| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.11.2014 12:05 Post subject: |
|
|
Same procedure neste år på denne tida? _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4085 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 20.11.2014 12:11 Post subject: |
|
|
Nå har jeg forsåvidt ok tiltro til KI om at han kan være en grei trener for oss basert på utviklingen siden PJH... men det som for meg blir det mest skuffende er at toppklubben RBK, tidligere respektert i hele Europa, ikke sikter høyere enn dette... Man skal ikke i mine øyne kunne ta over et "storlag" som RBK uten mer erfaring enn dette... men realitetene er vel at vi ikke er noe "storlag" lengre.
Ønsker uansett KI lykke til og håper han greier å fortsette den gode trenden.
Mer spent på hva som skjer ellers i gutteklubben... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 20.11.2014 12:16 Post subject: |
|
|
Så det var helt feil av Barcelona å ansette Guardiola ?  |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 20.11.2014 12:19 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | Så det var helt feil av Barcelona å ansette Guardiola ?  |
Nei, fordi Barcelona mest sannsynlig veide Guardiola opp mot flere andre alternativer i en ryddig, perspektivrik og gjennomtenkt prosess. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.11.2014 12:25 Post subject: |
|
|
For å kontre like idiotisk?
Siden Guardiola - ansettelsen lyktes så må vi anta at alle klubber og bedrifter ellers må ansette folk internt uten filla erfaring med jobben de skal gjøre fordi da blir man verdens beste/markedsledende?
Heldigvis så har RBK hørt på dette argumentet:
Ivar Koteng: Null erfaring innenfor fotball.
Tove Dyrhaug: Null erfaring som daglig leder.
Kåre I: Tilnærmet null erfaring som hovedtrener på toppnivå.
Hoftun: Null erfaring som trener/assistent
Alstad: Null erfaring som SD
Dette er jo dømt til å lykkes, kvartfinale CL here we come! |
|
| Back to top |
|
 |
paynex Junior
|
Posted: 20.11.2014 12:37 Post subject: |
|
|
| noen som vet om det blir sendt direkte fra denne pressekonferansen? |
|
| Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 20.11.2014 12:38 Post subject: |
|
|
| Guardiola hadde da vært trener i flere år for Barcelona B med god suksess. De visste nøyaktig hva de fikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 20.11.2014 12:39 Post subject: |
|
|
| larsish wrote: | Kanskje vi ser et nytt RBK-treneremne om noen år her!?  |
Riktig! Creds til deg.
NB: Sitat fra 2005. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 20.11.2014 12:46 Post subject: |
|
|
Strålende nyheter at klubben får det desidert viktigste riktig: Riktig person som trener!
Så får folk som liker å gå på seminarer om prosesser og ledelse fortsette å diskutere det i tråden om TKK  |
|
| Back to top |
|
 |
HanCola Junior
|
Posted: 20.11.2014 12:50 Post subject: |
|
|
Skeptisk, håpet på noen bedre... Ligner på Tørum all over again. _________________ Run Forrest, run! |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 20.11.2014 12:58 Post subject: |
|
|
| HanCola wrote: | | Skeptisk, håpet på noen bedre... Ligner på Tørum all over again. |
Bortsett fra alder, erfaring, spillestil, væremåte og treninger så har du helt rett. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.11.2014 13:00 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | Strålende nyheter at klubben får det desidert viktigste riktig: Riktig person som trener!
Så får folk som liker å gå på seminarer om prosesser og ledelse fortsette å diskutere det i tråden om TKK  |
Så får vi virkelig også håpe at de desidert viktigste og riktige ansettelsene av Hoftun som assistent og Alstad som sportsdirektør også er satt! Strålende nyheter at vi får folk uten erfaring i alle roller i klubben
Så får folk som liker at ansatte i klubben skal ha et minimum av kompetanse og erfaring innenfor rollen de skal inneha heller diskutere dette i "hvor er de nå" - tråden eller en nyopprettet tråd ala "klubben synker og er ferdig som toppklubb"  |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 20.11.2014 13:02 Post subject: |
|
|
| Vil alltids være en gjeng både her inne og på stadion som synes det meste er feil med alt. For min del er jeg ganske sikker på at Bruttern sørger for ligagull og RBK-fotball neste sesong! |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 20.11.2014 13:11 Post subject: |
|
|
Det er lettere å akseptere Kåre enn det var med Perry, og de siste 1 1/2 med Mjjjjjjanne. Jeg deler også bekymringene når det gjelder erfaring, hvordan det skal gå når motgangen kommer osv., men Kåre er ihvertfall der at han spiller fotball etter hellige Nils Arnes modell. Det er bedre enn mye annet.
Når det er sagt, så oppsummeres mye i en glimrende tweet av Ivar:
| @Ivaraal wrote: | | Tenk at alle trenerne Rosenborg snakka med i den grundige prosessen sin fikk bli hovedtrener da! Det er sjukt det. |
Kåre er helt sikkert ikke det dårligste valget de kunne lande på, langt ifra, men nok engang er vi holdt for narr, og prosessen er en løgn.
En annen ting er at Kåre nødvendigvis må backes opp av en sterk sportslig leder med kompetanse og oversikt.
Nå som TKK ikke er noe alternativ - hvem har noen som helst tro på at det kommer til å skje? Hvis prosessen der har vært like grundig som den har vært på trenersiden, så tillater jeg meg en viss mengde tvil.
Merk at dette ikke først og fremst er et forsøk på å snakke ned Kåre. Jeg er 1000 ganger mer fornøyd med ham enn jeg er med prosessen. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 20.11.2014 13:13 Post subject: |
|
|
Jeg ser hvor du kommer fra BjarneS, men i mitt hode er dette et ekstremt defensivt og "trygt" valg. Jeg tror ikke det er det riktige for RBK nå.
Slik jeg ser det ansatte vi en snekker for å lage mat da vi ansatte Perry. Det måtte gå galt, maten brant seg og alle klaget.
Når vi nå har endt opp med Bruttern har vi faktisk fått en kokk, men han kommer aldri til å få noen michelin-stjerne. Han serverer norsk husmannskost i store gryter som går greit ned med litt pepper.
Jeg hadde ønsket meg foie gras og østers. Hvor er vår Rasmus Kofoed (http://en.wikipedia.org/w...mus_Kofoed for de som ikke vet hvem han er), Gordon Ramsey eller Heston Blumenthal??
Last edited by RBKSandvika on 20.11.2014 13:14; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 20.11.2014 13:13 Post subject: |
|
|
Er vel en grei løsning det her?
Blir vel følgende:
Kåre ansattes på en ettårskontrakt, Hoftun som assistent. Sportslig leder jobben blir en dugnadsjobb på brakka. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 20.11.2014 13:15 Post subject: |
|
|
Nei, det er en nødløsning som hvem som helst kunne kokt opp på 5 minutter.
Ikke noe som man forventer som resultatet på en 6 mnd lang, grundig, prosess...... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.11.2014 13:17 Post subject: |
|
|
Jeg slakter absolutt ikke forlengingen med Brutter'n. Han har gjort mye bar, og tatt oss syvmilssteg i riktig retning på det meste fotballfaglige. Det er godt mulig dette går bra, noe jeg selvsagt håper hardt på. Men jeg sitter fortsatt med spørsmålet om dette er den beste treneren vi kunne etter forutsetningene. Det hadde vært interessant å høre hvem som er blitt vurdert og eventuelt veid for lett i denne prosessen som skulle være langvarig, grundig, og bred.
Med et såpass urutinert trenerpar er det imidlertid viktig å få inn en rutinert og faglig sterk sportlig leder. Her begynner problemene om det blir som skissert. Vi kan fort sitte med en sportslig av deling hvor knapt noen i lederroller har erfaring i sine nye jobber. Og i denne sammenheng Ingebrigtsen det minste problemet. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
larsish Junior
Joined: 12 Sep 2004 Posts: 65 Location: Sør for Dovre (dessverre)
|
Posted: 20.11.2014 13:21 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | larsish wrote: | Kanskje vi ser et nytt RBK-treneremne om noen år her!?  |
Riktig! Creds til deg.
NB: Sitat fra 2005. |
Sjå der ja!  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.11.2014 13:25 Post subject: |
|
|
Bare hos meg det ikke er noe lyd her?
http://www.adressa.no/100...475369.snd
edit: Jada kom lyd.
Last edited by Hedning on 20.11.2014 13:26; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.11.2014 13:26 Post subject: |
|
|
Tipper lyden kommer på når de starter _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.11.2014 13:28 Post subject: |
|
|
Kroken har ikke inntrykk av at det har vært all verden av prosess heller nei.. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 20.11.2014 13:28 Post subject: |
|
|
Lyd ok her.
Flere som synes prosessen har vært fantastisk ja.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.11.2014 13:29 Post subject: |
|
|
| STRANDerGUD wrote: | | Kroken har ikke inntrykk av at det har vært all verden av prosess heller nei.. |
Fornuftig kar, Kroken _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
|