English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Sollied
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 112, 113, 114  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SeG
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 12:29    Post subject: Reply with quote

Jeg velger å ta dagens nyheter som et tegn på at Sollied er en seriøst kandidat i utvelgelsen av neste trener for RBK. Det gjør godt i sjela for meg som har vært sikker på at Fagermo nærmest tripper i skien etter å bli ferdig med årets sesong slik at han kan komme nordover Razz

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende

PostPosted: 21.08.2014 13:35    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
Syns Sollied har vært fast bestemt på å overholde trenerkontrakter, og at det har gjort ham uaktuell som ny RBK-trener flere ganger.

Koteng får tøye strikken ved eventuelle kontraktsforhandlinger når det gjelder lengde på kontrakten.

Har inntrykk av at han har vært ledig når vi hadde ville hatt han, men at "timingen" ikke var rett, av andre grunner.
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 14:24    Post subject: Reply with quote

Syns å huske at han ofte har nevnt at han ville fullføre inngåtte kontrakter, og derigjennom kommet med uttrykk om 'timing', men er mulig jeg husker feil.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 14:26    Post subject: Reply with quote

Dersom det nå likevel skulle blir Fagermo og ikke Sollied så håper jeg virkelig vi denne gangen får mer undersøkende journalistikk enn i 2010. Ved en eventuell forbigåelse av Sollied bør de fleste kortene opp på bordet nå med en gang og ikke fire-fem år etterpå, så dette ikke ender med 'Eggen-gate 2'. Jeg har relativt høy - men ikke full - tillit til at prosessen nå blir bedre.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 17:00    Post subject: Reply with quote

Cyrilp wrote:
Kjenner jeg fikk en miniorgasme nå på morningen med slike nyheter. Embarassed

Too much information...
Jonas
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 17:08    Post subject: Reply with quote

Sollied vraket da Perry fikk jobben

http://www.google.no/url?...1344,d.bGQ
SeG
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 17:18    Post subject: Reply with quote

Det var nyheter jeg ikke ville ha i dag, rett å slett. Jeg velger å tro det ikke stemmer. Vi kan ikke ha valgt Perry foran Sollied, det blir for dumt. (Jada, vet det er meget mulig, velger bare å leve i fornektelse fra nå av)

Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 17:37    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:

Rolling Eyes Crying or Very sad
JanneB
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 17:50    Post subject: Reply with quote

Her har vi fått tidenes brudd. Om vi ikke klarer å omsette denne sjansen og ansette Sollied, slik vi burde ha gjort i 2012, så fortjener vi ikke mer. Da kan vi ta oppstilling blant middelmådigheter som VIF, IFK eller BIF.

Nå vet vi at Trond Sollied er interessert og vi vet at vi ikke har valgt trener enda. Det vil være utilgivelig om han ikke er RBK trener 01.01.15. Ikke akseptabelt at vi lar han glippe igjen.
Back to top
lillegutt
Junior

PostPosted: 21.08.2014 17:50    Post subject: Reply with quote

Er ikke veldig interessert i Sollied. Tror ikke vi trenger er gammel trenerlegende med ett litt for stort alkoholforbruk og lite suksess som trener i det siste.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 17:55    Post subject: Reply with quote

lillegutt wrote:

Jeg liker hvordan du tar spekulasjoner og presenterer dem som faktum. Det får din agenda til å virke mye sterkere enn hva virkeligheten muligens er.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 17:55    Post subject: Reply with quote

Spekulasjoner, og nei, kanskje ikke i det siste, fordi han har hatt pause fra yrket. Men at mannen kan få lag å prestere er hevet over en hver tvil. Han får lagene ut i europa og de spiller angrepsvillig fotball!

Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 18:05    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:

Må si jeg forventet litt mer krutt enn det som stod i det kapittelet. Sollied er jo bare et av mange navn som er nevnt på en liste. Utover det sies det ingenting om hvorvidt Sollied ønsket jobben, men var prioritert bak Perry av klubben.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 18:07    Post subject: Reply with quote

Klikk-skapende overskrift sånn sett, ja.
SeG
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 18:07    Post subject: Reply with quote

Nei leste det selv og ingenting tyder på at begge satt parat til å ta over og at man dermed valgte Perry sånn sett. Tror Sollied ble faset ut tidlig i prosessen sammen med Eggen, da de begge står for samme utfordringer i forhold til omgivelser som Hoftun og co er så redde for

Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.08.2014 18:24    Post subject: Reply with quote

I hver dårlig, amatøraktige, stygge eller bedritne avgjørelser som er tatt i klubben så dukker navnene Hoftun&Alstad opp.

Jeg bryr meg ikke om Hoftun kan være god på feltet eller om Alstad gjør noe konstruktivt, de har i lang tid tatt valg som har skadet klubben for alltid, de har blitt gift i en organisasjon som trenger nytt liv. Håper Koteng har baller til å sparke dem begge ut.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 18:26    Post subject: Reply with quote

I den Adressa pluss artikkelen med Sollied prater han om Kåres utspill vedr. trenerjobben i Dagsavisen og den påfølgende avkreftelsen i VG.

Selv sier Trond at RBK ikke har kontaktet han, noe jeg har vanskelig å tro på.

Når han prater om at timingen er riktig nå og sønnen lærer seg norsk kan jeg ikke forstå annet enn at dette er et frieri til RBK.

Last edited by JanneB on 21.08.2014 18:30; edited 1 time in total
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 18:28    Post subject: Reply with quote

Det som er det værste er den lista på 7 navn.... bare trenere med norsk pass som endte med at Perry ble ansatt. Er det rart denne klubben er på god vei til å grave sin egen grav?

Det finnes kun 1 trener pr idag med norsk pass som kan trene Rosenborg, og det er Trond Sollied. Ferdig snakka!!!
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 18:44    Post subject: Reply with quote

Ronny Deila er velkommen om han får sparken! Vi skulle også hatt Malmø sportsdirektør som har gjort mye riktig i det siste, med blant annet å hente Markus Rosenberg.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 18:58    Post subject: Reply with quote

Malmös sportchef, Daniel Andersson, är en riktig rookie som spelade fast i Malmö säsongen 2012. Han var assistenttränare förra året. Andersson och Hareide har fått välförtjänt skryt i svenska tidningar. Ingen av dessa hade dock klarat av en grundlig process i RBK eller accepterats av RBK-webs
skribenter.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 19:09    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Ronny Deila er velkommen om han får sparken! Vi skulle også hatt Malmø sportsdirektør som har gjort mye riktig i det siste, med blant annet å hente Markus Rosenberg.

Deila er kjørt.

Man hadde muligens muligheten i 2012, men dagens ledelse var tydeligvis så sjarmert av Perry at det ikke var nødvendig å forhøre seg med andre kandidater.

Spørsmålet jeg stiller meg; hvordan kunne oppegående mennesker knyttet til fotballen anse Perry som en bedre kandidat for RBK enn Deila?

Hvis man både sammenlignet resultater, prestasjon, ambisjonsnivå, internasjonal tilnærming, spillerutvikling og spillestil var det jo åpenbart at Deila utkonkurrerte Perry.

Denne feilvurderingen er utilgivelig og vitner om en så stor mangel på kompetanse at alle delaktige i prosessen burde vært forvist bort fra klubben.

Jeg var forbannet da Perry ble valgt som trener, men det kan ikke sammenlignes med den frustrasjonen jeg opplever da man får innblikk i de valgene som er tatt i klubben de siste årene.

Det blinker varsellamper bestående av ett ord med store bokstaver: INKOMPETANSE

Hoftun, Alstad og Koteng: trøndelags største klabblag!
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 19:14    Post subject: Reply with quote

Perry var flink til å snakke for seg i starten. Husker den første pressekonferansen etter han ble ansatt. Masse gode formuleringer og tanker om hvordan underholdende fotball skulle spilles, og jeg fikk faktisk trua.

I tillegg var Perry godkjent av Nils Arne Eggen, en mann som man faktisk lytter til.

Dessverre var det hele Perry filosofie en stor løgn. Det hele var bare fine ord uten rot i virkeligheten.
Back to top
Numsk
Rutinert

PostPosted: 21.08.2014 19:15    Post subject: Reply with quote

Om det er noe hold i dette med alkohol, noe jeg ikke aner noe som helst om; treneren kan for min del gjerne sitte på en dahls-kasse og pilse på sidelinja, bare han får dette laget tilbake på toppen av tabellen.
Kent
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 19:18    Post subject: Reply with quote

Legger man til alle de mislykkede og hårreisende treneransettelsene og hvordan klubben har klart å kjøpe seg til fallitt gjennom et utall av bomkjøp gjennom flere år, er konklusjonen at det nesten er godt gjort å få til.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 21.08.2014 19:25    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Perry var flink til å snakke for seg i starten. Husker den første pressekonferansen etter han ble ansatt. Masse gode formuleringer og tanker om hvordan underholdende fotball skulle spilles, og jeg fikk faktisk trua.

I tillegg var Perry godkjent av Nils Arne Eggen, en mann som man faktisk lytter til.

Dessverre var det hele Perry filosofie en stor løgn. Det hele var bare fine ord uten rot i virkeligheten.

Det at Perry var god til å snakke for seg er ingen unnskyldning for de involverte parter.

Hadde man satt Deila opp mot Perry hadde kompetente ledere valgt riktig.

Summen av feilaktige avgjørelser er for mange. Det gjelder ikke kun Hoftun, Koteng burde aldri vært arbeidsleder for å stake ut kursen for fremtidens RBK.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 112, 113, 114  Next
Page 90 of 114

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb