| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
iconbit Veteran
|
Posted: 11.11.2014 21:00 Post subject: |
|
|
Her en oversigt over de 10 største talenter i dansk fodbold, som er født i perioden 1994-1998:
1. Pierre-Emile Højbjerg (1995, Bayern München). Har spillet 20 kampe.
2. Andreas Christensen (1996, Chelsea). Officiel debut og 11 mio. kr. i årsløn.
3. Viktor Fischer (1994, Ajax). Angriberen er snart tilbage fra sin skade.
4. Pione Sisto (1995, FCM). Bedste tekniske spiller i dansk fodbold.
5. Lasse Vigen Christensen (1994, Fulham). Fast spilletid og udviklet sig til en profil i klubben.
6. Yussuf Poulsen (1994, RB Leipzig). Profil og topscorer.
7. Nikolai Laursen (1998, Brøndby). Officiel debut og stor interesse fra Bayern München.
8. Lucas Andersen (1994, Ajax). FÃ¥r en del spilletid, men fortsat ingen profil.
9. Adnan Curovic (1998, Juventus). Hurtig og boldsikker midterforsvarer.
10. Riza Durmisi (1994, Brøndby). Back med interesse fra Fenerbahce og Toulouse. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 11.11.2014 21:16 Post subject: |
|
|
| Veldig interessant liste, men med tanke på navn som kan være interessante for Rosenborg, så er jo de fleste her allerede i større klubber. Om noen så er vel Sisto eller Durmisi kanskje de som kan være aktuelle. Fikk litt Badou-følelse av Sisto |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.11.2014 12:27 Post subject: |
|
|
Daniel Kristofferson
| Quote: | | AVSLÖJAR: FC Köpenhamns Pierre Bengtsson är klar för Mainz i Bundesliga. Mer info på SportExpressen.se inom kort. |
Bengtsson ryker gratis fra FCK til Mainz. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 28.11.2014 20:49 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Hva tror du skjer i vintervinduet iconbit? Mister FCK noen bærebjelker? Og tror du FCM holder hele veien i år? |
For at starte med de sidste spørgsmål, så ja, FCM må være store favoritter til at vinde i år, men FCK og Brøndby er konkurrenter.
Forskellen på FCM sidste år og i år er, at laget er endnu mere sammenspillet og truppen er bedre og ikke mindst bredere. FCM fik engelske ejere i sommers og det gør, at de økonomisk er stærkere end nogensinde.
FCM har meldt klart ud, at de vil forstærke sig. FCK og Brøndby har meldt mere beskedent ud, at de forventer et roligt vindue. Udfordringer i både FCK og Brøndby er, at der er hentet mange spillere på kort tid allerede, og det har været svært at få potentialet ud af alle spillere.
Således har FCK sagt, at de er meget tilfredse med deres trup. Eneste bjælkebærer, der forventes ud er Pierre Bengtsson, hvor der allerede er officielt at han tager til Mainz. Ståle Solbakken har sagt, at der muligvis købes en back og en spiss afhængigt af Baskim Kadrii og Christoffer Remmers situationer med langtidsskade.
Brøndby har haft god suksess med deres store tilgange som Daniel Agger og Teemu Pukki, mens for eksempel de tidligere Odd-spillere Semb Berge og Rashani langt fra laget. Jeg tror, at Brøndby dropper de mange indkøb og i stedet prøver, at få mere ud af deres nuværende trup.
Truppen er rigtig god, så jeg tror stadig Brøndby kan spille med om mesterskabet, selvom FCK og især FCM er større favoritter. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 29.11.2014 04:14 Post subject: |
|
|
| Som alltid godt levert iconbit, jeg setter pris på dine betraktninger om Superligaen, der følger jeg ikke godt med. Men kampen mellom FCM og FCK blir virkelig spennende, på mange måter serieavgjørende syns jeg, Seier til Solbakken sender dem psykologisk rett inn i fighten, tap betyr at serien er ferdig. De henter ikke potensielt 14 poeng på 15 kamper. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.12.2014 21:57 Post subject: |
|
|
| Deilig seier til Jim Larsens FCM, tittet på andre omgang og det satt hardt inne. Da opprettholder de 11 poengs luken til FCK på 3.plass 1 poeng bak Randers. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 01.12.2014 23:44 Post subject: |
|
|
| Hehe, helt forfærdelig andre omgang, men dejligt med FCM-sejr. |
|
| Back to top |
|
 |
copenhagen Proff
|
Posted: 02.12.2014 16:21 Post subject: |
|
|
| iconbit wrote: |
Truppen er rigtig god, så jeg tror stadig Brøndby kan spille med om mesterskabet, selvom FCK og især FCM er større favoritter. |
Jeg er overrasket over du stadig ser Brøndby som en favorit. Udspillet af Hobro og fuldstændig likvideret af FCN i en kamp med regulær klasseforskel i weekenden der sagtens kunne have sluttet 6-0. Brøndby giver Odds 23 (FCM 1,29) på guld, så du må sætte dine mønter der, hvis du virkelig tror på det
Den danske liga er reelt afgjort medmindre FCK vinder over FCM i Parken på søndag. FCK henter ikke 11/14 point på et fremragende FCM, der så vil vinde det mest fortjente guld siden FCK's 2010-hold hvor man vandt guldet med 26 point ned til nummer 2. Jeg vil egentlig give Ståle lidt ret i hans analyse af, at hvis FCK får det antal point man plejer at få, kan man ikke sige det er en skandale fordi FCM har et once-in-a-million hold i år.
Men spændende på søndag bliver det dog  |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 02.12.2014 23:40 Post subject: |
|
|
| copenhagen wrote: | | Jeg er overrasket over du stadig ser Brøndby som en favorit. Udspillet af Hobro og fuldstændig likvideret af FCN i en kamp med regulær klasseforskel i weekenden der sagtens kunne have sluttet 6-0. |
Hehe, jeg må minde om, at mit indlæg er skrevet før FCN-kampen, og at bookmakerne var helt enige i vurderingen. Brøndby var bagefter inde denne runde, hvor de blev totalt udspillet samtidig med, at både FCK og FCM vandt.
Helt uenig i den vurdering af, at FCM har et once-in-a-million hold i år. De har selvfølgelig et godt hold, men så meget bedre end alle andre er de ikke. Den primære forskel er, at de selv på dårlige dage får marginalerne med sig og vinder. På mange måde at sammenligne med Molde i Tippleligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
copenhagen Proff
|
Posted: 03.12.2014 14:19 Post subject: |
|
|
| iconbit wrote: | | Helt uenig i den vurdering af, at FCM har et once-in-a-million hold i år. De har selvfølgelig et godt hold, men så meget bedre end alle andre er de ikke. Den primære forskel er, at de selv på dårlige dage får marginalerne med sig og vinder. På mange måde at sammenligne med Molde i Tippleligaen. |
Jeg håber foråret vil vise du har ret (og tror nu i øvrigt Ståle henviser til deres pointhøst som en del af once-in-a-million). Jeg synes desværre de ser endnu stærkere ud end sidste år hvor de også var ligaens bedste hold indtil de havde deres kollaps i foråret. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 07.12.2014 20:43 Post subject: |
|
|
| Uff, Jim Larsen bryster ballen i eget mål helt upresset, grusomt irriterende at FCK går til ledelsen på en sånn dritt-situasjon! FCM bommer alene med keeper og burde kanskje hatt straffe(vanskelig å se på stream), disse marginene.. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 07.12.2014 22:04 Post subject: |
|
|
| 7500 på kampen mellom FCK og FCM? What the hell? |
|
| Back to top |
|
 |
copenhagen Proff
|
Posted: 07.12.2014 23:00 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | 7500 på kampen mellom FCK og FCM? What the hell? |
Der var 17.500. FCM startede flot de første 15 minutter, men derefter overtog FCK og vandt en stensikker 3-0 sejr.
Dermed lever spændingen i superligaen, og det ligner en hård duel hele foråret mellem FCM og FCK. Og på en dag hvor FCM kunne have afgjort superligaen, er det herligt at vi får et interessant transfervindue og forår med guldkamp, - Hvor FCK og FCM i øvrigt mødes igen i 5. sidste runde. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 08.12.2014 00:47 Post subject: |
|
|
Ja, FCK skal vel som den usjarmerende klubben de er handle 20 nye spillere også dette vinduet.
Men med middelmådige Ståle Solbakken bak roret, tror jeg nok FCM tar ligagullet til slutt. Virket som de hadde en litt feig innstilling til denne kampen, og tapte tydeligvis fortjent. Men over en ny halvsesong tror jeg - og håper, de holder FCK unna tittelen  |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 08.12.2014 09:38 Post subject: |
|
|
Brøndbys fans imponerer igen!
Last edited by iconbit on 08.12.2014 20:28; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 08.12.2014 17:27 Post subject: |
|
|
Ja, helt vanvittig. 300 000 DKK. Bilder. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
copenhagen Proff
|
Posted: 08.12.2014 23:53 Post subject: |
|
|
| Chuck Bass Legend wrote: | | Ja, helt vanvittig. 300 000 DKK. Bilder. |
Nu er det self. let for mig at tage det modsatte standpunkt, og så kan folk skyde mig i skoene at det er fordi jeg er fra København, men jeg synes virkelig deres tifo er gennemført gabende kedelig. Ingen lir, ingen små provokationer, ingen opfindsomhed, ingen personlighed, ingen kant, ingenting - blot et kedeligt holdbillede og de sædvanlige romerlys. Ikke engang noget avanceret rent tifomæssigt.
Ikke at jeg siger FCK ikke også har lavet mange kedelige tifoer, men i forhold til budgettet så er den tifo væsentligt under hvad man kunne forvente og siger egentlig mere om kreatørernes personlighed end noget andet.
Kom igen. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 18.12.2014 19:43 Post subject: |
|
|
Da er det endelig offisielt, FCK er ingen klubb, men en kommersiell virksomhet. På tide at danskene også kommer etter, dette har vi visst i alle år!
http://www.bt.dk/fodbold/...ns-kommune _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 18.12.2014 20:23 Post subject: |
|
|
Google Chrome tilbød seg (google) å oversette denne siden fra Dansk til Norsk for meg.  |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 05.01.2015 22:40 Post subject: |
|
|
http://www.bold.dk/nyt/fc...lub-brugge
| Quote: | | FCK sælger Claudemir til Club Brugge |
Under 6 mnd igjen av kontrakten så det er nok snakk om småpenger. Twitter mener Claudemir er noe glad i fest og alkohol hehe
Sara Margren @SaraMargren
| Quote: | | Claudemir til Club Brugge. Hvor dælen efterlader det de københavnske natklubber? #partymir #sldk |
Christian Wilkens
| Quote: | | @SaraMargren Claudemir tror han er solgt til en natklub som promoter :- |
| Quote: | | @Cph_Wilkens Haha! Night Club Brugge. Det er næsten helt trist, hva? |
Oliver Okstrøm
| Quote: | | Breaking: barerne i Brügge opjusterer forventningerne til regnskabet for 2015 med 5 mio #claudemir |
GÃ¥r noen rykter om 2 millioner kroner. |
|
| Back to top |
|
 |
copenhagen Proff
|
Posted: 06.01.2015 01:53 Post subject: |
|
|
FCK viser svaghed som klub ved ikke at kunne håndtere Claudemir (og til dels Mussis, som nu tager til San Lorenzo for 12 mio kr.)
Claudemir var svært glad for fester og vandpibe. Og det var desværre ikke kun i weekenden. Der var også nogle mindre vægtproblemer på nogle tidspunkter. Stort talent, elendig attitude.
FCK udtaler gennem Ståle også om noget der ligner et svagt transfervindue: »Der er to scenarier. Måske sker der ingenting. Men vi kigger selvfølgelig efter spillere. Det er dog altid svært i januar. Skal vi have spillere, så skal det være til offensiven. Det er ikke nemt, og lykkedes det ikke, er jeg stadig fortrøstningsfuld. Jeg tror 100 procent på de drenge, der er her lige nu. Vi har ikke indledt forhandlinger af nogen slags.«
Det virker ret vildt at man igen skal igennem et forår hvor alt skal ligge på Cornelius med svingende form og N. Jørgensen som ofte er skadet. Det virker risikabelt og alle københavnere håber til det sidste at man når at lande en angriber. N. Bendtner virker som bomben og er det hotteste navn på twitter.
Lidt om lønninger i øvrigt i superligaen i øvrigt:
http://www.fotbollskanale...i-danmark/ |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 06.01.2015 10:48 Post subject: |
|
|
| Herregud for noen lønninger i Dansk serie! |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 06.01.2015 21:56 Post subject: |
|
|
| copenhagen wrote: | | FCK viser svaghed som klub ved ikke at kunne håndtere Claudemir (og til dels Mussis, som nu tager til San Lorenzo for 12 mio kr.) |
Interessant at opgive og accepterer milliontab efter at Mussis har spillet i alt 31 minutter i FCK-trøjen. Spilleren har jo tydeligvis et godt navn i Argentina siden han bliver købt af storklubben San Lorenzo, som var i VM-finalen mod Real Madrid. I stedet ønskes William Kvist, der ikke er god nok til Championship-klubben Wigan.
Helt utroligt at det er muligt at fejlvurdere betydningen af kultur i en sådan grad som FCK har gjort i dette tilfælde!
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Herregud for noen lønninger i Dansk serie! |
Der er væsentlig forskel mellem de ekstremt pengedopede klubber (Brøndby, FCK og FCM) og resten af den danske serien.
Blandt de pengedopede klubber er der igen forskel. Brøndby og FCK har en forkærlighed for løntunge, gamle "stjerner". FCM bruger primært penge på egenudvikling samt køb af få gode, internationale spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
copenhagen Proff
|
Posted: 06.01.2015 23:05 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Interessant at opgive og accepterer milliontab efter at Mussis har spillet i alt 31 minutter i FCK-trøjen | .
Det er mere pinligt end det er interessant. Når det så er sagt blev manden vel købt for 14,8 mio og solgt for 12 mio kr. Det er vel snarere 1 års linær afskrivning. Økonomisk er det sgu ret ligegyldigt.
| Quote: | I stedet ønskes William Kvist, der ikke er god nok til Championship-klubben Wigan.
|
Kvist har alle dage været en smule overvurderet spiller. Det betyder ikke han ikke vil være en absolut profil i superligaen, men PL niveau og William Kvist, come on! Manden har spillet et par gode kampe i Tyskland men ellers intet vist udover en rigtig god periode i FCK.
| Quote: | | Brøndby og FCK har en forkærlighed for løntunge, gamle "stjerner". FCM bruger primært penge på egenudvikling samt køb af få gode, internationale spillere. |
FCKs mest løntunge spillere er trods alt meget unge (Cornelius og Jørgensen) |
|
| Back to top |
|
 |
|