View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bye Veteran
|
Posted: 19.03.2015 23:16 Post subject: |
|
|
Er det slik stelt, at dette er en "være eller ikke være"-sesong for klubben? Stallen er tynn og videresalgspotensialet er lavt, samt at vi ikke har råd til å hente erstattere for de vi mister. Kan RBK rett og slett måtte legge ned ambisjonene om å være en toppklubb i Norge? Det er ikke sånn at vi har såpass mange talenter i yngres avdeling at vi bare kan fylle på. MÅ vi vinne serien/kvalle til Europa i år? _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 19.03.2015 23:32 Post subject: |
|
|
Vi ser år etter år at økonomien blir dårligere og dårligere. Spillere som blir solgt blir ofte ikke erstattet av samme kaliber eller bedre, og heller ikke i samme posisjon.
Feks 5 ut, kommer det kun 2 nye inn + kanskje 2 juniorer fra egen stall, for å fylle ut.
Dette har vært en gjentagelse over flere sesonger nå.
Nåh har de snart ikke råd til kaffefilter og stallen har aldri vært så tynn.
RBK har nå kun en veldig bra 11`er, men hva skjer når en av disse blir skadet? KRISE!!! _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 19.03.2015 23:53 Post subject: |
|
|
Jeg tror Rosenborg har godt av en krise som brann, enga og tromsø har vært igjennom. Det ser ikke ut som om noen på brakka er villig til å gjøre det som må til. De vil heller bare slukke små flammer men overser den store brannen som river klubben i stykker.
Det har vært klart i lengere tid at det må ryddes på brakka men det kommer aldri til å skje. Det overrasker meg at en forretningsmann som Koteng lar det som skjer på brakka fortsette. Tror ikke han ville godtatt dette hvis det hadde skjedd i Koteng Eiendom.
Har egentlig på følelsen av at Rosenborg er litt som Brann men ikke på samme nivå når det gjelder galskapen som rår. Vi vil være en toppklubb men er ikke villig til å gjøre det som skal til for at dette skjer. Det hjelper ikke å reise til alle verdens klubber hvis vi ikke har noen planer om å forbedre oss. Jeg vet de fleste vil at vi skal være en medlemsstyrt klubb men jeg er ikke sikker på at det er til det beste for klubben. Ja i store klubber går det bra (til tider) men vi har ikke økonomien til å kjøpe oss igjennom svake ledere.
Jeg syns vi burde se til engelske klubber (ja de har gjort det dårlig de siste årene men det er pga for mye penger samt dårligere kjøp). Vi kunne startet et Trust som eide 25% av klubben, dette ville gitt oss nok makt til å gjort grep men samtidig så hadde vi kunne fått in folk som virkelig vil noe med klubben og det er litt lettere å ta vanskelige valg når du har brukt dine egene penger på klubben.
Nekter å tro at Kotengen ville godtatt hvordan Rosenborg drives hvis han hadde betalt mange millioner for å være styreleder. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 20.03.2015 00:11 Post subject: |
|
|
Han fortjener all dritten han får og vil få i fremtiden, skjønner ikke hvorfor enkelte Rosenborg-fans dysser ned dette til en filleting. Det er forræderi av svarteste sort, og han vil noen ha tilbake etter dette også? Det hjelper ikke om RBK måtte takke nei til å Bakenga akkurat nå, man går ikke da rett til erkerivalen. Fysj. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 20.03.2015 00:37 Post subject: |
|
|
Knowrud wrote: |
Han fortjener all dritten han får og vil få i fremtiden, skjønner ikke hvorfor enkelte Rosenborg-fans dysser ned dette til en filleting. Det er forræderi av svarteste sort, og han vil noen ha tilbake etter dette også? Det hjelper ikke om RBK måtte takke nei til å Bakenga akkurat nå, man går ikke da rett til erkerivalen. Fysj. |
Jeg snur flisa jeg. Knowrud og hans like som har bidratt til og/eller støttet hetsen av Bakenga er ikke å anse som RBK-supportere. Enkelt og greit. Her er det snakk om en ung spiller som gjør det han skal, kontakter moderklubben, men møter en kald skulder. Hvilke andre alternativ har han i Norge om han ønsker å spille på et relativt høyt nivå? Kun Molde. Jfr Knowruds (manglende) logikk, burde Bakenga heller valgt NAV? Om noen skal kritiseres er det RBK og de som har styrt klubben ut i grøfta, og de som nå hetser Bakenga. Lavpanna idioti som Knowrud står for har lite med å være supporter å gjøre, det har med en graverende mangel på gangsyn å gjøre, og kun det. En supporter med hjerte i klubben vil aldri falle ned på et slikt nivå.
Foreslår derfor at Knowrud mfl tar konsekvensen av sitt manglende intellekt og manglende hjerte for klubben, og finner enen annen klubb eller et annet fora der nivået er mer tilpasset. Paradise hotell kanskje? _________________ mvh HeXX
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 20.03.2015 00:46 Post subject: |
|
|
"Her er det snakk om en ung spiller som gjør det han skal, kontakter moderklubben, men møter en kald skulder."
Kald skulder? For ikke å betale lønna hans på 4-5 millioner? For en kald skulder du. Likegreit å bare dra til erkerival nummer 1 i landet, en klubb han selv har vokst opp med i mislike.
Resten av innlegget ditt er også like mye vås, gratulerer.  |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 20.03.2015 00:48 Post subject: |
|
|
For å spille djevelens advokat; Er det dokumentert 4-5 millioner? Eller er dette antakelser og nummer dratt ut fra ingenting?
For å dra tråden tilbake dit den hører hjemme; Er det noe her man kunne hentet for en slikk og ingenting?
www.vg.no/sport/fotball/i.../23418352/ _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 20.03.2015 00:59 Post subject: |
|
|
Må dessverre være så kjip å minne deg på at Putin invaderte Ukraina og sendte fotballspillerne i landet på rømmen til Stabæk, Sarpsborg og Start, mens ledelsen i Rosenborg pillet navlelo. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 20.03.2015 01:00 Post subject: |
|
|
Knowrud wrote: | "Her er det snakk om en ung spiller som gjør det han skal, kontakter moderklubben, men møter en kald skulder."
Kald skulder? For ikke å betale lønna hans på 4-5 millioner? For en kald skulder du. Likegreit å bare dra til erkerival nummer 1 i landet, en klubb han selv har vokst opp med i mislike.
Tar ikke innlegg fra bøller særlig seriøst. Du kjenner ikke alle detaljer i saken. Du vet ikke hvilke krav eierklubb har lagt fram, hva RBK har forsøkt å forhandle fram og hva Bakenga selv har lagt i potten, ei heller hva som har vært ssgt rundt bordet. Det som derimot er åpenbart for de fleste er at denne saken har røyket ut en god del påståtte supportere som har gravd seg godt ned i gjørma gjennom premature holdninger inkl oppfordring til vold som enkelte har frontet. At du ikke innser at det er langt over grensa for det akseptable, viser vel strengt tatt validiteten i min påstand. Tror desverre du faller gjennom selv i paradise..
Så nei. Du er ingen supporter. Ikke før du tar et oppgjør med det grumset du representerer og er mann nok til å beklage din idioti. Men baller virker å være mangelvare.... _________________ mvh HeXX
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.03.2015 01:10 Post subject: |
|
|
SÃ¥ bra at klubben har ekte supportere som deg da. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 20.03.2015 01:18 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: | Så bra at klubben har ekte supportere som deg da. |
Jeg kaller ikke bøller som kommer med anonym netthets, voldsoppfordringer o.l. som supportere nei. Om du ønsker å assosieres med dem, står du selvsagt fritt til det.
Jeg er selvsagt heller ikke positiv til at Bakenga velger Molde. Jeg var blant de første her på forumet som fikk øynene opp for ham. Det er derimot et godt stykke derfra til å utbasunere skuddpremie og ty til banal drittkasting og netthets. RBK som klubb er heller ikke tjent med å linkes til slike supportere.
Vi har ytringsfrihet i Norge, så for all del kjør på. Men forvent da også å få påpakning når kritikk går over i grov netthets. _________________ mvh HeXX
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 20.03.2015 01:18 Post subject: |
|
|
.. _________________ mvh HeXX
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 20.03.2015 01:30 Post subject: |
|
|
HeXX wrote: | Knowrud wrote: | "Her er det snakk om en ung spiller som gjør det han skal, kontakter moderklubben, men møter en kald skulder."
Tar ikke innlegg fra bøller særlig seriøst. Du kjenner ikke alle detaljer i saken. Du vet ikke hvilke krav eierklubb har lagt fram, hva RBK har forsøkt å forhandle fram og hva Bakenga selv har lagt i potten, ei heller hva som har vært ssgt rundt bordet. Det som derimot er åpenbart for de fleste er at denne saken har røyket ut en god del påståtte supportere som har gravd seg godt ned i gjørma gjennom premature holdninger inkl oppfordring til vold som enkelte har frontet. At du ikke innser at det er langt over grensa for det akseptable, viser vel strengt tatt validiteten i min påstand. Tror desverre du faller gjennom selv i paradise..
Så nei. Du er ingen supporter. Ikke før du tar et oppgjør med det grumset du representerer og er mann nok til å beklage din idioti. Men baller virker å være mangelvare.... |
Herregud for noe selvhøytidelig møl. Dette er et svik fra Bakenga samme hvordan du vrir og vrenger på det. _________________ Følg oss her:
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube: https://www.youtube.com/@...8/podcasts |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 20.03.2015 01:40 Post subject: |
|
|
Jeg reagerer da heller ikke på de som kaller det et svik. Det er ikke netthets. Men en god del andre innlegg inneholder grov netthets, og det er hverken klubben eller supporterene tjent med. Det skal vel ikke være særlig vanskelig å ta avstand fra det og de som fronter de mest ekstreme holdningene? Selv om en kritisk til Bakengas klubbvalg? _________________ mvh HeXX
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 20.03.2015 01:45 Post subject: |
|
|
Jeg er faktisk enig med HeXX, til en viss grad. Og jeg har vært svært kritisk til Bakengas valg.
Det handler ikke om at man kritiserer eller viser misnøye, men hvordan man gjør det. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 20.03.2015 01:55 Post subject: |
|
|
Vi kan gi fyren en helvetes pipekonsert når han kommer til Lerkendal, annet primitivt hets hever vi oss over folkens.
Parma er konkurs.
Tipper spillerne da ikke koster noe annet enn lønn?
Noen aktuelle for RBK? |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.03.2015 01:58 Post subject: |
|
|
Klikket inn på artikkelen med friskt mot og et åpent sinn. Det første navnet jeg så var Daniele Galloppa. En gammel traver (30) som i navnet gir sterke assosiasjoner til forrige regime. Ser ut til å ha hatt en lønn på 600 000 Euro i 2012, i følge et enkelt søk.
I dette tilfellet vil jo spillerne gå gratis fra Parma. Sikkert mulig å i det minste få en god spiller på korttidskontrakt, da det er få vindu som er åpne. Lønna blir det verre med, men på den annen side har han jo ikke fått lønn i Parma på sju måneder eller så?
En kvalitetsspiller på sentral midtbane kunne dog muligens bety avansement i EL til sommeren? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 20.03.2015 02:06 Post subject: |
|
|
Ja. Lønna kan bli et problem men Parma har mange spillere, og helt sikkert gode spillere som ikke er i nærheten av Serie-A nivå og derav ikke har disse lønningene også. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 20.03.2015 09:04 Post subject: |
|
|
Vedr Bakenga, vil minne om at å være fotballspiller er et yrke og ikke et kall. Et yrke med pensjonsalder mellom 30 og 35 og der karrierer brått avbrytes ved en tofotstakling. Som mange andre spillere så er vel heller ikke Bakenga spesielt velutdannet?
Hva skulle han gjøre etter at RBK sa nei, gå til Sarpsborg 08 for en femtedel av lønna så vi ikke skulle bli sure på ham?
Misliker som de fleste andre å se ham i blått,men en dose realisme oppi det hele skader ikke, og det skader heller ikke å tenke seg om et par ganger før man går bananas på Twitter. |
|
Back to top |
|
 |
Per Joar Hesten Junior
|
Posted: 20.03.2015 10:40 Post subject: |
|
|
Folk har tydeligvis forskjellig kjærlighet til klubben. Æ e helt enig me Knowrud :y: |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.03.2015 10:41 Post subject: |
|
|
HeXX wrote: |
Jeg kaller ikke bøller som kommer med anonym netthets, voldsoppfordringer o.l. som supportere nei. Om du ønsker å assosieres med dem, står du selvsagt fritt til det.
Jeg er selvsagt heller ikke positiv til at Bakenga velger Molde. Jeg var blant de første her på forumet som fikk øynene opp for ham. Det er derimot et godt stykke derfra til å utbasunere skuddpremie og ty til banal drittkasting og netthets. RBK som klubb er heller ikke tjent med å linkes til slike supportere.
Vi har ytringsfrihet i Norge, så for all del kjør på. Men forvent da også å få påpakning når kritikk går over i grov netthets. |
Jeg tror heller vi sier at hvis du ønsker å assosiere meg med "dem", hvem det nå er, så står du fritt til det. De jeg ikke ønsker å assosieres med er moralpolitiet som skal gjøre seg til dommer over hvem som er "ekte" supportere eller ikke, for det er patetisk hersketeknikk.
Voldsoppfordringer er selvsagt bare forkastelig og uakseptabelt, men hvor har du sett de? Jeg har ihvertfall ikke sett Knowrud komme med noen, brukeren du utfører regelrett karakterdrap på.
Derimot synes jeg på ingen måte det er _mobbing_ å kalle noen judas, man må være ekstremt hårsår og eventuelt religiøs fundamentalist for å kunne påstå noe sånt. I en tid der kritikk kan føre til at du blir drept for dine "fornærmelser", jeg sier ikke mer.
Det er selvsagt slikt at jo mer følelser man har for Rosenborg, og jo mer tid og energi man legger ned på klubben, jo mer sårende oppleves Bakengas svik. I mine øyne er det folk som Krokfoten, som håper Bakenga scorer mot RBK på Lerkendal som ikke er ekte supportere. Å håpe at Molde slår Rosenborg er ikke forenelig med å være supporter. Å komme med noen ufine kommentarer om en offentlig person som av egen fri vilje har valgt å såre store deler av fansen, er ikke noe som ikke er forenelig med å være supporter. Det er tvert imot et tegn på at man er en ekstra engasjert supporter. Det er ikke spesielt pent gjort, eller spesielt elegant. Men det er ved siden av poenget. Å si at disse personene ikke er ekte supportere er enkel hersketeknikk. Og hvis å kalle Bakenga judas er mobbing, er det ihvertfall mobbing av noen som ligger nede å si at de som blir lei seg når klubben i deres hjerte får seg et skudd for baugen ikke er ekte supportere.
Greit at man kan holde seg for god til å komme med meldinger, men der 100 stykker skriver judas, er det tusenvis som tenker det. Uten disse supporterne hadde ikke du visst hvem Rosenborg var, uten disse hadde ikke Kroken hatt den jobben han har. Hadde ingen _faktisk_ brydd seg om klubben hadde du og dine sett på ethiad AIG fc på tv, og ingen hadde møtt opp på Lerkendal og sunget om Ivers, domen og olav på torget. Bakenga viser de ikke respekt, media viser de ikke respekt, og nå skal sofasupporterne også gjøre seg til moralpoliti og tråkke på de og be de finne seg en annen klubb. Det reagerer jeg på. Denne krigen mot engasjerte supportere er patetisk, finn deg en annen klubb selv hvis du er så indignert. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.03.2015 10:48 Post subject: |
|
|
Per Joar Hesten wrote: | Folk har tydeligvis forskjellig kjærlighet til klubben. Æ e helt enig me Knowrud  |
Ja men vi ser jo at du er en mobber på nicket ditt. Du burde nok finne deg en annen klubb.
:ironi: |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 20.03.2015 10:48 Post subject: |
|
|
Kleviño: Applaus! Level up! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 20.03.2015 11:08 Post subject: |
|
|
Syns drittkastinga har gått litt langt. Om det var snakk om at vi skulle betale 4-5 mill i lønn mens han var her så er jeg glad vi takka nei. Spilleren har en kontraktfesta lønn som skal utbetales og om klubben han lånes ut fra sier at RBK/Molde/Rauma IL må betale 100% av lønna til spilleren så må klubben betale de pengene. Da er det ikke egentlig så mange andre enn RBK og Molde som har råd til å covre den lønna. Vi takka nei og da burde faktisk ikke spilleren klandres for at han velger å gå til Molde for å faktisk få lov til å spille fotball og kanskje gjøre jobben sin. Vi kan ikke forvente at en spiller skal velge å sitte på benken for 3. sesongen på rad. Jeg sier ikke at han ikke skal få pipekonsert når han besøker Lerkendal, jeg sier bare at vi trenger ikke oppføre oss som 10åringer som ikke får viljen sin.
Man kan jo spørre om folk her ville gått på NAV for å få penger istedenfor å gått til et selskap man har et muggent forhold til når det var eneste mulighet. Jeg veit hva jeg ville gjort da jeg alt har gjort det valget. Jeg gikk på jobb hver dag og gjorde alt jeg kunne for å få noe annet å gjøre _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
mcmort Senior
|
Posted: 20.03.2015 11:25 Post subject: |
|
|
Det Kleviño sa. |
|