View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.07.2006 14:47 Post subject: |
|
|
Vel, siden vi var 3 andre som snakka om potensiale, så antok jeg du også mente det.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.07.2006 15:23 Post subject: |
|
|
mitt innlegg var ment som et svar til Harald som snakket om at København var foran oss sportslig. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 02.07.2006 15:29 Post subject: |
|
|
Det tror jeg nu bestemt også de er og de er nok ikke det eneste laget i Norden som er foran os sportslig. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.07.2006 15:57 Post subject: |
|
|
FC København har en stabilitet, men jeg trur bestemt Rosenborg har et høyere toppnivå! Problemet er at vi kan ha en fantastisk 1 omgang mot Brann, til å bli helt forjævlig dårlige i 2 omgang. Å suge i mange kamper til plutselig å få en slik kamp vi hadde mot Malmø hjemme i Royal League.
Trur feks FCK ikke hadde klart å slå Steaua og Olympiakos over to kamper som vi gjorde i fjor. Trur heller ikke de hadde klart å legge Real Madrdid under det presset som vi gjorde på Lerkendal. Men FCK har et greit stabilt nivå, ikke et nivå som gjør at de kan hevde seg noe nevneverdig i Europa. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 02.07.2006 16:32 Post subject: |
|
|
Det skal også sies at FCKø spiller elendig fotboll, lange baller opp mot spissene, omtrent slik Vålerengen spillte i fjor. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.07.2006 16:33 Post subject: |
|
|
FCK minner meg på mange måter om Vålerenga generelt. |
|
Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 02.07.2006 16:47 Post subject: |
|
|
Det som er greia er at FCK er bedre enn oss økonomisk, IFK er større enn oss tradisjonelt, MEN Rosenborg har kvalifisert seg til Champions League mange år på rad fordi de har vært seeda! DET har ikke FCK og det er en stor fordel for oss. Og Rosenborg har fortsatt UEFA-koeffisentpoeng (de er basert på klubbens innsats i Europa de fem siste år). Så det ville da mao vært en mulighet for å bli seedet om vi vant Tippeligaen i år. Og togsporet som Rosenborg skal inn på mener jeg er Champions League. At de er foran oss sportslig per dags dato er selvfølgelig utvilsomt, men potensiale er større i Trondheim KUN pga vår UEFA-rangering. For når FCK spiller UEFA-cup og Rosenborg spiller Champions League så spiller det egentlig ingen rolle hvem som vinner en fotballkamp mellom de to.
Når det er snakk om at jeg bruker for unge spillere, så skal du se på laget mitt:
Jarstein (21)/ Staw (18 ) - Finn en bedre keeper enn Jarstein, som er eldre og som Rosenborg har mulighet til å hente! Det er ikke vits i å kjøpe en 28-åring hvis han på toppen av det hele er dårligere enn 21-åringen.
Stopperpar: Karadas (25) og Gabrielsen (21) - Karadas har spilt i verdens største liga, vunnet den portugisiske serien, har landskamper og spilt Tippeligafotball i mange år. Er det rutine? Gabrielsen er ung ville evt lært av Karadas. Som backuper har du Koppinen (30) og Andrésen (25). Det er jo greie aldere.
Backer: V: Dorsin (25) og H: Bertelsen (22) - Jeg kan ikke se at dette er ille i det hele tatt? Ungt, men ikke for ungt.
Midtbanen: Vaagan Moen (22), Skjelbred (19) og Tettey (20). BENK: Mabizela (26) og Nilsen (18 ) - Midtbanen er ung, men har Mabizela som alternativ. Han har spilt i VM og Premier League. Sør-Afrikas yngste landslagskaptein noen sinne. Det er rutine nok!
Angrep: Iversen (30), Braaten (24), Essediri (27) og Brozek (23). Soleklar benk: Storflor (27) og Kone (24). - Her ser jeg en blanding av ungt pågangsmot og rutine. Er fullstendig uenig med deg. Midtbanen er selvfølgelig veldig ung, men det tar tid å samspille laget på toppen av det hele. Dessuten skal Rosenborg først og fremst kjøpe og selge for å fornye laget. _________________ Tobias Dahle
Last edited by tobias_1989 on 02.07.2006 17:02; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 02.07.2006 16:49 Post subject: |
|
|
Du er nok nødt til å finne en ny høyreback. Bertelsen er venstre  |
|
Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 02.07.2006 16:53 Post subject: |
|
|
Fullstendig klar over at han spiller venstreback i Fredrikstad, men han var høyre i Haugesund og kan faktisk spiller overalt i forsvaret. Som du kanskje leste i mitt første innlegg? _________________ Tobias Dahle |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.07.2006 17:02 Post subject: |
|
|
Tobias, laget ditt ser ut som "mitt drømmelag" og er totalt urealistisk. RBK kan ikke bare "hente" spillere slik som du tydeligvis tror. |
|
Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 02.07.2006 17:04 Post subject: |
|
|
Fortell meg hvilke spillere her som er urealistiske? Karadas og Brozek er godt mulig urealistiske alternativer, men legg merke til at jeg SPØR om det er noen mulighet for å hente disse? Er Wisla en for stor klubb å hente spillere fra? VIL Karadas til Rosenborg?
Legg også merke til at jeg erkjenner at sjansen kan være mindre på enkelte. Mer urealistisk her? _________________ Tobias Dahle |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 02.07.2006 17:25 Post subject: |
|
|
Må vel si meg enig med Henning. Og jeg ser ikke på Karadas som mest urealistisk, han kommer jo tross alt til å flytte på seg i sommer. Bozek vet jeg ingen ting om, men kan være et godt forslag.
Når det gjelder Jarstein, Vaagan Moen, Andresen og Bertelsen er de alle i landslagsdiskusjonen, de spiller fast på klubblaget i ung alder(vil nok kun til utlandet) og klubbene vil ikke selge dem til oss.
MÃ¥ nok ut med 70-80 mill for dette laget.
Og som du selv har sagt
tobias_1989 wrote: | Hadde vært fint med tilbakemeldinger, mvh Tobias |
|
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.07.2006 17:26 Post subject: |
|
|
Mabizela? hva faen? han suger jo |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 02.07.2006 18:18 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Mabizela? hva faen? han suger jo |
Måtte trekke på smilet der ja. En spiller som sliter kraftig for å komme på benken i VIF god nok? Når du har med spillere som er 30 så kan du like godt ta med Andresen på midten, eller Hauger. |
|
Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 02.07.2006 22:57 Post subject: |
|
|
Mabizela har mye inne, han har bare ikke fått sjansen i Vålerenga.. Har han spilt i det hele tatt? Mabizela er tross alt "bare" benk, og har et høyt høyestenivå. Men kan gå med på at det var et sugent forslag, selv om jeg har sansen for han. Kom ikke på aktuelle midtbanespillere kl5 om morgenen.. DERFOR Nilsen, Moen og Mabizela.
Det hadde blitt dyrt, selvfølgelig. Men vi har penger til det. PS! Andresen er IKKE fast på sitt lag, Fredrikstad kan egentlig ikke kreve for mye for Bertelsen, Vaagan Moen hadde blitt svindyr og Jarsteins pris hadde nok ikke vært det største problemet, men om Jarstein i det hele tatt hadde villet.
Men uansett, takk for tilbakemeldinger  _________________ Tobias Dahle |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 02.07.2006 22:59 Post subject: |
|
|
Mabizela er så treig at det er latterlig. |
|
Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 02.07.2006 23:01 Post subject: |
|
|
Vi overlevde da med Hoftun noen år... Mabizela er dessuten ikke så treig, han er bare ikke oppsiktsvekkende rask.. _________________ Tobias Dahle |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 02.07.2006 23:05 Post subject: |
|
|
Tobias Dahle har peiling på fotball han!
Not.. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.07.2006 23:45 Post subject: |
|
|
Hehe, neida, bare terger deg litt  |
|
Back to top |
|
 |
Gibson Junior
|
Posted: 03.07.2006 00:47 Post subject: |
|
|
Jeg kjenner Tobias. Og kan med ettertrykk si at han kan en hel del om fotball!
Så ikke kom å si at han kan lite om fotball fordi han setter opp et lag, som han mener hadde vært til Rosenborgs beste. Jeg er fra langtnær enig med laget han setter opp, men jeg vet at han er en av de som kan mest om fotball, ihvertfall på Jessheim!
Steinkjer Tobias  _________________ I kvitt og svart for ailltid! |
|
Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 03.07.2006 05:06 Post subject: |
|
|
Takk Simon  _________________ Tobias Dahle |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 03.07.2006 06:29 Post subject: |
|
|
tobias er en klovn |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 03.07.2006 07:51 Post subject: |
|
|
Her er det vel bare -joko og hb som har sagt noe tåpelig. Slutt med disse personkarakteriblablabla.
Hva om mod'ene flytter de to fornærmende innleggene til søppelkassa? |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.07.2006 09:06 Post subject: |
|
|
Da har de første små mishagsytringene blant spillerne gjort seg til kjenne pga den nye spillestilen med langballer og direkte stil, og det allerede etter en kamp, som vi til og med vant.
http://fotball.adressa.no...e59858.ece
Daniel Braaten herjet mot Viking-forsvarerne. Likevel mener han det løpes for mye og spilles for lite i RBKs «nye» spillestil.
– Vi kan med fordel holde ballen mer i laget når vi har den. Det blir mye løping og jaging, og ingen Barcelona-feeling, gliser Braaten.
Samtidig er han inneforstått med at dette er den nye RBK-hverdagen.
– Vi har i større grad har begynt å slå langt, og da må man bare løpe, fortsetter han.
Når vil de teknisk beste spillerne i RBK begynne å ønske seg bort fra klubben, og hvor enkelt blir det å skaffe nye, teknisk gode spillere til RBK i fremtiden? |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 03.07.2006 09:13 Post subject: |
|
|
Høgmo må trekke seg, trur seieren i går bare var et blaff! Synes kampen i går var dårlig kvalitet fra begge lag. |
|
Back to top |
|
 |
|