View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.03.2015 21:29 Post subject: |
|
|
Da lar vi det bli med det i rotte-debatten.
Fortsett i denne tråden om det er flere innspill.
Tema: Stig Inge Bjørnebye |
|
Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 07.03.2015 23:37 Post subject: |
|
|
Med fare for å repetere det mange allerede har sagt, faen for en skuffende ansettelse. Jeg orker ikke pynte særlig på det heller, selv om enkelte her inne er veldig gira på å diktere hvordan en ekte supporter skal reagere.
I går var en deprimerende dag. Jeg var mere skuffa i går enn når Perry ble ansatt (for andre gang). Ikke fordi jeg synes SIB er en dårligere ansettelse enn Perry, fordi det synes jeg faktisk ikke. Men heller pga hva denne ansettelsen representerer.
Alt det som i forveien har ledet frem til SIB som SL er det som gjør meg trist. Jeg har i det lengste trodd at nå skulle det faktisk komme inn noe nytt. Jeg har til og med vært naiv nok til å ikke avskrive TKK. I min villfarelse hadde jeg innerst inne et håp om at en eller annen i organisasjonen jobbet profesjonelt, i det stille og under medias radar med å få på plass et nytt navn med pondus.
Jeg har på en måte stått og venta på at en staut kar i dress skulle dukke opp og si, "ta det med ro, vi hadde dette under kontroll hele tida", for så å presentere en gave med sløyfe på. I stedet dukket det opp en tilbakestående dverg i klovnedrakt som sparket meg i balla med et glis.
Avantaskobling. Tilsynelatende mangel på relevant erfaring (learning by doing som Hoftun). Tvilsom innstilling til talentutvikling. Alt dette er ting som gjør meg skeptisk. Men verst av alt er det Koteng presterte å lire av seg i går. Her har det ikke vært noe "prosess". De har nok en gang valgt en av sine egne. En som ikke vil true gutteklubben grei med nye tanker, ideer og krav.
Jeg har mistet siste rest av tillit til organisasjonen. Alt er borte. Jeg skal fortsatt stå på ØØ og synge, kauke, klappe og en gang i blant gi en velplassert finger. Jeg har fortsatt troa på Kåre og spillergruppa. Men jeg frykter at kameraderiet på brakka allerede har lagt framtiden brakk.
Stig Inge Bjørnebye. Han skal få den samme sjangsen til å prøve seg som alle andre før jeg kritiserer han. Jeg begynner bare å bli litt lei av å måtte gjenta den setningen minimum en gang i året. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 08.03.2015 00:17 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 08.03.2015 00:54 Post subject: |
|
|
vegardj: Takk for ytterligere informasjon om settingen for intervjuet. Så det ikke selv, men da jeg ikke fant kilden jeg hadde hentet det fra, henviste jeg til det du skrev.
haavarl wrote: | gisp! wrote: | Montana wrote: | Og hvor kommer det frem at Hoftun skal lære opp Bjørnebye? |
I en artikkel i går uttalte Bjørnebye omtrent noe sånt som at han også kunne lære/ dra veksler på Erik Hoftuns erfaring/kompetanse når det gjelder spillerlogistikk. |
En grei ting å både si og gjøre for en nyansatt i omtrent samtlige stillinger på alle nivåer i alle organisasjoner. Man bør jo alltid gå inn i et arbeidsforhold med den innstillingen at man gjerne vil lære av de som er i organisasjonen allerede. | Enig i at det er en god innstilling.
Min intensjon ved dette innlegget var å besvare Montanas 1, 2, 3 spørsmål om hvor denne i debatten stadig gjengitte påstanden kom fra. Ikke å fremme påstanden som sådan.
Ser 2mas senere også har bidratt til å opplyse ved følgende sitat fra Udresleavifens digitale versjon på "det mørke nettet": (Edit: Lagt åpent senere.)
Quote: | Samtidig har Bjørnebye gått Rosenborg-skolen. Han kjenner godt til go’fot-teorien – hvilket også innebærer å dra nytte av den erfaringen som allerede ligger i klubben.
Derfor kommer han også til å benytte seg av Hoftun på det feltet.
– Vi må spille på hverandres kompetanse. Det er klart at Erik Hoftun har et stort kontaktnett og erfaring fra den rollen tidligere. Jeg er ikke engstelig for det i det hele tatt, tvert imot. Jeg ser det som en verdi, og skal øse av Erik Hoftuns erfaringer på området. Vi er heldige i en klubb som Rosenborg. Her har vi erfaringen fra den rollen også i styret, i Rune Bratseth. Jeg kan ikke se annet enn at det skal være en stor styrke, poengterer den ferske sportssjefen.
– Så Hoftun blir på sett og vis assistenten din også?
– Han er i utgangspunktet assistenten til Kåre, og det skal han få lov til å være. Men det vil være veldig dumt av meg å ikke bruke Eriks erfaring og kunnskap om akkurat det som har med spillerlogistikk å gjøre. |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 08.03.2015 01:02 Post subject: |
|
|
100% enig med Svovel!  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 08.03.2015 01:47 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Sånn for ettertida velger jeg å kopiere inn stillingsannonsen, som allerede er fjernet fra rbk.no:
Rosenborg Ballklub er Norges ledende fotballklubb. Klubben har gjennom sin mangeårige deltakelse i Champions League
.....
Søkere må ha erfaring med å jobbe strategisk, ha økonomisk forståelse og ledererfaring med dokumenterte resultater. Erfaring fra norsk og internasjonal fotball og innsikt i annen toppidrett vil være en fordel. |
Hvordan klarte SIB å "dekke" dette kravet og hvilke dokumenterte resultater har han å vise til?
Jeg håper inderlig at jeg tar feil og at vi har ansatt den riktige kandidaten, men jeg er mer enn bare skeptisk.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 08.03.2015 01:55 Post subject: |
|
|
Når man blir headhuntet og er 1. valget, slipper man nødvendigvis unna? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 08.03.2015 01:58 Post subject: |
|
|
Greit å gi SIB en sjanse, men å gi uprøvde folk sjansen akkurat nå, er vel ikke akkurat det beste tidspunktet en kan gjøre det på. |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 08.03.2015 10:33 Post subject: |
|
|
kjenner at jeg ikke er skuffet i særlig grad, siden jeg ikke hadde noen som helst forventninger til denne prosessen.
her er listen Alstad den udugelige å co har jobbet etter:
-tidligere RBK spiller
-hyggelig å ta en kopp kaffe med
-ikke sterke meninger (dette avskyr de jo, ref NAE)
-fortid i Avantas
vi må ta grep for å få ut Alstad. |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 08.03.2015 11:14 Post subject: |
|
|
Svovel wrote: | Med fare for å repetere det mange allerede har sagt, faen for en skuffende ansettelse. Jeg orker ikke pynte særlig på det heller, selv om enkelte her inne er veldig gira på å diktere hvordan en ekte supporter skal reagere.
I går var en deprimerende dag. Jeg var mere skuffa i går enn når Perry ble ansatt (for andre gang). Ikke fordi jeg synes SIB er en dårligere ansettelse enn Perry, fordi det synes jeg faktisk ikke. Men heller pga hva denne ansettelsen representerer.
Alt det som i forveien har ledet frem til SIB som SL er det som gjør meg trist. Jeg har i det lengste trodd at nå skulle det faktisk komme inn noe nytt. Jeg har til og med vært naiv nok til å ikke avskrive TKK. I min villfarelse hadde jeg innerst inne et håp om at en eller annen i organisasjonen jobbet profesjonelt, i det stille og under medias radar med å få på plass et nytt navn med pondus.
Jeg har på en måte stått og venta på at en staut kar i dress skulle dukke opp og si, "ta det med ro, vi hadde dette under kontroll hele tida", for så å presentere en gave med sløyfe på. I stedet dukket det opp en tilbakestående dverg i klovnedrakt som sparket meg i balla med et glis.
Avantaskobling. Tilsynelatende mangel på relevant erfaring (learning by doing som Hoftun). Tvilsom innstilling til talentutvikling. Alt dette er ting som gjør meg skeptisk. Men verst av alt er det Koteng presterte å lire av seg i går. Her har det ikke vært noe "prosess". De har nok en gang valgt en av sine egne. En som ikke vil true gutteklubben grei med nye tanker, ideer og krav.
Jeg har mistet siste rest av tillit til organisasjonen. Alt er borte. Jeg skal fortsatt stå på ØØ og synge, kauke, klappe og en gang i blant gi en velplassert finger. Jeg har fortsatt troa på Kåre og spillergruppa. Men jeg frykter at kameraderiet på brakka allerede har lagt framtiden brakk.
Stig Inge Bjørnebye. Han skal få den samme sjangsen til å prøve seg som alle andre før jeg kritiserer han. Jeg begynner bare å bli litt lei av å måtte gjenta den setningen minimum en gang i året. |
Tror du setter ord på det veldig mange føler akkurat nå  |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 08.03.2015 11:35 Post subject: |
|
|
Er det ikke litt respektløst mot KI sånn som han uttaler seg nå? Jfr stillingsannonsen skal han bare legge til rette for hovedtreners hovedansvar når det gjelder sammensetningen av A- stallen. Jeg må si jeg liker dårlig at Hoftun blir fremstilt som å skulle få mer ansvar på dette området enn hovedtrener. Han sier ikke med et ord at det faktisk er KI som er sjefen for dem begge på dette med spillerlogistikk, og at han ikke har noe rett til å bestemme om de skal "dra til Afrika" eller ikke.
Bjørnebye og Hoftun fremstår jo nå som en skarve tilrettelegger og assistent- trener med alt for stort ego...
Last edited by Hjelde on 08.03.2015 11:37; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 08.03.2015 11:36 Post subject: |
|
|
Spørsmål; når er ting slarv, til motsetning til dokumentert og relevant? Vedkommende kunne helt sikkert underbygget hvorfor vedkommende i denne saken har et "tvilsomt" rykte i Kristiansand, men det ville blitt sensurert på grunn av at dette ikke er dokumentert - selv om alle vet det.
Personlig egnethet er vel et kriterium i de fleste ansettelser. Om en trener begår et grovt overtramp mot noen av sine spillere er ikke det relevant når man skal vurdere et fremtidig ansettelsesforhold? _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 08.03.2015 11:50 Post subject: |
|
|
Det var såpass mye kraft i de ryktene at lokalavisa publiserte det som en sak, for å deretter bli felt i pfu. De ryktene ble også skrevet om i Starttråden på dette forumet. Det første forslaget en får om man googler Bjørnebye er en ganske eksplisitt henvisning til ryktenes tema. Det må derfor være lov til å påpeke at han var involvert i en sak, uten at man trenger å navngi andre parter eller avsi dom i det som engang er rykter.
Om ryktene stemmer er der uansett ikke noe som gir yrkesforbud, og det er vanskelig å bruke akkurat dette mot ham. Nok av andre ting å ta tak i, som hans uttalelser om fotball, manglende erfaring, nepotisme etc.
http://www.vg.no/rampelys.../a/503339/ |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 08.03.2015 12:47 Post subject: |
|
|
Jondahl wrote: | kjenner at jeg ikke er skuffet i særlig grad, siden jeg ikke hadde noen som helst forventninger til denne prosessen.
her er listen Alstad den udugelige å co har jobbet etter:
-tidligere RBK spiller
-hyggelig å ta en kopp kaffe med
-ikke sterke meninger (dette avskyr de jo, ref NAE)
-fortid i Avantas
vi må ta grep for å få ut Alstad. |
Legger man til det Svovel sier så har vi vell 250% dekket hvordan vi supportere generelt føler det.
RBK RIP.  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.03.2015 12:59 Post subject: |
|
|
Synes Strands innlegg er en bra avslutning av diskusjonen om ryktene rundt SIB.
Når det gjelder SIBs uttalelser i Adressa, så forstår jeg han sånn at han (på en klønete måte) forsøker å si at vi skal være helt sikre på at vi ikke kan dekke de hullene vi har internt før vi kjøper nye spillere? I så fall er jeg helt enig, men det er vel ingen som er uenige i det. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.03.2015 13:37 Post subject: |
|
|
Er redd for at dette er nok en ansettelse av en person som ikke har sterke meninger og ikke tørr å ta kampen. En typisk "ja-person" som glir rett inn i inkompetansevelde på Brakka. Tror ikke han er sterk nok til å stå i mot hverken de på Brakka eller hvis det stormer rundt klubben.
Noen som tror at Bjønebye er sykmeldt etter 7 måneder i jobben?
Skeptisk fordi:
Ikke noe særlig erfaring på salg og kjøp av spillere. Akkurat det vi trenger å bli bedre på.
Mislyktes totalt i Start
Jobbet i NFF. Ser ut som alle som har jobbet i NFF i administrative stillinger og kommer til TL-klubb gjør en elendig jobb, ref Brun Hansen.
Nå er fyren ansatt, så vi får bare gi han tid før man avskriver han. |
|
Back to top |
|
 |
denyngstelillebroren Senior

|
Posted: 08.03.2015 14:49 Post subject: |
|
|
Du må gjerne spekulere på privaten om en hvilken som helst person blir sykmeldt etter sju måneder i jobben sin, men tror ikke en slik diskusjon egner seg på trykk noen steder. Så du stiller nok et merkelig hypotetisk spørsmål til forumet.
Men når kommer han egentlig til å tiltre som sportslig leder for fullt? Det kom jo fram at 'offisiell' oppstartsdato er noe uklart ennå. Da er han vel i en løpende oppsigelestid hos NFF, som RBK og SIB ønsker å korte ned? |
|
Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 09.03.2015 09:44 Post subject: |
|
|
LateBarter wrote: | Vi har smørt litt tekst utover latebarter.no igjen |
Ser frem til den annonserte saken vedr Avantaskoblingene i klubben. Forundrer meg ikke om Koteng sine firma er kunder hos Avantas. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 09.03.2015 14:33 Post subject: |
|
|
Får bare henge meg på de fleste her. Synes SIB virker som en hyggelig og reflektert kar, men kan ikke helt se hvilke dokumenterbare kvalifikasjoner han innehar. Hva har han oppnådd? Har han utdannelse? Har han noe mer å slå i bordet med enn et en gang meget bra venstrebein? |
|
Back to top |
|
 |
NC Proff
|
Posted: 09.03.2015 18:46 Post subject: |
|
|
JohnTiger wrote: | LateBarter wrote: | Vi har smørt litt tekst utover latebarter.no igjen |
Ser frem til den annonserte saken vedr Avantaskoblingene i klubben. Forundrer meg ikke om Koteng sine firma er kunder hos Avantas. |
Denne artikkelen ser jeg også fram til! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.03.2015 20:01 Post subject: |
|
|
Koteng hevder at han ikke visste at Bjørnebye har hatt et arbeidsforhold med Avantas. Så jeg lar ballen ligge inntil videre. Det var trolig ikke mer enn 10-15 prosent deltidsstilling.
......................
Stig Inge Bjørnebye har kort oppsigelsestid i Fotballforbundet, og kan snart tiltre som ny sportslig leder i Rosenborg.
- Det skal ikke ta så lang tid. Vi regner med at han kan være på plass ganske snart etter påske, forteller styreleder Ivar Koteng til rbkweb.no.
- Hvorfor fikk Bjørnebye kontrakt i stedet for fast ansettelse?
- Vi føler dette er en rolle der kontrakt passer. Vi tenkte på forhånd på seks år, og dette ble ikke noe diskusjonsemne i forhandlingene.
(...)
- Hvordan er det tenkt at Ingebrigtsen, Bjørnebye og Hoftun skal fordele oppgaver mellom seg når det gjelder handel av spillere?
- Treneren bestemmer i spillerspørsmål, mens sportslig leder skal sørge for at kartlegging, forhandlinger og kontraktsinngåelser blir gjennomført. Han utfører de tjenestene som treneren ønsker.
- Men dette er ikke noe "one man show". Erik er den med mest erfaring fra spillerlogistikk, og den som kjenner flest agenter. Derfor vil det være dumt ikke å bruke ham.
- Hoftun sier at det står i kontrakten hans at han skal ha ansvar for spillerhandel. Det var likevel ikke hugget i stein?
- Det er sportslig leder som bestemmer hvordan kompetansen til Erik skal brukes, slår Koteng fast.
Les mer: Bjørnebye snart på plass |
|
Back to top |
|
 |
NC Proff
|
Posted: 09.03.2015 20:26 Post subject: |
|
|
Takk for en bra artikkel/intervju 2mas. Det du publiserte nettopp var mye mere oppklarende enn det diverse medier har skrevet siden fredag. Dette er vel det nærmeste man kommer klare svar fra Ivar Koteng. |
|
Back to top |
|
 |
|