English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Sollied
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Escudos
Veteran

PostPosted: 11.11.2014 19:40    Post subject: Reply with quote

Som mange andre har sagt, denne tråden kan legges død.

Ryktet rundt Sollied har vært der i mange år. Hvis han nå klarer å ta litt for mange godsaker når han er i Trondheim på et jobbintervju(?) vitner det om dårlig dømmekraft. At han dagen etter sitter på Værnes og drikker øl, bekrefter dette. Mange her som drikker øl både før en kamp og på Værnes, men når du vet at dette er en problemstilling bør du rett og slett klare å styre unna de to dagene.

Han kunne neppe regne med å gå ubemerket rundt i en by som har observert Kenny Cooper i mange år.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende

PostPosted: 12.11.2014 01:32    Post subject: Reply with quote

Legger'n på is.
ola.
Veteran

PostPosted: 12.11.2014 01:43    Post subject: Reply with quote

Sollied On Ice – et familieshow med intriger, drama og brutte løfter, ispedd morsom slapstick for barna.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 12.11.2014 09:52    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Legger'n på is.

On the rocks, i dette tilfellet.
Achtung
Senior

PostPosted: 13.11.2014 20:27    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
ispedd morsom slapstick for barna.

Selvsagt utført med sinnsykt dårlig timing Razz
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 16.11.2014 13:12    Post subject: Reply with quote

Spesielt dette. Det kan virke som at "almuen" her inne sin holdning til hvem som bør ha trenerjobben, snudde i løpet av to timer en kveld. I løpet av disse to timene var Sollied sin famøse opptreden på adressa.no, mens Bruttern og laget vinner klart og tar sølvmedaljen. Vips, så var stemningen snudd, og Bruttern fremstår som folks soleklare favoritt.

Personlig tror jeg det er bra at ting skjedde som det skjedde. Folk fikk en anelse om hvilke vurderinger styret står ovenfor, og valget av Brutter'n blir også klarere for "almuen"

Jeg velger å se fremover. Sollied har vært en stadig gjentagende kattepine for klubben i mange, mange år. Nå kan vi legge den storyen død, og se fremover. Brutter'n tar over med et klart og tydelig fotballfaglig perspektiv, og han klarer å samarbeide med de som utgjør klubbens sjel på en god og konstruktiv måte. Spillerne er så tydelig som det går an å bli på de bedringer han har bidratt med på kort tid. Dette kan blir bra!

Jeg foreslår at denne tråden stenges når trenerspørsmålet formelt er avklart. Sollied kan diskuteres i "Hvor er de nå?".
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 16.11.2014 14:56    Post subject: Reply with quote

Er ikke bare her inne folk mener at KI bør få fortsette. Mange i alle aldre, både blodfans og de som ikke er så inne i dette, som jeg har snakket med, ønsker at KI skal få fortsette.
Slik har det vel også vært en stund, også før Sollied var på besøk i Trondheim nå sist.

Min klare oppfatning er at folket ønsker KI som RBK-trener. Fåtallet hører til de som mener at KI ikke fortjener å få jobben av forskjellige grunner.
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 17.11.2014 00:17    Post subject: Reply with quote

Ja, la oss stenge Sollied-tråden. La oss stenge tråden på treneren og RBK-legenden som har prestert hundre ganger mer enn KI har gjort hittil. Ikke noe vondt om KI. Han er en herlig type og kan bli en bra trener.

Men hvis vi sliter litt i 2015, får noen tap på rad og skal ut i i siste kvalikrunde før EL, da kunne jeg tenkt meg å ha han på sidelinja som har vunnet seriegull i tre land, som kan organisere forsvar bedre enn de fleste og som ledet RBK til the double på første og eineste forsøk.

Men nei da. Han skal glemmes nu. Litt pussig at folk som deltar på et fotballforum lar trenervalget sitt påvirkes av en bagatellmessig opptreden på nær-TV...

Hjelde wrote:
Spesielt dette. Det kan virke som at "almuen" her inne sin holdning til hvem som bør ha trenerjobben, snudde i løpet av to timer en kveld. I løpet av disse to timene var Sollied sin famøse opptreden på adressa.no, mens Bruttern og laget vinner klart og tar sølvmedaljen. Vips, så var stemningen snudd, og Bruttern fremstår som folks soleklare favoritt.

Personlig tror jeg det er bra at ting skjedde som det skjedde. Folk fikk en anelse om hvilke vurderinger styret står ovenfor, og valget av Brutter'n blir også klarere for "almuen"

Jeg velger å se fremover. Sollied har vært en stadig gjentagende kattepine for klubben i mange, mange år. Nå kan vi legge den storyen død, og se fremover. Brutter'n tar over med et klart og tydelig fotballfaglig perspektiv, og han klarer å samarbeide med de som utgjør klubbens sjel på en god og konstruktiv måte. Spillerne er så tydelig som det går an å bli på de bedringer han har bidratt med på kort tid. Dette kan blir bra!

Jeg foreslår at denne tråden stenges når trenerspørsmålet formelt er avklart. Sollied kan diskuteres i "Hvor er de nå?".
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 17.11.2014 00:47    Post subject: Reply with quote

Guffen wrote:
Litt pussig at folk som deltar på et fotballforum lar trenervalget sitt påvirkes av en bagatellmessig opptreden på nær-tv

Trenerønsket tror jeg vi sier. I og med at det er styret som tar valget så er iallfall jeg komfortabel med at de har kontroll på de ikke-sportslige aspektene ved en eventuell Sollied ansettelse, de har jo sett mer enn adressa-snutten.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 17.11.2014 04:55    Post subject: Reply with quote

Beklager, men når arbeidssøkende har et velkjent rykte for å ha et problem med alkohol, så er ikke hans opptreden på "nær-TV" (antar regionavisa Adressa kunne sanket en god del klikk på intervjuet, men det var vel fjernet av etiske årsaker) en bagatell. Å være full på et jobbintervju er heller ikke en bagatell.

Jeg tilhørte selv gruppen som ønsket meg Sollied og som tror Kåre fort kan bli en ny Tørum, men etter ni seiere på siste ti og bagatellen på nær-TV, må jeg si meg mer fristet for Kåre om det står mellom de to.

Når det er sagt skulle jeg ønske den åpne og varme klubben RBK kunne hjulpet Sollied, men først tror jeg han må innse realiteten selv. Han er mannen jeg personlig vil ha som trener på sikt. Akkurat nå har derimot RBK nok å bevise for seg selv.

Sollied tok for øvrig ikke dobbelen i 98, Guffen, uten at 1998 har noe å si på godt eller vondt for hans søknad i dag.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 17.11.2014 09:47    Post subject: Reply with quote

Guffen wrote:
Men nei da. Han skal glemmes nu. Litt pussig at folk som deltar på et fotballforum lar trenervalget sitt påvirkes av en bagatellmessig opptreden på nær-TV...

Du har åpenbart ikke fått med deg at slike rykter har gått siden han var trener i Bodø-Glimt. Ryktene, kombinert med en karriereutvikling hvor ansettelsene blir kortere og kortere, er desverre tegn som mer og mer tyder på at problemet ryktene har fortalt om, er kommet ut av kontroll.

Når han da er full på VIP'tribunen, og muligens i studio i forbindelse med en tur hvor han er i Trondheim for å snakke med RBK-ledelsen, så er det bare dråpen som gjør at begeret renner over, og man kan dra en konklusjon om at han er uskikket for øyeblikket.

Når det er sagt, så er han i utgangspunktet en glitrende trener, og jeg håper, hvis han innser sitt problem, at klubben kan stille opp for Sollied og hjelpe han tilbake. Men man kan aldri hjelpe med et slikt problem, før personen selv innser problemet og ønsker hjelp.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 17.11.2014 12:10    Post subject: Reply with quote

Strålende resultater i Belgia for mange år siden, men det er rett og slett for lenge siden han har vært stabil i én klubb.
EspN
Veteran

PostPosted: 17.11.2014 22:36    Post subject: Reply with quote

Itillegg har han valgt klubber med spillere som tenker mer på sin lønnslipp,Enn og trene..Tviler trond har blitt en dårligere trener.

Alt handler om laget er intressert og lære.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hjelde
Veteran

PostPosted: 20.11.2014 19:42    Post subject: Reply with quote

Jeg har argumentert for å stenge denne tråden, men allikevel:

Det er et veldig tydelig signal at Rosenborg hadde tre trenere på blokka til slutt, og Sollied IKKE var en av dem, med bakgrunn i at han selv til det siste har meldt seg som aktuell. Dette er sett utenfra så utrolig, at her velger jeg å tro at det er noe som helt åpenbart diskvalifiserer han. Glad støyen rundt om han burde vært trener nå ser ut til å legge seg. Nå bør hele klubben støtte opp om Brutter'n.

Sånn... nå kan vi stenge tråden Razz
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 20.11.2014 21:11    Post subject: Reply with quote

Dette kan faktisk vinkles slik at styret vet noe om hva de driver med. Jeg ville glatt ha jublet over Sollied for noen uker siden, og syntes det var uforståelig at han ikke var en heit kandidat. Gir meg nå. Hvis man plusser på at de sparket Perry og degraderte Hoftun, er de kanskje ikke så inkompetente som vi skal ha det til?
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 20.11.2014 21:14    Post subject: Reply with quote

Sparking av Jönsson ga også Stjerne(n) i boka.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 20.11.2014 21:18    Post subject: Reply with quote

Jeg er fortsatt ikke helt overbevist, men styret og Koteng har klart å pløye igjennom noen svært viktige avgjørelser, så helt på jordet er de ikke...
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 20.11.2014 21:18    Post subject: Reply with quote

Styret har vært flinke til å sparke, ikke like flinke på ansettelsesprosesser så langt.

Ansette Perry = Total stryk.

Ansette Kåre = Mye bedre mann, men inntil mer innsikt i prosessen kommer ut, samt prosessen rundt SD/SL, så er det vanskelig å være overbevist.

Bare en så enkel detalj som at det virker logisk å ha sportslig leder på plass FØR hovedtrener.

Ser dette lett oppfattes som at jeg er negativ til Kåre. Er ikke det, mer skeptisk til om det totale apparatet er skikket til å håndtere motgang.
sidney
Veteran

PostPosted: 20.11.2014 21:25    Post subject: Reply with quote

Er vel i og for seg enig i den der, men det er viktig å få fram at det er to sider av saken. Det er mye mark mellom totalt inkompetent og overkvalifisert,
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 20.11.2014 22:10    Post subject: Reply with quote

Ja, det var egentlig det jeg prøvde å snuble meg frem til også. Noe riktig, noe feil, må vel vente litt til for å gi noen endelig dom over prosjekt Koteng.
larsarus
Legende

PostPosted: 20.11.2014 23:39    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Sparking av Jönsson ga også Stjerne(n) i boka.

Sparkingen av Jönsson kom omtrent et år for seint. Det var svært lenge tydelig at han ikke var i stand til å forme noe RBK-verdig grunnspill i spillertroppen vi besatt...
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 20.11.2014 23:59    Post subject: Reply with quote

Subjektivt sett helt enig. Burde i utgangspunktet ikke blitt tilbudt jobben så lenge Nils Arne gjorde det så bra og var fortsatt motivert. Det til side: Jönsson var merittert og sto for en positiv og artig angrepsfotball i Stabæk.
Derfor var det isolert sett ingen feilansettelse. At han ikke var rett mann etter 2011-sesongen var nok mange enige om, mens andre igjen ville gi ham tid - også greit på mange måter å få mer enn kun en sesong. Unnskyldningen var jo også at han "mistet" Demidov, Annan, Iversen, Stadsgaard, Ciljan... Og dermed overtok en svært svekket stall.

Utover i 2012 ble det jo definitivt klart hvor det bar, og oppsigelsen kom ikke en dag for tidlig. Men at det var en hårreisende ansettelse av styret? Egentlig ikke, med mindre man kun er etterpåklok.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 28.05.2017 21:48    Post subject: Reply with quote

Burde henta han når vi kunne i 2014.
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 28.05.2017 21:51    Post subject: Reply with quote

Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 28.05.2017 21:56    Post subject: Reply with quote

Du mener da han stilte dritings på Rbk.no eller Adressa, og festet vilt med supporterne på byen iført kebabflekker på genseren? Du kødder?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114  Next
Page 110 of 114

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb