View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
|
Back to top |
|
 |
Vivaldi Junior
|
Posted: 27.07.2004 22:26 Post subject: |
|
|
Så på TV2 sporten og leste på nettavisen at Benfica hadde bydd 13 millioner for han og fått avslag. RBK ville ha 17. Benfica måtte ha en avtale innen Torsdag viss han skulle få lov og spille CL. Så saken går forhåpentligvis fort.
http://pub.tv2.no/nettavi...258184.ece
Spørsmålet er jo da selvsakt om det er riktig og selge Karadaz eller om de burde beholde han? _________________ I hvit og svart for altid |
|
Back to top |
|
 |
Kolstad I.L Junior
|
Posted: 27.07.2004 22:59 Post subject: |
|
|
Vi har sett det før: Steffen Iversen, John Carew og Sigurd Rushfeldt.....
Kan vi ikke tviholde på Karadas til siste dag av kontrakten hans og se om han vil fortsette i RBK......
Det er greit at vi får 17 mill. men vi får mye av Azar i CL, se bare for to år siden RBK-Inter, Karadas scoret 2 ganger.....  |
|
Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 28.07.2004 00:09 Post subject: |
|
|
Likte det Karadas sa på tv2 " tror ikke Benfica er bedre enn Rosenborg"... Synd vi selger han... Er en av de få som feirer skikkelig etter mål og takker kjernen skikkelig etter kampene. Enda en profil har vi mistet nå... |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 28.07.2004 00:31 Post subject: |
|
|
17 mil er latterlig lavt.
AK blir en meget habil midtspiss i fremtiden, jeg håper at Benfica ikke øker (selv om de nok gjør det..) |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.07.2004 03:46 Post subject: |
|
|
Synes ikke Rosenborg skal sælge Karadas, ihvertfald ikke for 17mil.
Han er ung, og jeg tror han har klassen til at blive en meget god spiller i fremtiden. Og det er jo ikke ligefrem fordi Rosenborg har overflod af spillere som holder CL niveau i angrebet ligenu. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.07.2004 07:19 Post subject: |
|
|
Selg Karadas. Helt klart. 17 mill er en god pris også.
Som det er nå, klarer han ikke å utkonkurrere Frode når det gjelder midtspiss-plassen; da får han ikke spille med mindre han blir plassert på høyre ving. Og hvem vil ha han der?
Skulle Frode bli skadet går det an å putte Christer George der fremme. Eller Braaten. Eller Brattbakk for den saks skyld.
Så lenge Azar ikke kan utkonkurrere Frode får han ikke mye spilletid, og det vil han ikke være fornøyd med. I tillegg har han signalisert stor interesse for å spille utenlands. I vinter kom det forespørsel fra både Benfica og Siena; Azar sa ja til begge, men ingen av klubbene kunne gi en god betalingsplan (altfor mange avdrag). Prisen da var 10 mill. Om vi får 17 mill nå, og faktisk får penga, er det et kupp.
Da kjøper vi Sæternes og sitter igjen med 7 mill i pluss samt en bedre midtspiss.
Selg for faen!!!
- nei, jeg har slett ikke noe imot Azar sånn i det store og hele, og hvis han er villig til å bli og kjempe om plassen er han naturligvis mer enn velkommen. |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 28.07.2004 07:59 Post subject: |
|
|
Karadas er bare 23 år. Han er den eneste midtspissen vi har unntatt Johnsen. Skal vi kjøpe enda en "gamling" som Sæternes for å øke snittalderen på laget? Sæternes er ikke mer talentfull enn Karadas. Det er bare et spørsmål om tid før Karadas får dreis på spisstalentet sitt (som har vært ubrukt i en god del år). Og når han gjør det vil han med all sikkerhet danke ut Johnsen, som ikke blir yngre selv om han scorer så mye at vi glemmer aldern hans.
Dessuten er det umulig at Karadas har sagt ja til hverken Siena eller Benfica før Rosenborg hadde sagt ja. Personlige betingelser på overganger, bør og skal ikke diskuteres før et bud er akseptert. Ellers så har ryktene om at Karadas vil bort, kommet fra særdeles pålitelige BT, som for øvrig også meldte at han ville til Brann etter at Chess visstnok hadde bestemt seg for å kjøpe ham fri.
Den får de dra lenger inn på landet med... |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.07.2004 10:11 Post subject: |
|
|
duttend wrote: | Karadas er bare 23 år. Han er den eneste midtspissen vi har unntatt Johnsen. |
Nå ser du bort fra at både Brattbakk og C. George kan spille midtspiss. Det kan Braaten også. Vi ramler ikke over ende om Frode blir skadet.
Quote: | Skal vi kjøpe enda en "gamling" som Sæternes for å øke snittalderen på laget? Sæternes er ikke mer talentfull enn Karadas. Det er bare et spørsmål om tid før Karadas får dreis på spisstalentet sitt (som har vært ubrukt i en god del år). Og når han gjør det vil han med all sikkerhet danke ut Johnsen, som ikke blir yngre selv om han scorer så mye at vi glemmer aldern hans. |
Det du skriver forutsetter at han er villig til å vente. "Når han gjør det", sier du. Foreløpig er Frode bedre, og Frode holder i flere år til (selv om han ikke nødvendigvis er førstevalget om fire år). Jeg tror ikke noe på at Karadas er så tålmodig at han finner seg i å sitte på benken helt til han utkonkurrerer Frode. Derfor er jeg heller ikke enig i argumentene dine: Karadas vil spille!
Sæternes er kanskje ikke mer talentfull enn Karadas, men han er nok per idag en bedre spiss.
Quote: | Dessuten er det umulig at Karadas har sagt ja til hverken Siena eller Benfica før Rosenborg hadde sagt ja. Personlige betingelser på overganger, bør og skal ikke diskuteres før et bud er akseptert. Ellers så har ryktene om at Karadas vil bort, kommet fra særdeles pålitelige BT, som for øvrig også meldte at han ville til Brann etter at Chess visstnok hadde bestemt seg for å kjøpe ham fri. |
Dette er naturligvis riktig. Han har ikke sagt ja. Men det er noe du ikke tar hensyn til. Det har jo tidligere vært rykter rundt Karadas, og klubber har kommet med bud. (Siena bød på ham i vinter.) Nei, prosessen gikk aldri så langt at de kunne diskutere personlige betingelser. Men hva var det Azar sa i sakens anledning?"Jeg synes det er synd at klubbene ikke kom til enighet." Han var definitivt klar for å spille utenlands, og hadde Siena hatt penger på bok (istedenfor en tullete avbetalingsplan) regner jeg det som sikkert at han hadde gått. |
|
Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 28.07.2004 11:28 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig er det ingen krise om Johnsen blir skadet. Vi har jo midtspisser i Brattbakk, Braaten og Christer George. Spesielt de to førstnevnte er jo attpåtil best i den posisjonen.
Hvis vi selger Karadas, mener jeg man heller burde satse på å kjøpe en god kantspiller. Pr. i dag har vi kun èn klassisk ving i klubben; Øyvind Storflor - og han er også noe ustabil i prestasjonene.
Synd at Stefanidis gikk til Brøndby nå nylig, hvis ikke hadde han vært en optimal løsning for RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Ludakris Senior
|
Posted: 28.07.2004 12:17 Post subject: |
|
|
Rosenborg driver veldedighet...
At Karadas selges for 15 mill er en aldri så liten skandale. Rosenborg vil ikke kjøpe Morten Gamst Pedersen, fordi han er priset til 25-30 mill. Han spiller riktignok på landslaget, men han er ikke dobbelt så mye verdt som Karadas. Mao prøver Rosenborg selv å jenke prisnivået - uten at andre klubber nødvendigvis tar etter.
Azar er en meget viktig brikke for Rosenborg. Om han ikke spiller fast, kommer han ihvertfall innpå i nesten alle kampene. Han er en joker i jevne oppgjør. Vi trenger en klassespiss som kan avlaste Frode, dersom han får en downperiode. Harald er ikke rett mann, trolig heller ikke Christer. Daniel Braaten kan være riktig person, men han har ikke noe erfaring på dette nivået enda, og kjenner ikke systemet godt nok.
Dersom det blir at Azar går (til den feigeste klubben jeg noensinne har sett!) må vi straks bruke pengene på en ny klassespiss. (Kan ikke RBK matche lønnskravet til Jardel i en sesong - så er Daniel B. klar neste år...) Dersom FC Oslo kan være på banen for å prøve å skaffe seg en brasse må jo RBK være 500 ganger mer interessant!!!! |
|
Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 28.07.2004 12:23 Post subject: |
|
|
1. Selg Karadas for 15 mill.
2. Kjop Aleksander Odegard for inntil 10 mill (etter sesongen) (enda mindre viss Sogndal rykker ned)
Synes det der blir det beste. Frode er et klart forste valg som midtspiss og Karadas sier jo ikke nei takk til Benfica! _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.07.2004 13:22 Post subject: |
|
|
Ludakris wrote: | At Karadas selges for 15 mill er en aldri så liten skandale. Rosenborg vil ikke kjøpe Morten Gamst Pedersen, fordi han er priset til 25-30 mill. Han spiller riktignok på landslaget, men han er ikke dobbelt så mye verdt som Karadas. Mao prøver Rosenborg selv å jenke prisnivået - uten at andre klubber nødvendigvis tar etter. |
Det er snarere Tromsø som priser seg ut av markedet. Eller rettere, Tromsø signaliserer at de slett ikke har noe ønske om å selge MGP, og hvis de nå en gang må så skal de ha klekkelig betalt.
Jeg tror 15 mill er en helt grei sum.
Quote: | Azar er en meget viktig brikke for Rosenborg. Om han ikke spiller fast, kommer han ihvertfall innpå i nesten alle kampene. Han er en joker i jevne oppgjør. |
Ja, dette er det sikkert ingen som er uenige i. Problemet er bare at Azar vil ha mer spilletid. Han er ikke fornøyd med å "komme innpå i nesten alle kampene." Hadde han vært fornøyd - ja, så hadde vi ikke solgt ham heller. Så enkelt er det.
Quote: | Dersom det blir at Azar går (til den feigeste klubben jeg noensinne har sett!) må vi straks bruke pengene på en ny klassespiss. |
Nesten alle lag i Europa vil ha en ny klassespiss. Om vi skal kjøpe en som er markert bedre enn Frode blir det DYRT. Jardel? - helst ikke, jeg tror det blir for vanskelig for ham å bli vant til RBKs system på kort tid. Han kommer nok fra en fotballkultur der spillere i stor grad gjør ting på egen hånd, mens hos oss ligger det jo et spesielt system innarbeidet.
Men joa, det ville ikke vært meg imot med en ny klassespiss. Jeg tar gjerne Sæternes. Og Ødegaard etter sesongen, gjerne det, det er kanskje enda bedre selv om det er en helt annen type. Og en ung midtforsvarer. Og... og... |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 28.07.2004 13:30 Post subject: |
|
|
Sitter her med en ekkel følelse av at vi Trekker Benfica og så blir det akkurat Karadas som kommer å ødelegger alt. Bare en tanke som slo meg, selv om sjansene for noe slikt er minimalt.
Uansett, det at karadas ønsker å spille for det pyselaget der overrasker meg. Makan til småjentelag.
men for de millionene vi får for Azar synes jeg vi helt klart vi skal skaffe en ny angrepsspiller/kantspiller.. ville vært dumt å ikke gjøre no annet.
Edit: Post #100  _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.07.2004 13:53 Post subject: |
|
|
Benfica kjøper i alle fall Karadas med tanke på kvaliken; Nuno Gomes og Mantorras er skadet.
Ifølge Goal.com er overgangssummen 1,5 millioner euro. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 28.07.2004 13:57 Post subject: |
|
|
Det er synd at vi selger Azar. Vi trenger han. Det er ikke lenge til Azar blomstrer for alvor og blir norges klart beste spiss. Azar kan ikke erstattes. Verken med Ødegaard eller Sæternes. Vi finner alltids spisser med Azars luftstyrke, og mange av hans andre kvaliteter, men vi finner ingen, jeg gjentar, INGEN, med Azars fightervilje og utrettelige innsats. Azar jobber og jobber, i motsetning til Frode som går rundt på banen og later seg til tider. Den eneste grunnen til at Frode burde foretrekkes foran Azar er at han scorer flere mål, og at han scorer hyppigere, men Azar kan fort nå samme nivå, hvis han bare får sjansen. Han er en viktig brikke i laget. En joker i tette kamper. Jeg mener det er feil å selge han. Og ihvertfall til en så pysete klubb som Benfica. Hvor Azar trolig vil bli nødt til å benke enda mer enn i RBK. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 28.07.2004 16:41 Post subject: |
|
|
Ja, ja... det var to kjappe slag i trynet på en dag. Får bare håpe at vi ikke får en tredje i kveld.
Kjekt å se at Bratseth kun tenker på spillernes beste;
"...siden dette er det spilleren ønsker ser vi ingen grunn til å legge hindringer i veien".
Hva skjer nå med oss dersom F. Johnsen blir skadet??? Eller når det butter mot i CL?
Vidar Riseth som midtspiss???
Lenge siden jeg har vært SÅ irritert som akkurat nå. Håper dette blir markert på kampen i kveld |
|
Back to top |
|
 |
Ludakris Senior
|
Posted: 28.07.2004 16:59 Post subject: |
|
|
Det er kanskje en spiller som kan matche Azar både i luftstyrke og fightervilje - og det er en Steffen Iversen i knallform med riktig innstilling...
Men nå ser det ut til at han går i farens fotspor og signer for Vålerenga!
Det betyr at enga overgår RBK i sommerens spillerkjøp!
Azar er ferdig for oss
http://www.rbk.no/incomin...leID=65327
Takk for alt, Azar! Lykke til - men jeg fatter ikke at du går til DRITTKLUBBEN Benfica! Håper du gjør noe med skuespillkulturen!! |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.07.2004 17:01 Post subject: |
|
|
Held og lykke i Benfica Azar, håber du slår til. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 28.07.2004 20:22 Post subject: |
|
|
synd at du drar, men Lykke til Azar!!
Og hold deg på beina, ikke bli en av dem som legger seg ned hvert 5. min. i en Uefacup-kamp.  _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 29.07.2004 14:51 Post subject: |
|
|
God tur til Benfica. Blir sikkert artig å spille der. Nå synes jeg Rosenborg skal ta til vettet å bruke pengene de fikk for Karadas til å kjøpe en spiss. |
|
Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 29.07.2004 16:28 Post subject: brattbakk til celtic |
|
|
han kom tilbake igen.
Det gjorde Staale ogsaa.
Og det gjoer nok Azar om et par aar. Naar vi kjoper ham tilbake for 5 mil. 10 mil i netto! _________________ Svein Sjovold |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 31.07.2004 23:24 Post subject: |
|
|
Når Azar kommer tilbake til Norge, drar han til Brann. Det tør jeg vedde på! Han har sikkert gode minner fra RBK, men han trives nok bedre der bestekompisen Kvisvik er. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 31.07.2004 23:38 Post subject: |
|
|
Ikke sikkert at Kvisvik stadig spiller når Karadas kommer hjem  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 31.07.2004 23:43 Post subject: |
|
|
Karads blir enten veldig god ellers så holder han samme nivået.
Var egentlig greit at han gikk til Benfica. tror faktisk ikke han hadde signert ny kontrakt etter neste sesong heller. (Dvs. viss Frode Johnsen stadig er i form!) _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
Back to top |
|
 |
|