View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 17.03.2015 20:46 Post subject: Viking - Rosenborg |
|
|
VS.
Søndag 22. mars klokka 18.05 @ TV2 Sportskanalen.
Gjetter at Dorsin starter - og at laget blir slik som i serieåpninga om to uker:
André Hansen
Jonas Svensson - Tore Reginiussen - Stefan Strandberg - Mikael Dorsin
Mike Jensen - Ole Selnæs - Fredrik Midtsjø
Pål André Helland - Tomas Malec - Tobias Mikkelsen
Ergo tror jeg ikke at Eyjolfsson er aktuell for kamp før tidligst mot Kristiansund, og at man heller starter med Strandberg mot Aalesund. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.03.2015 22:11 Post subject: |
|
|
Med forrige kamps referat i mente, ville det ikke vært lurt om man prøvde ut samme oppstilling på «venstresiden» i denne kampen, også? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Spurven Proff

|
Posted: 18.03.2015 08:26 Post subject: |
|
|
Helt enig  |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 18.03.2015 16:14 Post subject: |
|
|
Kåre får eksperimentere så mye han vil, frem til seriestart. Per "Kruska" Hansen eksperimenterte jo like mye etter seriestart, men det får jeg håpe at Kåre ikke gjør  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.03.2015 22:01 Post subject: |
|
|
Jeg har nok mer tro på Skjelvik enn mange, men jeg gjetter altså at Dorsin er tilbake på søndag.
Formasjonstreninger fre- og lørdag gir svaret. Spillerne har vel fri i morra etter sein hjemkomst senere i kveld. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 19.03.2015 00:15 Post subject: |
|
|
Vi kan ikke skylde på underlaget om det går trått mot Viking:
- Vi hadde en fin bane på dette tidspunktet også i 2012, men dette er noe av det flotteste jeg har sett i min tid her. Den er grønn, jevn og fin, sier baneansvarlig Ivar Alstadsæther til Aftenbladet.
Søndag tas banen i bruk for første gang etter avslutningen på 2014-sesongen. Da spiller Viking privatkamp mot Rosenborg klokken 1800.
http://www.aftenposten.no...5037_1.snd |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.03.2015 12:38 Post subject: |
|
|
Jævli spent på denne kampen, hvis spillet sitter bra også mot en ok motstander som Viking så begynner jeg virkelig å få trua. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 19.03.2015 12:40 Post subject: |
|
|
Skeptix wrote: |
- Vi hadde en fin bane på dette tidspunktet også i 2012, men dette er noe av det flotteste jeg har sett i min tid her. Den er grønn, jevn og fin, sier baneansvarlig Ivar Alstadsæther til Aftenbladet. |
Noe ved det navnet gjør at jeg sliter med å tru på det han sier _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 19.03.2015 17:38 Post subject: |
|
|
Heller Skjelvik enn dorsa spør du meg. Håper og tror at skjevik gjør en fin sesong i år, og at haters'ene må spise en bolle. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 19.03.2015 18:09 Post subject: |
|
|
WegHard wrote: | Heller Skjelvik enn dorsa spør du meg. Håper og tror at skjevik gjør en fin sesong i år, og at haters'ene må spise en bolle. |
Kødder du? Hvor mye dårligere er Dorsin anno 2010 enn hva han var i 2014? Ikke mye. Bunnsolid. Viktig spiller å ha i garderoben. Unggutta hører visst mer på når Dorsin prater enn når kapteinen prater så det sier litt. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 19.03.2015 19:32 Post subject: |
|
|
Dorsin er grei nok. Han kommer alt for ofte på mellomdistanse når motstanderen har kommet rundt på kanten, og 80% av vingene i Tippeligaen er hurtigere enn ham. Men han har god innsats, erfaring og skraper sammen en del målpoeng. Jeg har ingen ting i mot dorsin, jeg tror bare skjelvik kan vise seg å være bedre. Ekstrem fart, brukbar skuddfot og gode evner i det offensive spillet er blant egenskapene jeg ser i ham. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 19.03.2015 20:33 Post subject: |
|
|
Jeg tror du har rett. Ved mer tillit kan vi håpe at ball kontrollen blir bedre også. Spisskompetansen med ekstrem fart er spennende og gjør at vi kan ligge høyt. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 19.03.2015 21:36 Post subject: |
|
|
Jeg tror det er på tide at Skjelvik blir faset inn som venstreback.
Høsten 2013 var Skjelvik svært, svært lovende, og det var ikke uten grunn at han spilte bedre enn Dorsin den perioden. Han hadde en katastrofal åpning på sesongen 2014, og fikk aldri, etter de første 5 kampene, flere kamper på rad fra start utenom som stopper.
Dorsin er sterk i duellspillet på dødballer offensivt og defensivt, men altfor ofte havner han på halvdistanse til vinger fordi han ikke tør gå opp i de. Samtidig som at han stadig er på etterskudd når motstandere kontrer - på grunn av manglende fart. Skjelvik er en god norsk venstreback, særlig offensivt, og bør bli gitt sjansen til å bevise det denne sesongen. Dorsin holder ikke i evigheten. |
|
Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 19.03.2015 21:56 Post subject: |
|
|
Siste innlegg støttes på det sterkeste!  _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 19.03.2015 22:20 Post subject: |
|
|
Den beste bør spille, og hvis Dorsin fortsatt er det (som det virker som) så bør han starte sesongen som venstreback. Så får heller Skjelvik gjør det bra på trening osv og gripe sjansen om han får den (noe han mest sannsynlig vil). |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 22.03.2015 10:27 Post subject: |
|
|
Håper virkelig at Midtsjø viser for alle at den venstre indreløper plassen er hans ikveld. Gjorde et godt inntrykk sist, nå håper jeg vi virkelig får se kraften, steget, teknikken og avslutnings egenskapene jeg vet han har inne. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.03.2015 11:47 Post subject: |
|
|
Godt flyvær. SK 351 ligger an til å lande i Oslo ni minutter før rutetiden. Da kan de gå på hendene og fremdeles rekke avgang Stavanger 11.45 fra 19E. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.03.2015 13:54 Post subject: |
|
|
Bra du følger med!
Kåre I. til RBKweb wrote: | - Hva kan forbedres og hva kan gjentas mot Viking i forhold til mot Stabæk?
- Vi kan ha litt mer kontroll. Jeg syns vi slapp Stabæk unødvendig til et par-tre målsjanser i førsteomgangen.
- De kunne ha tatt ledelsen?
- Ja, det kunne de. Og sånt kan skje. Men måten de fikk målsjansene på var unødvendig: De spilte oss ikke ut, det var vi som hadde noen rufsete balltap.
- Så vi ønsker å ha mer kontroll. Men det er klart at Viking er et bra lag med en del bra fotballspillere, så de kommer til å prøve å gjøre det vanskelig for oss. Det handler om å ha mest mulig kontroll på motstanderen, og ikke minst å skape mye sjøl. Det er forskjellige måter å gjøre det på, og det er ganske stor forskjell på Viking og Stabæk.
- Vi får en litt annen inngang til kampen i Stavanger enn mot Aalesund, men stort sett ønsker vi å framstå ganske likt på hjemme- og bortebane. Så vi gjør ikke så mye forskjell sånn sett. |
Sjøl om rbk.no ikke har lagt ut laget, så bekrefter treneren at det blir som følger som spådd - med unntak for Reginiussen:
André Hansen
Jonas Svensson - Stefan Strandberg - Per Rønning - Mikael Dorsin
Mike Jensen - Ole Selnæs - Fredrik Midtsjø
Pål André Helland - Tomas Malec - Tobias Mikkelsen |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.03.2015 15:00 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Bra du følger med! |
Kampmat om en halvtime.
Møte om drøyt to timer. Ta med baguetter  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.03.2015 15:09 Post subject: |
|
|
Oppslag i garderoben i går, formoder jeg?  |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 22.03.2015 15:20 Post subject: |
|
|
Vi har labert med fart på venstresida bak i dag.
Når Rønning spiller så hadde det kanskje vært greit med Skjelvik på v back.
Dette tyder vel på at Dorsin er førstevalg, men er ikke så sikker på at Kåre hadde tatt sjansen hvis dette hadde vært seriekamp.
Men hva er det som gjør at Dorsin skal gå foran Skjelvik da?
Jeg ser det ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 22.03.2015 16:23 Post subject: |
|
|
Hadde trodd de vill brukt Skjelvik foran Rønning som midtstopper, men mulig de vil prøve ut det eneste rene stopperalternativet til Reginiussen pdd før de eventuelt går for Skjelvik (om Reginiussen ikke rekker seriestart). Men det kan jo også være slik at Skjelvik og Rønning får en omgang hver. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 22.03.2015 17:11 Post subject: |
|
|
Ryktene sier at Rønning er vassere enn på mange år. Og med skadeproblematikken til midtstopperne våre, er det lov til å håpe! _________________ thumb/b2gwNyta.jpeg |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 22.03.2015 17:44 Post subject: |
|
|
når begynner sendingen ? |
|
Back to top |