| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
MariusV Veteran
|
Posted: 22.01.2015 10:07 Post subject: |
|
|
Eneste måten jeg kan akseptere å ha en spiller som setter på seg capsen på denne måten er om han skulle være et lokalt supertalent!
 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 22.01.2015 11:29 Post subject: |
|
|
Føler det er litt på sin plass med en hva var det jeg sa her
| Kleviño wrote: | | Ser heller ikke helt hvorfor vi umiddelbart må erstatte Mix, med Gamst Pedersen, Midtsjø og Hou som alternativer. |
|
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.01.2015 12:06 Post subject: |
|
|
Føler vel at det vil være tryggere å si det etter sesongen om det ikke kommer erstatter. Havner vi på 5.plass med elendig bidrag fra de 3 så blir "hva var det jeg sa" rimelig tynt hehe |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 22.01.2015 12:20 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Herlig Skeptix! Vi får ikke lov å lime inn hele artikler her, men herlig hehe |
Det var da voldsomt til superlativer Jeg har fått med meg at vi ikke skal lime inn artikler, men å lenke til webcache-versjonen er vel fortsatt greit? |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 22.01.2015 12:33 Post subject: |
|
|
| Ingen bør la seg lure til å tro at vi ikke må forsterke. Selv om vi hadde vunnet serien i fjor med god margin og hadde hatt stallen intakt så burde vi likevel forsterket. Å ikke forsterke er en klassisk tabbe, man klarer ikke å forbli dominant over tid uten dette. Vi bør ha minst en soleklar førstelagsspiller inn hvert år. Og ja, jeg mener vi med klok styring har mer enn nok økonomisk handlingsrom til å følge en slik strategi over tid - ett kjøp på 10 mill utgjør 2.5-3 mill i året i avskrivninger, og vi omsetter for 150+++ |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.01.2015 13:02 Post subject: |
|
|
Men må og skal forsterke forran hver sesong. Det må komme inn minst 1-2 stk som hentes inn for å forsterke første 11'eren. Dette skaper en større konkurranse blant spillerne i stallen og således skaper ett bedre lag. Det man ikke skal gjøre er enten å ikke hente inn noen eller å hente inn altfor mange.
En annen side ved det er at ved å hente inn nye spillere som hentes inn som en ren forsterkning er at det skapes en større entusiasme og optimisme rundt klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 22.01.2015 13:11 Post subject: |
|
|
Jeg synes Bruttern har en fornuftig måte å tenke på. Han ser at han har 4 spillere som i løpet av treningsoppholdet har vist seg gode nok til å ha indreløper-plassene, så selv om en indreløper forsvant er det ikke nødvendigvis en ny indreløper man har størst behov for å få inn. Jeg er mer for at man lar Midtsjø og Sæter få utvikle seg i rollene enn at man henter inn noen utenfra, så lenge de to holder godt nok nivå.
Jeg tolker artikkelen som at Bruttern usikker på om Ulvestad vil være en klar forsterkning over de spillerene han har i dag, og da mener jeg det er sunt å være litt avventende. Skal man noensinne få økonomien på plass igjen må man starte med å være smart i forhold til hva slags spillere man henter inn. Det vi trenger nå er spillere man vet at er klare forsterkninger, og ikke stallfyll. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.01.2015 13:27 Post subject: |
|
|
Ja når man nå skal hente inn 1-2 spillere så skal dette være klare forsterkninger. Ikke noe annet.
Men det som bekymrer meg (og som har bekymret meg i mange år nå) er at det virker som klubben bestandig er for sent ute. Det virker som de ikke har noen klar plan på hva slags spillere de kan hente inn og hvem de kan hente. De har nå egentlig visst at Mix kom til å forlate klubben. Og at de da skulle ha hatt erstatteren klar nå. Det virker som det ikke er noen struktur og orden over det de holder på med. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 22.01.2015 13:38 Post subject: |
|
|
| Grunnen er at det er den tidligere sportsdirektør, nå Head of recruit, som står bak. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 22.01.2015 14:17 Post subject: |
|
|
Jeg blir optimistisk av å lese den artikkelen med Hou, Gamst og Midtsjø, og tenker jo umiddelbart at det på indreløperplass kanskje ikke er krise. I alle fall hvis disse rapportene stemmer. Gamst når han er god, vil være blant de beste i Tippeligaen. Med Hou ser jeg gjerne et "Skjelbred-gjennombrudd" i år, minus bruddet, selvfølgelig. Midtsjø har jeg hatt troen på lenge.
Det jeg ikke hadde tenkt over, var at med Mix borte, blir plutselig Selnæs relativt alene som alternativ i ankerrollen. Selv om Mike Jensen i ytterste konsekvens sikkert kan gå inn der. Det var jo egentlig den rollen han ble hentet for, men Jensen er superviktig fremover i indreløperrollen sin!
Så mitt ønske må være at vi jakter en midtbanespiller som er best i ankerrollen. Så er spørsmålet om man skal hente et soleklart, mest sannsynlig rutinert og eldre alternativ som danker ut Selnæs – eller en ungfol litt på samme sted som Selnæs i karrieren som gjør at de kan presse hverandre til å bli bedre i en jevn konkurranse. Det er jo to forskjellige konkurranseinnganger for Selnæs. Jeg har forøvrig også veldig tro på Selnæs. Hadde Rosenborg gått for siste alternativ, har jeg jo fortsatt den holdningen om at den beste spiller, selv om det ikke skulle være Selnæs. Men da blir det mer en vinn-vinn-situasjon med tanke på å få frem en ung kvalitetspiller i ankerrollen, som vil være det aller beste.
Et annet punkt er jo hvem som er tilgjengelige, selvfølgelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.01.2015 14:38 Post subject: |
|
|
| En ankerrolle på midtbanen er noe vi trenger, og da hentes inn som ett soleklart førstevalg. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 22.01.2015 14:41 Post subject: |
|
|
| Hvem kan det være da? Selnæs har jo vist en god utvikling, og hvorfor skulle den stoppe i år. Risikoen med hva du ønsker Stano_11, er jo at vi drukner et talent og bruker unødvendig mye penger. |
|
| Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 22.01.2015 15:02 Post subject: |
|
|
| Hvis vi ikke skal satse på åpenbart gode talent som sælnes kan vi bare drite i ungdommen da og kjøpe etablerte spillere om/når/hvis vi engang får råd igjen.... |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.01.2015 15:19 Post subject: |
|
|
| Hadde jo Selnæs vært et utpreget svært godt talent med de rette holdningene. Nå fremstår han som en sutrekopp som ikke tar hensyn til egen utvikling men bare klager på andre hvis han ikke får spille. Slike spillere er ikke noe å ta vare på og bør får en skikkelig oppstramning på hvordan man oppfører seg!! |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 22.01.2015 16:26 Post subject: |
|
|
Jeg mener Selnæs er et utpreget godt talent - og viste det da han fikk tillitt i fjor. Hensyn til egen utvikling tar han også. Det synes både på banen og tester klubben har gjort, jmf artikkelen til rbk.no i desember:
"Og det var i nettopp denne øvelsen [yoyo-test] Ole Selnæs imponert stort rett før ferien. Ingen spiller i Rosenborg har noen gang klart flere runder enn det Selnæs klarte i forrige ukes test."
I januar 2013 skrev Altaposten også om Selnæs sine gode testresultater:
"Best av alle var [...] fjorårets komet Ole Selnæs.
[...] det overrasker meg at Ole er så bra ettersom han har brukt ferien til å trene kraft og fart, sier fysisk trener i RBK, Geir Håvard Hjelde." |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 22.01.2015 16:29 Post subject: |
|
|
| Anthony Annans kontrakt med HJK går vel ut snart |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 22.01.2015 16:43 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | | Hadde jo Selnæs vært et utpreget svært godt talent med de rette holdningene. Nå fremstår han som en sutrekopp som ikke tar hensyn til egen utvikling men bare klager på andre hvis han ikke får spille. Slike spillere er ikke noe å ta vare på og bør får en skikkelig oppstramning på hvordan man oppfører seg!! |
Du har åpenbart ikke fulgt med på Selnæs. Han er også en av de ivrigste med stryrketreningen. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.01.2015 17:09 Post subject: |
|
|
| Har fulgt med han meget godt og sett stort sett alle kamper han har spilt. Var mange i fjor høst som sa at han hadde utviklet seg så enormt. Beklager, men hvilke kamper de har sett vet ikke jeg. Synes han ikke har utviklet seg noe særlig de siste 2 sesongene. Mister ofte ballen, går for tregt når han har ballen, får spillere fort oppi seg. Ja det samme som for 2 år siden... |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 22.01.2015 17:34 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | | Hadde jo Selnæs vært et utpreget svært godt talent med de rette holdningene. Nå fremstår han som en sutrekopp som ikke tar hensyn til egen utvikling men bare klager på andre hvis han ikke får spille. Slike spillere er ikke noe å ta vare på og bør får en skikkelig oppstramning på hvordan man oppfører seg!! |
| Stano_11 wrote: | | Har fulgt med han meget godt og sett stort sett alle kamper han har spilt. Var mange i fjor høst som sa at han hadde utviklet seg så enormt. Beklager, men hvilke kamper de har sett vet ikke jeg. Synes han ikke har utviklet seg noe særlig de siste 2 sesongene. Mister ofte ballen, går for tregt når han har ballen, får spillere fort oppi seg. Ja det samme som for 2 år siden... |
Den med best fysikk på laget målt i beep-testen. Sikkert gått opp mot 5-10kg i muskelmasse det siste halvåret og du presterer og si at han ikke bryr seg om sin egen utvikling? Selnæs kan være det neste storsalget til RBK. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.01.2015 17:37 Post subject: |
|
|
Du kan selvfølgelig få lov til å mene det men jeg har ikke den meningen og har den følelsen av at han ikke har noe særlig til utviklingspotensiale. Håper jeg tar feil, men sålangt så ligner det bare på en spiller helt på det jevne. Altså en grei Tippeligaspiller og ikke noe mer. Ikke en spiller som har ett internasjonalt snitt over seg, dvs har kvailiteter til å havne i større ligaer. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.01.2015 17:46 Post subject: |
|
|
Man sitter jo med bevis på at han er blitt kraftig mye bedre på fysisk testing i RBK. Om noen har bevist på vekt/muskelmasse - økning også så hadde det vært fint å få ut.
Da er det ikke snakk om "jeg mener det, du mener det", da er det fakta da.
Selnæs har utviklet fysikken kraftig de siste årene og særlig det siste året. Blitt rappere i steget, bedre i dueller og større arbeidsradius.
Han er fortsatt ikke i sjangeren "for god for laget", men det kan faktisk hende han er det allerede etter denne sesongen. Om utviklingen fortsetter så kan han som Gollum sier bli vårt neste store salg.
Men først får han fortsette utviklingen og bidra til seriegull og EL kvall i 2015 med RBK, deretter seriegull og CL i 2016 med RBK. Så storsalg  |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 23.01.2015 17:53 Post subject: |
|
|
En interessant bosman-spiller er Kalilou Traoré. Han startede rigtig godt i franske Sochaux, men løb meget hurtigt ind i en række skader. Derudover har han også god erfaring fra Malis landslag. Har ikke spillet i 2014 og er dermed bestemt også en risikospiller.
Til gengæld er han god både fysisk og teknisk, minder mig egentlig lidt om Pogba i en light-udgave. Spiller anker-positionen på midtbanen. Han leder efter klub i Danmark, og må derfor antages at være åben over Skandinavia. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Haavard Senior
|
Posted: 24.01.2015 11:55 Post subject: |
|
|
| Jeg har veldig tro på Semb Berge. Hadde aldri forestilt meg at han skulle mislykkes i Brøndby, men slik ser det altså ut. Hvis han blir tilgjengelig til en overkommelig pris, tror jeg dette er en kjempeinvestering. |
|
| Back to top |
|
 |
TBK Senior
|
Posted: 24.01.2015 12:26 Post subject: |
|
|
Skjønte aldri hvorfor han ville dra til Danmark for å bli "proff" i utgangspunktet.
Og når man først nevner "proff" så synes jeg det er en dum betegnelse ettersom de fleste av spillerne i norsk toppfotball er heltid spillere med proffe kontrakter.
Er positiv til en hjemkomst til Tippeligaen hvis vi kan være med i kampen om han, og hvis Kåre kan få han til å bli en toppspiller.  |
|
| Back to top |
|
 |
|