View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 30.03.2015 20:09 Post subject: Troillprat episode 6 |
|
|
Sesongen 2015 nærmer seg. RBK har en historisk tynn stall og minst like tynn lommebok. I tillegg har vi Stig Inge Bjørnebye som ny sportslig leder. Mushaga Bakenga har gått til erkefienden, RBK blir tv-serie, og TV2 har kjøpt CMore.
Det er alltid litt å prate om rundt RBK, og sånt blir det podcast av!
I denne episoden, spilt inn 25/3-2015, snakker vi om disse temaene med Sjetne-trener Simon Evjen, RBKweb-sjef Thomas Myren og tidligere mediesjef i Rosenborg Nils Heldal.
Vi holder det gående i 2 timer og 18 minutter, og våger påstanden om at dette er verdt å få med seg. Ta med Troillprat på påskeferie og kom i stemning til seriestart!
Dagens deltagere finnes på twitter:
Simon Evjen
Nils Heldal
Thomas Myren (som RBKweb)
Rune Jacobsen
(Linkene overlevde ikke pasting, skal forsøke å fikse etterhvert)
Som vanlig - send oss tilbakemeldinger om hva du synes, eller om du ønsker å delta i en episode av Troillprat!
Direktelink til episoden:
http://troillprat.no/troi...-episode-6
(Takk, Knowrud! Kjipt å bli dement @ 40!) _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Last edited by OrionPax on 30.03.2015 20:13; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 30.03.2015 20:12 Post subject: |
|
|
Edit: Fikset  |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 30.03.2015 23:21 Post subject: |
|
|
Herlig med så reflekterte supportere! Ble skuffa når podcasten var ferdig og det da etter 2t 18m.. Digger troillprat rett og slett!  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 30.03.2015 23:28 Post subject: |
|
|
Beklager noen hårreisende faktafeil og kanskje noen selvmotsigelser. Gjerne be om utdyping/oppklaring om noen føler det trengs på noen områder  |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 31.03.2015 00:25 Post subject: |
|
|
God balanse i "studio" med ulik kunnskap om temaene. Gjestene fikk spille på sine styrker
Blant annet var det interessant det med Mix - Selnæs - Midtsjø > Midtsjø - Selnæs - Jensen.
Hadde ikke tenkt over det i på det nivået, selv om jeg alltid har satt pris på Mix. Frykter at vi vil savne han mer enn man skulle ønsket ja. |
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 31.03.2015 00:26 Post subject: |
|
|
Synes du klarte deg fint. Behagelig å høre på og du formidler prinsippene om spillestil og roller utrolig bra. Alt i alt meget fornøyd med denne episoden. Takk til orion for jobben du gjør!  |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 31.03.2015 09:20 Post subject: |
|
|
gonnagetchaa: Kult å høre! Vi vurderte sterkt å dele den i to episoder når den ble så lang, men overrasker meg stadig hvor bra "kondis" folk har for å høre på dette.
Bjorni: Bare moro å ha et sånt hobbyprosjekt når folk gidder å høre på!
Rett i underkant av 150 som har hørt episoden ca. 13 timer at den ble lagt ut. Det er veldig bra tempo for Troillprat, særlig gitt at en del nok har tatt påskeferie alt.
Hjalp selvfølgelig at Knowrud fikset retweet fra Mini Jakobsen i går kveld, fikk sikkert noen ekstra med på lasset. Takk for det! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Last edited by OrionPax on 31.03.2015 10:39; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.03.2015 10:19 Post subject: |
|
|
Det er jo ikke overraskende, men du er veldig dyktig, Knerten. Kan se for meg at du har en fremtid i fotball. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 31.03.2015 10:41 Post subject: |
|
|
Behagelig å høre på også! Mange poenger jeg ikke har tenkt over, men når du sier det går det opp lys. Så skryt fra meg også, bra levert. |
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 31.03.2015 10:43 Post subject: |
|
|
Enig i det. Har klare tanker og forståelse om spillestil. Så er det den evnen til å få folk til å lytte til seg som er så viktig. Bra! |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 31.03.2015 11:31 Post subject: |
|
|
Henger meg på resten her, kunne godt hørt på "Knertens podcast" i to timer også  |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 31.03.2015 11:31 Post subject: |
|
|
Vi klarer oss med KÃ¥re til Knerten er klar, da.
Interessant med reklame fra Sparebank 1, spesielt det at lyden på reklamen er mye dårligere enn den øvrige småpraten. Reklamestemmen mikset helt bak musikken, mersom. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 31.03.2015 11:47 Post subject: |
|
|
Skulle nesten tro at noen gjorde et skikkelig dårlig forsøk på å få frem et poeng.
Edit: Passert 200 lyttere. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Last edited by OrionPax on 31.03.2015 14:08; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 31.03.2015 14:08 Post subject: |
|
|
Dette, dette er bra Orion.  |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 31.03.2015 14:13 Post subject: |
|
|
Veldig bra episode. |
|
Back to top |
|
 |
dembaba Senior

|
Posted: 31.03.2015 14:58 Post subject: |
|
|
Henger meg på hyllesten, veldig bra opplegg. Episoden kunne fint vart enda lenger for min del, som andre har nevnt ble man nesten skuffet da episoden var ferdig etter nesten to og en halv time. Morsomt å høre fra sjefen av rbkweb, heldal sier mye bra og knerten gjør det ekstra interessant med gode fotballfaglige analyser. Aller mest creds selvfølgelig til iniativtakeren, Orion! Du leder programmet på en god måte  |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 31.03.2015 15:35 Post subject: |
|
|
Stemmer i det som har blitt sagt i tråden. Synes samtlige involverte kom godt fra det. Veldig interessant å høre dine tanker og resonnementer rundt det fotballfaglige, knerten - kunne for min del fortsatt mye lenger enn da pod'en slutta.  _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 31.03.2015 15:50 Post subject: |
|
|
Takk igjen for mange hyggelige ord! Og kult å se at magefølelsen etter å ha spilt inn episoden stemte ganske bra - som nevnt synes jeg også at dette rett og slett var veldig interessant, så jeg måtte fike meg selv litt etterhvert som folk sluttet å prate for å huske at jeg skulle stille flere spørsmål.
Og der rundet vi 250 nedlastinger/strømminger. Moro også med anbefaling fra Chris Thomas Skogli (som vel fortsatt har en delstilling i klubben) på twitter. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 31.03.2015 16:41 Post subject: |
|
|
Må bare si jeg vil ha tilbake de to og en halv timene jeg brukte på å høre på denne episoden - så jeg kunne høre episoden på nytt igjen  |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 31.03.2015 18:06 Post subject: |
|
|
Veldig bra av alle som var med
Henger meg på alt av skryt som er kommet fra andre her.
Gode, interessante og kunnskapsrike uttalelser og analyser. Litt god humor også.
Må innrømme at jeg fikk noen merkelige reaksjoner rundt meg når jeg satt her, tilsynelatende dypt konsentrert i et regneark, samtidig som jeg hadde podcasten på øret, og knakk sammen i latter av "Hallo, gråstein"-kommentaren. (Egentlig mer enn en kommentar. Det er jo en fyndig formulert analyse av debatten.)
Kunne kanskje ha nevnt noe småplukk også, men lar det ligge, da det antagelig er totalt uinteressant for alle andre enn meg.
Og det var altså følgende:
-Hvorvidt det er god eller dårlig kommunikasjon av Trond Alstad å dobbeltkommunisere i et "marked" der man selv erkjenner alt er 100% følelser og man selv har kun den ene "parten" som potensielle kunder. (Altså at en uttalelse som: "Håper Bakenga scorer og at vi vinner" fortjener kommunikasjonsmessig god karakter.)
-Hvorvidt man (eventuelt med uinformert samtykke) kan avtale seg bort fra personvernregler (og det mer flytende begrepet presse-etikk) ved å liksom trekke slutningen "være med når du vinner og når du taper".
Har en kommentar/spørsmål til knerten, men den tar jeg i en annen tråd. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 01.04.2015 09:06 Post subject: |
|
|
du vet at det er god underholdning når det plutselig har gått over 2 timer  |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 02.04.2015 19:02 Post subject: |
|
|
I underkant av 3 døgn har episoden ligget ute, nå har vi passert 500 lyttere. Word of mouth + kribling etter seriestart?
Moro ihvertfall! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 02.04.2015 21:54 Post subject: |
|
|
Slenger meg på skryten! Meget bra episode, og ikke minst lærerik  |
|
Back to top |