| View previous topic :: View next topic   | 

| Author | 
		Message | 

bommel Veteran

| 

Posted: 22.08.2014 05:57    Post subject:  | 
				     | 

| 

blir TS prioritert bort for Fagermo osv., da spyr jeg. 

Adressa har vært på en helt annen bølgelengde enn supporterskaren til Rosenborg de siste 4 årene, og har vært feige - og feil - i nesten alt de har uttalt seg om..  Så at de skal stå for den store svertingen av vår favoritt Sollied er ikke akkurat overraskende.

Sånn generelt har vel vi stått litt i motvind mot norges fotballjournalister, men så har vel vi også vist at vi har hatt rett i nesten all kritikk også..

Man kan ikke lese Esten Sæthers kronikker for å ha peiling på hva som skjer i Rbk - det må man lese på rbkweb for. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

puckno Veteran

| 

Posted: 22.08.2014 06:05    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Eggen var tilgjengelig i årevis uten at klubben var interessert. Har de virkelig tenkt å gjenta dette med Sollied? I så fall er det bare å gi opp. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Oddis Senior

| 

Posted: 22.08.2014 06:17    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Jeg kjenner ikke til hvordan Sollied er som person. Er han like krevende som Eggen? Legger han seg bort i andres arbeidsoppgaver? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Kent Veteran

| 

Posted: 22.08.2014 06:33    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Konesseur wrote: | 	 		  | Man skal ikke tro alt man leser i avisa, og dette er absolutt et slikt tilfelle. Sollied er på toppen av ønskelista tl klubben. Noe annet er helt absurd. | 	  

Jeg tror faktisk dette stemmer. 

De som styrer på Brakka i dag vil ikke ha Sollied. 

Uforståelig for de fleste, men ikke overraskende. 

Ledelsen på Brakka hadde ikke engang klart å lande Van Gaal selv om han stod klar til tjeneste for klubben.  

Man valgte Perry foran Sollied og Deila siste gang. 

Hvorfor tror folk her inne at de samme folka skal klare å gjøre et bedre valg denne gangen? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Kent Veteran

| 

Posted: 22.08.2014 06:36    Post subject:  | 
				     | 

| 

| PerO wrote: | 	 		   	  | hentesveis wrote: | 	 		  | PerO, den prosessen RBK ved Koteng har lovet oss har ikke bare som mål å ansette ny trener. Hele klubbens organisering skal gjennomgås. Jeg frykter at dersom man nå ansetter TS som trener fordi vi må "skynde oss", så vil alt dette koke bort i kålen. Jeg har et ønske om en grundigere opprydding. | 	  

Tror ikke noen her mener at man skal legge bort prosessen om organisering av klubben. Man kan legge bort den lange prosessen med å ansette trener.

Dukker det kjapt opp en trener, som f.eks TS, så kan faktisk denne også bidra i organiseringsprosessen. | 	  

En ny trener eller manager burde selvfølgelig være sentral i gjenoppbyggingen av klubben. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

bommel Veteran

| 

Posted: 22.08.2014 06:49    Post subject:  | 
				     | 

| 

| puckno wrote: | 	 		  | Eggen var tilgjengelig i årevis uten at klubben var interessert. Har de virkelig tenkt å gjenta dette med Sollied? I så fall er det bare å gi opp. | 	  

Da vet jeg egentlig ikke hva jeg gjør.

For 3-4 år siden så ødela et rbk-tap hele uken for meg. Pr.d.d. blir jeg lettere irritert i et par dager. Og den samme tendensen tror jeg mange her inne har observert rundt om i de norske hjem. Likegyldigheten spiser seg inn i klubben.

Selv nå betaler jeg for å se alle kamper direktesendt - men pulsen øker sjeldent lenger, forutenom kampen mot Karabükspor hvor jeg nesten pådro meg hjerteinfarkt i en alder av 27. 

At en gjeng hjernedøde klovner i styret til rosenborg skal suge så mye liv ut av den jevne supporter er helt utrolig. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

hellvikrunner Veteran

| 

Posted: 22.08.2014 07:01    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Bommel: Tankene går tilbake til en augustkveld i 2004 i Israel. Da snakker vi hjertebank, slitte nerver og gledesscener i hjemmet da. Ahh..those were the days. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

bommel Veteran

| 

Posted: 22.08.2014 07:06    Post subject:  | 
				     | 

| 

My word... Herre jesus, når Brattbakk skrudde inn det frisparket, og Braaten danset seg gjennom både back og stopper hos Haifa! 

17 år gammel og i himmelen..Levde på den rusen i ukesvis.

Det er jo helt skrekkelig hvordan man har forvaltet arven og millionene etter Eggen.

Hoftun og Alstad skulle vært kastet ut for lengst, og JJ og PJH skulle aldri kunne snakket seg til stillinger her. 

Så skal det sies at Hamren sin dominerende periode kom mye på grunn av sykt store pengebeløp, som brente mange bruer for de som kom etter. 

Men med Eggen i kontroll fra vinteren 2010 har jeg 100% tillit til at han kunne bygd et mesterlag i europasammenheng. Skandale at Hamren fikk sitte til midten av 2010. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Hedon Forumsjef

| 

Posted: 22.08.2014 07:14    Post subject:  | 
				     | 

| 

Samme opplegget nå som tidligere. Ledelsen er livredd for å hente en autoritær trener som setter krav til sine omgivelser. De vet nemlig at en slik ansettelse betyr at de selv henger i en tynn tråd. Derfor er det om å gjøre å hente en trener som er veik nok til å la ledelsen få holde på med sitt - samtidig som han kanskje er god nok til å vinne ligaen på et maks-år. I realiteten betyr dette flere år med ørkenvandring for Rosenborg, men så lenge de som bestemmer i klubben får hentet ut lønna si, så sier de seg godt fornøyd med det.

Jeg mister absolutt all respekt for Koteng om han ikke har baller til å hente Sollied. Da er alt pratet om at vi skal bli best på ditt og datt, han skal være hestkuk her og der, bla bla bla - bare bullshit! Har lenge mistenkt at han er en posør, og denne saken vil avgjøre om det stemmer eller ikke. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

nastynick Rutinert

| 

Posted: 22.08.2014 07:21    Post subject:  | 
				     | 

| 

La meg si det slik;

Sollied er mitt soleklare førstevalg som trener. Heller enn full Sollied enn edru Perry. Eller Fagermo for den saks skyld.

Det som betyr noe for supporterhjertet mitt er at klubben begynner å prestere fotball på høyt nivå.

Imidlertid tror jeg ikke at styre/klubben ønsker å ansette Sollied pga "utenomsportslige forhold" som beskrives som timing. Det kan tenkes at det skyldes frykt for hans autoritet, men i all hovedsak, tror jeg det skyldes andre forhold. 

Understreker at jeg tror og ikke vet. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

bommel Veteran

| 

Posted: 22.08.2014 07:21    Post subject:  | 
				     | 

| 

Enig, Hedon.

Her virker det som om man har slengt ut noen følere for å se om den jevne rbk-mann har lyst på Sollied - til tross for at man i store deler av styret har lyst på en litt mer letthåndterlig trener. 

Så kommer selvfølgelig adressa med alle de håpøse grunnene til at man ikke skal ansette ham... 

Til tross for at han er den klart beste treneren fra Norge som noen gang har trent et utenlandsk lag.
  Last edited by bommel on 22.08.2014 07:23; edited 1 time in total | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Henri Legende

| 

Posted: 22.08.2014 07:22    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Jeg er like positiv til Sollied som alle andre her, men det er jo legitimt å se på hva Sollied har prestert de siste årene. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

puckno Veteran

| 

Posted: 22.08.2014 07:25    Post subject:  | 
				     | 

| 

Adressa skriver at Sollied er uaktuell pga de siste nedturene. Og som Henning sier: det er legitimt å se på de siste årene.

Vel, Jønsson og Perry blir hentet etter en tilsynelatende oppadgående kurve. Vi vet jo alle hvordan det har gått.

Lukter det samme av Fagermo.

Sollied har en merittliste. Om ikke det bør ha høy vekting i det excel-arket noen nå skal sette opp så vet ikke jeg.

De kan ikke være så idiot at de skal gå mot supporterne enda en gang. De må jo lære. Alle må ha tro på prosjektet. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

bommel Veteran

| 

Posted: 22.08.2014 07:31    Post subject:  | 
				     | 

| 

2 poeng i snitt med europeiske lag....

I en periode der han har trent Lierse og Gent... | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

puckno Veteran

| 

Posted: 22.08.2014 07:32    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Han har vunnet seriegull i både Norge og Hellas, og har vært ønsket tilbake av begge klubbene i etterkant. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

JanneB Veteran

| 

Posted: 22.08.2014 07:35    Post subject:  | 
				     | 

| 

| bommel wrote: | 	 		  2 poeng i snitt med europeiske lag....

I en periode der han har trent Lierse og Gent... | 	  

I Lierse gjorde han en fenomenal jobb og berget dem fra nedrykk,  noe Rekdal ikke klarte. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

puckno Veteran

| 

Posted: 22.08.2014 07:35    Post subject:  | 
				     | 

| 

Nei, det virker som om det kun er det avgjørende argumentet som mangler. 

Da kan jeg fortelle at jeg for ca hundre år siden hadde Trond Sollied som gymlærer. Jeg var strålende fornøyd. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

bommel Veteran

| 

Posted: 22.08.2014 07:38    Post subject:  | 
				     | 

| 

Solbakken, Berg, Solskjær og Deila blir en spøk i forhold til Sollied.

Tenk dere Sollied i forhold til de fire. 

Bare Solbakken er i nærheten - og da med ubeskrivelig mer penger og ro enn Sollied hadde i noen av klubbene sine.

Gi mannen 2 sesonger med startblokk i vår håpløst konstruerte spillerstall, og den mannen kunne gitt oss gull og grønne skoger - i hvertfall angrepsspill. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Konesseur Veteran

| 

Posted: 22.08.2014 07:47    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Kent wrote: | 	 		   	  | Konesseur wrote: | 	 		  | Man skal ikke tro alt man leser i avisa, og dette er absolutt et slikt tilfelle. Sollied er på toppen av ønskelista tl klubben. Noe annet er helt absurd. | 	  

Jeg tror faktisk dette stemmer. | 	  

Nei, Sollied er Plan A, Plan B, Plan C, Plan D, ...,  Plan Æ, Plan Ø, Plan Å, osv.

Noe annet er umulig. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

gisp! Legende

| 

Posted: 22.08.2014 07:52    Post subject:  | 
				     | 

| 

| gollum wrote: | 	 		  | Blir sentimental av innlegget ditt gisp. | 	  

Var ikke meningen å snurre spiralen den veien. Du får kanskje prøve å lese det baklengs og se om det hjelper.    _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Hvit mann som pusher 50 Veteran

| 

Posted: 22.08.2014 07:54    Post subject:  | 
				     | 

| 

| puckno wrote: | 	 		  | De kan ikke være så idiot at de skal gå mot supporterne enda en gang. | 	  

Jo. Det er tross alt ledelsen i RBK vi snakker om. Blir ikke i det hele tatt forundra om vi ender opp med han her til slutt... :-/ _________________ Du och vi, Alfred - du och vi | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

gisp! Legende

| 

Posted: 22.08.2014 08:04    Post subject:  | 
				     | 

| 

| puckno wrote: | 	 		  Nei, det virker som om det kun er det avgjørende argumentet som mangler. 

Da kan jeg fortelle at jeg for ca hundre år siden hadde Trond Sollied som gymlærer. Jeg var strålende fornøyd. | 	  

Han brukte boken "Kroppsøving i videregående skole" av Nils Arne Eggen.

Det var det avgjørende argumentet. (Kan også brukes som argument i debatten om hvor langt ute på viddene den heldigvis nå vingeklippede og degraderte sportslige leder Erik Hoftun var i den kampen han tok på temaet Eggen og fysisk trening.) _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

DelPiero Proff

| 

Posted: 22.08.2014 08:06    Post subject:  | 
				     | 

| 

Det som er det mest sjokkerende er den lista av mulige trenere de utarbeidet før de valgte Perry som trener.

Hvordan er slikt mulig? 

Jobbet de den frem i lunsjen over en Kjeldsberg kaffe?

Har de ingen oversikt utover de som viser ansiktet sitt på fotballekstra hver søndag?

Nå skal de samme personene gjennomføre den samme prosessen igjen, hvorfor skal det bli en bedre liste med aktuelle trenere nå?

Og om de mot formodning får til en bedre liste denne gangen, hvordan skal de greie å plukke den riktige kandidaten? _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.

-George Best- | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

KitWalker Veteran

| 

Posted: 22.08.2014 08:23    Post subject:  | 
				     | 

| 

Hvis ikke Sollied blir den nye sjefen på Lerkendal og de heller kommer opp med en Fagermo, en Deila som har fått sparken eller annet møl ... 

Da ...

Det beviser at de som trør på gangene inne på brakka er skitredde for endringene som Sollied vil gjøre, med god grunn, for de vil komme.

Noen er redde for jobbene sine der nede på brakka, det er bra sikkert. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Jangusk Veteran

| 

Posted: 22.08.2014 08:30    Post subject:  | 
				     | 

| 

Håper ikke de som elegant overså Sollied sist gjør det samme om igjen. Man må huske på at klubben har sikla på denne treneren siden tidlig på 2000 tallet.

Men av historien og med fasit i hånden er jeg livredd for at "meg selv tenkinga" som har planta seg i klubben fortsatt er meget sterk og at de som skal være med på treneransettelsen, i frykt for sin egen framtid i klubben, igjen skal overse Sollieds lyst til å trene klubben. Vi må ikke glemme at han er en sterk personelighet, og at dette gjerne skremmer beslutningstakerne. Men dette må de overse (styret), og heller la de som er redd for Sollied gå. Ingen er større enn klubben!

Nå ligger alt klart for klubben, og da bør og skal den rette beslutningen tas, og det er at mannen må få jobben med å Rbk på fotan igjen. _________________ thumb/b2gwNyta.jpeg | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

|