English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Engelsk fotball
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 307, 308, 309 ... 334, 335, 336  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 03.09.2014 23:55    Post subject: Reply with quote

Sant nok Smile

Jeg er av den oppfatning av at man bør ha et favorittlag (ditt lokale "topplag"), et lokalt lag (din moder/lokale klubb) og et utenlandsk lag om man skal ha det komplett som fotballsupporter - selvfølgelig i prioritert rekkefølge Smile

Når det gjelder landslag, så synes jeg absolutt alt annet enn å holde med Norge om en er nordmann blir fullstendig patetisk, uavhengig av hvor elendig landslaget måtte være.
Back to top
View user's profile Send private message
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 04.09.2014 08:49    Post subject: Reply with quote

Skal bli interessant å interessant å se om milliardkjøpene i England kan gi avkastning i Champions League. Sist sesong var ingen engelske lag representert i semi-finalene og året før greide de ikke engang komme seg videre fra 8-delsfinalene.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 04.09.2014 08:51    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det vil hjelpe i år heller, tipper 2 spanske og 2 tyske lag i semifinalene. Kanskje Chelsea klarer å knipe en av de plassene, de andre engelske lagene har jeg null tro på. De klarer nok 1/8 dels finale alle sammen og kanskje to lag i kvartfinalene.
anders1
Proff

PostPosted: 04.09.2014 08:58    Post subject: Reply with quote

Kokeplate wrote:
Skal bli interessant å interessant å se om milliardkjøpene i England kan gi avkastning i Champions League. Sist sesong var ingen engelske lag representert i semi-finalene og året før greide de ikke engang komme seg videre fra 8-delsfinalene.

I fjor var det 2 spanske, 1 tysk og 1 engelsk lag i semi- finalene. I kvartfinalene 3 spanske, 2 engelske, 2 tyske og 1 fransk.
Back to top
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 04.09.2014 09:29    Post subject: Reply with quote

Beklager, overså Chelsea i semi-finale i 13/14. Uansett har det vært ganske tynt de siste par årene, sett med Engelske øyne.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 10.09.2014 20:28    Post subject: Reply with quote

Skudd i mørket, men jeg har en ekstra billett til å stå i the kop på LFC - West Brom 4. oktober. Om noen er gira så bare PM. Så er du i området på den tiden eller har skikkelig lyst så finnes det muligheter:)

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 11.09.2014 10:05    Post subject: Reply with quote

Skal til liverpool uka før for å se liverpool - everton, ellers hadde jeg muligens slengt meg på. Hvor fikk du forresten tak i billetter på the kop?
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 11.09.2014 10:06    Post subject: Reply with quote

Jeg bor i England selv, og fikk dem litt tilfeldig igjennom en kollega her som hadde ekstra billetter til akkurat den kampen. Greit sjalu på deg at du får med deg Everton da ; )

Back to top
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 13.09.2014 20:34    Post subject: Reply with quote

Herlig at resultatene endelig gikk Evertons vei. Poengtap for naboen, Arsenal og Tottenham. Mmmmm. Chelsea kommer vi ikke til å kunne konkurrere mot uansett, så helt greit at de vinner, til tross for at de er ufordragelige.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 13.09.2014 20:47    Post subject: Reply with quote

STRANDerGUD wrote:
Skudd i mørket, men jeg har en ekstra billett til å stå i the kop på LFC - West Brom 4. oktober. Om noen er gira så bare PM. Så er du i området på den tiden eller har skikkelig lyst så finnes det muligheter:)

Nå ble jeg passe skuffet her... Sad Hadde du sagt fra for 3 dager siden hadde jeg takket ja med en eneste gang... flyr til Birmingham 5 oktober for å være på kurs hele uken, men hadde glatt tatt turen innom Liverpool hadde ikke billettene vært bestilt allerede... Sad

Edit: Naturligvis skuffet over manglende mulighet til å være med og ikke et flott tilbud fra deg. Smile
SeG
Veteran

PostPosted: 13.09.2014 22:26    Post subject: Reply with quote

Heheh Smile Synd det da, men kan alltids komme nye muligheter. Jeg bor forøvrig i London og har jevnlig tilgang på billetter til diverse stadioner i byen så hvis noen skal over så kan dere PM meg eller no så kan jeg se om jeg kan hjelpe med å få tak på billetter osv. Kan selvsagt ikke love noe, men man vet aldri Smile

Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 15.09.2014 00:12    Post subject: Reply with quote

Siden folk er redd for å få kjeft av Hedon og attach for å skrive i denne tråden, så tar jeg en kort oppsummering av helgas runde.

Rævva av Liverpool.

Strålende av United.

Di Maria Love

Takk Cool

- Torgeir Børven
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 00:58    Post subject: Reply with quote

Fikk ikke sett United-kampen, men har sett høydepunktene. Må vel nesten regnes som revolusjonerende det som skjedde i den kampen for Uniteds del. Men det skulle vel bare mangle etter kjøpefesten på halvannen milliard?

Mer sjokkerende var det å se Liverpool i helga. Tror det var den svakeste og mest ynkelige forestillingen jeg har sett av Liverpool siden Rodgers ble ansatt. Kan nesten ikke tro hvor dårlige laget var. Var vel ikke Villas fortjeneste, heller?

Ekle Chelsea blir vel umulig i år. Virker som et meget stabilt lag, dessverre. Og da fikk vel Mourinho rett i det han sa i fjor dette med at det er i neste sesong vi skal være en reell utfordrer til gullet. Irriterende at klysa får rett i antakelsene sine.
Adde
Rutinert

PostPosted: 15.09.2014 01:39    Post subject: Reply with quote

Er selv litt skuffet over hvor død tråden har vært etter utbruddet til de som ikke likte aktiviteten her inne. En av mine favoritttråder å diskutere i.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 15.09.2014 12:56    Post subject: Reply with quote

Di Maria er helt utrolig, kan fortsatt ikke skjønne at Real Madrid presset han ut av klubben og hentet James i stedet.

I går så spilte Man Utd veldig bra, var riktignok bare QPR men de tok store skritt fra forrige kamp noe som kanskje ikke var så rart med ett par spillere mer matchfit og mer enn en av de nye på banen. I de 3 første rundene så var det bare to av de nye som spilte, Herrera i første kamp og Di Maria i 3 kamp, så derfor var det ikke så overraskende at de spilte mye bedre når de hadde 4 av de nye på banen.

Blir spennende å se hva Van Gaal gjør videre, om han skal gå tilbake til 3-5-2 eller om han skal fortsette med 4-4-2 med diamant på midten som i går som funket veldig bra.

Blir også spennende å se om det blir plass til Falcao og Shaw når de begge er klare til å starte kamper, slik som Man Utd spilte i går så blir det vanskelig å gjøre plass til de Razz Hadde forventet at kanskje Mata skulle bli droppet til benken men han var veldig god i går og banens beste etter Di Maria.

Ellers i PL så fortsetter Chelsea å imponere, ser ut til å bli gull på dem som jeg tippet før sesongen. Men det er bare spilt 4 kamper og jeg husker flere ganger før hvor lag har startet imponerende bra slik som Arsenal i fjor og også Chelsea har gjort flere sesonger før det etter 10-12 kamper begynner å gå litt dårligere og de andre lagene tar innpå og går fordi.

Men Chelsea ser utrolig solide ut selv om de noe overraskende har sluppet inn 6 mål på de 4 kampene som er spilt.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 13:15    Post subject: Reply with quote

Å selge DiMaria og Xabi Alonso er så dumt av RM at jeg får manisk krupp av å tenke på det.

Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 15.09.2014 15:11    Post subject: Reply with quote

Må nesten nevne Blind etter kampen i går, synes han var fantastisk og har en god del av det Man Utd har manglet. Han har riktignok ikke den beste fysikken så han kommer nok til å tape noen dueller men han løper og løper hele kampen og strør om seg med pasninger. Han traff på 107 av 112 pasninger i går.

Ikke bare slo han mange pasninger men det var også mening bak de fleste, de var mange pasninger fremover og for å vende spillet og ikke så veldig mange som gikk i støtte til forsvar. Mange av pasningene var også gange lange også, det var ikke bare kortpasninger men pasninger som gikk 7-8 m eller lenger feks.

Lovende debut av Blind, blir spennende å se hvordan han kommer til å gjøre det videre. Med det han viste i går så kommer han til å være bankers på laget.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 17:12    Post subject: Reply with quote

MU møtte kanskje det dårligst organiserte laget i PL, og med en keeper som har en litt for høy tabbefrekvens. Da blir det enkel skuring. Jeg vet ikke hva Harry sa før kampen i går, eller hvordan kampforbredelsene var, mest sannsynlig var det ikke stort, og jeg vil anta at Harry kjeder seg når overgangsviduet er stengt. For en ting er å ligge lavt, men en annen ting er å stå lavt konstant. Om QPR i det minste hadde prøvd å sette dette MU laget under press, et ganske ubalansert lag, ville man i det minste fått noen svar.

Zeman
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 18:44    Post subject: Reply with quote

QPR er nok kjapt det svakeste laget i årets PL. Forøvrig artig å se at alle ekspertene plutselig endret mening om united etter én kamp og at noen går så langt å nå mene de er tittelutfordrere. Tottenham slo også QPR 4-0 for noen runder siden, og tapte påfølgende runde 3-0 mot liverpool.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 21:53    Post subject: Reply with quote

Det gjelder å se litt bak resultatet også. Det var en helt annen intensitet og pasningshurtighet enn tidligere. Midtbanen får en helt annen kvalitet med Blind/Herrera/Di Maria. Hvordan Real Madrid kom frem til at det var en god ide å kvitte seg med sistnevnte skal gudene vite. Det er litt forskjell i kvaliteten på han og Cleverley for å si det sånn Razz Og Blind er jo en åpenbaring i forhold til Mr. Støttepasning (Fletcher)

Eneste som gjenstår nå er å få RvP og Falcao i form, så kan det jo bli en riktig så festlig vinter Razz
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 17.09.2014 00:03    Post subject: Reply with quote

Man Utd stilte med hele 6 venstrebeinte spillere mot QPR. Må høre til sjeldenhetene at ett lag har flere venstrebeinte på banen enn høyrebeinte.

Rojo, Blind, Di Maria, Mata, Van Persie og Blackett var på banen fra start. I tillegg så er jo Shaw og Januzaj det også som satt på benken (Januzaj kom inn).
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.09.2014 21:42    Post subject: Reply with quote

En ting er at OGS har gjort det elendig med Cardiff der de tuller rundt på 17.plass og 2-2-3 første 7, noe som er bra elendig av et lag som tar sikte på direkte opprykk.

Men hva skjer i Fulham, og hvordan i H*** kan Felix Magath fortsatt sitte med et lag som jeg antar har ambisjon om direkte opprykk når du har latterlige 0-1-6 første 7 kampene og dønn siste plass i Championship?
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 17.09.2014 23:42    Post subject: Reply with quote

De aller fleste kunne spådd at Magath ville bli en fiasko i Fulham, neste bare Fulham ledelsen som ikke visste det og de virker jo fortsatt ikke å ha forstått det når han fortsett er manager i klubben!

Fulham har til og med gjort det dårligere enn Blackpool som så vidt fikk snekra sammen ett lag før sesongen startet. Skulle i tro at det var mulig å være verre enn ett lag som bare hadde 7-8 spillere midt på sommeren og som så vidt fikk fylt opp benken til seriestart.

Manageren til Blackpool fortjener en utmerkelse, de har riktignok bare tatt 1 p men mtp hva han har hatt å jobbe med så er det imponerende at 5 av de 6 tapene har bare vært 1 målstap. De klarte også uavgjort mot Wolves som nok kommer til å kjempe om opprykk denne sesongen.

Blir spennende å se om Wolves klarer å kopiere det blant annet Southampton og Norwich har gjort, nemlig det å gå fra League One til Premier League på 2 sesonger.

Ser ut som om det blir som vanlig igjen i år for de nedrykka PL lagene i Championship, kanskje bare 1 av dem som rykker opp igjen. Har skjedd ofte det, sjeldent man ser mer enn 1 av lagene som rykket ned rykker opp igjen neste sesong.

Må tilbake til 09/10 sesongen for å finne sist når to lag som rykket ned rykket rett opp igjen og det var da Newcastle og WBA som ble 1 og 2 i Championship det året.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 20.09.2014 15:55    Post subject: Reply with quote

Deilig å se Özil spille en magisk omgang nå etter å ha blitt kritisert av alskens "eksperter" de siste ukene. Har spilt venstrekant i en kjip 4-1-4-1, spiller i dag off.midt i 4-2-3-1 med bevegelige Welbeck foran seg, og ting ser straks bedre ut.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 20.09.2014 17:39    Post subject: Reply with quote

Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 307, 308, 309 ... 334, 335, 336  Next
Page 308 of 336

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb