English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Östersund
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JanneB
Veteran

PostPosted: 28.02.2015 18:18    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Østersund spiller 1. divisjon i Sverige ikke Allsvenskan. 8-0 er et absolutt (bra) resultat, men viser ikke til at vi dermed har noe å gjøre i EL eller toppen av Tippeligaen (foran MFK). Ikke glem dere bort:) Selvfølgelig godt med så stort seier, men vi får vente og se at RBK ikke tar gull pga mangel på toppspillere og dekning. Blir nok noen skader helt sikkert som fører til at vi ikke klarer dette;) Men 2. plass er jo bra nok for RBK:P

3/10 - forbedring, men langt igjen å gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 28.02.2015 18:29    Post subject: Reply with quote

Ta med ro kjekken. Jeg leste feil, trodde det var straffe, men var tydligvis frispark. Utrolig bra av Selnæs! Budskapet i innlegge mitt var kanskje at vi ikke har noen typiske goalgettere. Ingen spisser som scorte mål idag? Også har vi spisser som bommer på straffer. Kommer til å koste oss gullet, gutt.

Last edited by Mikkelsen on 28.02.2015 20:23; edited 2 times in total
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 28.02.2015 18:33    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Ingen spisser som scorte mål idag?

Malec scorte.
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 28.02.2015 18:45    Post subject: Reply with quote

Bra kamp mot dårlig motstand, for et år siden var det ikke akkurat selvsalgt at vi skulle valse over dårligere lag.

Hansen - PÃ¥ det jevne.

Skjelvik - er ikke god nok for dette laget. Som nevnt mange ganger før er han for dårlig med ball, i tillegg er han for dårlig 1-mot-1 defensivt til å kunne spille back. I beste fall kan Skjelvik spille ving som ren bakromsspiller og kanskje dytte noen enkle baller i mål i blant. Noe annet klarer han ikke bidra med, og han fikk ikke utrettet noe som helst mot Østersund. Greit at Dorsin ble hvilt i dag, men satser på at han egentlig har plassen.

PVR - På det jevne. God i hodeduellene, dårlig i oppspillsfasen.

Reginiussen - God. Fine involveringer både defensivt og offensivt, en av banens beste i dag.

Svensson - God og sitt vanlig jeg.

Sæter - spilte knallbra i dag, herlig fot, blikk og innsats på den gutten. Midtsjø er nok bedre på å forsere ledd med ball i beina og bedre defensivt, men det blir en jevnere kamp mellom disse to enn forventet. Herlig at begge to kommer til å få spille mye denne sesongen.

Selnæs - Litt rusten, men fortsetter der han slapp fjorårssesongen. Styrer spillet på en konstruktiv måte og er raskere og sterkere enn noen sinne. Milevis bedre enn innbytter Gamst.

Jensen - Like god som vanlig.

Nielsen - Frisk og arbeidssom, viser mye initiativ og er god på kontringsmålet sitt. Synes ikke han sto tilbake for Mikkelsen som var litt daff i dag, selv om Mikkelsen er noe tryggere med ball.

Malec - På det jevne, er en goalgetter ved målet. Er god i det oppbyggende spillet.

Riski - Herlig mål, god innsats, men ellers på det jevne. Null tvil om at Helland er et bedre alternativ på høyrekanten. Synes Riski er best foran mål, og han kan vel gi Malec litt konkurranse om spissplassen.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.02.2015 19:59    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Haha herregud så lættis RBK er. En midtbanespiller tar straffesparket. Hvor lavt skal det synkes? Legg merke til, det er kun midtbanespillere som har scoret foreløbig. Hvor blir det av spissen? Om ikke spissen, vingene våres?

Kan ikke du bare logge av og ta deg en pause? Omtrent alt du skriver er fette dumt. Du snakker om "lættis" du.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 28.02.2015 20:24    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Ta med ro kjekken. Jeg leste feil, trodde det var straffe, men var tydligvis frispark. Utrolig bra av Selnæs! Budskapet i innlegge mitt var kanskje at vi ikke har noen typiske goalgettere. Ingen spisser som scorte mål idag? Også har vi spisser som bommer på straffer. Kommer til å koste oss gullet, gutt.

Siterer meg selv igjen. Forumsjefen er virkelig en "god" sjef Very Happy
Hvorfor i helsikke tok du ikke og kommenterte dette innlegget, altså den siste?
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 28.02.2015 20:25    Post subject: Reply with quote

Juchmako2 wrote:

Enig. Og denne karen er det enkelte som vil "fase ut" her inne. Svensson har et kjempepotensiale som back og spiller sjeldent dårlig.
Back to top
Beren
Rutinert

PostPosted: 28.02.2015 20:43    Post subject: Reply with quote

Hyggelig Ã¥ følge oppdateringene i dag. Takk til dere 👍😃
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.02.2015 20:57    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:

Fordi det er helt irrelevant at du flere timer etterpå innrømmer det absolutt åpenbare. Du skriver uten å bruke hjernen, og det bærer innleggene dine tungt preg av. Tror aldri jeg har opplevd et større sprik mellom påståelighet og peiling enn med deg. Både kleint og pinlig å lese innleggene dine.
Back to top
krysstvælla
Rutinert

PostPosted: 28.02.2015 21:29    Post subject: Reply with quote

Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 28.02.2015 22:00    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Mikkelsen wrote:

Fordi det er helt irrelevant at du flere timer etterpå innrømmer det absolutt åpenbare. Du skriver uten å bruke hjernen, og det bærer innleggene dine tungt preg av. Tror aldri jeg har opplevd et større sprik mellom påståelighet og peiling enn med deg. Både kleint og pinlig å lese innleggene dine.

Tror du jeg sitter foran RBKweb 24/7 for å svare deg? Hvis det var åpenbart, hvorfor forsto du ikke meg da? Da burde du tolket innlegge mitt litt bedre. Ser hvem som er idioten her.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 28.02.2015 22:06    Post subject: Reply with quote

Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.02.2015 22:08    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Tror du jeg sitter foran RBKweb 24/7 for å svare deg? Hvis det var åpenbart, hvorfor forsto du ikke meg da? Da burde du tolket innlegge mitt litt bedre. Ser hvem som er idioten her.

Alt du skriver understreker bare det jeg har sagt, med to fyldige streker under.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 28.02.2015 22:19    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:

Hør her, sønn. Du hører hjemme på klansforumet eller tornekrattet, helvet fullt mulig du bare er kort.

Eg er ikke ute etter å spark noen som ligg nede. Logg av, spar alle oss her inne, i det minste deg sjøl.
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 28.02.2015 23:07    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:
Mikkelsen wrote:

Hør her, sønn. Du hører hjemme på klansforumet eller tornekrattet, helvet fullt mulig du bare er kort.

Eg er ikke ute etter å spark noen som ligg nede. Logg av, spar alle oss her inne, i det minste deg sjøl.

10/10 han far.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 28.02.2015 23:28    Post subject: Reply with quote

Hah, gøy RBK

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 28.02.2015 23:31    Post subject: Reply with quote

Tidvis mye flott spill idag, første scoringen, pasningen fra Sæter til Nielsen og nedtaket til Sæter før avslutningen keeper redder var høydepunkter for meg, deilig å se på!

Kjenner jeg blir mer og mer optimistisk for 2015, tror vi virkelig er på vei til noe stort!
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 28.02.2015 23:39    Post subject: Reply with quote

lerka wrote:
Hah, gøy RBK

Helt enig:)
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 01.03.2015 00:22    Post subject: Reply with quote

Noen som vil forsøke seg på en rating av spillerne?
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 01.03.2015 05:12    Post subject: Reply with quote

Får vel gjøre det.

Andre Hansen 5 - trygt og enkelt. Slapp inn en litt halveis enkel en som ble annullert merkelig nok.

Jonas Svensson 7 - meget god fysikk, involvert i mye til høyreback å være. Relasjoner back-indreløper-kant begynner å bli bra på høyre. Se 1. Mål i videoen, som er klasse.

Reginiussen 7 - veldig bra. Trenger ikke si mer.

PVR 5 - helt på det jevne. Litt svak i oppspillsfasen, lar seg stresse for mye. Ellers bra nok.

Skjelvik 5.5 - Er svært bra når han tør! Han må bare "kjør sæ" mer som vi sier. Enkelte av de raidene er klasse. Ellers er relasjonene ikke 100% men det nærmer seg også på venstre side. Defensivt er både Svenson og Skjelvik litt rufsete tidvis - men stort sett bra der også.

Sæther 8 - klasse-forestilling. Mye involvert, blir bra denne mannen! Den pasningen på 4-0, tilstedeværelsen i boksen og THAT nedtak før en corner som resulterte i mål. (Og nedtak på corneren også faktisk). Får trekk for at det fortsatt mangler en del på å være 100% i presset. Dette gjelder også resten av midtbanen. De var litt for trege i ettertrykket, noe som gjør at Østersund sikkert hadde like mye ball som Rosenborg.

Selnæs 5.5 - på det jevne. Rolig, selger seg en del defensivt, for fokusert på motspillere og dommer. Derav gult kort igjen.

Jensen 6.5 - bra på midten, gode relasjoner med Svensson. Samme som resren av midtbanen når det gjelder der defensive.

Riku Riski 5 - en kamp på det jevne. Noen fine relasjoner med de andre på høyre, men sliter litt med plassering. End-product er det lite av. Forsvinner i andre før han skjærer vakkert inn fra kant etter en flott ball fra Mikkelsen.

Malec 6 - virker raskere enn før. I de andre treningskampene har han vært litt slapp, i dag hadde han mer overskudd og bidro mer i spillet enn tidligere. Få balltap, men fortsatt for dårlig på hodespill. Bra posisjonering av og til. Begynner å bli et bra oppspillspunkt.

Emil Nielsen 7 - veldig bra. Forsvinner tidvis, men klarer å gå innover og har samtidig gode avleveringer. Typisk bakromskant i 4-3-3, noe scoringen viser. Kom til to andre gode sjanser, hvor en av de var en god avslutning med venstre, og den andre var en dårlig avslutning med høyre etter et flott løp fra motsatt kant inn bak forsvaret ("skjære inn" - som en viss tidligere trener preket litt vel mye om - noe vi aldri fikk se i praksis). Lovet bra dette.

Av de som kom inn var de fleste ok. Midtsjø er nok bedre på venstre indreløper enn høyre, men var likevel den livligste av de som kom inn. Gamst fortsatte defensivt i samme sporet som Selnæs, lite involvert bortsett fra i de 10 minuttne hvor vi scoret 4 og kunne scoret 6. Mikkelsen er bra når han faktisk går inn for det. Sørmo med en stygg feilpasning, men ellers har han faktisk imponert veldig i vinter (også på landslag). Håper han blir, da kommer han helt sikkert til å spille en del i tippeligaen - og da får vi også enda mer konkurranse. Sørmo ble forresten plassert som midtstopper, så legger ikke så mye i at han bommet på en pasning der. Midtbanespillere sender jo som regel litt mer risikable pasninger.

Når det gjelder Rosenborg, biter jeg meg merke i at relasjonene sitter bra. Spillestil er ikke noe det bare snakkes om - spillestilen er faktisk eksisterende. Utfordringen er hva vi skal gjøre når vi møter lag som faktisk forstår dette bevegelsesmønsteret, da det kanskje kan bli for forutsigbart. Det er mye positivt.

Det som er litt negativt er at Østersund får ha ganske mye ball. Jeg synes vi er best når vi presser så hardt at det andre laget mister ballen gang på gang. Dette må vi trene på mot slike lag som Østersund. Her mangler det en del - ofte gjør malec eller en av vingene en god jobb, men så får de slått opp på en Midtbanespiller, som rekker å vende seg og spille gjennom neste ledd, akkurat i det midtbanen har kommet seg i presset.
Dette var gjengangeren under Perry, og det koster omtrent like mye å presse halvhøyt (halvhøyt er det verste presset som finnes, da halvhøyt = etterskudd) som å presse høyt. Når vi faktisk får til å sette et høyt press er det bra, men i disse fasene av spillet hvor Tore og Kåre og de andre sjefene bestemmer at vi skal presse høyt, lykkes vi ikke alltid (omtrent 50 % suksessfullt). Det som er bra er at Tore og Ole er flinke til å dirigere presset. Tidvis lå vi i to rette linjer + hærfører malec foran som om gutta hadde vært gjennom rekrutten i garden (dvs ukesvis med marsjtrening btw).

Kort oppsummert:

+ relasjoner
+ konkurranse om indreløperplass
+ gode backer når de kommer oppover
+++ Hou
+ masse mål og effektiv angrepsfotball!
+ vår beste offensive spiller var ikke en gang på banen, og vi vinner 8-0.. (Søderlund... neida sikter selvfølgelig til Kongen av Kyrksæterøra og bilbyen)

- mangel på konsekvent høyt press når det er meningen av vi skal presse høyt, evt sette tydeligere grenser for når vi skal gjøre det.
- anslår at Østersund hadde ballen mer enn Rosenborg, det er selvfølgelig ikke bra nok, selv om Rosenborg brukte ballen 1000 ganger mer konstruktivt enn Østersund.
- vi får ikke trent ordentlig mot etablert (men det sørger ranheim for neste helg)

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nidaros 79
Senior

PostPosted: 01.03.2015 08:15    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Juchmako2 wrote:

Enig. Og denne karen er det enkelte som vil "fase ut" her inne. Svensson har et kjempepotensiale som back og spiller sjeldent dårlig.

Jeg synes Jonas var vår beste i dag!
God bakover, og ekstremt delaktig fremover på banen.
Han og Mike kombinerte gang på gang i første omg.
Jeg var stor fan av Gamboa, men mere med hjertet enn hjernen.
Vi så fort i fjor at i tillegg til større defensiv trygghet, så kom det mere ut av de gangene Jonas kom fremover på banen.

Jeg spår Jonas en knallsesong, og ber om at ny kontrakt må landes asap!!!
Back to top
SvennO
Rutinert

PostPosted: 01.03.2015 09:07    Post subject: Reply with quote

Spilte ikke helland?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 01.03.2015 14:44    Post subject: Reply with quote

Nei.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb