| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
PerO Veteran
|
Posted: 21.08.2014 17:07 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Om det så er hold i ryktene, er det sikkert at dette fortsatt er et problem?
|
Dagens artikler tyder vel på at det ikke er aktuelt lenger.
Hvis det er tilfelle, så er det jo bare å kjøre igang. En opplagt Sollied er vel den beste treneren klubben noen gang kan håpe på, nå når Eggen er blitt for gammel.
For min del kan de drite i prosessen hvis alle uklarheter omkring Sollied er ryddet av veien. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 21.08.2014 18:32 Post subject: |
|
|
Förslag till genomförandeplan.
1. Kandidater: Sollied
2. Grundlig process
3. Evaluering av process
4. Anställ Sollied |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 21.08.2014 22:11 Post subject: |
|
|
| Sollied er nå en klar oddsfavoritt hos ihvertfall NordicBet med 1.70, foran Fagermo med 3.50 og Ingebrigtsen med 4.50. Men så; som de neste på lista og med relativt lav odds kommer 3 trenere som vel ikke har vært diskutert mye her inne så vidt jeg kan huske; Peter Gerhardsson (Häcken) med 7.50, Andreas Alm (AIK) med 12 og Kent Nielsen (AaB) med 12. Som et lite sidespor til Sollied-diskusjonen; er det noen svensker og dansker (eller andre for den del) som kan si noe mer om noen av disse ? Er det bare spekulasjoner fra bookmakernes side eller kan det faktisk være reelle kandidater for RBK ? |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 21.08.2014 22:21 Post subject: |
|
|
| Kent Nielsen ble seriemester med Aalborg i vår, slik Hamren ble før han kom til oss. Står for offensiv, direkte fotball og har bygget et lag av lokale talenter. Stilte vel med 11 dansker i CL-kvalik i går (kun èn utenlandsk spiller i hele kamptroppen). |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.08.2014 23:40 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | Du mener jobbe for å sikre seg Sollied, og så kjøre en lang og god prosess for å begrunne hvorfor?  |
Ja visst, det er jo enklere å treffe på konklusjonen når man vet resultatet man skal havne på først, og utreder og konkluderer med kjente faktorer.
Kom forresten på en historie fra militæret der en av styremedlemmene i RBK hadde banerekorden på 3000-meterløypa på Steinkjersannan. Navn og tid sto på et messingskilt(?) bak brakka til skolekompaniet. Det var en god tid, men en meget habil orienteringsløper i mitt kompani slo tiden. Det spilte ingen rolle for idrettsoffiseren, kaptein X, for som han sa: Det er flere som har slått tiden, men det er ... (navnet på det nåværende styremedlemmet i RBK) som skal ha denne rekorden.
Skiltet hang jo der, og hadde hengt lenge, så hvorfor skru det ned og lage merarbeid liksom.
I styret sitter det altså noen med en slags tilknytning til temaet å konkludere før man utfører/presterer. 3000 meter i militære joggesko og militært treningstøy var det ingen som skulle løpe raskere enn plakettnavnet. Antar prosedyren er like gangbar nå.
Bare å gå på lageret og finne et gammelt dørskilt med Trond Sollied og skru det opp på døra allerede. Så er det bare å kjøre prosess og konkludere. Skal ha er visst et argument.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 22.08.2014 00:12 Post subject: |
|
|
Aab spiller ikke direkte fodbold i traditionel forstand. De spiller med mange pasninger på tværs af banen og stor tålmodighed, men med det udgangspunkt angriber de utrolig ofte gennem hurtigt pasningsspil, hvor det er afgørende med hårde afleveringer i længde retningen kombineret med de rette løb. Min største skeptisk overfor Kent Nielsen er, at det spil han står for er for lidt direkte i forhold til, hvad der ønskes af en Rosenborg-træner. Fordelen ved Kent Nielsen er, at han har evnet at skabe et relativt godt lag, der gennem brug af lokale, unge spillere kan slå FCK over én sæson. Han vil helt sikkert være i stand til at få det bedste potentiale ud af unge trøndere og det er selvfølgelig et kæmpe plus.
Hvis Rosenborg går efter en dansk træner, så vil Glen Riddersholm fra FCM passer bedre ind i den stil man traditionelt set har ønsket. Riddersholm spiller decideret direkte fodbold med mere fart, fysik og kraft end AaB. Dog direkte i en dansk kontekst og ikke direkte i Eggensk forstand. Riddersholm burde have givet et lavere odds end Nielsen, men jeg ser, at han ikke en gang er repræsenteret.
Jeg kunne skrive flere sider om forskelle og ligheder mellem trænere i historik og tilgang, men det orker jeg ikke. Her et sammendrag fra da lagene mødtes i foråret. |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 24.08.2014 14:52 Post subject: |
|
|
| Hva med Bob Bradley? Umulig å få han hit? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.08.2014 15:48 Post subject: |
|
|
Hele 26 av de siste 40 mesterskapene i norsk fotball har gått til klubber som har satset på trenere oppvokst i fylke eller som i ti år eller mer har bodd i samme by eller distrikt.
Les mer: Her er statistikken som viser at lokale trenere er gull |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.08.2014 16:19 Post subject: |
|
|
For en håpløs statistikk.
For det første er jo utvalget latterlig lite, for det andre står jo Nils Arne Eggen for 11 av 26 mesterskap alene, og fucker opp statistikken så til de grader, for det tredje tar den jo ikke høyde for hvor mange det er av de trenerne som har vært ansatt i samme periode, som har vært lokale.
Og alt dette illustrert av det nærmeste de kommer en lokal suksess i årets Tippeliga: Odds tittelløse Dag Eilev Fagermo, som neppe (min gjetning) kommer til å vinne noen tittel i år heller. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.08.2014 16:32 Post subject: |
|
|
| Hehe startet å skrive omtrent samme innlegg Zaphod, statistikk som det der er så gjennomført tullete. Gullalderen til RBK står for 12 av 26, da begynner tallet å bli rimelig dumt. |
|
| Back to top |
|
 |
Numsk Rutinert

|
Posted: 26.08.2014 22:44 Post subject: |
|
|
Noe sier meg at Deila ligger tynt an nå. _________________ Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.08.2014 23:26 Post subject: |
|
|
Noe sier meg at Deila mangler tyngde til å lede en klubb som Celtic, jeg mener at han også mangler tyngden til å lede RBK.
Deila kan bare dra tilbake til Drammen igjen, mer enn stor nok utfordring for han å lede et lag som Godset. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 26.08.2014 23:33 Post subject: |
|
|
| Deila har hatt suksess han, men i likhet med Fagermo så er det i en klubb som stiller null krav. Det er nettopp dette kravet som knekker de fleste trenere. Han går en brutal og nådeløs tid i møte. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 26.08.2014 23:33 Post subject: |
|
|
| trondhb wrote: | | Sollied er nå en klar oddsfavoritt hos ihvertfall NordicBet med 1.70, foran Fagermo med 3.50 og Ingebrigtsen med 4.50. |
At Sollied står med 1.7 på nordicbet og 4.5 på unibet har primært å gjøre med hva folk har spilt, og ikke med bookmakeres overnaturlige evner til å se inn i en eller annen krystallkule.
Dog setter de opp bruttolista fra start av og gjør vurderinger der. Rekdal på 10.0 er vel relativt funny, hadde ikke spilt ham på 100 en gang.
Når det gjelder de svenske på lista så har vel det å gjøre med hvem i Norden som har/har hatt suksess og potensielt kan være tilgjengelig. Kunne være morsomt å høre mer om de (Peter Gerhardsson, Andreas Alm, Kent Nielsen, Nanne Bergstrand).... MEN det er vel rimelig usannsynlig med flere 4-4-2-svensker her nå, så det er nok bortkastet tid. |
|
| Back to top |
|
 |
kek Proff

|
Posted: 27.08.2014 11:37 Post subject: |
|
|
| Deila får det tøft framover. Det skal ikke mye til før han får sparken. Han får uansett med seg en verdifull erfaring, en erfaring Fagermo aldri vil få. |
|
| Back to top |
|
 |
Numsk Rutinert

|
Posted: 27.08.2014 12:53 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke i tvil om at Deila er en god trener. Men på den øya han befinner seg på nå, er ikke Strømsgodset og Deilas prestasjoner en blipp på radaren engang. Når man er en stor nasjon, så ser man naturligvis ikke nedover. I Storbritannia tror jeg folk flest er enige om at de fant opp fotball, og derfor må de nødvendigvis være best i verden også. Å kalle en spade for en spade når et lag ikke er godt nok, er nok ikke den største styrken der. Da er det lettere å finne en syndebukk. Den ekstremt tabloide pressen sier ikke nei takk til en god heksejakt, og dette tror jeg saboterer både klubber og landslag. _________________ Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 27.08.2014 23:01 Post subject: |
|
|
Noen som vil revurdere Hareide som kandidat nå eller?
Slik jeg ser det er det største problemet med han at han ikke er noen erketypisk 4-3-3/Eggen-filosofi-trener. Det som skjedde for så mange år siden, må vi kunne glemme nå, enda så sårbart det var da. Som Eggen sa det "Du har lov til å være sint, men ikke mer enn et sekund på rad". |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 27.08.2014 23:20 Post subject: |
|
|
For min del så er det totalt uviktig om det spilles 433, 451, 442, 352 eller uansett hvilken kombinasjon man setter opp laget i. Det viktigste er at man vinner kamper og vinner serien!!!! At laget får ballen i motstanderens mål og slipper inn mindre mål i eget nett!!!! Akkurat nå er vi så utrolig langt unna med det å kreve ditt og datt i formasjon.
Åge Hareide?? Ja gjerne. Det han har gjort med Malmø nå er ikke annet enn svært sterkt. Så kan vi sitte her oppe i trøndelag og se på ett lag som ikke kom seg videre til neste kvallikrunde i EL league engang.
Vi er så langt unna det å komme oss inn i ett eller annet gruppespill i Europa og det vil vi fortsatt være hvis vi ikke får tak i en sterk trener/manager. Også kommer det til å kreve utrolig mye penger på å skaffe kompetente folk både i trenerstaben og i spillertroppen. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.08.2014 13:13 Post subject: |
|
|
Dette er jeg totalt uenig i, det er helt feil tidspunkt å være kortsiktig resultatorientert. Selvfølgelig er målet å være stabilt gode og vinne kamper, men nå må klubben bestemme seg for hvordan Rosenborg skal komme dit. Det gjør man ikke med pragmatisk vingling mellom spillestiler og kynisk fokus på å vinne kamper - det er den dyre måten å gjøre det på - men med langsiktig og kontinuerlig satsning på spillestil og riktige spiller- og trenertyper.
Jeg er enig i at formasjonen er mindre viktig enn den grunnleggende innstillingen til fotball, men akkurat nå er dette viktigere enn om vi vinner bitte litt flere kamper i år.
Hareide? Tja. Dyktig trener det, og langt fra det verste vi kunne ha landet per dags dato, men merk også spillerstallen til Malmö FF. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 28.08.2014 14:20 Post subject: |
|
|
| Kunne vel knapt sagt det bedre, zaphod81. |
|
| Back to top |
|
 |
henriksjaamo Junior
|
Posted: 28.08.2014 14:24 Post subject: |
|
|
| Hamren tilbake, hvordan hadde det gått? Ryktes at han snart mister jobben. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 28.08.2014 14:25 Post subject: |
|
|
| Hadde blitt urealistiske forventninger, høyt overgangsbudsjett og kjedelig fotball! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.08.2014 14:28 Post subject: |
|
|
Ja jeg tror nok folk hadde blitt (skuffet) overrasket om vi hadde ansatt Hamren. Pengebruken, lønningene, kjøpene og spillmateriellet var helt hinsides i hans periode.
Allikevel var angrepspillet planløst, kampene kjedelige og CL-spill fraværende. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 28.08.2014 14:30 Post subject: |
|
|
| Brego wrote: | | Hadde blitt urealistiske forventninger, høyt overgangsbudsjett og kjedelig fotball! |
+ "attityd", spillere som står kampen ut og muligheter for å vinne noe igjen... |
|
| Back to top |
|
 |
henriksjaamo Junior
|
Posted: 28.08.2014 14:35 Post subject: |
|
|
| Liker typen svært godt. Han er en likandes kar og sterk faglig sett. Leverte ikke underholdende fotball under perioden i RBK, dog. Men hvis det står mellom Hamren og Fagermo, så er valget enkelt for meg. Det er likevel ingen tvil om at det finnes andre trenere i verden som passer bedre for Rosenborgs vedkommende enn det Hamren gjør. |
|
| Back to top |
|
 |
|