View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 07.01.2015 13:01 Post subject: |
|
|
Det åpner veien klart for Ulvestad til RBK, gode nyheter! Men jeg er fortsatt litt skeptisk til lønn, SOF og kontraktlengde om vi får han. |
|
Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 07.01.2015 14:55 Post subject: |
|
|
Jeg har også kilder i lsk-miljøet, og det sies det at Lundemo er, om mulig, den spilleren det er minst aktuelt å selge, og at ifk må betydelig opp i bud for at de i det heletatt skal gidde å snakke med ifk. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.01.2015 14:56 Post subject: |
|
|
Hva skjer med det nicket? ;D |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.01.2015 15:15 Post subject: |
|
|
Skullerud wrote: | Jeg har også kilder i lsk-miljøet, og det sies det at Lundemo er, om mulig, den spilleren det er minst aktuelt å selge, og at ifk må betydelig opp i bud for at de i det heletatt skal gidde å snakke med ifk. |
Bjarmann sa vel dette i går (var det i Romerikes Blad?). Lundemo står høyt i kurs både i klubb og blant supportere, og er vel noe i nærheten at gjenværende arvesølv i LSK. Jeg er ikke sikker på eierforhold her mtp investorer, men gode prestasjoner, ung alder, og to år igjen av kontrakten forsvarer at klubben ønsker mye kronasjer for å selge. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.01.2015 15:26 Post subject: |
|
|
LSK fikk akkurat poengtrekk pga sin økonomiske situasjon. Om de takker nei til millionbud på en unggutt som har vært god i en halv TL-sesong - så good riddance til dem. 3.5 mill er ikke et urimelig bud på Lundemo. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 07.01.2015 15:35 Post subject: |
|
|
Jeg har nevnt noe om virkelighetsoppfattningen til norske klubber, og dette er nok et eksempel på dette om det viser seg at de ikke aksepterer et bud på 3.5 mill for ham. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 07.01.2015 15:39 Post subject: |
|
|
Vi hadde vel sagt det samme om det var Selnæs eller Svensson det var snakk om, men LSK har ikke penger og takker de nei så burde NFF steppe inn og ta over styringa i klubben for da er det tydelig at det sitter for mange folk der uten gangsyn enn er fornuftig. Norske klubber er ikke tjent med å selge talentene sine, men de er heller ikke tjent med å tru at de har rett til å takke nei til et bud når de alt har fått første varselskuddet for å bli degradert. Det er ikke mye penger i 5. div. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Bukowski Proff

|
Posted: 07.01.2015 15:54 Post subject: |
|
|
Bjarmann er ingen amatør. Selvfølgelig kommer de til å selge (nesten til enhver pris), men det å gjøre seg kostbar medfører kjapt noen hundre tusen mer i kassa. Det er som den overordnede regelen i alle disse panelåner-programmene på TV; aldri godta den første prisen. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 07.01.2015 16:01 Post subject: |
|
|
Men husk at i disse pantelåner programmene så kommer de ofte med både Jack the Rippers pistoler og Abe Lincolns Volvo _________________ Grilldress er også en dress:)
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.01.2015 16:17 Post subject: |
|
|
Jeg tenker det samme som deg, superodd. Salget går nok gjennom, da spiller selv også virker hypp på en overgang, men Bjarmann og co kaster ut alle kort de har på hånda for å forsøke å tyne noen ekstra tusenlapper ut av overgangen.
LSK må vel selge omtrent alt de kan nå, om prisen er forsvarlig. Nei til konkrete bud på flere millioner er TIL all over again. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 07.01.2015 16:28 Post subject: |
|
|
Lundemo blir selvsagt solgt, LSK er i økonomisk krise. Tipper klubben rykker ned innen 3 år om ikke en rik onkel kaster penger inn.
Stallen er syltynn, de kan vel knapt stille lag akkurat nå. Så forsvinner Lundemo straks, i løpet av januar så burde Ringstad og Fofana også bli solgt, de er på utgående kontrakter og blant de få som er verdt noe i den stallen.
LSK skal slite grusomt denne og neste sesong uten en rik onkel. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 07.01.2015 18:02 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: |
Og godt er det! Tulleklubb med Norges desidert mest usympatiske tilhengere. |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 08.01.2015 14:39 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Lundemo blir selvsagt solgt, LSK er i økonomisk krise. Tipper klubben rykker ned innen 3 år om ikke en rik onkel kaster penger inn.
Stallen er syltynn, de kan vel knapt stille lag akkurat nå. Så forsvinner Lundemo straks, i løpet av januar så burde Ringstad og Fofana også bli solgt, de er på utgående kontrakter og blant de få som er verdt noe i den stallen.
Å kvitte seg med Per Berg, om man kan si at det er det de har gjort, må være det lureste LSK har gjort på år og dag. Den fyren har vært voldsomt ødeleggende for klubben. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 08.01.2015 14:46 Post subject: |
|
|
Ja det er jeg helt enig i nin, men kortsiktig så vil de få en stort problem når kostnadene er vesentlig høyere enn inntektene. Det ender sannsynlig i 1 av 3 scenarioer:
1. Reddes av rik onkel og opprettholde sportslig nivå.
2. Restrukturere fullstendig som Stabæk, (rykke ned) og bygge på nytt.
3. Gå konkurs, flyttes til 5(?).div og starte på nytt.
Så med mindre de treffer helt latterlig bra på både talentutvikling og (gratis)innkjøp av spillere de neste 4 vinduene så kommer klubben til å slite enormt. For de må si ja til "alle" bud og de kan ikke betale "noenting" for erstatterne. |
|
Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 08.01.2015 14:55 Post subject: |
|
|
Ulvestad bør vel landes i dag om han skal bli klar til avreise i morgen? _________________ Gull 2015! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.01.2015 15:09 Post subject: |
|
|
Ønsker ikke å dra tråden ut av kurs, men siden vi er på dette sporet:
Problemet for LSK med Berg var at han i praksis kjøpte seg makt. Han tvang egenhendig gjennom sparkinga av Rösler, den beste treneren LSK har hatt siden 90-tallet, og krevde omlegging til 4-3-3 og inn med Nordlie. Om de ikke gjorde dette ville pengeflyten stoppes, så det medlemsvalgte styret ble i praksis overkjørt av en pengesterk enkeltperson. Et tragisk slag i trynet på fotballens demokrati.
Jeg er spent på hva som skjer. Jeg tviler på en side på at støttespillerne lar LSK gå konk, men samtidig virker disse støttespillerne å bli færre og mer distansert.
LSK har i "alle år" hatt en gyllen mulighet til å skape lokale helter. Med et stort nedslagsfelt på hele Romerike, som eneste klubb i lange perioder, har de forsømt muligheten enormt, og egenrektutteringa har vært elendig. Jeg kjenner flere som har vært innom LSK i ungdoms-/juniorårene og konsensus er at klubben var elendig i prioriteringer og opplegg. De har blant annet hatt samarbeid med lokale skoler i forhold til treningsopplegg, men dette har knapt båret en eneste frukt.
LSK har et vanvittig langt lerret å bleike for å bli selvbergede og bæredyktige. Klokka tikker. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.01.2015 15:13 Post subject: |
|
|
Beren wrote: | Ulvestad bør vel landes i dag om han skal bli klar til avreise i morgen? |
Ja, men disse "fristene" i rbk betyr lite og ingenting. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 08.01.2015 15:26 Post subject: |
|
|
Beren wrote: | Ulvestad bør vel landes i dag om han skal bli klar til avreise i morgen? |
Vi må vente til det internasjonale overgangsvinduet har stengt så han kanskje blir billigere. Deretter må vi vente til siste uke så magiske alver kan gjøre jobben enklere. Sist men ikke minst må vi utsette til sommervinduet så vi får sett hva Hoftunmagi kan gjøre _________________ Grilldress er også en dress:)
|
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 10.01.2015 11:57 Post subject: |
|
|
Overgangsrykter
Quote: | Fredrik Ulvestad vil bli presentert som RBK-spiller i løpet av neste uke. Skal ha kommet til enighet med trønderne om personlige betingelser |
HÃ¥per det stemmer!  |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.01.2015 12:25 Post subject: |
|
|
Det håper jeg også! Tror han blir en fin tilvekst for oss.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 10.01.2015 13:16 Post subject: |
|
|
Har vi noen gang kjøpt spillere direkte fra fotballklubben Ålesund tidligere? Jeg mener altså ikke noen med fortid i klubben, den er grei. Mulig jeg er usedvanlig glemsk her nå, men jeg kan ikke komme på noen i mine tjue+ leveår. |
|
Back to top |
|
 |
oddarild Proff
|
Posted: 10.01.2015 13:20 Post subject: |
|
|
Han er vel ikke Aalesund spiller nå lenger.. |
|
Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 10.01.2015 13:51 Post subject: |
|
|
Nei jeg er klar over at han ikke er det, bare dårlig formulert av meg. |
|
Back to top |
|
 |
oddarild Proff
|
Posted: 10.01.2015 17:47 Post subject: |
|
|
Ã…ja, beklager:) |
|
Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 10.01.2015 20:15 Post subject: |
|
|
Raul wrote: | Har vi noen gang kjøpt spillere direkte fra fotballklubben Ålesund tidligere? Jeg mener altså ikke noen med fortid i klubben, den er grei. Mulig jeg er usedvanlig glemsk her nå, men jeg kan ikke komme på noen i mine tjue+ leveår. |
Thor hogne aarøy kom vel fra Aalesund, så vi har kjøpt fra Aalesund før. |
|
Back to top |
|
 |
|