English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sportslig organisering
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KitWalker
Veteran

PostPosted: 24.08.2014 11:59    Post subject: Reply with quote

I en artikkel i VG+ av Knut Espen Svegaarden nevnes Tor-Kristian Karlsen som en kandidat til å tre inn i en Manager-rolle, som har ansvaret for treneransettelser, spillere inn og spillere ut, med andre ord har alt sportslig ansvar. Dag Eiliv Fagermo og Bob Bradley nevnes som aktuelle trenere, Sollied nevnes også men er ikke særlig aktuell.

Egentlig gammelt nytt men nå er hvertfall navnet Tor-Kristian Karlsen kommet frem i media.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.08.2014 12:09    Post subject: Reply with quote

Legg ut link.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 24.08.2014 12:14    Post subject: Reply with quote

Kan man i hele tatt linke til VG+`?
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 24.08.2014 12:15    Post subject: Reply with quote

Om man betaler så Very Happy
KitWalker
Veteran

PostPosted: 24.08.2014 12:16    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Legg ut link.

http://pluss.vg.no/2014/0...4_23280354
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 24.08.2014 12:19    Post subject: Reply with quote

Betalte 35 kroner kun for artikkelen. Egentlig en dårlig investering da mye er gammelt nytt, eneste som jeg bet meg merke til er at Karlsen nevnes i forbindelse med RBK.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 24.08.2014 12:22    Post subject: Reply with quote

Takker Kit, for å spare 35 kr. Greit å spare Smile
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 24.08.2014 15:59    Post subject: Reply with quote

Er det journalisten som foreslår Karlsen i en slik rolle, eller står det at han er et navn Rosenborg vurderer?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.08.2014 17:42    Post subject: Reply with quote

Dette står om TKK:

Quote:
"Grunnen er todelt: Det vurderes en manager-funksjon. Og i så fall vil vedkommende ha stor tyngde i ansettelsen av ny hovedtrener. Et navn som Tor-Kristian Karlsen, tidligere sportsdirektør i Monaco, og med masse internasjonal erfaring fra mange klubber i flere land, er nevnt som en mulig kandidat.

Og RBK har innsett at de kanskje må se ut av Norge for nye impulser. Karlsen har også god oversikt over trenere og spillere, etter mange år som speider i utlandet. Han er bosatt i London for tiden."
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 24.08.2014 17:56    Post subject: Reply with quote

Takk! Interessant at det sees til utlandet, små tegn som tyder på at det faktisk gjøres en skikkelig kartlegging.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 24.08.2014 18:05    Post subject: Reply with quote

Håper de ansetter han!Da trur jeg vi får se positive forandringer.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.08.2014 10:14    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/sport/fo.../23280784/

Quote:
Styreleder varsler toppmøte med Eggen
Koteng vil bruke trenerlegenden til å stake ut kursen for Rosenborg
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 25.08.2014 10:30    Post subject: Reply with quote

Det er vel naturlig at TKK nevnes i en slik sammenheng, men det blir jo bare spekulasjon og tipper det ikke er kartlagt om han er interessert enda. Jeg er litt redd for at det ikke er aktuelt for ham med jobb i Norge nå.

Forstår ikke helt hvorfor han skal være mer aktuell som manager enn i en sportsdirektørstilling.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 18.09.2014 10:02    Post subject: Reply with quote

Har du interesse av å følge dette opp tettere, 2mas?

Uten at jeg skal begynne å sette føringer for hva du skal gjøre journalistisk arbeid på, så kunne jeg godt tenke meg å vite masse om denne prosessen.

Her på forumet diskuterer vi det jo stort sett på disse premissene:

-kandidater til trener
-kandidater til sportslig leder
-ansvarsfordeling mellom disse to

Men jeg tror vel egentlig at denne sportslige omorganiseringen er mye større enn dette. Hvis du kunne dykket dypere ned i dette med en artikkel, så tror jeg det kunne spunnet en del flere interessante diskusjoner på temaet.

Og før jeg signerer ut vil jeg gjerne bruke et øyeblikk på å takke deg for den fantastiske jobben du allerede gjør, 2mas, sammen med de øvrige bidragsytere til rbkweb!

Tusen takk!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.09.2014 21:44    Post subject: Reply with quote

Du skal vite at jeg ligger i sivet og lurer. Smile

Fordi Koteng ikke har villet si noe som helst til Adressa utover at organisasjonskartet skal være klart for utfylling 1. november, har jeg vært litt avventende, men skal gjøre et (nytt) forsøk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MariusV
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 08:00    Post subject: Reply with quote

Jeg regnet vel egentlig med det:-)

Fint å få bekreftet at du "er på ballen" likevel. Gleder meg til neste kapittel i sagaen om Rosenborg. Jeg tror dette er vendepunktet som bestemmer om vi blir et Köln/Blackburn/Newcastle eller Juventus/Dortmund/Atletico Madrid - altså om vi må belage oss på en fremtid som "tett på toppen" eller "midt på treet", eller om vi snur det hele og produserer fotball som er større en summen av enkeltspillerne og på sikt kvalifiserer jevnlig til Europa.

Uansett tror jeg nå det er viktig at supporterne støtter oppom det som nå bygges opp. Vi må stikke fingeren i jorda og kanskje godta at selv om vi ender opp som uenige med styret i kursen videre, så er dette punktet hvor det er "bære eller briste". Å protestere mot styret og stell etter denne omorganiseringen vil kanskje bare bygge oss nærmere brist enn bæring.

Jeg er spent på hvordan det skal ende opp. Jeg ser for meg nye bannere på brakka dersom KI blir hovedtrener etter nyttår - uten at det vil bære et gram positivt med seg. Selv om alle skal få lov til å mene og aksjonere på sitt eget vis, er det min personlige mening at vi kanskje må ha fokus som Brann -supporterne hadde: Møte opp på kamp og lage en artig ramme (som Kjernen ALLTID gjør - ingen kritikk rettet dit) som gjør at enda flere ønsker å komme på kamp. Det er penger i kassa for Rosenborg, moro for folk, og inspirerende for spillerne.

Phew. Jeg er alvorlig spent på det neste året.

Fremad, menn og kvinner av Nidaros - mot Europa!
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 08:36    Post subject: Reply with quote

Til dels enig i at man må støtte opp om det som nå skal bygges opp

Men, og det er et stort men, må innrømme at det kommer til å bli vanskelig å mobilisere det helt store om man går for K/B/N-løsninga di og ikke J/D/A.

Janne og Perry-tiden var som gonoré for Rosenborgengasjementet mitt iallefall. Kåre fungerer som en antibiotikakur for tiden.
MariusV
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 10:31    Post subject: Reply with quote

Det er klart du har rett i det, men jeg tror at sjansen for at det blir et J/D/A-prosjekt øker med en uforbeholden støtte.

Det for øvrig det samme som for meg: Kåre har gitt meg en tro på Rosenborg igjen. Identiteten og spillestilen er der. Håper han fortsetter å sanke poeng. Det er noen kamper igjen, og hvis vi fortsetter å sanke poeng og Odd snubler en gang - da blir det mye nerve for et lag som Odd.
Back to top
LateBarter
Junior

PostPosted: 22.09.2014 11:28    Post subject: Reply with quote

VÃ¥re tanker:

Suksess
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.09.2014 11:38    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Det er klart du har rett i det, men jeg tror at sjansen for at det blir et J/D/A-prosjekt øker med en uforbeholden støtte.

Det for øvrig det samme som for meg: Kåre har gitt meg en tro på Rosenborg igjen. Identiteten og spillestilen er der. Håper han fortsetter å sanke poeng. Det er noen kamper igjen, og hvis vi fortsetter å sanke poeng og Odd snubler en gang - da blir det mye nerve for et lag som Odd.

Det var i går vi skulle gjort det. Men desverre ble det Perry-fotball når mange nok av hans faste spillere var tilbake på banen samtidig. Spillerene vi har på benk er ikke gode erstattere i rollene, og vi har hatt for mye rokkering i bakre rekke.

Sånn ellers er det mer gøy enn lenge å se rbk spille. Basert på det vi har sett så langt ville jeg ikke hatt noe problem med å gi Kåre et år, med Eggen som hjelpetrener og muligheten til å gjøre noen utskiftninger i stallen.

Hva er forresten J/D/A og K/B/N?

edit:

Ville selvsagt ikke hatt noe imot TKK + Trond Sollied-løsningen til latebarter heller, men av en eller annen grunn så virker det på meg som om det ikke kommer til å skje.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.09.2014 12:14    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Hva er forresten J/D/A og K/B/N?

Juventus/Dortmund/Atl Madrid og Köln/Blackburn/Newcastle.

Si meg, skjønner du ingenting?
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 22.09.2014 12:30    Post subject: Reply with quote

LateBarter wrote:
VÃ¥re tanker:

Suksess

Godt innspill som jeg håper og regner med RBK ledelsen får med seg. Vi er mange som vil sprette champis for den løsningen. Men det er noen spørsmålstegn knyttet til å ansette både TKK og TS (gitt at begge kan og vil).
Hvor mye koster det å lønne 2 så store profiler? Er det overkill? Om vi får Sollied, holder det ikke med en litt anonym foretningsmann som kan avlaste papirarbeidet og utføre forhandlinger på Tronds kommando?
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 22.09.2014 13:05    Post subject: Reply with quote

Hvis løsningen blir TKK+Sollied, er det nok flere enn JanneB som vil hjelpe Koteng med å beise hus.

Ser for øvrig flere skrive om utålmodighet, og at prosessen bør nærme seg diskusjon av navn. Tatt i betraktning at de involverte er eksperter på eiendom og laks fremfor enn sånn prosess, skjønner jeg at de har gitt seg selv god tid. Wink
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 22.09.2014 13:09    Post subject: Reply with quote

LateBarter wrote:
VÃ¥re tanker:

Suksess

Bra skrevet!

Litt småpirk: Om dere sier at dere ikke skal spekulere i rykter, så ødelegges det litt når dere i neste setning sier han har problemer med alkohol. Å beskrive ham som "tørst" er ikke akkurat subtilt.
Back to top
LateBarter
Junior

PostPosted: 22.09.2014 13:12    Post subject: Reply with quote

Det er et godt innspill. Vi justerer Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 6 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb