View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Barney Veteran

|
Posted: 01.09.2014 14:45 Post subject: |
|
|
JanneB wrote: | Kåre har gjort en god innsats så langt som RBK trener og han er en fantastisk fyr! Dessverre så er han ikke klar for å bli RBK trener, enda. En gang må vi lære - vi ansetter ikke assistenter som hovedtrenere. |
Han er like mye hovedtrener som assistenttrener, jmf. 4. plassen med et nyopprykket Bodø/Glimt. Fortsetter han som han gjør nå så er han sannsynligvis mer klar for å blir RBK-trener enn alle som har vært her siden Eggen og Sollied. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 01.09.2014 15:07 Post subject: |
|
|
Morsomt å se hvordan dette svinger fra kamp til kamp...
Tap = han får opp humøret mens vi venter på Sollied
Seier = han må få tillit
Glad ikke RBKweb skal ansette trener.. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 01.09.2014 15:18 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | Han er like mye hovedtrener som assistenttrener, jmf. 4. plassen med et nyopprykket Bodø/Glimt. Fortsetter han som han gjør nå så er han sannsynligvis mer klar for å blir RBK-trener enn alle som har vært her siden Eggen og Sollied. |
Du glemte å nevne hvordan det gikk etter første sesongen |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.09.2014 15:38 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Morsomt å se hvordan dette svinger fra kamp til kamp...
Tap = han får opp humøret mens vi venter på Sollied
Seier = han må få tillit
Glad ikke RBKweb skal ansette trener.. |
Virker ikke på meg som så mange har endret oppfatning. Det er vel heller
Tap=de som ikke vil ha KÃ¥re poster mest
Seier=de som vil ha KÃ¥re poster mest |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.09.2014 15:41 Post subject: |
|
|
Tror uansett ikke rbkweb ville avgjort saken basert på siste post i tråden til den aktuelle treneren, hvis de fikk bestemme hvem som skulle trene Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 01.09.2014 15:42 Post subject: |
|
|
JanneB wrote: |
Du glemte å nevne hvordan det gikk etter første sesongen |
Glemte du å ta med i betraktning at han var trener i en klubb som var sak nummer 1 i alle styremøtene hos største kreditor og hovedsponsor Nordlandsbanken på den tiden? Det var nok mer enn Kåre Ingebrigtsen som var problemet i B/G på den tiden.
Jeg er ikke sikker på at Kåre Ingebrigtsen er rett mann som hovedtrener for Rosenborg i 2015, men jeg er overbevist om at han er rett mann i framtiden. Det har han aldri lagt skjul på at han mener selv heller. Da han tok over B/G i 2007 sa han "Æ ska te Bodø for å øv mæ", med relativt klare hentydninger om hva hans langsiktige mål var. _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 01.09.2014 15:51 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke sikker på at Kåre er verdens beste trener, men om han ikke skal fortsette må vi i det minste hente inn noen som står for samme fotballfilosofi som vi vet fungerer i Trondheim som i tillegg er bedre enn ham og som det er realistisk å få tak i. Det utelukker juniortrenere fra Ajax og det utelukker Fagermo eller Jan Halvor Halvorsen. Og det utelukker samtlige svenske trenere. Drar heller på bowling enn å se et lag ledet av Jonevret, Jønsson, Hamrèn, Haglund, you name it.
Deila eller Sollied? Ja takk!
Last edited by Barney on 01.09.2014 15:52; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 01.09.2014 15:52 Post subject: |
|
|
Laget kom i en negativ spiral og Kåre evnet ikke å løfte laget ut av det, han ble sur og grinete. Sagaen endte med at måtte gå.
For all del, jeg skal ikke hindre personer i å drømme om Kåre som hovedtrener. Jeg håper dog at styret har større ambisjoner. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 01.09.2014 15:53 Post subject: |
|
|
JanneB wrote: |
For all del, jeg skal ikke hindre personer i å drømme om Kåre som hovedtrener. Jeg håper dog at styret har større ambisjoner. |
Kom gjerne med forslag! Både for vår del og styret sin del.
Eller kriterier for hva du ønsker, utover en "grundig prosess".
Kan for øvrig ikke huske at en karakter som Eggen heller var noe annet enn grinete de gangene deet buttet litt imot... |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 01.09.2014 15:54 Post subject: |
|
|
Trond Sollied
Kriterier:
Angreps orientert fotball
Vinner
Autoritet gjennom ferdigheter og CV
Flink til å behandle mennesker
Ærlig
Faglig dyktig
No nonsense guy
Last edited by JanneB on 01.09.2014 15:58; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.09.2014 15:56 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | Kan for øvrig ikke huske at en karakter som Eggen heller var noe annet enn grinete de gangene deet buttet litt imot... |
Akkurat... Les Godfoten. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 01.09.2014 16:22 Post subject: |
|
|
Sollied og Kåre tror jeg er den perfekte duo til å løfte RBK videre. Sollied med overordnet ansvar, Kåre som nestor som holder i treningsfeltet de dagene Sollied er ute og sjekker ut nye spillere og sier hallo på puben. Etter 3-5 år og ny påbegynt storhetstid kan Sollied ta landslagssjef-rollen i Belgia mens Kåre tar skuta videre til han går av med pensjon i en alder av 83 år. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 01.09.2014 18:26 Post subject: |
|
|
Jeg er for øvrig helt enig i at TS bør få jobben om han vil, men utover han og til nød Deila ser jeg rett og slett ikke mange kandidater som kan komme inn og vinne på den måten vi ønsker å se RBK vinne på. Nå har vi idet minste en som ønsker å vinne på den måten og det er stor fremgang med tanke på det rælet som har vært innom de siste ti-elleve årene, inkludert Hamrèn som brukte 80 millioner på å vinne Eliteserien med Gunder Bengtsson-metoden. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 01.09.2014 19:17 Post subject: |
|
|
Om ikke annet har det som har skjedd under KI vist hvor sjokkerende feil de siste treneransettelsene har vært med sikte på å spille attraktiv fotball. Jeg er ikke blind for at vi har gått på noen smeller etter KI overtok, men annet var ikke å vente med omleggingen fra det begredelige spilleregimet vi har hatt i svært mange år.
Hvem som bør bli trener? Aner ikke. Det virker å være et sjansespill uansett - og jeg tror ikke vi løfter oss til seriemester i løpet av en vinter og en 3-4 spillerkjøp uansett, med mindre MFK kollapser. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 01.09.2014 21:39 Post subject: |
|
|
Hvorvidt KI bør fortsette kommer ene og alene an på hva som finnes av alternativer. Trond Sollied ville vært klart å foretrekke i mine øyne, men hvor aktuelt det er gjenstår å se. At en mann som Fagermo er spesielt bedre skikket til å lede RBK enn KI er jeg derimot mer tvilende til. Han har overprestert med Odd, ja, men det har også KI gjort med Glimt. Å lede RBK er en helt annen øvelse. Omgivelsene vil fort være mer tålmodig med KI enn en Fagermo som kan være kvass i kantene om han blir kritisert.
Hvem andre som kan være aktuelle er vanskelig å si, men jeg tror det er ganske urealistisk å få inn noen utenfor skandinavia som har særlig meritter å vise til. Det kan f.eks finnes en ung og fremadstormende trener fra aldersbestemt i Ajax eller andre klubber med sterke akademier, men det blir fort bli like mye gambling som KI eller Fagermo. Det er noe annet å lede et A-lag med harde krav fra omgivelsene, enn det å lede aldersbestemte lag. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.09.2014 22:58 Post subject: |
|
|
Vennligst diskutér kandidater i rett tråd.
Ingebrigtsen kan vi derimot diskutere her:
– Bille ville vært en festbrems. Han ville ikke engang nådd de fleste av mine tidligere lagkamerater til anklene når det kommer til festing.
Den tidligere Manchester City-spilleren Kåre Ingebrigtsen ler. Rosenborgs danske spiss Nicki Bille Nielsen begynte ifølge dansk politi å sparke til sykler og parkeringsautomater etter en bytur i påsken. Da en politipatrulje kom rullende, skal Bille ha glefset til og bitt en av lovens lange armer under pågripelsen.
I Manchester City nøyde ikke spillerne seg med å drikke i feriene – ikke før i tiden. En gang på 1990-tallet opplevde Ingebrigtsen at treneren dro frem to flasker med sprit i garderoben før en kamp. Det var jo så surt og kaldt ute på banen.
– Han ba oss drikke, og gå ut og kjempe, sier Ingebrigtsen.
Les mer: Måltørsten |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.09.2014 11:56 Post subject: |
|
|
Ukeadressa:

Han er litt mer usikker på hvordan Hedley-navnet havnet i familien, men ser ikke bort fra at det kan skyldes George Hedley Swindin, den legendariske Arsenal-keeper som trente engelske soldater under krigen.
(...)
- Klubber i utlandet har så mye penger at de kjøper en ny spiller og sender ham bakover for å trene med juniorlaget om han ikke er god nok. Bare spør Morten Gamst Pedersen, i Tyrkia koblet de ut internett for å få ham til å reise hjem. Norske klubber må bli mer opptatt av hvem vi selger spillere til. Ta Mushaga Bakenga, han har ikke spilt fast for noen klubb siden han dro fra Rosenborg. Kunne Bakenga spilt fire år lenger hos oss før han dro videre? Burde ikke rådgiverne hans sett dette?
- Din bror Kevin er rådgiver for en fotballagent?
- Ja, og jeg prøver å mane ham til å forstå akkurat dette. Agentene må se seg i speilet, de skal jo være der for spillerne, og ikke bare sende dem videre for å gjøre kjappe penger.
(...)
- Du kan mene at jeg er en dårlig trener, men jeg prøver å gjøre mitt beste hver eneste dag. Akkurat som Erik Hoftun. Hver eneste dag jobber han for at Rosenborg skal bli bedre, og det gjør meg opprørt når jeg leser hva folk kan få seg til å skrive om ham.
- Nå risikerer du selv de samme skyllebøttene hvis du ikke lykkes?
- Ja, og da er jo halve vitsen at du ikke leser blogger og kommentarfeltene på nettavisene, det må du ikke finne på som Rosenborg-trener. Heller ikke når det går bra, da kan du jo begynne å tro på at du er en fotballgud. Etter den kampen i Irland, som vi vant, fikk datteren min høre at hun var heldig som hadde meg til far. «Vi snakkes om en måned,» svarte hun. Om noen uker kan det være jeg som er idioten.
(...)
- 4-3-3 er mer enn et system, det handler om hvordan hele klubben skal tenke. 4-3-3 betyr å være angrepsvillig, offensiv. Skulle jeg valgt en annen trener for Rosenborg, ville det blitt Frank de Boer i Ajax. Der har de spilt 4-3-3 i 60 år. Eller, den ultimate treneren ville nok vært den tidligere Barcelona-treneren Pep Guardiola. Også han 4-3-3.
- Og hvis du skulle valgt en norsk trener for Rosenborg?
- Da ville jeg valgt meg selv. Jeg vet hvordan Rosenborg skal spille og hvordan vi skal være i alle ledd. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 06.09.2014 12:03 Post subject: |
|
|
Good shit, vi går for Frank eller Pep. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.09.2014 22:47 Post subject: |
|
|
Hele intervjuet har kommet på nett i kveld: Flire-tre-tre |
|
Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 12.09.2014 15:28 Post subject: |
|
|
Klok kar! Alliert seg med Eggen (og Bjørn Hansen) og dermed styrket sitt kandidatur betraktelig. |
|
Back to top |
|
 |
glimt Senior
|
Posted: 12.09.2014 15:46 Post subject: |
|
|
JanneB wrote: | Laget kom i en negativ spiral og Kåre evnet ikke å løfte laget ut av det, han ble sur og grinete. Sagaen endte med at måtte gå.
|
JanneB sier det som det er.
Dårlige lederegenskaper. Ingen evne til å snu kamper. Hentet inn spillere som ikke var i nærheten av å holde nivået. Etterkamp-analysene var helt hårreisende. Sur og grinete når det buttet imot. Som Perry bortforklarte han elendige prestasjoner med at motstanderlaget var så vanvittig gode. I Adecco! Men en utrolig hyggelig og sjarmerende fyr når ting gikk bra. Om RBK gjør den tabben å ansette han som hovedtrener i 2015, så skal jeg følge med i skrekkblandet fryd. _________________ Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!" |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.09.2014 16:14 Post subject: |
|
|
Interessant.
1. Hvilke spillere var det han hentet som ikke holdt nivået?
2. Hva var han sur og grinete for?
3. Nå har det ikke gått spesielt bra med Rosenborg etter at han tok over. Likevel har han fremstått sympatisk i media og i etterkampsanalysene sine, eller hva synes andre her? |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 12.09.2014 20:58 Post subject: |
|
|
Det var vel også uoverensstemmelser mellom Kåre og ledelse i Bodø/Glimt. Det er også faktorer som kan spille inn på både humør og motivasjon, all den tid vi ikke vet hvor store uenigheter det var. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 13.09.2014 00:32 Post subject: |
|
|
Troillongen wrote: | Jeg foreslår at KI får fortsette i tospann med Eggen. Hvis Nils Arne får orden på helsa kan han være hovedtrener, men hvis ikke er det assistenttrener KI som styrer ballet. Er dog imot en lang kontrakt til KI.
 |
Får jeg viljen min??? Krysser fingrene!!! Bruttern, du var helten min da du ennå hadde hockeysveisen intakt. Beklager at det er Eggen jeg er mest opptatt av  |
|
Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 13.09.2014 10:50 Post subject: |
|
|
Liten kurositet, som jeg synes var morsom. La dere merke til at Kåre satt og sang med under "Et bilde tå'n Ivers" rett før kampstart i går? Syntes det var speislet, har ikke sett en trener offentlig "være med" på klubbsanger på denne måten før. |
|
Back to top |
|
 |
|