6
Helland - 7
Søderlund - 8
Mikkelsen - 5
Riski - 5
Henderson - 5 _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.05.2015 11:36 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Nå fikk jeg aldri sett dagens kamp, men er nok helt riktig det du presiserer her, gisp! Er dette forresten den gjengse måten minuttene telles på? |
Vanlig i all omtale av tid. "Guttens første leveår" er fra han ble født til det øyeblikk han fyller 1. "Første århundre e.kr." er fra år 0 til år 99, så "nittende århundre" er 1800-1899, osv. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 10.05.2015 11:56 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Attaboy wrote: | Nå fikk jeg aldri sett dagens kamp, men er nok helt riktig det du presiserer her, gisp! Er dette forresten den gjengse måten minuttene telles på? |
Vanlig i all omtale av tid. "Guttens første leveår" er fra han ble født til det øyeblikk han fyller 1. "Første århundre e.kr." er fra år 0 til år 99, så "nittende århundre" er 1800-1899, osv. |
Bare litt mer flisespikking - nå som flisespikkingen er godt i gang: Nittende århundre er 1801-1900. Derimot er "attenhundretallet" årene 1800-1899. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 10.05.2015 12:08 Post subject: |
|
|
Det der hadde jeg en liten diskusjon på for noen år siden. Gikk vi inn i det nye millenniet 1. januar 2000 eller 1. januar 2001? _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.05.2015 12:11 Post subject: |
|
|
"Første år" er fra 0 til 1. I det øyeblikket man fyller 1, starter "andre år". Når man er f.eks. 6 måneder, er man i sitt første år. Når det andre året starter, er man ferdig med ett helt år.
"Første århundre" er fra år 0 til år 99. I det øyeblikket man går til år hundre, starter "andre århundre".
andre, tredje, fjerde,
"Syttende århundre" er fra 1600-1699, og på slaget 1700 starter attende århundre.
Attende, fra 1700-1799.
Nittende århundre er fra 1800-1899, dvs. attenhundretallet.
"Første" er alltid fra 0 til 1.
1999-2000 var tusenårsskiftet, men markerte overgangen fra det tyvende til det tjueførste århundre. Tyvende århundre var 1900-1999. Når det tjueførste århundret startet 1.1.2000 var vi ferdige med tyve århundrer. _________________ Embrace science - resist ignorance
Last edited by haavarl on 10.05.2015 12:20; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 10.05.2015 12:20 Post subject: |
|
|
Det er ingenting som heter år 0.
0 (year) |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.05.2015 12:23 Post subject: |
|
|
Man sier jo ikke at guttebarnet er null år heller, den saken er grei. Men logikken er jo der. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.05.2015 12:24 Post subject: |
|
|
Kjenner jeg begynne å bli litt lei av denne diskusjonen i denne tråden nå. Finnes det ikke en bedre tråd å ta det i? |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.05.2015 12:27 Post subject: |
|
|
Vi er ferdige med kampen nå. Ikke noe blir så fort historie som et fotballresultat. Mjøndalen - RBK er -----> den veien. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.05.2015 12:31 Post subject: |
|
|
For å klargjøre spørsmålet, handlet det om hvordan man godskriver spilletiden til Henderson (og Jensen), haavarl.
For hvis Henderson kom inn i det 61. minutt for Jensen, har man tydeligvis flere måter man kan telle på:
1. Jensen 61 min + Henderson 29 min = 90 min
2. Jensen 60 min + Henderson 30 min = 90 min
3. Jensen 61 min + Henderson 30 min = 91 min
Hvilket av alternativene praktiseres oftest? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 10.05.2015 12:31 Post subject: |
|
|
Slettet.
Last edited by NÃ¥erdetnok on 10.05.2015 12:46; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.05.2015 12:39 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Hvilket av alternativene praktiseres oftest? |
Når klokka viser 61 minutter er man inne i det 62. minutt, som betyr at den som blir byttet inn får "mellom 28 og 29 minutters spilletid".
Hvis grensa er fast og hard på 30 minutter må det være innenfor det 59. minutt. Da vil spilleren få mellom 30 og 31 minutter, dvs. garantert minst 30. I det 60. minutt får innbytteren mellom 29 og 30 minutter - avhengig av hvor langt ut i det 60. minutt byttet skjer.
(Men usikker på dette med tilleggstid, fordi hvis det blir lagt til 3 minutter i andre omgang og dette ikke regnes, får man plutselig bare "mellom 25 og 26 minutter". Tilleggstiden legges jo til for å utlikne tid innenfor de 45 som ikke ble brukt til å spille.)
Helt opp til oss selv, dette. Vi kan jo bare si "senest bytte i det 60. minutt, punktum" og gi en feit beng i detaljene. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
vegardj Rutinert
|
Posted: 10.05.2015 13:33 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Hvis grensa er fast og hard på 30 minutter må det være innenfor det 59. minutt. Da vil spilleren få mellom 30 og 31 minutter, dvs. garantert minst 30. I det 60. minutt får innbytteren mellom 29 og 30 minutter - avhengig av hvor langt ut i det 60. minutt byttet skjer. |
Her mener du vel innenfor det 60. minutt. Hvis spilleren kommer inn i det 59. får han mellom 31 og 32 minutter.
Vil også legge til at vår tidsregning begynner den 1. januar år 1. Så et århundre hadde ikke passert før år 100 var unnagjort. Dermed begynte det 2. århundre teknisk sett den 1. januar år 101, og det tredje årtusen den 1 januar år 2001. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.05.2015 13:57 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke hvorfor dette er en diskusjon. Avisene har aldri gitt børskarakter til spillere fra når klokka har vist 60. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.05.2015 14:09 Post subject: |
|
|
Helt utrolig at folk ikke har fått med seg hvordan dette praktiseres. Hvis klokka viser 59.01 så blir scoringer og innbytter registrert som feks "Søderlund 60", scoringer etter 10 sek blir feks "Søderlund 1". Hvis en spiller kommer inn før klokka viser 60 min får han karakter, kommer han inn når klokka viser 60.01 så har han spilt for kort til å få karakter fordi han kom inn i det 61. minutt. Overtid regnes ikke med, scoringer i 95. min registreres som feks "Søderlund 90". Haavarl har vel greit gjort rede for hvorfor det registreres slik. |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 10.05.2015 14:11 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Vi er ferdige med kampen nå. Ikke noe blir så fort historie som et fotballresultat. Mjøndalen - RBK er -----> den veien. |
Fotball er ferskvare. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.05.2015 14:50 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Helt utrolig at folk ikke har fått med seg hvordan dette praktiseres. |
Jeg er da tydeligvis av de folka som ikke har skjønt hvordan dette praktiseres. For å ta eksemplet med Henderson igjen, har både altomfotball og VG registrert byttet i minutt 61. VG gav Henderson karakter, altomfotball gjorde det ikke. Og akkurat dette eksemplet er ikke enestående. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 10.05.2015 15:01 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | "Første århundre" er fra år 0 til år 99 |
Nei - år 0 fins ikke på kalenderen. Det "første århundre" er derfor år 1-100. Og så videre. Se for eksempel her: http://no.wikipedia.org/w...%A5rhundre
Selv om "første leveår" for en person er tiden fra du blir født til du blir 1 år så er "første år" på kalenderen faktisk "år 1". _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.05.2015 15:46 Post subject: |
|
|
Men ... men ... helt ulogisk!!! grrr. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
|