English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 166, 167, 168  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longns
Veteran

PostPosted: 08.06.2006 10:37    Post subject: Reply with quote

også må noen lære gutten å sentre fremover og ikke bakover....
Back to top
View user's profile Send private message
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 08.06.2006 14:05    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Ballaballaballa: Har du noe personlig imot Tettey? Maken til nedrakking av et ungt talent som er inne i sin første sesong der han bidrar i vesentlig grad på A-laget har jeg ikke sett. Jeg syns det du skriver om ham er helt urimelig og til de grader uforståelig. Ingen kan forvente at de yngste og minst rutinerte spillerne skal være stabilt gode over en hel sesong. At prestasjonene varierer er helt naturlig.

Har ikke noe imot Tettey personlig, sikkert en kjekk gutt det. Og det er da ikke nedrakking å fortelle hva jeg ser når han løper ute på bana.

Ja, det er helt naturlig at han varierer i prestasjonen, har da heller ikke sagt noe annet. Eneste jeg har reagert på er at Maradona skriver at han gjør fremskritt i hver eneste kamp, hvoretter jeg påpeker at de to siste kampene hans er de dårligste han har hatt. I motsetning til endel andre så er ikke jeg nesegrus av beundring for Tettey, og det er stor forskjell på det å rakke ned på en spiller og det å være realist.

Noen velger å skryte Tettey opp i skyene og tillegge han egenskaper og ferdigheter, og prestasjoner han ikke har. Jeg velger å se det han faktisk presterer.

Når folk sier at Tettey gjorde en god kamp etter at han har vert direkte involvert i alle tre baklengsmålene blir det som sagt tidligere bare latterlig.

Skal ikke se bort fra at Tettey var involvert i flere baklengsmål på den ene kampen enn Solli har vert i hele år.

Du snakker om feilprosent. Hva med å snakke om hva de forårsaker offensivt og defensivt? Når man ser på treff% på passningene må man også se på hvor passningene går. Tettey's passninger går stort sett bakover og sidelenges og da er det naturlig at han har høyere treffprosent.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 10.06.2006 19:14    Post subject: Reply with quote

Vel, han har en god del av egenskapene som Makelele har, og han kan spille på akkurat de plassene, sentral midtbane, indreløper og midstopper..
Duke
Junior

PostPosted: 11.06.2006 20:16    Post subject: Reply with quote

Jeg fatter ikke hva Tettey gjør på RBK 1 Neutral Personlgi syns jeg han ikke holder mål i det hele tatt. Ja, han har fart og utronlig nok kan han score mål. Men det er ikke nok når han i 4/5 tilfeller mister ballen, eller slår feil pasninger Mad Eneste grunn til at han er med er pga at "Han er en av våre". Ja, vi har skapt Tettey, men han er jo ikke god nok. Enda han kan bli god Wink
Storflor
Senior

PostPosted: 11.06.2006 20:25    Post subject: Reply with quote

Ehh, er det ikke Solli du snakker om nå, "Ronaldinho"? Confused
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 11.06.2006 20:53    Post subject: Reply with quote

Er en del spillere som bør dras fram før Tettey når det gjelder ballmist og pasningsfeil. Han gjør ofte lite kreative pasningsvalg, ja, men de aller, aller fleste gangene kommer da ballen fram til en medspiller..
Juchmako
Junior

PostPosted: 11.06.2006 21:06    Post subject: Reply with quote

Jeg synes RBK bør finne bedre spillere enn Tettey, men så dårlig er han da ikke?

Nei, jeg har ingen medfølelse for Enga eller Lyn, selv om jeg bor i Oslo.
Back to top
Duke
Junior

PostPosted: 11.06.2006 21:08    Post subject: Reply with quote

Storflor wrote:
Ehh, er det ikke Solli du snakker om nå, "Ronaldinho"? Confused

Hehe, joa du kan godt slenge han på også. Wink
Maradona
Veteran

PostPosted: 11.06.2006 21:09    Post subject: Reply with quote

Mener at Tettey spiller sikkert i sine passningsvalg, og han har litt å gå på når det gjelder kreative passninger, men dette er noe han tilegner seg ved å spille mer i Tippeligaen... Cool

Vi har vært litt urettferdig, da Tettey ofte blir sammelignet med Per C. Skjelbred, da han hadde nivået inne fra første spark i fjor vår..
Noen spillere har voldsom utvikling i alderen 17-20,mens andre får utviklingen fra 20-23...

Personlig så synes jeg at Per C. Skjelbred har stagnert litt, og det gjør at sammenligningen med Tommy Svindal Larsen, da han var i den alder mer reell. Kanskje burde Per C. vært i utlandet i stedet ?
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.06.2006 21:12    Post subject: Reply with quote

Utlandet? Hva mener du? At vi bør selge han? Vi må ikke glemme at han har vært skadet i vinter. Du vet det, men jeg tror hva det betyr, undervurderes.
Back to top
Juchmako
Junior

PostPosted: 11.06.2006 21:14    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Kanskje burde Per C. vært i utlandet i stedet ?

Nei! Ikke tale om at han kan forlate RBK!
Det hadde vært trist hvis han gjorde det altså! Sad

Nei, jeg har ingen medfølelse for Enga eller Lyn, selv om jeg bor i Oslo.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 11.06.2006 22:10    Post subject: Reply with quote

Per Ciljan til utlandet? hittil i år har han vært en middelmådig midtbane spiller i Tippeligaen, han er ikke god nok for utlandet enda. Tettey som jeg har sagt før må leies ut til en 1 divisjons klubb eller noe, jeg personlig synes han er en katastofe på midtbanen.
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 12.06.2006 19:28    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
jeg tror at han blir minst like god som Skjelbred. Han ligger bare litt etter i utvikling,selv om han har U-21 kamper........

Kan jeg få vite hvilket forhold du har til Tettey i RL? Du er jo nødt til å ha gått i klasse med han eller noe sånnt.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 12.06.2006 22:27    Post subject: Reply with quote

Nop.. Men han har et talent som utvikler seg hele tiden. Jeg ser framgang for hver gang han er på banen..

Tettey blir bra, han trenger bare litt tid (denne sesongen) så er han på høyde med Per C.

Dette sier jeg ut i fra hva jeg ser på fotballbanen,intet annet..

Derfor håper jeg at RBK kvalifiserer seg til Royal Leauge, slik at Tettey og de andre får mange "halv viktige kamper", i stedet for betydningsløse treningskamper...
Brady
Veteran

PostPosted: 12.06.2006 22:29    Post subject: Reply with quote

Jeg ser også Tettey som et talent på linje med Skjelbred. Tror begge kan etablere seg på landslaget innen et år hvis de får spille, og RBK ikke går totalt i oppløsning prestasjonsmessig.
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 12.06.2006 22:46    Post subject: Reply with quote

Du snakker om U21, ikke sant ?
Veteran

PostPosted: 12.06.2006 23:19    Post subject: Reply with quote

Nei, mener de om noen måneder er god nok for A-landslaget. Ikke nødvendigvis som førstevalg, men i troppen. Skjelbred var god nok allerede i fjor høst og trenger å komme tilbake i formen han var før benbruddet. mens Tettey vil utvikle seg til landslagsklasse hvis han får spille jevnt fremover.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 12.06.2006 23:36    Post subject: Reply with quote

RBK har vært uforskammet heldig med utviklingen til Per, og at andre unge spillere skal ha den samme hurtige utviklingen er litt for mye forlangt.. Fredrik Winsnes utviklet senere enn Per, men resultatet ble bra, Tettey vil bli minst like god, bare RBK bruker tid på han..
Recon
Legende

PostPosted: 12.06.2006 23:40    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke så mye tro på at Tettey når det nivået i år, men at han kommer til å nå det nivået tror jeg nok. Nå skal det dog sies at norsk landslagsnivå ikke er det største kvalitetsstemplet.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 13.06.2006 00:13    Post subject: Reply with quote

Tettey er p.t. et bra talent, verken mer eller mindre. Jeg håper han blir så god at han kommer seg opp på et godt nok nivå ift å bli fast inventar på RBK, men han er etter min mening et godt stykke unna det nivået nå. Årsaken til at han etterhvert har sluppet til så mye i år er dessverre mer pga mangel på kvalitet i laget enn at Tettey er god nok.
For min del, så må jeg si at jeg synes det ville vært glimrende å ha typer som Tettey og evt etterhvert Hyka som back-up, men vi må som sagt opp et hakk i det som skal være første-11'rn.
Håper også at Tettey har ro i kroppen til å ta en slik rolle et par år, men det er jeg redd han ikke har. I så fall er kanskje utlån et bedre alternativ dersom vi forsterker stallen med kvalitet på midten nå i sommer.

Jeg synes forøvrig at "talent-maset" har fått litt formye plass i diskusjonen rundt RBK den senere tiden. Slik jeg ser det nå er ikke mangel på unge talenter det store problemet, men heller mangelen på kvalitet på resten av stallen. Vi må ha flere elitespillere som drar de unge med seg opp. Hadde de bare vokst på trær...
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 30.06.2006 15:26    Post subject: Reply with quote

Endelig Tettey på laget ! Cool ... Synd at det ikke er som sentral midtbane..
longns
Veteran

PostPosted: 30.06.2006 17:34    Post subject: Reply with quote

skulle gjerne sett Tettey på benken også, blir så forbanna lite framdrift med den gutten på banen. Passningene går bakover hele tiden.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 30.06.2006 17:36    Post subject: Reply with quote

Nei faen heller. La han slippe til mye. Ikke alle unggutta tar nivået like raskt som PCS gjorde i fjor. Synes dette er bra av Høgmo faktisk. Han vil sikkert spilte ballen mer framover om noen av latmarkene der framme hadde gjort seg spillbar for han.
longns
Veteran

PostPosted: 01.07.2006 10:39    Post subject: Reply with quote

Jada, selfølgelig medspillerene sin skjyld at Tettey sentrer bakover og ikke fremover. ehhh.. nei. skulle jeg satt FM stats på Tettey i kreativitet hadde det blitt 3 av 20.
Back to top
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 01.07.2006 10:42    Post subject: Reply with quote

Hvis en spiller skal sende ballen framover kreves det i aller høyeste grad bevegelse hos de foran. Det hadde ikke hjulpet med en Ronaldinho i RBK så dårlig som bevegelsene foran er for tiden. Tettey mister ihvertfall ikke ballen til enhver tid, slik som fjortisidolet vårt gjør.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 166, 167, 168  Next
Page 19 of 168

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb