English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK2 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende

PostPosted: 07.09.2014 00:37    Post subject: Reply with quote

Ser vanskelig ut mtp å redde plassen nå. Men de må jo prøve, får bare sende så mange A-lagspillere de kan bruke til Nybergsund så de får med seg 3 p derfra.

De ligger sist, men det er absolutt ikke slik at de er en kasteball og alle lagene slår de lett, men problemet til RBK2 denne sesongen har vært at de har spilt for mange uavgjorte kamper og også tapt kamper/poeng i de siste 10 min av kampen.

Rykker de ned så må de i hvert fall rykke rett opp igjen. Kan jo være bra for noen spillere men veldig dårlig for andre og spille i 3 div. Slik det er nå så vil det nok gå greit for de som spiller på RBK3 og leker seg i 4 div i år å ta ett steg opp å spille på RBK2 i 3 div. Men for spillere som Sæter, Sørmo og unggutter som er veldig nære A-laget eller blant de eldste unggutta så er det ikke bra for dem om den eneste matchingen de får er 3 div fotball (Sæter og Sørmo får nok riktignok en del spilletid på A-laget neste sesong vil jeg tro).

Får håpe det ikke vil ha altfor mye å si om det blir spill i 3 div en sesong, for nå kommer det en veldig spennende generasjon (1998) med spillere som Sæter, Helmersen, Erlien, Vinje, Gran og Nordengen som RBK forhåpentligvis kan få frem flere gode spillere av. Det er oftest 1 spiller men og flere ganger 2 spillere som vanligvis kommer opp på A-laget fra hvert årstrinn men med 98 generasjonen så kan man nok håpe på flere. Sæter er jo allerede der, Helmersen bøtter jo inn mål så han er det vel en god sjanse for at man får se på A-laget. Så får vi se om noen flere klarer det også.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 07.09.2014 01:01    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Ser vanskelig ut mtp å redde plassen nå. Men de må jo prøve, får bare sende så mange A-lagspillere de kan bruke til Nybergsund så de får med seg 3 p derfra.

Kanskje jeg er naiv eller optimistisk til det dumme, men jeg mener Rosenborg er i full stand til å redde plassen. Kampen mot Nybergsund så får de sende "alt" vi har av A-spillere som er villige til å gi alt, vi har tross alt TL-fri og de færrete er bortreist. Der skal vi hente 3 poeng. På de 7 gjenværende kampene så møter vi de 3 lagene som ligger over oss, de MÅ også slås.

A-laget må sikre EL-kvalikk neste år, utover det så må andrelaget holde plassen. Både for 2.divisjons-matching, men også så 3.laget rykket opp.

Vi har 19/20 friskmeldte utespillere i A-troppen vår idag, med kun 8 kamper igjen i TL med 7 dager mellom hver så bør det gå helt fint å pimpe opp andrelaget kraftig.
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 07.09.2014 12:29    Post subject: Reply with quote

Når kommer 2. lagstroppen som spiller mot Nybergsund ut? Tenkte å ta turen.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 07.09.2014 13:00    Post subject: Reply with quote

Troppen kommer her: http://www.fotball.no/Sys...Id=5903093

Vanligvis så kommer RBK2 sin tropp tidlig på dagen, de sender den vel inn før de drar på bortekampene sikkert så troppen er nok der ved 12 tia i morgen. Det er i hvert fall ofte troppen står der 5-6 t før kamp.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 08.09.2014 11:36    Post subject: Reply with quote

Troppen:
1 Jacob Storevik
3 Per Magnus Steiring
17 Martin Lundal
18 HÃ¥kon Kroglund Haugen
23 Aslak Fonn Witry
19 John Hou Sæter
6 Jørgen Solli
11 Kristian Rømo Skille
15 Julian Andreas Moen Rygh
12 Daniel Hagen
8 Andreas Klausen Helmersen
9 Prince Kala
20 Sivert Solli
21 Joachim Erlend U. Olufsen
10 Alexander Sørloth

Så det er altså ingen A-lagsspillere med med unntak av Sæter og Sørloth selvfølgelig.

Da kan man vel nesten tippe på at laget blir som mot VIF for to dager siden i Jr NM:

Storevik
Witry - Steiring - Lundal - J Solli
Sæter - Moen Rygh - Strand
Skille - Sørloth - Olufsen
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 08.09.2014 11:40    Post subject: Reply with quote

Rosenborg satser ikke veldig hardt ser det ut som. Nesten nøyaktig samme gjengen som spilte U19-kvartfinale på Lerkendal på lørdag. Rent juniorlag, med andre ord.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.09.2014 12:07    Post subject: Reply with quote

Hvem ellers skulle de brukt? De har ikke lov å bruke spillere som starta forrige A-kamp.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 08.09.2014 12:24    Post subject: Reply with quote

Stemmer det, er vel bare Reginiussen, Rønning og Mikkelsen som hadde vært aktuelle av de som ikke startet og som ikke er med landslag nå men de er vel ikke 100% spilleklare enda.
Back to top
solbakken13
Proff

PostPosted: 08.09.2014 12:32    Post subject: Reply with quote

skal ta turen i dag og må si jeg er litt forundret over troppen! vi risikerer og rykke ned og trodde derfor vi kom til å ta med a-lag spillere! Jeg er fra Trysil og kan si at Nybergsund på sitt beste er et godt lag. Tror derfor denne troppen blir litt for tynn til å vinne!
Jakob
Veteran

PostPosted: 08.09.2014 13:00    Post subject: Reply with quote

Bare 14 i troppen, mulig at 4 A-lagsspillere bare ikke er på listen enda?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.09.2014 13:12    Post subject: Reply with quote

De bruker å reise med 4 innbyttere på bortekamper.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.09.2014 13:14    Post subject: Reply with quote

solbakken13 wrote:
skal ta turen i dag og må si jeg er litt forundret over troppen! vi risikerer og rykke ned og trodde derfor vi kom til å ta med a-lag spillere! Jeg er fra Trysil og kan si at Nybergsund på sitt beste er et godt lag. Tror derfor denne troppen blir litt for tynn til å vinne!

Herregud. Igjen:

HVEM ELLERS SKULLE DE HA BRUKT?

Folk må lære seg reglene før de klager på at man stiller et svakt lag. Slik jeg ser det er dette et toppet mannskap ut i fra hvem som er tilgjengelig.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 08.09.2014 13:51    Post subject: Reply with quote

Total skandale hvis RBK2 rykker ned. Hvor stor andsynlighed tror du der er for at det sker Knerten?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
solbakken13
Proff

PostPosted: 08.09.2014 14:06    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
solbakken13 wrote:

Herregud. Igjen:

HVEM ELLERS SKULLE DE HA BRUKT?

Folk må lære seg reglene før de klager på at man stiller et svakt lag. Slik jeg ser det er dette et toppet mannskap ut i fra hvem som er tilgjengelig.

Benken fra sist kamp er fullt disponibel, jeg er klar over reglene og veit ut i fra reglene at Strandberg, Per Verner og Mikkelsen er tilgjengelige om jeg ikke tar helt feil! Nå kan det hende at disse sliter med noe smårusk, ikke veit jeg! Poenget mitt er bare at den troppen er jeg redd for blir litt for svak.

Nybergsund har spesielt et par spillere som holder et bra 1 div nivå. En spansk driblefant, en spansk keeper som tidligere spilte i Liga Adelante, trenerens egen sønn og en svensk spiss som kan å score mål! Topp nivået til Nybergsund er kanskje av ligaens beste, men bunn nivået er foreløpig for lavt. Vi møter et lag som enda ikke er 110% samspilt, der er muligheten!
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.09.2014 14:34    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Total skandale hvis RBK2 rykker ned. Hvor stor andsynlighed tror du der er for at det sker Knerten?

Jeg begynner å tro at det er 50/50, dessverre. Viktig å huske at a-lagsspillerne som regel ikke forsterker 2. laget så enormt som mange virker å tro. Fordelen er at RBK har igjen alle laga de må ta igjen, men disse må jo samtidig tape en del poeng utenom mot RBK.

RBK burde i det minste nå etter landslagspausen stille alle disponible a-lagsspillere framover. Som du sier, et nedrykk ville vært krise. RBKs beste juniorer og de som sitter på benken for a-laget kan ikke spille på nivå 4...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.09.2014 18:43    Post subject: Reply with quote

Fortsatt 1-0-ledelse til Nybergsund?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.09.2014 16:35    Post subject: Reply with quote

Om 2mas sin gjetting på laguttak stemmer så kan RBK2 få flere forsterkninger til kampen mot Valdres, det er jo positivt. Det er en kamp som MÅ vinnes om man skal ha sjanse til å unngå nedrykk.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.09.2014 11:18    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...462405.snd

Som ventet brukes "alt vi har" på å redde RBK2 nå:

Strandberg, Gamsten, Skjelvik, Mikkelsen, Malec, Sørmo og Sæter er alle i RBK2-troppen fra A-laget som møter Valdres idag klokken 15!
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 11:49    Post subject: Reply with quote

Det som er morsomt er at de lagene de møter i høst kommer til å klage på dette nå.

Morsomt fordi de gjør akkurat det samme på sine egne toerlag.

Byåsen i fjor f.eks.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 14:21    Post subject: Reply with quote

Sæter har spilt både Skjelvik og Malec alene med keeper nå, men begge har bommet. Synd.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 14:44    Post subject: Reply with quote

Hva er stillingen?
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 14:50    Post subject: Reply with quote

0-0, pause.

Sæter har som nevnt spilt igjennom Malec og Skjelvik alene med keeper hver sin gang, uten at det førte til noe. Strandberg har vært frempå på corner to ganger, store sjanser begge to. Ellers slapt og kjedelig.

Valdres hadde en stor sjanse. Storevik reddet mesterlig først alene med spissen, forsvaret klarte ikke få fingeren ut av ræva og bare en skikkelig 2-divisjonslobb sto i veien for Valdres.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 15.09.2014 15:05    Post subject: Reply with quote

aiaiai.. 1-0 til Valdres rett etter 2 omg er i gang.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 15:08    Post subject: Reply with quote

1-1 Mikkelsen
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.09.2014 15:08    Post subject: Reply with quote

Men Mikkelsen fikser 1-1 Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15  Next
Page 9 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb