View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
sidney Veteran
|
Posted: 09.11.2014 21:21 Post subject: |
|
|
Noen som har epost-adressa til Bruttern? Han fortjener litt skryt for det han har fått til. Jeg skal innrømme at jeg sarkastisk kommenterte at "vi ender sikkert opp med Bruttern", da Perry sang på siste verset (det om å komme seg opp på gampen igjen). Jeg holdt på å dette av stolen da det faktisk skjedde.
MEN! Vi har fått skikkelig Rosenborgspill fra dag en og etter en morsom men litt poengfattig start har Lerkendal blitt en fryktet arena IGJEN. I tillegg har det sett brukbart ut på bortebane i det siste. OG vi stjeler sølvet fra et Odd som har vært bunnsolide i mesteparten av sesongen.
Nå er det bare å bygge videre på det Bruttern har skapt - satse på talentene og spilleinn en 11'er der alle vet hva de skal gjøre til en hver tid - ANGRIP!!!
Takk for at du snudde en nitrist møkkasesong til noe positivt, Kåre. |
|
Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 09.11.2014 21:23 Post subject: |
|
|
sidney wrote: | Takk for at du snudde en nitrist møkkasesong til noe positivt, Kåre. |
 _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 09.11.2014 21:28 Post subject: |
|
|
Kåre har uansett prestert over all forventning siden han først ble ansatt som en raskt på plass løsning etter Perry ble sparket. |
|
Back to top |
|
 |
Achtung Senior
|
Posted: 09.11.2014 22:17 Post subject: |
|
|
– Vi skal presentere vår trener innen kort tid. Men jeg tror ikke dere blir overrasket over hvem det er, sier Koteng.
(http://www.nrk.no/sport/f...1.12034330)
Tydeligere er det vel ikke mulig å si det, uten å faktisk si det. Kåre fikk jobben. |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 09.11.2014 22:57 Post subject: |
|
|
Herre min juledag folkens. Skjønner ikke at vi engang gidder å diskutere trenerspørsmålet engang.
Enhver trener som er i stand til å få et rævva drittlag til å skinne, på så kort tid, er kvalifisert for trenerjobben i Rosenborg. Ansetter vi noen andre enn Kåre som hovedtrener blir jeg rett og slett forbanna.
Har vært på Lerkendal i over ti år (dvs. mer enn halve livet mitt) og har aldri - aldri (vel, med et åpenbart unntak på høsten i 2010) - sett noen implementere et spillesystem så suksessfullt og raskt noen gang.
Spillerne sprudler av energi, og virker bedre trent enn motstanderne. Og en etter en går de ut i media- til tross for at de ikke skal uttale seg om temaet - og sier at de vil ha Kåre som trener.
Hva mer trenger vi? Vi har en trener som tydeligvis sprer humør på feltet, som får gode spillere til å se ut som fantastiske spillere, som evner å ta ut riktig lag gang på gang på gang og som evner å gjøre endringer når han ser at eget laguttak ikke har funket. Vi har en trener som pisker gutta i form, uten at de klager. Vi har en trener som implementerer en mentalitet i hodet på hver enkelt mann i hele stallen, om at Rosenborg skal styre, skal underholde og skal vinne - ikke 1-0, ikke 2-1 og ikke 3-2, men 3-0. Dette laget er så spennende, at jeg tror de skjelver i buksene på møre allerede. Hvertfall de som har sett oss i det siste. Og så skal vi kaste det bort?
Nei, beklager folkens, men de argumentene for Kåre er så latterlig mange og gode at det ikke burde være noen diskusjon om hvem som skal være trener.
Hvis en spiller hadde kommet inn og prestert like godt på lån hadde folk ropt høyt om å signere ham (malec) uavhengig av hva som hadde blitt levert tidligere i andre klubber.
Og, sånn rent publikumsmessig kan det vel ikke akkurat skade med en gladtrønder i sjefsstolen ...
Uansett folkens, gratulerer med sølvet folkens, det må vi sette pris på etter en så nitrist forsesong. Med innsats som i dag tar vi gull i 2015!
[/b] _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
TomBoy Proff
|
Posted: 10.11.2014 20:54 Post subject: |
|
|
Kåre Ingebrigtsen dro rett fra sølvfeiring til besøk i Ajax for å lære. Alt tyder på at Brutter’n får gjennomført planen han allerede har lagt for 2015
Adressa pluss
http://www.adressa.no/plu...332327.ece |
|
Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 10.11.2014 20:59 Post subject: |
|
|
Hvordan får man sett artikkelen igjen? |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 10.11.2014 21:02 Post subject: |
|
|
jævlig bra holdning |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 10.11.2014 21:10 Post subject: |
|
|
akrgi wrote: | Hvordan får man sett artikkelen igjen? |
Du trenger bare å lime inn URLen i statusboksen på facebooken din, så trykke på det genererte artikkelbildet som kommer opp. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 10.11.2014 22:07 Post subject: |
|
|
Evt. velge Bufret/Cached når du søker på artikkelen i Google.
(Grønn pil ved siden av linken)
Uansett, meget bra Slik det skal være! |
|
Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 11.11.2014 10:39 Post subject: |
|
|
Verdt å merke seg at med Kåre's poengsnitt også resten av sesongen hadde vi endt á poeng med Molde, som forøvrig satte ny poengrekord i Tippeligaen.
Imponerende å se hva KI fikk til med laget etter at han tok over. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 11.11.2014 11:03 Post subject: |
|
|
Helt enig, og jeg synes han besto "eksamen" med å vinne de to siste kampene på en overbevisende måte. Nå finnes det neppe tilgjengelige kandidater som er åpenbart bedre valg enn Ingebrigtsen som hovedtrener for Rosenborg, og da sier vel konklusjonen seg selv.
Nå må Rosenborg bare få på plass en ordentlig tungvekter som sportslig leder, en som er erfaren og rå på spillerlogistikk og stallsammensetting i langtidsperspektiv, så blir dette veldig bra til neste år. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 11.11.2014 22:54 Post subject: |
|
|
Uansett hvordan det går i 2015 er jeg evig takknemlig for at KI har dratt meg ut av fotballmessig depresjon og likegyldighet i løpet av denne høsten. I den situasjonen klubben var i sommer kunne de neppe gjort et bedre valg enn KI.
Blir spennende å se hvordan han bruker de neste fem månedene. Forventet ikke det han har fått til så langt, så da er det bare å være åpen for at han kan overraske ytterligere. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.11.2014 23:04 Post subject: |
|
|
Enig. Så og si prikkfri sesongavslutning, og det skal han ha honnør for. Om han er rett mann for fremtida er jeg mer usikker på, men bedre redningsmann kunne vi neppe fått. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Saladin Junior
|
Posted: 12.11.2014 06:02 Post subject: |
|
|
Nå har han ikke akkurat hoppet etter Wirkola heller. Selv om jeg er evig takknemlig for en gleden vi har fått i høst, håper jeg på en trener som er et par hakk over Kåre til 2015. |
|
Back to top |
|
 |
GrimFandango Junior
|
Posted: 12.11.2014 09:01 Post subject: Burde han ikke... |
|
|
...få lov til å fortsette da?
Ser at det er flere her som har fått Lerkendal-magien tilbake, og det må da være godt for noe tenker jeg
En tur til Ajax for å lære litt mer om fotball er vel heller ikke et dårlig tegn. Han har hatt kort tid på seg til å overbevise og når han i bunn og grunn har lyktes så godt som han har gjort nå, og med meget sterke resultater mot gode lag nå på slutten, så er det vel på sin plass å la ham få prøve seg... tenker jeg da. |
|
Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.11.2014 00:13 Post subject: |
|
|
Ferske RBK-trenere som har vært på studietur hos Ajax også tidligere:
- Jeg var jo veldig inspirert av nederlandsk fotball da jeg var ung, og gikk jo i lære hos Michels - nå er han Rinus daud. Også Coerver, som var trener i Feyenoord, har vært en inspirasjon. Det ser du også i måten vi spiller på. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 14.11.2014 00:22 Post subject: |
|
|
KI har hvertfall ambisjoner når han sier at han ønsker å møte ajax i cl og vil trene mer en det ajax gjør. Dette høres meget bra ut, endelig ambisjoner å spore, håper han ikke blir nedsablet av slangen alstad og resten av inkompetansevelde. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 14.11.2014 01:02 Post subject: |
|
|
Jepp, mye trening og god fysisk form er ekstremt viktig, og en måte å slå lag med bedre spillere på. VM i sommer er jo et eksempel på dette, lag som Chile og Mexico var ekstremt godt trent, og overrasket mot antatt større favoritter. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 14.11.2014 03:28 Post subject: |
|
|
Må si jeg liker Kåre bedre og bedre. For en innstilling han har! Vi skal trene mer enn Ajax og vi skal møte dem i CL. Riktig! Samtidig som at han sier det med en tyngde og et smil som gjør at jeg ikke synes han bare sier det for å si det, man kjenner at han har troen på det. Når han får meg til å tro på det så får han spillerne til å tro på det. Med Hoftun med ansvar for forsvarsarbeidet er dette en duo jeg virkelig har troa på for neste år.
Ekstremt lenge siden jeg hadde sånn troen før en sesong som jeg har før 2015. Nå kan 2. påskedag bare komme! |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 14.11.2014 10:09 Post subject: |
|
|
Kåre gir meg en skikkelig godfølelse med sin innstilling og uttalelser som han kommer med vedrørende trening (trene mer enn Ajax) osv. Som så mange andre her inne har jeg begynt å få igjen troen på at dette faktisk kan være rett mann for jobben. Når det er sagt, så mener jeg at alle vi "skeptikere" har hatt grunn til å være avventende, med tanke på alt det som har skjedd i klubben de siste årene. Mye er fortsatt ugjort og mye må ryddes opp i. Men kan KI være et steg i den retningen klubben må gå, nemlig framover og inn i fremtiden? Kåre slår meg som en trener med masse positiv energi og kompetanse og kunnskap. I tillegg får jeg et inntrykk av han har vokst inn i rollen, og har utviklet seg i høst i en positiv retning. Er det andre som opplever at Kåre har mer "pondus" nå? Spillerne har framstått på en helt annen måte etter at PJH forsvant. De sprudler jo bokstavelig talt over av glede, og mange har blitt "født på ny". Noe må ha skjedd siden Kåre overtok! Ingenting hadde vært bedre enn å beholde Kåre, lokal som han er og med direkte erfaring med far sjølv, Nils Arne. Tenk om Kåre klarer det umulige, nemlig å få oss tilbake til toppen, ikke bare i Norge, men i Europa. Nei, jeg må si at jeg virkelig gleder meg til 2015 nå. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 14.11.2014 10:56 Post subject: |
|
|
Hadde "Dagens Kåre" blitt ansatt når Hareide stakk, ville flere vært mer positive, tror jeg. Det som selvsagt gjør oss skeptiske er rekka av håpløse treneransettelser etter 2003. Vi har sett hva som kan skje med trenere uten god erfaring fra å trene topplag.
Men det er jo beviselig sånn at noen trenere klarer seg meget bra på toppnivå uavhengig av fartstid. Vi får se. Utviklingen under Kåre har vært upåklagelig så langt. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 14.11.2014 11:08 Post subject: |
|
|
Flere momenter som øker sjansen for at Kåre I skal lykkes. Gutta har allerede godkjent han, står for riktig fotball, har et spillmateriell som er godt nok til å lykkes og det virker som om hele klubben endelig har bestemt seg for å dra i samme retning.
Av momenter for å mislykkes så er det blant annet liten erfaring som hovedtrener, stempelet som "assistenten", liten erfaring med å snu motgang, for snill, uerfaren og komfortabel med trykket og presset fra omgivelsene.
Men man kan snu litt på det: Det holder at han er god nok til å lykkes i stor medgang, for klarer man å sette vekk ytre press så handler det om å lykkes med "alle ressurser". Er han god nok til å ta gull med landets beste spillmateriell i landets største klubb? Ja det tror jeg han er.
Så om man gjør noen lure trekk på overgangsmarkedet og trener beinhardt gjennom hele vinteren så har jeg stor tro på seriegull under Kåre I. Europa må han nok fortsatt øve litt på.
Jeg har ingen tro på at vi snakker en nye NAE eller en klassetrener som Sollied, men jeg har tro på at han kan lykkes med de forutsetningene som ligger til grunn, samt at baren for å lykkes er senket de senere årene. Han skal ikke hoppe etter Wirkola akkurat, han hopper etter Magnus Moan  |
|
Back to top |
|
 |
|