View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Johnnybravo Junior
|
Posted: 04.10.2014 10:23 Post subject: |
|
|
Jønsson og perry fikk mye tillitt til tross for ingen framgang.
Kåre har hatt bra framgang på kort tid, og dere vil kaste han bare fordi "assistenten til viking" høres for dårlig ut for dere? |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.10.2014 10:37 Post subject: |
|
|
Johnnybravo wrote: |
Kåre har hatt bra framgang på kort tid, og dere vil kaste han bare fordi "assistenten til viking" høres for dårlig ut for dere? |
Det er nivået på argumentasjonen, helt utrolig. Det er en del folk som liker å være misfornøyde blant fotballsupportere som andre steder. Det ser vi spesielt her inne hvor nesten hvert eneste alternativ blir slaktet uten at man en gang gjør et forsøk på å foreslå bedre kandidater.
For oss som har vært her en stund var det tilsvarende også høsten 2010, da mange mente laget ikke var så mye bedre under Eggen og at vi burde gå for en mer spennende kandidat. Så var det bare å ønske 2 år i ørkenen med JJ velkommen. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.10.2014 10:38 Post subject: |
|
|
En vesensforskjell på tørum og Ingebrigtsen er at sistnevnte er veldig opptatt av høy intensitet på treningene. Jeg tror svaret på rbk sine problemer ligger mye på det som skjer på feltet, d har vært trent mosjonstempo i 12 år med noen unntak, da blir man dårlig.
Hvis Ingebrigtsen viser seg å være meget god på feltet ser jeg ingen grunn til at han ikke skal fortsette. Mener fortsatt at daglig leder, personalansvarlig, Erik Hoftun, fysisk trener og Jørn jamtfall bør vurderes for å få sparken . |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 04.10.2014 11:07 Post subject: |
|
|
Det desidert viktigste nå, er uansett å få på plass en kompetent sportsdirektør. Ingebrigtsen gjør tilsynelatende en god nok jobb til at trenerjakten kan holdes på vent inntil vedkommende er på plass. Dette er uansett den eneste riktige rekkefølge for denne prosessen, men det virker det dessverre ikke som de ansvarlige forstår. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.10.2014 11:39 Post subject: |
|
|
Kent wrote: | Jornb wrote: | Har styret den riktige kompetansen som skal til for å finne den riktige treneren? |
Nei, det har de ikke. |
Haha. Da setter vi rett over til neste relevante spørsmål:
Har medlemmene den riktige kompetansen som skal til for å finne det riktige styret? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 04.10.2014 12:24 Post subject: |
|
|
nieuwlaat wrote: | Det desidert viktigste nå, er uansett å få på plass en kompetent sportsdirektør. |
¨
Viktigheten av dette er jeg redd blit undervurdert hos styret. Jeg tror både perry og JJ faktisk kunne vunnet gull om stallsammensetningen hadde sett bedre ut. Det skulle tråss alt bare et par poeng til både hos perry og JJ. Det finnes generelt sett null unnskyldning for at en klubb som rosenborg ikke skal ha den beste stallen i norge. Det er skandale at en klubb av dette kaliberet mangler spillere i nøkkelposisjoner og konstant må stille med forsvarsspillere i angrep, angrepsspillere på midtbanen og midtbanespillere i forsvar. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.10.2014 12:43 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Det finnes generelt sett null unnskyldning for at en klubb som rosenborg ikke skal ha den beste stallen i norge. |
Skandinavias beste historie og rykte, men har gått underskudd i mange år. Bruker opp de økonomiske reservene i alarmerende fart. Ikke lenger størst muskler hverken på overgangssummer eller lønninger. Og heller ikke lenger den beste muligheten til å vise seg frem i Europa.
En sportslig leder med skillz kan vel finne gode spillere billig, men når gode spillere blir dyre står vi ikke fremst i køen lenger. Så lenge økonomi er en faktor er det ikke urimelig å forvente at f.eks. molde får en bedre stall.
Klart, ingen kan si at vi har brukt penga rett de siste ti årene, men gjort er gjort og brukt er brukt. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 04.10.2014 16:39 Post subject: |
|
|
nieuwlaat wrote: | Det desidert viktigste nå, er uansett å få på plass en kompetent sportsdirektør. Ingebrigtsen gjør tilsynelatende en god nok jobb til at trenerjakten kan holdes på vent inntil vedkommende er på plass. Dette er uansett den eneste riktige rekkefølge for denne prosessen, men det virker det dessverre ikke som de ansvarlige forstår. |
Dette kommer jo an på hvordan de legger organisasjonen. Jeg er redd de går for en modell, slik det var bl.a. under Nils Arne, hvor treneren har totalansvar for a-stallen og laget. Og at SL dermed blir en ren administrator i forhold til a-stallen og spillerlogistikk. Men er leder og ansvarshavende for resten av sportslig avdeling.
Dermed får ikke klubben en SL med overordnet og langsiktig ansvar for spillestil og utvikling. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.10.2014 17:30 Post subject: |
|
|
Hvis man skal ha en SL med et langsiktig ansvar så forutsetter det derimot at man finner en person som behersker den rollen til fulle, og som ikke trenger fortløpende opplæring etter å ha blitt ansatt slik det har vært med Hoftun. Om man ikke finner riktig vedkommende, så bør treneren ha de utvidede oppgavene og ansvaret inntil man gjør det. Vi har hatt sportsdirektør og trener som ikke har vært på nett alt for lenge. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.10.2014 12:31 Post subject: |
|
|
Jeg finner det ikke på nett, men i papir-Dagbladet på lørdag så sier KI at assistentjobb etter nyttår ikke er aktuelt, han vil ikke være en "kjegleflytter". Overraskende vending må jeg si, men er vel en konsekvens av at han ser muligheten for å ta hovedjobben. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 06.10.2014 13:01 Post subject: |
|
|
Har lest den samme artikkelen. Det han sier er vel at han ikke har et problem med å være assistent under en trener som 1: står for samme type fotball som ham og 2: lar ham komme med innspill og lytter til ham. Om det derimot kommer en diktatorisk type med helt andre tanker rundt fotball som reduserer ham til en kjegleflytter, da er det takk for seg. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 06.10.2014 13:57 Post subject: |
|
|
Han har jo lenge sagt at det er uaktuelt å være assistent om det kommer en eller annen svenske med 4-4-2. Det var ikke akkurat noe revolusjonerende i uttalelsene. Skjønner KI godt på den. Han har sin filosofi som han har ståltru på, i likhet med 84% av alle som har fulgt RBK en stund. Vi slet med å være fornøyde med forholdene under Hareide, Høgmo, Hamrén, Tørum, Jönsson og Perry vi også  _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 06.10.2014 14:06 Post subject: |
|
|
Jeg tror folk først og fremst er skeptiske til om Brakka evner å ta en grunding evaluering, fremfor at folk først og fremst er skeptiske til Ingebrigtsen som kandidat.
En grundig evaluering vil vurdere mye mer en hva Ingebrigtsen har fått til nå i høst.
- Hva var det som gjorde at Ingebrigtsen gjorde braksuksess med Bodø/Glimt i 2008?
- Hva var det som gjorde at Bodø/Glimt raste sammen igjen etter at de mistet Olsen og Bjarnason året etter, samt at alderdommen for alvor innhentet Jan-Derek Sørensen?
- Hvordan har KÃ¥re Ingebrigtsen gjort det som assistent Viking?
- Hvordan var hans rolle som assistent her i 2007 under Trond Henriksen?
- Og hvordan ser styret og administrasjonen for seg at Kåre vil bygge opp suksess på sikt etter denne høsten?
Alt dette må evalueres nøye for Kåre Ingebrigtsen ansettes permanent. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 06.10.2014 14:20 Post subject: |
|
|
Har sagt det før og jeg sier det igjen. Den mannen vokser på meg!
Jeg syns mer og mer at spillerne står frem! I stedet for å velge banens minst dårlige syns jeg oftere og oftere at det er vanskelig å skille mellom hvem som er best av de gode - selv om Mike jo ofte er i en klasse for seg selv.
Med en track record på 5-0-1 på siste seks, 5-0-2 på siste sju, 6-0-2 på siste åtte, 6-0-3 på siste ni og 6-0-4 på siste ti, så ser jeg et lag i utvikling, som jeg har nevnt før.
Det er ikke slik at vi fikk en massiv oppsving etter Kåre, selv om det raskt var positiv fotball. Laget har definitivt vært ujevnt, men blitt jevnere over tid. Jeg legger også litt av grunnen til at det er 5-0-1 i stedet for 6-0-0 på at vi manglet flere sentrale spillere i den tapskampen.
Også har vi sluttet å spille uavgjort! Ja, vi har gått på noen skreller, men så har det tidvis vært feiende flott angrepsspill og gode takter. Selvfølgelig igjen, ujevnt, men for meg viser Kåre at han har en utviklende måte å spille fotball på, og jeg syns laget fremstår positivt på flere måter! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.10.2014 14:59 Post subject: |
|
|
Vi må huske på at det ikke bare var relasjoner og spill som manglet etter forrige "regjering". Den fysiske formen var etter sigende også under enhver kritikk. Når man må begynne å trene opp den fysiske grunnformen samtidig som det skal trenes som et lag fotballmessig underveis i full sesong, er det naturlig at resultatene og jevnheten i disse ikke vil være synlige over natta. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 07.10.2014 17:51 Post subject: |
|
|
At det ble en del baklengs i starten kan også dels skrives på skadene i forsvaret. Rønning/Skjelvik blir fort noe annet enn Strandberg/Reginiussen i midtforsvaret.
Jeg er heller ikke nødvendigvis negativ til at KI får fortsette (primært fordi man i høst faktisk ser konturene av et angrepsspill for første gang på mange herrens år), men jeg vil se en solid begrunnelse for valget, og hva alternativene har vært. Ikke nødvendigvis enkeltnavn, men i det minste hvilke markeder man har sett på og hvorfor. Og gjerne også hvorfor en mann som Sollied, som for utenforstående er en av de mer opplagte favorittene til jobben, tilsynelatende ikke er en kandidat. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.10.2014 18:31 Post subject: |
|
|
Generelt tror jeg det er klart ryddigst å diskutere Ingebrigtsen og de andre kandidatene samlet i trenertråden. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 17.10.2014 22:44 Post subject: |
|
|
Hahahahaha!
Dagens høydepunkt da Kåre sier til TV2 at Trøndelag, og hele Fotball-Norge for øvrig, er dritt lei Kjetil Rekdal. Følger opp med å forklare surmagan til Rekdal med at han har en våt drøm om å trene Rosenborg.
- En påstand han faktisk ikke avviser!
Eg døyr!! |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 17.10.2014 22:47 Post subject: |
|
|
Link? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 17.10.2014 23:04 Post subject: |
|
|
Haha, nå ble det plutselig faen så viktig å vinne på søndag. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 17.10.2014 23:56 Post subject: |
|
|
Hehe,Rekdal avviser ikke det nei Liker kåre bare mer og mer,Synes vi har tatt steg.
Vi hadde faktisk struktur mot lillestrøm,men kunsten er og gjenskape det i hver kamp.
Offensivt har vi en god del og gå på.
Enig med Eggen at sælnes må dekke større rom sentralt,Men han også er i utvikling.
Er så hæli med kåre at han tørr og bruke eggen,istedet for og være arrogant. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 18.10.2014 01:31 Post subject: |
|
|
Kåre vinner en del trønderhjerter om han sikrer 3 poeng på søndag nå. Med mindre det videre går elendig er han sikret jobben. |
|
Back to top |
|
 |
Numsk Rutinert

|
Posted: 18.10.2014 03:23 Post subject: |
|
|
Det er så innmari deilig å høre en trener si akkurat det han mener. At noen endelig sier imot Rekdal har jeg gått og ventet på lenge. Jeg har vært så ubeskrivelig lei av å høre på diplomatene Jønsson og Hansen i intervjuer. De skulle aldri lage litt show, man visste omtrent ordrett hva de kom til å si. Som fan er det storveis å høre at det smeller litt av treneren. _________________ Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 19.10.2014 00:44 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: | Kåre vinner en del trønderhjerter om han sikrer 3 poeng på søndag nå. Med mindre det videre går elendig er han sikret jobben. |
Seier hjemme mot Vålerengen nå og mot bunnlaget Sandnes Ulf neste søndag er jo egentlig ikke mer enn pari, men allikevel vil stemningen de to forventede seirene vil kunne skape være potensielt gode kort for de i prosessen som kanskje ser ham passe inn i et større bilde. (Først og fremst økonomi og "Eggen-affeksjon", men en aldri så liten smule bekreftelse på egen teft, at "man hentet rett vikar", er det nok ikke så lett å skjerme seg rasjonelt helt mot når man selv er i posisjon til å konkludere.)
De to kampene Kåre Hedley Ingebrigtsens format virkelig settes på prøve er borte mot Odd 2. november og hjemme mot Strømsgodset 9. november.
Det kan bli spennende å se om både styrets medlemmer og saksutreder i administrasjonen har is i magen, og tilstrekkelig uavhengig distanse til aspekter utenfor gressmatta, til å ikke allerede før de to siste kampene ha lagt bak seg noen konkluderende føringer for den avsluttende del av prosessen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
|