| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 05.10.2014 18:51 Post subject: |
|
|
Hoftun hadde skattbar inntekt på 1 586 856 kroner i forfjor. Satser på at Karlsen kan si seg fornøyd med samme inntektsnivå.
Vil tro penger uansett ikke er det viktigste for ham etter (trolig) god betaling i Russland og Monaco med lav og ingen skattlegging.
Forresten sier Daniel Andersson i Malmö dette:
– Det enda jag kan vara säker på är vilka spelare jag vill ha in. Där kan jag känna mig säker och trygg även om jag kommer att bränna någon gång där med. Sedan kan jag jobba hårt och är envis och ger mig sällan.
Vilka delar behöver du utveckla?
– Du kan utveckla allt och jag lär mig hela tiden. Ett exempel är avtalsrätt, som jag inte har superkoll på och som jag måste fråga om. Jag har stor hjälp med allt men ibland är det så jäkla snabba puckar och beslut och då är det bra om man kan allting själv.
Du måste ha ett hyfsat kontaktnät efter alla år som spelare, också internationellt?
– Absolut! Både spelare som man spelat med och som man spelat mot. Och det kommer bara bli större och större. Spelare man mist kontakten med kan man nu lätt ta upp. Jag försöker utnyttja alla mina kompisar där ute så gott det går.
Läs mera: ”Malmö FF är min förening och det är här jag vill jobba” |
|
| Back to top |
|
 |
TheKaep Junior
|
Posted: 06.10.2014 13:00 Post subject: |
|
|
TKK er fremdeles ikke spesielt avvisende, men har heller gått over til å blir mer kryptisk på Twitter:
(....)beklager politikersvar men; av forskjellige årsaker synes jeg det blir feil å kommentere dét spørsmålet akkurat nå(...)
https://twitter.com/karlsentk
....forskjellige årsaker...akkurat nå.... |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 06.10.2014 21:33 Post subject: |
|
|
En annen tweet fra TKK.
| Quote: | | Excellent meeting in Istanbul, discussing world-wide scouting operations & international head coach/manager market with a Turkish club |
Tenk om vi hadde vert like profesjonelle...
Og:
| Quote: | This is an interesting approach by Fulham - naming a five-member committee to lead search for new manager
Key question though is committee's level of knowledge of the global coaching/manager scene, not their love or affection for Fulham FC |
Sukk..... |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 06.10.2014 22:11 Post subject: |
|
|
Det at TKK ikke sier kategorisk nei, betyr ikke at han kommer til å si ja hvis tilbudet kommer heller. Hvis han ikke er keen på speiderturer til Skjervøy da, vel og merke... _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 06.10.2014 22:16 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | | At Hoftun har fått lov til å holde på er intet mindre enn et mysterium. |
Det er jo ikke noe mysterium. Klubben har jo ikke hatt en organisering hvos SL har kunnet styre stallsammensetningen. Da kan du jo heller ikke sparke han på det grunnlaget. Trenerne har hatt siste ordet i kjøp/salg av spillere. Og med varierende spillestiler medfører det selvfølgelig at stallen blir hummer og kanari som ikke passer sammen.
Å få en skikkelig organisering på plass, hvor det er en ansvarlig, er jo noe av det viktigste styret gjør i denne prosessen.
Og samtidig ser det jo ut til at de mener at Hoftun ikke er mannen som har den faglige styrken som skal til for å ta det ansvaret, siden de vil ha han ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 07.10.2014 08:43 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Det er jo ikke noe mysterium. Klubben har jo ikke hatt en organisering hvos SL har kunnet styre stallsammensetningen. |
Løgn og latin. Hoftun har optil flere ganger signert sine "egne" spillere. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 07.10.2014 08:50 Post subject: |
|
|
Det er en nettmyte som er tilbakevist av alle ledere i RBK gjennom alle tider. Som Koteng sa, Hoftun har hatt ansvar for spillerlogistikken alene i 4 uker. Nemlig de 4 siste av Perrys ansettelsestid.
Men Det frikjenner selvsagt ikke Hoftun som SL siden 2008, for sin andel av skylda. Selv om han ikke har hatt frihet til å bygge stall som han selv vil, så er han den personen som har hatt størst påvirkning, gjennom å være den som gjør jobben med å fremme kandidater, styre speidervirksomhet etc...
Og, det ser vi konsekvensen av, ved at styret nå vil ha inn en annen, når forhåpentligvis SL rollen får den overordnede funksjonen. Åpenbart er han ikke god nok til det etter styrets syn. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 07.10.2014 09:14 Post subject: |
|
|
Det som bekymrer meg mest nå er at det er kun treneransettelse som er i fokus på Brakka. Sportslig leder nevnes nesten ikke, og man kan lure på om de ikke ser hvor viktig en SL rolle er for å kunne etablere sportslig langsiktighet.
Fryktscenariet er at Erik gjeninnsettes som SL etter endt vikariat.
Men det umulige kan vel ikke skje? _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.10.2014 09:45 Post subject: |
|
|
| Koteng skryter jo av Hoftun hele tiden og SL nevnes ikke. Han er tilbake når vi får ny trener tenker jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 07.10.2014 09:55 Post subject: |
|
|
Det tror jeg det er flere som begynner å frykte! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 07.10.2014 09:57 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: |
Det er en nettmyte som er tilbakevist av alle ledere i RBK gjennom alle tider. Som Koteng sa, Hoftun har hatt ansvar for spillerlogistikken alene i 4 uker. Nemlig de 4 siste av Perrys ansettelsestid. |
Nej det er det ikke. Fakta: Hoftun har kørt sololøb og gået for sine egne løsninger, på trods af indspil fra andre.
Der er ingen tvivl om at der er flere der generelt har været delagtig i processen, men at SL ikke har kunne styre stallsammensætningen er direkte fejl. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 07.10.2014 12:18 Post subject: |
|
|
Hvor har du dette fra? Hvis det du hevder er rett, kanskje man bør offentliggjøre hvem som lyver da. Det finnes videobevis på at klubben sier det motsatte, at en enkelt person aldri har tatt avgjørelse om spillere. Unntak de siste 4 ukene under Perry.
Så hvis du vet at dette er sant, kanskje du skal gå på et årsmøte og bevise at klubben lyver offentlig, både til presse og i intervjuer med fora som RBK-web.
Hvis du ikke har slike beviser, så vennligst slutt å spre rykter og forumsannheter. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 07.10.2014 13:34 Post subject: |
|
|
Du skriver at SL ikke har haft mulighet for at styre stallsammensætningen, hvilket jeg påpegde er dirkete fejl. Noget du selv belyser når du anerkender at Hoftun er den som kommer med indspil til styret. Han har derfor i høj grad mulighed for at styre sammensætningen. Ansættelsen af PJH viser hvor mye styret stoler på de sportslige indspil.
Når jeg skriver at Hoftun kører sololøb er det ikke fordi at han egenhændigt signerer spilleren, men at han har kørt sololøb og ignoreret råd fra andre i sportslig afdeling med det mål at signere egne spillere. Det har derfor ingenting med de 4 ugerne Hoftun var egenrådig at gøre. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.10.2014 18:26 Post subject: |
|
|
Talsnes uttrykker bekymring over (tilsynelatende) lite fokus på ny sportslig leder i intervju på NRK Trøndelag.  |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 07.10.2014 19:30 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | Du skriver at SL ikke har haft mulighet for at styre stallsammensætningen, hvilket jeg påpegde er dirkete fejl. Noget du selv belyser når du anerkender at Hoftun er den som kommer med indspil til styret. Han har derfor i høj grad mulighed for at styre sammensætningen. Ansættelsen af PJH viser hvor mye styret stoler på de sportslige indspil.
Når jeg skriver at Hoftun kører sololøb er det ikke fordi at han egenhændigt signerer spilleren, men at han har kørt sololøb og ignoreret råd fra andre i sportslig afdeling med det mål at signere egne spillere. Det har derfor ingenting med de 4 ugerne Hoftun var egenrådig at gøre. |
Mulig språkforskjellen gjør at det bli misforståelser. Hoftun er svært delaktig, ved at han har hatt stor påvirkningskraft, bl.a. ved å finne aktuelle spillere, fremlegge for styre etc...
Men med styring, mener jeg at han har det siste ordet, og dermed kan overstyre andre ved uenighet. Det har han ikke hatt. Det er det faktisk bare trenerne som har hatt. Nå har jeg ikke hatt inntrykk av at det har vært nevneverdig uenighet, kanskje bortsett fra litt under Perry, så dermed er han, sammen med de andre like ansvarlig.
At han har overstyrt hovedtrener, det er et rykte, som aldri har blitt bekreftet av noen. At andre i sportslig avdeling kan ha blitt overstyrt, det er meget sansynlig. Men det har helt sikkert ikke blitt kjøpt spillere uten at treneren har vært enig. Slik er organiseringa i RBK, og det er en av de største svakhetene i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 07.10.2014 19:52 Post subject: |
|
|
Kjernen-kjelsmann? _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.10.2014 20:56 Post subject: |
|
|
| Samt leiar. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 09.10.2014 19:29 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | Mulig språkforskjellen gjør at det bli misforståelser. Hoftun er svært delaktig, ved at han har hatt stor påvirkningskraft, bl.a. ved å finne aktuelle spillere, fremlegge for styre etc...
Men med styring, mener jeg at han har det siste ordet, og dermed kan overstyre andre ved uenighet. Det har han ikke hatt. Det er det faktisk bare trenerne som har hatt. Nå har jeg ikke hatt inntrykk av at det har vært nevneverdig uenighet, kanskje bortsett fra litt under Perry, så dermed er han, sammen med de andre like ansvarlig.
At han har overstyrt hovedtrener, det er et rykte, som aldri har blitt bekreftet av noen. At andre i sportslig avdeling kan ha blitt overstyrt, det er meget sansynlig. Men det har helt sikkert ikke blitt kjøpt spillere uten at treneren har vært enig. Slik er organiseringa i RBK, og det er en av de største svakhetene i klubben. |
Selve kjøpene må nok godkjennes av flere ja, men slik skal det alltid være i en klubb som har ett SL/trener opplegg. Det er ikke noe poeng for en SL å kjøpe en spiller som treneren uansett ikke vil bruke. Trenere har heller ikke hatt makt til å si "kjøp spiller A". Hans eneste makt er å si "kjøper du han så vil jeg uansett plassere han på benken."
Og Hoftun har fortsatt det hele og fulle ansvaret for at vi har hatt en dårlig sammensatt tropp. Selv om han sammen med trener skal avgjøre hvorvidt de skal kjøpe spiller A. Så er det SLs jobb å sette sammen en godt balansert stall. Det er hans jobb å se at laget trenger forsterkninger på backene i en backup på stopperplass.
På toppen av dette er det også SD som sitter med ansvaret for dårlige kjøp. |
|
| Back to top |
|
 |
Pillen Senior
|
Posted: 10.10.2014 00:10 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | | Det at TKK ikke sier kategorisk nei, betyr ikke at han kommer til å si ja hvis tilbudet kommer heller. Hvis han ikke er keen på speiderturer til Skjervøy da, vel og merke... |
Synes svarene fra TKK er interessante. Det blir jo ren spekulasjon, men det overrasker meg ikke om det har vært en form for kontakt. Muligens de har snakket, men at det er avtalt et nærmere møte senere. TKK pleier å være relativt konkret på Twitter. Derfor tror jeg det kan ha skjedd noe.
Arbeidet som skal gjøres i forkant av en slik signering er trolig veldig omfattende. Jeg tror nok TKK vil stille en del krav, få et grundig innblikk i hvordan klubben fungerer og hvordan man ser for seg fremtiden. Kan nok ta sin tid før TKK ev. sier ja; hans erfaringer fra FFK tilsier at han ikke vil takke ja til hva som helst.
Får TKK jobben, kommer det neppe til å bli mange speiderturer. Disse vil bli lagt til andre. Forhåpentligvis bygger han opp et speiderapparat rundt klubben. Alt annet enn TKK blir jo egentlig en skuffelse nå. Hadde blitt ti ganger så morsommere å følge klubben med mr. Karlsen bak rattet. Det kan potensielt være den viktigste signeringen Rosenborg har gjort siden Eggen. Det som kan motarbeide TKKs idéer er de gamle traverne på Brakka. Kjemien mellom TKK og dem er nødt til å være god, og det tror jeg Karlsen vet. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 10.10.2014 01:07 Post subject: |
|
|
| Huber wrote: | Selve kjøpene må nok godkjennes av flere ja, men slik skal det alltid være i en klubb som har ett SL/trener opplegg. Det er ikke noe poeng for en SL å kjøpe en spiller som treneren uansett ikke vil bruke. Trenere har heller ikke hatt makt til å si "kjøp spiller A". Hans eneste makt er å si "kjøper du han så vil jeg uansett plassere han på benken."
Og Hoftun har fortsatt det hele og fulle ansvaret for at vi har hatt en dårlig sammensatt tropp. Selv om han sammen med trener skal avgjøre hvorvidt de skal kjøpe spiller A. Så er det SLs jobb å sette sammen en godt balansert stall. Det er hans jobb å se at laget trenger forsterkninger på backene i en backup på stopperplass.
På toppen av dette er det også SD som sitter med ansvaret for dårlige kjøp. |
Du beskriver organisasjonen slik den burde ha fungert. Men slik har det faktisk ikke vært i klubben. Den enkelte treners ønske/vilje til å styre, har nok variert noe. Men de fleste trenerne har hatt det siste ordet. Dette er det lang tradisjon for i klubben. NAE skrev om arbeidsfordelingen mellom han og Bratseth i godfoten: Jeg bestemmer hvem som skal inn/ut og Rune gjennomfører det. Jeg er rimelig sikker på at Hamren var akkurat like dominerende, og tok alle avgjørelser selv. Så har kanskje noen av de andre latt Hoftun bestemme litt mer.
Mitt håp for det som nå skjer, er at styret faktisk kommer frem til en modell som det du beskriver, slik at det ikke er noen konflikter eller tvil om hvem som har ansvaret for hva i organisasjonen.
Etter min mening, bør Hovedtrener ansettes og organiseres under SL, slik at ansvaret er klart definert. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 10.10.2014 11:08 Post subject: |
|
|
| Hva Eggen skrev har da ikke noe å si om hvordan ting har blitt gjort de siste årene. Det er bare å se på situasjonen rundt høyrebacken at det er Hoftun som ikke har gjort en god nok jobb. Aldri i verden om en trener med makt til å styre kjøp/salg med viten å vilje går inn i en sesong hvor han vet at i en lang periode vil være uten en høyreback. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 10.10.2014 11:45 Post subject: |
|
|
Huber:
Kjapp konklusjon der. En trener som har et begrenset budsjett, kan fint ha valgt andre spillere fremfor ny høyreback, med tanke på at han "visste" at det var nok midtbanespillere han kunne teste ut der.
Du vet like lite som meg, hvem som gjorde det valget. Ikke vet vi om de i sportslig avdeling har vært enig eller uenig om dette heller.
Synsing er greit, men du kan ikke dra en konklusjon og gjøre din synsing til fakta.
Perry kom med noen kommentarer om at han kanskje ikk hadde hatt full påvirkning. Men eksemplet han brukte, var den spilleren som Hoftun hentet i sommer da han hadde fått ansvaret. Det er mulig at Hoftun har overkjørt Perry litt, men Hoftun uttalte iallefall når det gjaldt JJ, at ingen spillere gikk inn eller ut uten hans godkjenning, og det var før JJ tiltrådte. At Hamren skulle la seg overkjøre nekter jeg å tro.
Dermed tror jeg, at Hoftun ikke har hatt den nødvendige makten en SL bør ha, kanskje bortsett fra litt under Perry.
Uansett hvem styret velger å ha som SL fra nyttår, så håper jeg de har fått ryddet opp i den potensielle konflikten som ligger mellom SD og SL i dagens organisering. Jeg håper også at de offentliggjør hvem som faktisk er ansvarlig for de forskjellige områdene, så vi slipper disse diskusjonene i fremtiden. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 10.10.2014 13:59 Post subject: |
|
|
Uansett tror jeg de fleste, PerO inkludert, mener at det er på høy tid med en dyktig sportsdirektør.
Mulig TKK er dyr, men:
1) Hvor dyr har ikke en dårlig Hoftun vært...
2) I lys av siste års situasjon skal det nok ikke mange ukene til før TKK har tjent inn lønnen sin.. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 10.10.2014 17:29 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | Huber:
Kjapp konklusjon der. En trener som har et begrenset budsjett, kan fint ha valgt andre spillere fremfor ny høyreback, med tanke på at han "visste" at det var nok midtbanespillere han kunne teste ut der.
Du vet like lite som meg, hvem som gjorde det valget. Ikke vet vi om de i sportslig avdeling har vært enig eller uenig om dette heller.
Synsing er greit, men du kan ikke dra en konklusjon og gjøre din synsing til fakta.
Perry kom med noen kommentarer om at han kanskje ikk hadde hatt full påvirkning. Men eksemplet han brukte, var den spilleren som Hoftun hentet i sommer da han hadde fått ansvaret. Det er mulig at Hoftun har overkjørt Perry litt, men Hoftun uttalte iallefall når det gjaldt JJ, at ingen spillere gikk inn eller ut uten hans godkjenning, og det var før JJ tiltrådte. At Hamren skulle la seg overkjøre nekter jeg å tro.
Dermed tror jeg, at Hoftun ikke har hatt den nødvendige makten en SL bør ha, kanskje bortsett fra litt under Perry.
Uansett hvem styret velger å ha som SL fra nyttår, så håper jeg de har fått ryddet opp i den potensielle konflikten som ligger mellom SD og SL i dagens organisering. Jeg håper også at de offentliggjør hvem som faktisk er ansvarlig for de forskjellige områdene, så vi slipper disse diskusjonene i fremtiden. |
Ja, jeg vet like lite som deg, men jeg ser på tingene som har skjedd, og sammenligner med hvordan ting fungerer med SL/trener i fotballverdenen, og ser klare likheter, og baserer konklusjonene mine på det. Du ser ut til å vri det helt motsatt.
Se for eksempel på utsagnet du peker på med JJ. Dette samsvarer 100% med hvordan ting fungerer ellers i profesjonelle klubber med SL/trener. At ingen spillere går inn/ut uten treners samtykke er normalen når det er SL som sitter med den faktiske makten. Det er som jeg påpekte tidligere ren idioti for en SL å hente en spiller som treneren ikke vil bruke.
Om en faktisk ser på spillere som er hentet de siste årene så er det post-Hamren bare en spiller som fremstår som ett tydelig trenerkjøp og det er Høiland.
Bille: Vi hadde kontrete interesse for han tilbake i 2010 under Hamren, men ble hentet i 2013 under PJH.
Søderlund: Her var RBK frempå under JJ, men ble hentet under Perry.
Tom Erik Nordberg/PVR: Kom fra Ranheim og Glimt. Neppe spillere som JJ hargått til Hoftun og bedt han hente.
Om en ser på dette så mener jeg at det viser at det er Hoftun som har kjørt løpet her, men at han selvfølgelig har samarbeidet med trenerne for å ikke kjøpe spillere som de absolutt ikke vil ha.
Om han faktisk brukte order godkjenne om JJ, så er det også ett klart tegn på at det er Hoftun som kjører prosessene rundt kjøp/salg. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 10.10.2014 19:12 Post subject: |
|
|
Nå blir det mye innlegg som hører hjemme i en annen tråd. Diskuter heller fremtidige kandidater, ikke den snøen som falt i fjor. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
|