| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 09.03.2015 11:57 Post subject: |
|
|
Det er vel dette inntrykket den gemene norske fotballtilskuer har av Eggen - en litt spretten hissigpropp som sto på sidelinja og kjeftet på spillere som slurvet på stillingen 10-0 mot Bergen.
Da ble det vel lettere å fokusere på det istedenfor det faktum at han er den suverent beste treneren nasjonen har dyrket frem. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 09.03.2015 12:21 Post subject: |
|
|
Jeg har overvært mellom 50 og 150 treninger med Eggen. Det var kun unntaksvis at han stoppet spillet under spilløktene. Gutta kunne spille drøye internkamper i lange strekk uten en eneste avbrytelse.
Det var formasjonsøkter, foran viktige kamper, med nye spillere og når det var tjukt av pressefolk tilstede, at Eggen avbrøt mest. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 09.03.2015 12:24 Post subject: |
|
|
| media wrote: | Jeg har overvært mellom 50 og 150 treninger med Eggen. Det var kun unntaksvis at han stoppet spillet under spilløktene. Gutta kunne spille drøye internkamper i lange strekk uten en eneste avbrytelse.
|
Tiltredes. Har sett langt færre treninger enn deg, men dette var hovedinntrykket mitt også på de treningene jeg overvar under Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 09.03.2015 16:43 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Tror brukere på rbkweb kan være litt sære i forhold til "massene" når det gjelder slike klipp. Der folk flest vil se flytende økter uten mange innblandinger, som jeg regner som naturlig at de har noen ganger, vil rbkweb-brukere se at øktene blir avbrutt nærmest non-stop, ... |
| Zorac wrote: | | Men jeg må si at det at folk her inne følger med og studerer (og stiller spørsmål ved) detaljer på nærmest autist-nivå, er noe av det som gjør forumet og miljøet bra. |
Konkluderer med at det er bedre med en autistisk enn en autentisk trening/analyse.
Det nevnt så var "sidelinjebajasen" Nils Arne i stor grad medieskapt.
Først og fremst var han en utrolig kompetent trener med et skarpt blikk for detaljer som ved å forbedres kunne gi RBK verktøy for å slå "større gutter". _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 12.03.2015 17:55 Post subject: |
|
|
Å, jeg elsker KIs fremtoning. Å ha som mål å styre kampene er som musikk i mine ører.
Det er slik en RBK-trener skal være.
 |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.03.2015 21:22 Post subject: |
|
|
| NAE stoppet spillet mye mindre enn hva folk tror ja, som folk nå har skrevet her. Han ønsket høy intensitet. I hovedsak stoppet han bare spillet under 11 mot X-økter, som foregår 20 minutter i uka, siste økt før kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 13.03.2015 01:53 Post subject: |
|
|
Mye svada på deg knerten. Var du i det hele tatt født i perioden 1988-1997 når mester Eggen begynte storhetstiden ? Ergo kunne du i det hele tatt ha observert noen treninger med fysisk tilstedeværelse ? _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.03.2015 02:39 Post subject: |
|
|
Nei, men jeg har lest Godfoten, snakket med mye folk som har sett mye Eggen-treninger i RBK, og sett en del Orkla. Eggen skriver jo i Godfoten at han f.eks. i spill 8 mot 8 foretrekker å instruere i pausene, for å opprettholde nødvendig flyt.
Og media har tydeligvis observert mellom 50 og 150 Eggen-treninger, og sier også at det var færre stans enn mange virker å tro. Hva har du å si til det? Farer han også med svada? |
|
| Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 13.03.2015 12:30 Post subject: |
|
|
Ja, hva skal man si til det?
I en annen tråd (Kåre I) diskuteres hvem som meldte tilbake til mester Eggen
og vi får i den videosnutten bra innsikt i treningshverdagen. Slik var ei vanlig
treningsøkt!
Du kan lese Godfoten så mange ganger du vil , det er ingen fasit. Etter min oppfatning
er det mer å hente i Godfotarven som er skrevet sammen med Knut Torbjørn.
Eggen var et fyrverkeri på feltet og krevende. Han var en miks av uendelig kunnskap om
fotball, fysiologi, psykologi, læringsteori og visjoner.
Å påstå at han sto med armene i kors og så på treningen er jo reinspikka løgn. Han var
aktiv i instruksjon så det holdt.
Forøvrig er hans beste sitat " du kan itj lær bort nå du itj kan ".
Tenk litt på det du. _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.03.2015 12:33 Post subject: |
|
|
obri, du misforstår jo totalt. Fullstendig klar over at NAE var et enormt fyrverkeri på feltet. Men mye av dette fyrverkeriet var coaching mens spillerne spilte. Han trengte jo ikke å stoppe spillet for å komme med tilbakemeldinger. Han kom jo med det flytende under hele økta, i samtlige pauser, pluss ved noen stopp i spillet.
Har også lest Godfotarven ja, kjempebok. Du bommer om du tror jeg holder noe som helst i mot NAE. For meg er en av verdens aller beste trenere noensinne, og den i særklasse beste i Norge. Ingen i nærheten en gang. Er en grunn til at jeg ser 10-15 Orkla-treninger og 5-6 kamper per sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 13.03.2015 15:16 Post subject: |
|
|
Ja, jeg misforstår og bommer totalt.
Beklager, skal finne frem strikketøyet å sette på Trøndelags nytt på radioen så kan dere få coache og ha historiefortellinga om Eggen i fred. _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 13.03.2015 15:25 Post subject: |
|
|
| Er du 107 år og verdens bitreste mann, obri? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.03.2015 15:34 Post subject: |
|
|
| obri wrote: | Ja, jeg misforstår og bommer totalt.
Beklager, skal finne frem strikketøyet å sette på Trøndelags nytt på radioen så kan dere få coache og ha historiefortellinga om Eggen i fred. |
Du bommer når det gjelder hva jeg mener, ikke når det gjelder Eggen. Som sagt, fullstendig enig i at han instruerte unikt mye i spillsituasjoner og var tidenes fyrverkeri på feltet. Har aldri sagt noe annet enn det. Men han var også en kjempetilhenger av intensitet på trening, og coachet derfor også veldig ofte flytende, mens spillerne spilte. Tror egentlig ikke vi er uenige om noe spesielt her... Han var mye mer aktiv og coachet mye mer enn Perry, Kåre og Janne til sammen. Dette er jeg IKKE uenig i! |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 13.03.2015 15:44 Post subject: |
|
|
| Virker mer som han er 150 år .... |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 19.03.2015 21:52 Post subject: |
|
|
Høres jo veldig bra ut.
Per Joar var jo også god til å prate for seg før sesongen startet, så skal ikke legge for mye i det. Imidlertid har jo Kåre allerede vist at han forsøker å spille bra fotball, både i høst og i årets treningskamper. Tror dette kan bli veldig bra.
Dersom vi ikke tar gull, men spiller bra fotball skal jeg si meg fornøyd. Europa blir nok dessverre bare en bonus i år.
Edit: innlegget over forsvant...? Var ihvertfall KÃ¥res intervju med Josimar. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 19.03.2015 21:58 Post subject: |
|
|
Ble visst flyttet til "Rosenborg 2015" uten at jeg helt vet hvorfor  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.03.2015 14:57 Post subject: |
|
|
Jeg flyttet innleggene fordi de handlet om tankene til Ingebrigtsen om "Rosenborg 2015".
Mener sjøl at denne tråden skal brukes til å diskutere treneren og hans ferdigheter, ikke hvordan laget skal spille osv. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 03.04.2015 19:10 Post subject: |
|
|
Jeg må si jeg liker innstillinga til Kåre foran sesongen!
Han fremstår som veldig positiv og optimistisk i intervjuet som er publisert på rbkweb i dag, 3. april: Over 60, helst 65 poeng, og 70 mål!
Sånn skal det være. Har ikke gledet meg så mye til sesongstart som i år siden Hamrèn/Eggen var trener(e) i 2010-sesongen.
Føler meg spent på hvor godt "Rosenborg-spillet" egentlig blir, om noen av de unge slår igjennom, og om vi faktisk har sjansen på gull?
Spiller vi fantastisk bra fotball, går til gruppespill i EL, og i det minste henger med i gullkampen sesongen gjennom, så er jeg fornøyd. Vi må bare erkjenne at Molde har bedre kort på handa, men håper på en knallgod sesong!
Gleder meg til Lerkendal på mandag.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 03.04.2015 20:16 Post subject: |
|
|
| Flott intervju, du går dypere enn mainstream media gjør og det gjør det mye mer interessant å lese. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4112 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 03.04.2015 20:28 Post subject: |
|
|
Et av de største problemene siden Eggen er vel at trenerne har mistet garderoben og at spillerne har delvis kommet på kant med treneren på ett eller annet tidspunkt, selv når resultatene har vært forholdsvis gode. Det store spørsmålet er vel om KI er i stand til å holde troen og moralen oppe underveis. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 04.04.2015 10:25 Post subject: |
|
|
Flott intervju!
Jeg er litt skeptisk til bredden i troppen pdd. Dog ser jeg Kåres poeng om å ikke introdusere nye spillere i gruppa, før man er rimelig sikker på at de passer inn. Det har vært alt for mye støy i garderoben de siste åra. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.04.2015 10:53 Post subject: |
|
|
| Cyrilp wrote: | | Et av de største problemene siden Eggen er vel at trenerne har mistet garderoben og at spillerne har delvis kommet på kant med treneren på ett eller annet tidspunkt, selv når resultatene har vært forholdsvis gode. Det store spørsmålet er vel om KI er i stand til å holde troen og moralen oppe underveis. |
Kåre er en helt annen type og personlighet enn de 2 forgjengerne, spesielt hesten, så om han mister garderoben vil det i såfall være pga manglende resultater. Virker jo også som spillerne nå er langt mer fornøyd med intensiteten på trening, og laget virker generelt mye bedre trent om man ser på oppkjøringen. I stedet for å dabbe av siste halvtimen, slik som under hesten, så virker vi å holde 90minutter langt bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.04.2015 11:46 Post subject: |
|
|
Fra Adresseavisen:
- Vi lever veldig med resultatene, men kan ikke bli så preget. Selv om det er vondt å stå opp om morgenen etter å ha tapt, må vi bare gjøre det. Da må vi trene for å bli enda bedre, påpeker han.
- Så hadde det vært fryktelig kjedelig om ikke fansen ble preget?
- Ja. Da hadde det vært likegyldighet. Og det er ingen som skal være likegyldig til Rosenborg.
- Hvordan er du i motgang?
- Jeg tror ikke jeg er så annerledes og det handler ikke om å gjøre så fryktelig mye annerledes. De rundt oss blir preget, men jeg tror vi skal la oss prege så lite som mulig. Vi vet at den kursen vi har staket ut nå over tid er veldig bra for oss.
- Vi må tørre å stå i det, for på sikt er det dét som tar oss til gullet. |
|
| Back to top |
|
 |
knoff2010 Junior
|
Posted: 07.04.2015 08:55 Post subject: |
|
|
Jeg syns det er på sin plass med en aldri så liten hyllest her også etter gårsdagen.
Jeg blir glad og stolt over å høre en trener som med største selvfølgelighet sier at vi skal kjøre på vi. vi skal ha fler mål.
Det er ikke tilfeldig at vi stuper i angrep på 5-0 i det 88. minutt.
Takk Kåre! du har i det minste forstått hva vi vil ha!
om vi går på en smell i ny å ne som følge av over-ivrighet så kan jeg leve med det, så lenge vi har tunnelsyn mot motstanders mål.
gleder meg til fortsettelsen, og gud hvor jeg har savnet denne fotballen!!
 |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 12.04.2015 21:48 Post subject: |
|
|
En ekstra hyllest til denne mannen? Ingen av oss kunne tenke oss ham som hovedtrener forrige sommer, nå har han gjort underverker med laget på under ett år!  |
|
| Back to top |
|
 |
|