View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 28.11.2014 18:11 Post subject: |
|
|
Klokt og riktig. Jonas har vært fyrverkeri på høyrebacken. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 28.11.2014 18:15 Post subject: |
|
|
Chuck Bass Legend wrote: | Blir fast høyreback. Lurt valg  |
Hvorhen er dette å lese? _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 28.11.2014 18:53 Post subject: |
|
|
Veldig bra  |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 28.11.2014 18:55 Post subject: |
|
|
Alt vi har sett i år tyder på at dette blir et lykkelig valg.
Jonas er forbilledlig på den måten at han gir full pupp uansett
posisjon eller motstander. |
|
Back to top |
|
 |
Caupolican Junior
|
Posted: 28.11.2014 20:15 Post subject: |
|
|
Kommer til å bli landslagsspiller - sann mine ord! |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 28.11.2014 20:42 Post subject: |
|
|
Brent inn. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 28.11.2014 21:19 Post subject: |
|
|
Først Mike, deretter Brann, så dette. Keep it coming!  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.02.2015 18:16 Post subject: |
|
|
Hadde glemt at Svensson kun har kontrakt ut året. Ta å signer da mann! |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.02.2015 18:28 Post subject: |
|
|
Svensson er sannsynligvis den eneste av de ssite 5 års juniorer som har kommet opp som jeg har vært 100% sikker på kommer til å forlenge. Skal det virkelig vær han som forlater klubben gratis?
Fortsatt Mike Kjølø som er agenten hans, eller har han rota snuta si bort i Jim Solbakken/Rune Hauge? |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 17.02.2015 18:32 Post subject: |
|
|
Får håpe han forlenger ja, slik at han blir lenger før han nok prøver seg i utlandet som de fleste andre ungguttene til RBK har gjort.
Jeg tror det faktumet at han har blitt høyreback nå kan gjøre han mer attraktiv for utenlandske klubber, vil tro at han har større sjanse på å få spennende tilbud fra utlandet nå enn om han hadde fortsatt på midtbanen.
Det forutsetter riktignok at han utvikler seg som høyreback og blir enda bedre i år enn i fjor. Han gjorde det bra i fjor, men mtp at det var hans første sesong som høyreback så har man jo all mulig grunn til å tro at han vil utvikle seg videre i den posisjonen. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 17.02.2015 18:49 Post subject: |
|
|
Har aldri og kommer aldri til å skjønne hva folk ser i Svensson?? Han er knapt en middels Tippeligaspiller. Rosenborg burde for lenge siden ha skjønt at de burde ha en bedre spiller enn ham både på midtbanen og på høyreback. Er heller en liten gledens dag om han går gratis til en annen klubb slik at Rosenborg virkelig innser at de må hente inn en ny høyreback som er BEDRE!!! |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 17.02.2015 19:09 Post subject: |
|
|
I alle dager, Stano. For meg er det komplett umulig å ikke se verdien av en slik spillertype som Svensson. Lojal, nesten alltid god, sjelden direkte dårlig, omstillingsdyktig og anvendelig, gir alltid jernet og gir alltid det lille ekstra både på trening og i kamp, hjertet utenpå drakta, har spilt 102 kamper for klubben, er fortsatt bare 21 år. Svensson er klubbens viktigste stabilitetsbærer. Slike egenskaper kan rett og slett ikke kjøpes, og er uvurderlige.
Å selge han nå, ville være det samme som å legge enda en alen til klubbens undergang. Det er slike type spillere som kan få oss ovenpå på sikt.
... og for å sette det i perspektiv: Han har vært en betydelig bedre høyreback enn Gamboa, som spilte i VM, som mange skrøt opp i skyene, og som nå spiller i Premier League. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 17.02.2015 20:35 Post subject: |
|
|
Ikke rart han er lojal da ingen andre klubber har vist noe spesiell interesse...
Han har store begrensninger som fotballspiller og en slik type spiller er ett stort hinder for at klubben skal bli bedre i fremtiden. En grei kick & run player.
Hjertet utenpå drakta? skulle bare mangle det.
Gamboa var en mye bedre spiller etter min mening og klubben ble straks dårligere da Svensson ble høyreback.
Ser her inne at det er en overraskende hyllest av lokale spillere som Selnes og Svensson. Helt ok spillere som kanskje kan komme inn i kamper, men som 1. lagsspillere så er de rett og slett ikke gode nok. De er til hinder for en ønsket utvikling klubben bør og må ha i årene fremover. Det trengs unge spillere av ett helt annet kaliber som skal bære klubben fremover. Fortsetter man i dette sporet man er i nå så tar det 2-3 år fremover så er denne klubben ferdig som toppklubb i Norge og må belage seg om å konkurrere om 7. plasser sammens med Haugesund og Odd. Jo tidligere sentrale folk innser dette jo bedre. Og enda mere tragisk er at standhaftige supportere heller ikke innser dette. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.02.2015 20:49 Post subject: |
|
|
Stano_11 wrote: | Gamboa var en mye bedre spiller etter min mening og klubben ble straks dårligere da Svensson ble høyreback. |
Er dette alvorlig ment?
På hvilke områder mener du at Gamboa var bedre, sånn foruten det mest åpenbare med fart? |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 17.02.2015 21:40 Post subject: |
|
|
Gamboa var 10x bedre 1 vs 1, og nærmest alene holdt en høy linje for oss i offensiv kontradekning.
Jeg blir så sliten av å se folk undervurdere hans prestasjoner for rbk, bare fordi han under pjh ikke produserte målpoeng. Hvem gjorde det under ham, utenom de som fikk være med opp under dødballer?
Svensson er en stødig spiller defensivt og offensivt, men ikke sammenlign ham med Gamboa ennå. |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 17.02.2015 21:56 Post subject: |
|
|
Hvis dere to Bommel og Stano 11 vil bli med i RBKweb Banter Crew er det bare å sende meg en DM. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 17.02.2015 22:12 Post subject: |
|
|
Som den ene her sier: fart, teknikk, 1 mot 1. Minuset med begge er innleggskvaliteten. Den var ikke bra hos Gamboa, men sannelig dårligere hos Svensson.
Når det er en trønder som klarer å ha 2 touch eller flere uten å bli fratatt ballen så er han kvalitetsspiller..... her inne...
vel jeg setter litt større krav til en som skal spille på Rosenborg.. hadde håpet flere hadde det...
Standarden i dagens tropp er (noe jeg har påpekt mange ganger) under en enhver kritikk. Sånn historisk så er den vel den dårligste siden før Eggen kom tilbake forran 1988 sesongen. I 1987 tok klubben en "hedelig" 4. plass og røyk ut i semin mot Bryne. Og dette er da 28 år siden... Vi får altså bakover i fremtiden nå. Ikke fremover med en klar visjon hvordan klubben skal være og opptre. Ledelse uten baller og som bruker sin makt til å utøve sin inkompetanse. Noe som igjen fører til at vi har det vi har av tropp pr idag. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.02.2015 22:25 Post subject: |
|
|
bommel wrote: | Gamboa var 10x bedre 1 vs 1, og nærmest alene holdt en høy linje for oss i offensiv kontradekning.
Jeg blir så sliten av å se folk undervurdere hans prestasjoner for rbk, bare fordi han under pjh ikke produserte målpoeng. Hvem gjorde det under ham, utenom de som fikk være med opp under dødballer? |
Undervurderer ikke Gamboa, han var en av mine favoritter da han var her, men det er vel heller slik at mange overvurderer han pga den åpenbaringen han var da han kom. Farten er syk og det legges merke til. Dessverre ble det mer og mer synlig utover at han hadde store svakheter. Teknikken er kanskje isolert sett god, men han hadde aldri noen gode idéer når han fikk ballen. Løp rett frem til han møtte et motstanderledd, dro seg innover i banen, rinse and repeat med to-tre motstandere - før han til slutt nærmest løper bakover eller slår ballen sidelengs.
Jonas på sin side skjønner i mye større grad når han skal løpe fremover (enten med eller uten ball), slår konstruktive pasninger og plasserer seg på bra etter avlevering - slik at han kan bli med i angrepene uten at momentum blir stoppet. Dette gjenspeiler seg også i målpoengstatistikken, der Jonas hadde sju målpoeng på rundt 20 kamper som høyreback - mens Gamboa sto med en stusselig assists på 40 kamper. Dette er ikke tilfeldig, og den som måtte mene noe annet har misforstått en del av det som skjer ute på banen.
Jonas vet også, i motsetning til Gamboa, når det er lurt å holde igjen. Det gjør at backlinja blir stående litt lavere enn med Gamboa ja, men det trenger ikke nødvendigvis å være noe negativt når vi har en ganske treig Dorsin på motsatt side, og to bare middels raske stoppere i midten. Vi sto ofte altfor høyt da Gamboa var "on fire", noe som veldig ofte ble synlig på venstresiden.
At han er bedre 1 vs 1? Tja, både enig og uenig. Svensson plasserer seg bedre og er ikke enkel å komme forbi, mens Gamboa på sin side kunne kompensere for at han ofte var feilplassert pga sin enorme fart. Om Svensson blir passert er han borte, mens Gamboa kom tilbake.
Jeg er tryggere med Svensson som back. Det var morsommere med Gamboa, fordi han er en spektakulær type, men jeg er overbevist om at Rosenborg er et bedre lag med Svensson på backen. Vi er kanskje noe svekket defensivt, men betydelig styrket offensivt. Høyresiden vår var enorm på høsten i fjor, og det har Svensson sin del av æren for. |
|
Back to top |
|
 |
NC Proff
|
Posted: 17.02.2015 22:47 Post subject: |
|
|
Stano_11 wrote: | Som den ene her sier: fart, teknikk, 1 mot 1. Minuset med begge er innleggskvaliteten. Den var ikke bra hos Gamboa, men sannelig dårligere hos Svensson.
Når det er en trønder som klarer å ha 2 touch eller flere uten å bli fratatt ballen så er han kvalitetsspiller..... her inne...
vel jeg setter litt større krav til en som skal spille på Rosenborg.. hadde håpet flere hadde det...
Standarden i dagens tropp er (noe jeg har påpekt mange ganger) under en enhver kritikk. Sånn historisk så er den vel den dårligste siden før Eggen kom tilbake forran 1988 sesongen. I 1987 tok klubben en "hedelig" 4. plass og røyk ut i semin mot Bryne. Og dette er da 28 år siden... Vi får altså bakover i fremtiden nå. Ikke fremover med en klar visjon hvordan klubben skal være og opptre. Ledelse uten baller og som bruker sin makt til å utøve sin inkompetanse. Noe som igjen fører til at vi har det vi har av tropp pr idag. |
Er enig med deg at stallen på papiret er historisk svak. Der slutter også begeistringen min for alt oppgulpet ditt mot Svensson.
Jonas er en spiller som alltid gir 100%, nesten aldri spiller en dårlig kamp og er blitt en viktig kontinuitetsbærer både på og utenfor banen. I en alder av 21 har han passert 100 kamper for rbk. Han er 2015 utgaven av Roar Strand, forøvrig ganske lik i spillestil og ferdigheter.
Jonas Svensson hadde vel flere målpoeng under hesten i fjor enn Gamboa hadde i hele 2013, og fylte bra på utover høsten under KI.
Det defensive føles nok tryggere med farten til Gamboa men nå er heldigvis fokuset flyttet til at vi skal angripe ikke drøye oss til 1-0 mot verdenslaget Sogndal.
Hva med å prøve å se noe positivt i at Jonas har klart omskoleringen til back utmerket istede for å bare spre negativitet HELE tiden. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 18.02.2015 00:03 Post subject: |
|
|
Greit nok at du har problemer med Selnæs, Stano_11, men nå også Svensson?
Så nå skal du skal rakke ned på ham også, ved hver eneste anledning og i hver eneste tråd? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 18.02.2015 00:29 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Greit nok at du har problemer med Selnæs, Stano_11, men nå også Svensson?
Så nå skal du skal rakke ned på ham også, ved hver eneste anledning og i hver eneste tråd? |
Han har hatt problemer med Svensson lenge, Atta - det er ikke noe nytt. Relativt uforståelige problemer med både Selnæs og Svensson. Jeg gidder ikke begynne å argumentere med han dog, da det lukter troll lang veg av den posisjonen han har inntatt... |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 18.02.2015 04:32 Post subject: |
|
|
Begge to er inne på noe sentralt. Jonas S har begrensinger som spiller.
Gå tilbake å se på kamper og spesielt på mottaket og første touchen. Han bruker veldig lang tid på å få kontroll på ballen og således et usikkert oppspillpunkt. Ting tar veldig langt tid.
Blir han proff i en litt større liga skal jeg spise hatten min.
Et annet poeng- jeg så på five-a-side sekvensen i dag på rbk.no.
Her er det ikke akkurat noen Konan eller Chibbe på banen... |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 18.02.2015 10:16 Post subject: |
|
|
Jonas har tross sine fysiske begrensninger utnyttet sitt potensialt fullt ut med beinhard jobbing og seriøsitet. Han gir alt, er konstruktiv og har et fint blikk for spillet. Men han vil aldri bli en god spiller på den internasjonale arena og bør fases gradvis ut den dagen vi finner noen med større evner. Kanskje kunne denne BP-svensken være noe? Inntil videre bør vi satse på Jonas, tross at han aldri har vunnet noe som RBK-spiller. Det som er sagt av meg her om Jonas kan også sies om Ole K. En lokal spiller som også bør fases ut viss vi har ambisjoner om å nå europeisk midtsjikt en gang igjen om to-tre år. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 18.02.2015 10:24 Post subject: |
|
|
Faen til piss, foreslår at du og Stano fases ut til tornekrattet. |
|
Back to top |