| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
knøtt Junior
|
Posted: 19.03.2015 00:29 Post subject: |
|
|
| Ser jo også av artikkelen at det er mulig vi ikke har råd til Malec, uansett hvordan han gjør det i vår .. Håpløst |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 19.03.2015 06:35 Post subject: |
|
|
| Det er nok penger i klubben, men man ønsker ikke å ta seg råd akkurat nå. Håper jeg... |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 19.03.2015 07:48 Post subject: |
|
|
Til alle feige kryp som mobber anonymt på sosiale media:Mobb nå i hvertfall riktige personer.
Trist at vi ikke kan ta Bakenga tilbake.
Men som mange andre er jeg usikker på om vi har bruk for ham nå.
Tror Malec er av dem som vil profittere mest på at det slippes litt opp på hard-treningen.
Tror også "fagfolk" ser bak tallene,noe enkelte uttalelser også tyder på.
Men 4-5 mål på våren er sikkert nødvendig i Malec,s søknad. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 19.03.2015 08:11 Post subject: |
|
|
Ufattelig trist at vi ikke tar oss råd til å leie inn Bakenga.
Er det ingen i RBK som tenker på potensielle positive effekter av å ha en god stall?
Vi kan ikke forvente å kvalifisere oss til gruppespill i Europa med 11 utespillere og et par juniorer... :/ |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 19.03.2015 09:40 Post subject: |
|
|
Sant det Mikkelsen.
Ved nærmere ettertanke er vel gutten atletisk nok til å takle møtespiss-biten også.
Vi kan i det minste trøste oss med at han ikke passer inn..
og tenke inni oss hvordan det gikk med Kone og Demi bla.a, som også glapp for oss. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 19.03.2015 12:37 Post subject: |
|
|
[quote="bommel"]
De hadde jo BBS på lån i fjor, og jeg nekter å tro at han ikke kostet de mye den tiden han var der. I hvertfall i forhold til bidrag.[/quote]
ifølge kilder i LSKmiljøet (og BBS ville primært dit selv), betalte molde opp mot 8mill for BBS sine tjenester i 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 19.03.2015 12:57 Post subject: |
|
|
Hvis nå lønnsposten på budsjettet ikke tillater Bakenga er det selvgsagt riktig å ikke bite på. Vi kan ikke pøse ut penger kun fordi Bakenga nå ble aktuell for en retur til Norge.
Skal se de samme som mener vi burde strukket oss her, men det er en skandale at vi nok et år sprekker budsjettmessig.
At han sjøl velger å brenne alle broen ved å gå til Molde derimot, det er ikke til å forstå. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 19.03.2015 12:58 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | Ufattelig trist at vi ikke tar oss råd til å leie inn Bakenga.
Er det ingen i RBK som tenker på potensielle positive effekter av å ha en god stall? |
Jeg tror Kåre er opptatt av å bygge en logistikk som er i harmoni. Å hente en vingspiss til stallen som ikke er åpenbart bedre enn de vi har på 1 års kontrakt er ikke optimalt nå når det er på midtbanen og forsvaret (når Strandberg drar) vi hovedsakelig har mangler, selv om det er/var en man gjerne skulle sett i vår tropp på bakgrunn av geografi. |
|
| Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
Posted: 19.03.2015 13:07 Post subject: |
|
|
| Skullerud wrote: | | bommel wrote: |
De hadde jo BBS på lån i fjor, og jeg nekter å tro at han ikke kostet de mye den tiden han var der. I hvertfall i forhold til bidrag. |
ifølge kilder i LSKmiljøet (og BBS ville primært dit selv), betalte molde opp mot 8mill for BBS sine tjenester i 2014 |
8 mill er småpenger for doping gutta Røkke og I..
Hørte det var samme sum, men Kjell Inge spyttet vell inn litt der. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 19.03.2015 14:06 Post subject: |
|
|
I lys av at klubben har hatt to rare låneavtaler fra vinduet i høst og forsøkte seg på en ny rar låneavtale for Fellah, kunne det vært interessant å vite hvorfor klubben ikke hadde mulighet til å signere Bakenga.
Hvor skakkjørt er økonomien vår egentlig? _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 19.03.2015 14:11 Post subject: |
|
|
Økonomien er verre enn jeg hadde trodd ihvertfall.
| Adressa wrote: | Den meget stramme økonomiske linja understrekes av Erik Hoftuns sitater rundt Tomas Malecs fremtid i klubben.
- Selv om Tomas gjør ti mål i vårsesongen, er det ikke sikkert vi har økonomi til å kjøpe han, sier Hoftun om den ferdigforhandlede avtalen med Malecs slovakiske klubb. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 19.03.2015 14:23 Post subject: |
|
|
Hvorfor pms-er egentlig folk over at klubben takket nei til Bakenga? Klubben har gjort mye galt på overgangsmarkedet over lang tid, og fått mye rettmessig kritikk. Men når de faktisk styrer unna vrakgods fra utlandet som skal hjem for å gjenreise karrieren, som neppe er billig i drift og som neppe er optimal for klubbens spillesystem, så er det også galt?
Vil oppsummere mitt syn på Bakenga slik:
- Var talentfull da han var her sist, men kastet vrak på klubben som fostret ham, og har egentlig ikke prestert det helt store siden da.
- Er han et bra valg som midtspiss i 4-3-3, det vil si, passer han inn? Det er ikke mitt inntrykk.
- Krever neppe smuler i lønn. Han har jo tross alt vært "utenlandsproff" i årevis, og er egentlig alt for god for Rosenborg. Skulle vi hentet ham måtte det vært som førstevalg, og der er han både uprøvd og feil spillertype.
En illojal dritt som koster sin vekt i gull, men ikke er et sikkerstikk sportslig. Er det Rosenborgs rolle å drive veldedighet ovenfor tidligere spillere som vil komme hjem for å gjenreise karrieren? For en spiller som attpåtil har vist at han gir faen i oss? Jeg klarer ikke å irritere meg over ledelsen i RBK bare for å irritere meg over dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.03.2015 14:26 Post subject: |
|
|
| Er vel ikke så veldig mange som er sur fordi vi ikke hentet han, de aller fleste er kun sur fordi han går til Molde. Men det går nok fort over når vi gruser Molde i juni. |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 19.03.2015 14:29 Post subject: |
|
|
| Jeg tror du tar feil, og at det er nok av folk som er sure fordi vi ikke hentet ham. |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 19.03.2015 15:01 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | Økonomien er verre enn jeg hadde trodd ihvertfall.
| Adressa wrote: | Den meget stramme økonomiske linja understrekes av Erik Hoftuns sitater rundt Tomas Malecs fremtid i klubben.
- Selv om Tomas gjør ti mål i vårsesongen, er det ikke sikkert vi har økonomi til å kjøpe han, sier Hoftun om den ferdigforhandlede avtalen med Malecs slovakiske klubb. |
 |
Haha skrekk og gru..  |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 19.03.2015 16:06 Post subject: |
|
|
Klubben kan takke seg sjøl. For slik er den brutale virkeligheten nå engang blitt etter år med elendig spillerlogistikk, slett håndtering av kjøp/salg i klubben og ditto elendige treneransettelser og annen generell inkompetanse. Lurer på om folka på Brakka virkelig er klare over hva grunnen til nedgangen de siste årene er...
Nå var det riktignok i en annen tid og en helt annen markedssituasjon, men det gjør ikke akkurat lite vondt å tenke på at vi svidde av 40 millioner kr. på Jarstein, Miller, Issah, Pelu, Moldskred, Zahora og Olsen alene. Den middelmådige gjengen der er jo bare noen av spillerne som aldri slo til. Selv ikke den beste sportslige leder har en feilprosent på 0, men de eneste spillerinvesteringene vi har solgt uten tap de siste årene (som jeg kommer på i farten) er vel Annan, Tarik, Stadsgaard, Larsen, Sapara, Stoor og Gamboa. Det er skrale greier for en såpass lang periode.
Det er alltid lett å være etterpåklok, for isolert sett var jeg enig i den sportslige satsingen som ble gjort under Hamrén, men at han aldri lyktes i å ta laget ut i Europa har man jo måtte få svi for i lang tid etterpå.
Skjønner at klubben prioriterer en midtbanespiller i disse dager, men det er bekymringsverdig hvis vi har kommet dit at man ikke har råd til Bakenga på lån (hvor mye dyrere kan han være enn Fellah egentlig?) og en billig midtbanespiller, som det fint skal være mulig å finne i disse dager med rett scouting og planlegging. Det er en jobb som skulle vært startet før Mix begynte å nøle i kontraksforhandlinger, det.
Jeg skal på ingen måte forsvare Bakengas valg av å dra til Molde, men skal man prøve å spille litt djevelens advokat, er det et "mindre uforståelig" valg hvis det stemmer at RBK ikke benyttet seg av muligheten til å hente ham og tar i betraktning det faktum at han tross alt lever av fotballkarrieren sin og vel ikke hadde så mange andre muligheter til å ta vare på den akkurat nå, da det gikk skeis i Tyskland.
Bakenga er på ingen måte unik i å være en illojal fotballspiller heller. Spesielt ikke i dagens fotball. Dessuten er det snakk om en spiller som hoppet på første og beste mulighet da sjansen om spill i utlandet dukket opp. Det ville ha svidd langt mer å se Markus Henriksen f. eks i den blå drakta, selv om det er ekkelt nok å se et RBK-produkt representere Kjell Inge Røkke FK & AS. Local lads som i det hele tatt vurderer å spille for dem er liksom ikke like mye verdt i mine øyne.
Uansett, denne overgangen har i alle fall fått meg til å se litt ekstra fram imot årets sesong der Molde skal ned fra tronen. Ser allerede for meg en overtidsscoring på Lerkendal 26. juni der Bakenga får en feiring opp i trynet og RBK leder serien.  _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 19.03.2015 17:08 Post subject: |
|
|
Synes det er rart at vi har en helårs ansatt speider og ikke greier å lande en midtbanespiller!
Nekter å tro at det ikke finnes midler til å erstatte mix?
Har vi helt enkelt råd til å la være?.?
Snakker vi nå om å spare seg til fant, som det så vakkert heter? _________________ vi banker Alltid LSK |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.03.2015 17:12 Post subject: |
|
|
| Nei. Hva er det som får deg til å tro at vi sparer? |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 19.03.2015 17:51 Post subject: |
|
|
Mush vil nok bare spille fotball han. Ikke hans feil at vi takket nei til en mulig overgang.
At han går til Molde er trist og kjipt, men for hans egen del tror jeg det var lurt.
Får spille i et system han passer godt i, og vil nok være med i kampen om toppscorer tittelen ved sesongslutt.
Ønsker ham lykke til og makter bare ikke brenne mere energi på denne saken. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 19.03.2015 19:24 Post subject: |
|
|
| Hva om lønnskravet var helt urimelig? |
|
| Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 19.03.2015 20:59 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Nei. Hva er det som får deg til å tro at vi sparer? |
Hva tror du Henning? Sparer vi penger i forhold til 2010-2011-2012? _________________ vi banker Alltid LSK |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.03.2015 21:14 Post subject: |
|
|
| Det høres ut på ditt innlegg som at du tror at vi egentlig sitter på penger som vi kan bruke på spillere, men at vi velger å ikke gjøre det. Sånn er det dessverre ikke. Økonomien er pill råtten og vi har ikke råd til å investere. Vi kommer til å gå på et stor underskudd i år også, i og med at vi har budsjettert med spillersalg for 12 mill, noe det er vanskelig å se at vi skal klare. |
|
| Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 19.03.2015 21:15 Post subject: |
|
|
Vi bør heller selge Søderlund/Mikkelsen og Ringe Mush om at vi vil så gjerne ha deg på Lerkendal igjen!
Edit: Too late for my dream
http://www.adressa.no/100...505940.snd
Fin fyr som ikke fortjener hetsen han har fått. _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right.
Last edited by micke on 19.03.2015 21:17; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 19.03.2015 21:17 Post subject: |
|
|
| Selv om salgsverdien i stallen er lav nå sammenlignet med for noen år siden har vi fortsatt spillere som er verdt noen kroner og noen som fort kan bli det i løpet av kort tid. Men vi får virkelig håpe at vi spiller inn litt midler i form av Europaliga i høst, ellers kan det bli lite aktivitet i nye spillere-tråden i lang tid framover. |
|
| Back to top |
|
 |
|