English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 135, 136, 137 ... 778, 779, 780  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
puckno
Veteran

PostPosted: 01.10.2014 19:20    Post subject: Reply with quote

Spillerne som er intervjuet er uten unntak positive til det som foregår på feltet nå for tida. Hjemmekampene er morsomme, og vi ser stadige tilløp til bra 4-3-3. Spillerne selv og store deler av omgivelsene virker positive. På grunn av dette er jeg i utgangspunktet positiv til å gi prosjektet ett år til for å se hvor det kan ta oss. Jeg synes ikke det vil være å grave sin egen grav. Unntaket må være dersom en mulighet ala Trond Sollied dukket opp. Men Fagermo, med sin ene gode sesong, vil jeg iallefall helst slippe.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran

PostPosted: 01.10.2014 19:23    Post subject: Reply with quote

Jaja. Rosenborg under Kåre I har såvidt positiv målforskjell. Det er vel pari det da.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 01.10.2014 20:30    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke fatte og begripe at mennesker på dette ellers oppegående forumet i fullt alvor ønsker KI som permanent trener for Rosenborg.

Eller Fagermo med sølvet sitt.

For fem år siden ville det vært gjenstand for hånlig latter som ville kunne høres langt ut over trøndelags grenser.

Hva har skjedd med den stolte klubben som for kort tid siden bestod av enere?
Skal vi akseptere alt mulig rask plutselig, bare fordi vi har hatt evneveik ledelse over en periode?

Vi må ha høyere mål enn som så.
nastynick
Rutinert

PostPosted: 01.10.2014 20:38    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:

For fem år siden ville det vært gjenstand for hånlig latter som ville kunne høres langt ut over trøndelags grenser.

.

Stormannsgalskapen som rådet i klubb og blant fans har bidratt til vår nåværende situasjon. Kåre er rett mann, både for klubb, supportere og spillere. Han er mye mer Rosenborg enn Janne, Perry, Hamren, Høgmo, you name it.

Heller 3. Plass med Kåre enn 1.plass med Solskjær. Det mener jeg seriøst.
Mighty
Senior

PostPosted: 01.10.2014 20:43    Post subject: Reply with quote

Spillerne som har uttalt seg er i stor grad de som har plutselig har nytt tillitt etter å ha sittet på benken gjennom våren. Så klart er de fornøyde med trenerskiftet.

Jeg koser meg også maks med nye Rosenborg, men sitter med en følelse av at gleden blir kortvarig. Finspillet har stort sett vært på Lerkendal - og mot svært svak motstand. Virker for meg som at bruttern har begrenst fotballkunnskaper, både når det gjelder å gjøre grep under kamp og strukturering av en forsvarsfirer.

Han klarte ikke å ta oss til Europa, og avstanden til Molde har eksplodert med han bak roret. Jeg sier ja til Bruttern, men da skal det være skralt med andre alternativer der ute.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 01.10.2014 20:43    Post subject: Reply with quote

De som er fornøyd med dagens RBK bør se seg selv i speilet. Bunnlag, alle slags lag kommer til innlegg mot RBK. Kan ikke huske sist vi har vært så dårlige defensivt. Helt grusomt å se på. KI tar for seg angrepet, mens EH tar forsvaret, er det pga. han vi ikke har utviklet oss etter Perrys avgang?
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 01.10.2014 20:59    Post subject: Reply with quote

Kåre er mer forenelig med det trønderske publikum og Rosenborg filosofi enn de fleste som har trent RBK foruten Eggen selv, det er et pluss.

Men, ikke nok i seg selv. Det må være en autoritet og skuldre som tåler en støyt der også, har ikke sett noe som viser at han har nok av det enda, og trolig må Kåre ut å vinne noe en annen plass før han evt får det.

All respekt for jobben Kåre har gjort med det depresive, tafatte laget han tok over, men det blir en ny verden når du går fra å være brannslukker til å bli den som skal bygge det nye huset fra ruinene.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 01.10.2014 21:06    Post subject: Reply with quote

Med de to foregående regimene friskt i minne, har jeg etter hvert blitt noe skeptisk til spilleruttalelser når det gjelder trenere. Jönsson ble (riktignok med rette den gang) hyllet opp i skyene av Nannskog fra Stabæk-tiden, mens Strandberg tok Perry-ansettelsen imot med stor glede fra tida på U21. Vil vel tro at tillitt fra sittende trener også har noe å si på uttalelsene, som det blir poengtert ovenfor her.
Kent
Veteran

PostPosted: 01.10.2014 21:09    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Lang og grundig prosess ja....

Kåre I blir ny trener og Hoftun blir sportslig leder med "litt nye instrukser". Samme visa kommer igjen. Bare vent å se!! Denne klubben graver seg dypere og dypere ned.... er det ett nedrykk som skal til for at medlemmene i klubben skal våkne?

Ja.

Total utrenskning er det eneste som hadde hjulpet.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 01.10.2014 21:11    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
De som er fornøyd med dagens RBK bør se seg selv i speilet. Bunnlag, alle slags lag kommer til innlegg mot RBK. Kan ikke huske sist vi har vært så dårlige defensivt. Helt grusomt å se på. KI tar for seg angrepet, mens EH tar forsvaret, er det pga. han vi ikke har utviklet oss etter Perrys avgang?

Bare et lite spørsmål:

Har du noen gang sett en fotballkamp hvor det svakeste laget ikke kom til innlegg?

Har du noen gang sett et lag gå gjennom en sesong uten å slippe inn mål mot lag fra nedre halvdel?

Selv de beste generasjonene under Eggen slapp faktisk inn mål mot bunnlag. De gikk faktisk på en blemme og tapte innimellom også.

Forsvarsproblemer er helt naturlig når man har kombinasjonen av en forsvarsfirer som knapt har fått spillt sammen pga skader, og en omlegging hvor det offensive har hovedfokus. Det skal selvsagt ikke vedvare. Men det er helt naturlig at det blir slik i en overgangsfase, Vi så det samme under Nae også, spesielt internasjonalt.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 01.10.2014 21:17    Post subject: Reply with quote

Om Deila, Solskjær eller Fagermo er alternativene alternativene, velger jeg Kåre 10 av 10 ganger .. g1av
Det mener jeg.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 01.10.2014 21:17    Post subject: Reply with quote

Man dømmer KI nord og ned pga at vi knapt har + i målprotokollen og ikek vinenr alle kampene.
Tror dere at det er gjort over natta å forandre spillestil?
Tror dere at spillerne presterer max når de er nødt til å trene seg i form igjen?

Sier ikke at KI er rett mann, for all del jeg ønsker meg heller Sollied, men blir Ki valgt stiller jeg meg bak det utelukkende pga entusiasmen han har rukket å skape allerede PLUSS at vi ser mer og mer ut som det laget vi skal gjøre.

Under PJH så vi mindre og mindre ut som det laget vi skulle være.

Håper på Sollied eller en storfisk i tråd med RBKånden, men får vi ikke det tar jeg KI forran Fagermo glatt.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 01.10.2014 21:22    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Om Deila, Solskjær eller Fagermo er alternativene alternativene, velger jeg Kåre 10 av 10 ganger .. g1av
Det mener jeg.

Og det er BARE fordi han er trønder. Han har ikke bevist noe i sin trenerkarriere. Sparken i Glimt, thats it.

Kanskje vi heller skal ansette Tande P?

- Torgeir Børven
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 01.10.2014 21:30    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Han har ikke bevist noe i sin trenerkarriere.

Det mest relevante for RBK jobben han har bevist er at han faktisk står for (og ikke bare har det i kjeften) offensiv, "RBK fotball" som det trønderske publikum krever, det er noe det.

Nok er det ikke, men noe er det jo.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 01.10.2014 22:04    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
KitWalker wrote:
Det mener jeg.

Og det er BARE fordi han er trønder. Han har ikke bevist noe i sin trenerkarriere. Sparken i Glimt, thats it.

Kanskje vi heller skal ansette Tande P?

Drømmen er Sollied eller en utenlandsk storfisk ,, men om de blir utilgjengelige så esu foretrekker jeg Kåre fremfor noen andre trenere med norsk pass ..
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 01.10.2014 22:27    Post subject: Reply with quote

Galskapen blant styret i ROsenborg har blitt overført til mange medlemmer her... Har dere blitt betalt av de?? Smile

Det er ett enkelt spørsmål nå som teller ang Kåre I: Tror dere at Kåre er mannen til å ta Rosenborg frem til flere seriemesterskap og gruppespill i Europa iløpet av de 5 neste årene? Når jeg selv stiller meg det spørsmålet så er det ett soleklart NEI!!! Kåre I, samme når det gjelder Perry, sikkert en grei og likandes kar. Men noen skikkelige hovedtrenere er de ikke!!

Er du M**** supporter så sier du så klart at man vil ha Kåre I som trener i forhold til både OGS og Fagermo. Finner ikke noe annet klart svar på det.

Hvis Sollied ikke er aktuell så er det kun en utenlandsk trener som kan være aktuell. Man finner rett og slett ikke en norsk trener utenom han som skal være aktuell
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 01.10.2014 22:36    Post subject: Reply with quote

Så hva skjer dersom dagen kommer der Sollied nok en gang ikke finner timingen rett, ingen storfisk vil være en del av det som en gang var men ikke lenger er en europeisk storhet og alt vi sitter igjen med er trenere som stort sett er kjent innenfor Norge? Det er greit å ha ønsker og krav, men jeg anser det faktisk som realistisk nok at man hverken får TS eller noen andre man her inne ville dømt som "meritert nok" og med rett filosofi.

Forøvrig; Hvem skulle i såfall denne ukjente redningsmannen vært? Gode forslag?
Stano_11
Veteran

PostPosted: 01.10.2014 23:07    Post subject: Reply with quote

En annen ting, hva i allverden er det der med at styret går ut med at det skal spilles 433? vitner om dårlig arbeid da det er jo bare en tallkombinasjon. Har jo ingen betydning om man spiller 442, 433, 4321 eller 451. Viktigste er at man får en trener som kan bringe klubben helt til topps!!!

SÃ¥ noen forslag:

Glenn Riddersholm, Midtjylland - har hatt en meget bra start i år. Har vært trener i Midtjylland siden 2011. Har dog aldri vunnet noe.

Kent Nielsen, Aab - vant serien med Aab sist sesong. Har hatt noe tregere start i år.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.10.2014 23:29    Post subject: Reply with quote

Stusser på at Koteng er så opphengt i 4-3-3 i TV2-intervjuet.

Kravspesifikasjonen til ny trener er nemlig uavhengig av formasjon og nasjonalitet - RBK vil ikke begrense til f.eks. Skandinavia.

Noen av de overordnede punktene er som følger:

- Erfaren.
- Offensiv og lengeretningorientert fotball.
- Dele/innforstått med RBK-filosofien.

At gikta tilsier at Ingebrigtsen får fortsette, er en annen sak.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Achtung
Senior

PostPosted: 01.10.2014 23:40    Post subject: Reply with quote

Har en følelse av at dette er en kamp mellom Kåre og Fagermo.

Jeg tåler ikke Fagermo. En fotballens Siv Jensen, der han fyrer av ufine spissformuleringer med whiskeyrøsten sin. Ufin type.

Sollied er drømmen, men tror brakka er redd for hans egenrådighet og utenomsportslige historie. Kåre har vokst på meg. Syns han sier alt det rette. Klarer vi å hoste opp litt finspill de fem siste kampene, er min skepsis snudd til begeistring.

Fagermo- nei, nei, nei!!
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 02.10.2014 06:22    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Det er ett enkelt spørsmål nå som teller ang Kåre I: Tror dere at Kåre er mannen til å ta Rosenborg frem til flere seriemesterskap og gruppespill i Europa iløpet av de 5 neste årene? Når jeg selv stiller meg det spørsmålet så er det ett soleklart NEI!!! Kåre I, samme når det gjelder Perry, sikkert en grei og likandes kar. Men noen skikkelige hovedtrenere er de ikke!!

Svaret mitt på dette spørsmålet er et soleklart Nei.

Men hadde du spurt meg høsten 87, om NAE var mannen som skulle ta RBK til 13 seriegull, og suksess i europa, hadde svaret vært et like soleklart nei, men historien viser at det var feil.

Jeg tror ikke Kåre I. har den nødvendige erfaringen. Men jeg kan heller ikke se andre kandidater, som har denne erfaringen, og som samtidig kan være en reell kandidat, siden alt tyder på at Sollied av forskjellige årsaker ikke er aktuell.

Styret skal selvsagt bruke sine kilder og kontakter til å lete etter andre kandidater, og bør finne flere alternativer enn de jeg kjenner. Men jeg tror det kan være svært vanskelig å hevde seg i konkurransen om disse alternativene.

Hva skal man da gjøre hvis det ikke dukker opp en toppkandidat som tilfeldigvis vil velge RBK?

Jeg tror kanskje at en videreutdanning av Kåre I. ved hjelp av NAE, kan være vel så greit å prøve, som f.eks Fagermo eller Deila. De to har såpass stor suksess, at jeg tror de vil gjøre ting på egen måte, og ikke være like ydmyk og villig til å lære av mesteren som det Kåre er. For meg, så veier det opp mye for manglende erfaring, at han faktisk er villig til å lære av andre mer erfarne trenere. Det er jo faktisk også ett av kjennetegnene til NAE. Han studerte andre gjennom hele karrieren og utviklet seg hele tiden, selv om han den gangen ikke hadde muligheten til å ha en mentor tilstede.

Det som er viktigst, etter min mening, er at hvis de lander på å forsøke Kåre, for å se om han utvikler seg tilstrekkelig med NAE som mentor, er at det er en kontrakt som er tilpasset situasjonen. Det skal være en kort kontrakt, uten stor fallskjerm hvis det mislykkes.

Det er ikke sikkert at Kåre I. viser seg å være god nok til neste år. Men jeg tror uansett det vil være et skritt fremover for klubben, og han vil, om han får fyken neste år, etterlate seg en tropp som er bedre skolert i den fotballen klubben vil ha, enn den troppen han overtok i sommer.

Et annet poeng, er også at om man ikke finner en aktuell trener som er mulig å få hit fra utlandet nå i vinter, så vil det være enda flere trenere ledig i mai/juni når sesongen i Europa er over. Så hvis man prøver Kåre gjennom vinteren, og tar evalueringen tidlig nok neste år, så kan de benytte seg av muligheten til å finne ny trener internasjonalt når lagene i europa bytter trenere neste år.
Back to top
nastynick
Rutinert

PostPosted: 02.10.2014 07:30    Post subject: Reply with quote

Som jeg skrev over, så ønsker jeg meg Kåre Ingebrigtsen som trener. Det er riktig at han ikke har den lange erfaringen og beviselige resultater som vi alle drømmer om.
Imidlertid har vi ansatt trenere med både erfaring og resultater tidligere, og det viser seg at dette ikke nødvendigvis er ensbetydende med suksess i Rosenborg.

For en hovedtrener i Rosenborg er det like viktig som kommunikasjon med spillere, at man behersker dialogen med supportere og den vanlige trønder. Her er Kåre glimrende. Han har både sjarm, humor og kan sitt fotballfag.

Og ikke minst evner han å kommunisere enkelt; jeg legger merke til at når han prater så har han min oppmerksomhet og jeg (tror) jeg forstår hva som sies. Den samme evnen har Hamren og Eggen. Dette står i sterk kontrast til våre gode venner Perry, Ola By, Høgmo, Jønsson, Tørum etc. Det siste vi trenger er en trene som roper på lyskraft og ber oss jobbe på en mindfull måte i et ikke-eksisterende bakrom etterfulgt av et tvilende nja.

Det er noe med å ikke forhøye trenerstillingen til en astrofysisk oppgave som kun svært få har intelligens og posisjon til å besitte.
Kravspessifikasjonen til RBK-trener er i mine øyne slik:
- Fotballkompetanse, erfaring med lagledelse på toppnivå
- Enkel og tydelig kommunikasjonsstil
- Kjennskap til Rosenborg Ballklub sin historie og filosofi
- Evne til å utvikle etablerte spillere
- Villighet til å ta risiko med yngre spillere
- Mot til å gå egne veier
- Unike evner som motivator
- Ønske om å være tett på fansen

Får vi noe slik tror jeg at Klubben kan få seg et boost; det handler like mye om å gjenopprette klubben som å kave seg til et seriegull i en defensiv 4-4-2 eller bruke opp klubbkassa i jakt på CL igjen.
sidney
Veteran

PostPosted: 02.10.2014 08:29    Post subject: Reply with quote

Jeg er en av de etterhvert mange som taler for at KI bør få sjansen. Registrerer i tråden at også mange er skeptiske til dette, og at flere av de det gjelder stiller seg svært forundret til at vi ønsker Bruttern som hovedtrener. Har han vist nok til at han skal kunne ansettes som hovedtrener?

Svaret på dette er naturligvis nei. KI har ikke bevist at han er det rette valget. Problemet er at den eneste "kandidaten" som har bevist det, virker mer og mer uaktuell. Jeg tror alle på forumet hadde tatt Sollied over Ingebriktsen om det var et alternativ.

Det er ganske safe å bare snakke ned kandidater. Da er det stor sannsynlighet for at du får rett, ettersom ingen av de lanserte kandidatene er sluggere av et visst format. Dette blir gambling uansett.

Min oppfordring til dere som er skeptisk til KI, er å faktisk flagge hvem dere mener ville vært en bedre løsning. Kom gjerne med et navn dere mener er bedre skikket til å heve RBK på kort og lang sikt. Det er helt fair å like Fagermo bedre enn Bruttern f.eks, men man kan da ikke bare sitte å være i mot alle. Vi kan vel være enige om at vi skal ha en hovedtrener eller manager?
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 02.10.2014 09:05    Post subject: Reply with quote

Det er ikke supporternes jobb å utarbeide en kandidatliste, men vi har all mulig rett til å mene at kandidatene som nevnes ikke er gode nok. For bedre kandidater finnes.

De fleste her inne ønsker nok at det ansettes en sportsdirektør med kompetanse og kontakter til å finne den rette treneren. Jeg skal ikke snakke for andre, men jeg ønsker TKK som sportsdirektør(eller sportslig leder) og at han gis en sentral rolle med å finne en trener.

Jeg ønsker ikke at det samme styret som ansatte Per Joar Hansen skal få muligheten til å gjøre en ny "minste motstands vei"-ansettelse i KI.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 02.10.2014 09:27    Post subject: Reply with quote

Les Erus innlegg veldig nøye folkens, det inneholder essensen av det som betyr noe nå. RBK må slutte å gå minste motstands vei og kamuflere dette som gode prosesser utad. Jeg blir kvalm hver gang jeg hører det ordet "god prosess" i forbindelse med RBK for da vet jeg at det motsatte skjer.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 135, 136, 137 ... 778, 779, 780  Next
Page 136 of 780

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb