English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Viking-ROSENBORG
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bamse
Senior

PostPosted: 01.08.2004 21:32    Post subject: Viking-ROSENBORG Reply with quote

1-0 t Viking!
Alt virker som det går imot oss i denne kampen så langt!
Når skal vi få spillet til å sitte???????????? Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
Bamse
Senior

PostPosted: 01.08.2004 21:59    Post subject: Reply with quote

1 poeng!!! Jaja, vi lede no serien, men du verden hvor mange kamper skal det gå før vi får sjå det gode gamle rosenborgspillet???
Det blir fort gjentagelse av sutring dette, men vi må, og ska forlange at dette laget skal prestere bedre enn vi har sett så langt i år. Rusell sleit, Dorsin va ok, solli virke ut av form, men det e bra at de fikk prøvd seg.
Back to top
Erik87
Proff

PostPosted: 01.08.2004 22:06    Post subject: Reply with quote

Dorisn klarte seg bra. Russell må definitivt trene mer defansivt! nå er jo ikke Peter Kopteff verdens letteste spiller å spille mot når han er i form da.
Synes Daniel Braaten skulle skutt selv på den første berøringen! Det hadde vært så bra om han scora med en gang!
Skal ikke E. Johnsen stå på streken i slike situasjoner? mener han var litt på bærtur, selv om ballen gikk via Hoftun.
Lekkert frispark av Winsnes!!

Synes synd på Viking Supportere og Peter Kopteff jeg!
1. Viking spiller sånn Old-English style. Etter min mening det kjedligste som finnes.
2. Det må være kjedelig å være en så kreativ spiller når de resterende 9 utespillerene bare forsvarer seg! En spiller som Kopteff burde spillt på et mer offansivt lag!
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 01.08.2004 22:12    Post subject: Reply with quote

synes også synd på viking suporterne.... den dagen rosenborg spiller slik i en vanlig tippeligakamp så er ikke jeg rosenbrog suporter lenger...... Men,men.... det vi så idag var tamt.... AAAAAAAALT for lite tempo, noe som fikk viking til å se helproff ut defansivt...... vi spilte en pasning og ventet 10 sekunder før vi slo neste..... Sad Sad Sad alt for dåli.... dette må rettes opp....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erik87
Proff

PostPosted: 01.08.2004 22:20    Post subject: Reply with quote

http://live.dagbladet.no/..._id=102611

kom over denne på dagbladet. Noe som mangler?Smile
kan hende de har retta det til folk leser det da men.
Erik87
Proff

PostPosted: 01.08.2004 22:24    Post subject: Reply with quote

Ja nå var det fikset. Når jeg leste det så var stillingen 1-0 til Viking ved full tid Very Happy
Bodø_Gutt
Junior

PostPosted: 01.08.2004 23:00    Post subject: Reply with quote

e så ikke så masse av kampen(så i fra de første vikingmålet og utover), men de e så va ustabilt! syns at de va bra vi i de heile tatt klart å berg et poeng! savna han ørjan no! merka at de mangla en del teng!
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 02.08.2004 00:18    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde tatt opp kampen på video og kom hjem fra jobb og håpet å få sitte ned å kose meg med en god kamp, men så feil gikk det an å ta. Fryktelig kjedlig, etter 1. omgang, spolte jeg forbi mesteparten og stoppa opp ved sjansene. Synes Dorsin er godkjent, var mye med framover i første omgang, men Russell har vel et lite stykke igjen ennå.

Sånn som viking spilte idag er det vel ikke så alt for lett å komme gjennom, men så lenge flyten i vårt eget spill ikke sitter så er det enda mer håpløst. Jeg håper virkelig det løsner på Onsdag. Jeg vil så gjerne ha RBK i Europa, men med sånn fotball vi har spilt de 2 siste kampene (og mye ellers i sesongen også) så vet jeg ikke helt. Vi er liksom ikke helt gode nok i øyeblikket.

Var tendenser til gammelt spill mot Fredrikstad, synes RBK bør gå i seg selv å finne ut hva de gjorde bedre mot Fredrikstad enn mot Viking (og Sheriff).
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 02.08.2004 07:45    Post subject: Reply with quote

Hrrmph.

Så, hva vil folk gjøre hvis vi ikke finner tilbake til spillet fra noen år siden? Vårt spillermateriale er svakere (mangler vinger), de andre lagenes forsvar er sterkere. Det er ikke sikkert vi noen sinne kommer til å dominere like mye som vi har gjort.

Skal folk slutte å heie på laget, da, eller?

Utrolig mye klaging og sutring. Dette er hverdagen for en supporter. La oss for all del glede oss ekstra når vi er i toppslag, men hvis vi skal begynne å syte fordi vi ikke dominerer alt og vinner alle kamper suverent, så har vi tapt.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 02.08.2004 08:12    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hrrmph.

Så, hva vil folk gjøre hvis vi ikke finner tilbake til spillet fra noen år siden? Vårt spillermateriale er svakere (mangler vinger), de andre lagenes forsvar er sterkere. Det er ikke sikkert vi noen sinne kommer til å dominere like mye som vi har gjort.

Skal folk slutte å heie på laget, da, eller?

Utrolig mye klaging og sutring. Dette er hverdagen for en supporter. La oss for all del glede oss ekstra når vi er i toppslag, men hvis vi skal begynne å syte fordi vi ikke dominerer alt og vinner alle kamper suverent, så har vi tapt.

Vel ifjor gjorde vi nettopp det.. dominerte, hva var forskjellen?
Ola by riise var hjelpetrener, og vi hadde en ORDENTLIG trener ved navn Åge Hareide. Håper Ola må gå snart.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 02.08.2004 10:25    Post subject: Reply with quote

Bah.

Det var Åge som ødela angrepsrytmen vår. Han gjorde forsvaret bedre, men angrepet dårligere. Jo'a, vi vant overlegent til slutt, men ikke med det "gode gamle" spillet.

Ola må bli.

Det vi mangler er vinger + en "gud" på midtbanen som sender ballene raskt fremover og utover. Ørjan er helt på trynet sånn sett, Fredrik er bedre men allikevel ikke rask nok.
Back to top
Erik87
Proff

PostPosted: 02.08.2004 10:27    Post subject: Reply with quote

Ola er en ordentlig trener og han skal ikke gå. Kommer til å være hovedtrener i mange år til!
Blir helt feil å flytte diskusjonen om manglende spillerytme over til om Ola bør slutte eller ikke. Trodde folk ahdde klart å komme seg over den perioden!
sander a
Senior

PostPosted: 02.08.2004 12:40    Post subject: Reply with quote

Ganske så ironisk at mens vi sliter med vingspillet, så drar den godeste Dagfinn Enerly til med en kanonmatch for Fredrikstad i helga, og ble attpåtil kåret til banens beste. Ufattelig at den mannnen ikke ble benyttet mer på Lerkendal, - den tiden han var skadefri.
Back to top
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 02.08.2004 12:51    Post subject: Reply with quote

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt enig med deg haavarl....... Åge ødela våres kjennetegn og spillestil..... før gikk liksom alt raskere når vi dro i angrep.....åge fokuserte på det defansive og det offansive forsvant dermed...... Det er ikke værd å begynne å diskutere om ola må gå...... ola har jort en grei jobb...... han har en vanskelig oppgave...og husk at det blir vanskeligere å vinne tippeligaen for hvert år som går.... Å en ting til.....etter at motoren på en skute stopper, seiler enda skuta litt videre....åge seilte videre på eggen sin jobb.....ola har det vanskeligere nå, og det må vi vise forståelse for.....
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.08.2004 12:56    Post subject: Reply with quote

sander a wrote:
Ufattelig at den mannnen ikke ble benyttet mer på Lerkendal, - den tiden han var skadefri.

Forutenom en periode i 2001-sesongen, vil jeg si at Enerly fikk mye spilletid - da han var skadefri. Hver gang han var tilbake etter skade, gikk han jo nærmest rett inn på laget. Men når spilleren har ti-tolv større og små skader i løpet av en sesong, er det begrenset hvor mye spilling det blir... Rolling Eyes
Back to top
soccermaster
Junior

PostPosted: 02.08.2004 13:32    Post subject: Reply with quote

Rosenborg spilte ikke sååå dårlig i går, syns faktisk viking spilte en bra kamp og gjorde det vanskelig for våre gutter å komme igjennom (lavt press, lite bakrom etc.) Med litt hell hadde vi fort vunnet 4-1. Frode var svært nærme flere ganger.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 02.08.2004 14:34    Post subject: Reply with quote

Gårsdagens kamp burde hvertfall være interessant for Bratseth. Nå er det kommet penger inn på konto og noe av det bør brukes på å hente Kopteff. Storflor og George beviste at en ving MÅ hentes inn. Var det ikke Eggen jr. som sa ifm. Sheriff-kampen at RBK har for mange som skal bevise? Kopteff vil gå rett inn i laget. Og gjerne en erstatter for Skammelsrud også. Nå har de snart brukt 2 sesonger uten å finne det.
Russel gjentok det vi så i Sogndal-RBK, han er ikke noe spesielt god defensivt og i går turte han lite offensivt. Kanskje han skulle testes som høyreving???
Synes også de som fikk komme inn av de vrakede gamlingene viste seg fra en bedre side enn tidligere, spesielt Basma.
Ellers var Dorsin god, selv om det kladda litt bakover i 2.omgang og så fikk vi jo sett litt av sommerens absolutt beste kjøp, Daniel Bråthen. Få gutten i form så blir han stor.
Til slutt synes jeg Espen Johnsen har virket litt vinglete for tida... Kanskje han også trenger en kamp på benken for å få skjerpa seg..... Dessuten bør jo Rønningen få prøvd seg litt dersom Johnsen blir skadet til CL.
Back to top
Erik87
Proff

PostPosted: 02.08.2004 15:09    Post subject: Reply with quote

En kopteff i form (som han var igår) er en av tippeligaens beste spillere. Så Han hadde vært en forsterkning. men jeg vil heller se Aleksander Ødegård i RBK-trøye!
Føler meg heller ikke 100% trygg på E. Johnsen. Målet til Viking hadde han tatt viss han sto som han skulle.
trondh
Veteran

PostPosted: 02.08.2004 15:25    Post subject: Reply with quote

det ser jo ut som en av lagene de spiller på kanskje spiller i en annen divisjon neste år så da kan de jo hente den som rykker ned Very Happy
Back to top
duttend
Proff

PostPosted: 02.08.2004 18:07    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:
En kopteff i form (som han var igår) er en av tippeligaens beste spillere. Så Han hadde vært en forsterkning. men jeg vil heller se Aleksander Ødegård i RBK-trøye!
Føler meg heller ikke 100% trygg på E. Johnsen. Målet til Viking hadde han tatt viss han sto som han skulle.

Hadde ikke Hoftun (eller var det Winsnes) vært nær ballen hadde EJ redda et vanskelig skudd. Men det var jo nettopp det Hoftun desverre gjorde.
Back to top
RBK_Queen
Junior

PostPosted: 02.08.2004 18:28    Post subject: Reply with quote

når da gjelde kampen i går så mangla rbk litt dynamitt/krutt... men viking spelte veldi deffansivt! eg syns at daniel braaten burde kommen innpå før, han kan bli ein stor spelar! mens frode, fortjente både 1 å 2 mål! eg va ganske fornøyd me dorsin. han spelte bra, litt mindre bra i 2 omg. men alt i alt ein go deby kamp! Smile peter koptef va go! men rbk kan ikkje gå å kjøpa alle dei spelarane på et lag så dei får probleme me... rosenborg trenge motstand i tippeligaen hvis dei skal ut i europa...

rosenborg bør få meir fart i spele sitt, tempo tempo, imot sheriff Tiraspol å imot lillestrøm... skal da heila gå bra.

når da gjelde ola by, så syns eg at han gjere ein alt i alt go jobb... han har vore hjelpetrenar lenge. å han va ein go keeper i si ti... han har peiling... men da kunne vore bedre... å da e ikkje bere bere å få ny trenar "heila" tiå... folk e forskjellige....

folk snakke om at da blir mången kampa på rosenborg, no når royal league og kjeme på banen... e detta bra elle dårli for lage??
Question
Jomer
Rutinert

PostPosted: 02.08.2004 21:12    Post subject: Reply with quote

Kopteff spille to gode kampa i året å det er i mot oss. Ellers har jeg aldri sett han gjøre en god kamp. Trur det her er snakk om en veldig ustabil spiller. Og kampen i går bar preg av at Viking ville ha poeng og Rosenborg tenkte fremover til onsdag.
Husk det en dårlig generalprøve gir en god premiere!
Back to top
Baadshah
Senior

PostPosted: 02.08.2004 22:21    Post subject: Reply with quote

Jeg vil bare si at vi "Rocker" frem til 20 meter i Viking`s banehalvdel men så er det HELLLLLLT Stopp vi får ingen ting til å fungere! Meget rart å se på, det høy fart til 20 metern men så er det stopp altså!!
trondh
Veteran

PostPosted: 02.08.2004 22:38    Post subject: Reply with quote

RBK_Queen wrote:
n Smile peter koptef va go! men rbk kan ikkje gå å kjøpa alle dei spelarane på et lag så dei får probleme me... rosenborg trenge motstand i tippeligaen hvis dei skal ut i europa...

Question

Mente ikke at alle som skaper trøbbel skal kjøpes, men gode spillere på plasser der Rbk sliter. RBK trenger minst en ving som ikke bare er talentfull men også leverer. Kopteff er en slik, Gamst Pedersen en annen (men han er jo priset vekk). Storflor og George skal bevise, men lykkes lite...
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 02.08.2004 23:13    Post subject: Reply with quote

Baadshah wrote:
Jeg vil bare si at vi "Rocker" frem til 20 meter i Viking`s banehalvdel men så er det HELLLLLLT Stopp vi får ingen ting til å fungere! Meget rart å se på, det høy fart til 20 metern men så er det stopp altså!!

Ikke så rart... det er jo der midtbanen til viking står med sin strake 4'er!

Det er vanskelig å skape bra spill mot et lag som primært forsvarer seg... ihvertfall mot lag som forsvarer seg godt PLUSS vet nøyaktig hvordan RBK spiller... Etter min mening har ikke RBK blitt dårligere, det er bare de andre lagene som har gått på såpass mange smeller at de spiller kynisk og planlegger EKSTRA nøye når de skal møte RBK.

Rosenborg spiller oftest best når de møter et lag som går offensivt ut. Sier seg selv at det blir bedre plass til RBK's angrepsspill mellom rekkene til motstanderne. (Det er ikke tilfeldig at RBK ofte scorer mange mål på bortebane... )

På onsdag MÅ Sheriff score mål, og forhåpentligvis klarer RBK å senke skuldrene og ta over spillet. Jeg tror RBK kommer til å vise klasseforskjell på onsdag, og jeg tror faktisk de vinner kampen greit. 1-3 kanskje?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb