View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.08.2014 18:39 Post subject: |
|
|
Det jeg liker så godt det er at Nils Arne er så t-y-d-e-l-i-g. Da blir det mye vanskeligere å bortforklare for sånne som liker det. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 20.08.2014 18:43 Post subject: |
|
|
nidaros997: Jeg tror du har veldig, VELDIG mye rett i det du skrev her! |
|
Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 20.08.2014 20:48 Post subject: Grrrrr.... |
|
|
Jeg er enig i det meste som er skrevet her. Bekreftelsen av det jeg har fryktet tidligere er vond. Meget vond. Enkelte burde gå i skammekroken, og bli der. Eggen hadde fortjent så mye mer... |
|
Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 20.08.2014 21:13 Post subject: |
|
|
Bratseth: Quote: | - Den dagen Nils Arne Eggen er et problem, så er det Rosenborg som har et problem. Hans kunnskap er det behov for. |
 _________________ 100% JESUS |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 20.08.2014 21:55 Post subject: |
|
|
http://www.vg.no/sport/fo.../23278224/
Koteng sier at RBK ledelsen har undervurdert kompetansen til Nils Arne Eggen. Han sier også at det er folk i RBK-miljøet som er redd for NAE. Det har nok garantert blitt en sannhet blant mennesker som har vært redde for NAE at hans metoder var utdaterte og ikke kunne fungere i moderne fotball for å holde han ute av klubben. Helt forferdelig.
Koteng sier at han ønsket å samarbeide med Eggen når han kom inn i klubben, men at det på dette tidspunktet var uaktuelt for Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.08.2014 22:30 Post subject: |
|
|
Herlig svar fra Eggen på Hoftuns merkelige og for øvrig helt udokumenterte påstander.
Quote: | Noen må passe seg slik at de ikke blir best i eting, oppvarming og uttøying.
Nils Arne Eggen til Dagbladet etter Hoftuns påstander om at han ikke er opptatt av kosthold og fysisk trening |
 _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.08.2014 22:42 Post subject: |
|
|
Beren wrote: | Ser forøvrig at Heldal twittrer at det er stille på RBKWEB i dag! Usikker på hva han mener om det. |
1. Han klarte ikke å klikke seg inn på RBKweb?
2. Ironi?
 _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 20.08.2014 23:00 Post subject: |
|
|
Quote: | Jeg var uenig i den løsningen, og det har ingenting med Hamrén å gjøre, altså, sier Eggen, og legger til med latter i stemmen:
- Han var en ung mann, og trengte vel den doble inntekten. |
Åååååh  |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 20.08.2014 23:56 Post subject: |
|
|
Jeg syns så ufattelig synd på Eggen.
Folk ( Hoftun, Alstad osv ) oppfører seg som en drittsekk mot han, mistet Eggen-junior, mistet kona, sliter med helsa, og ser at klubben han elsker blir ødelagt av Erik Hoftun.
Han skulle bare visst hvor ufattelig stor pris vi supporterne setter på han! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 21.08.2014 00:02 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Jeg syns så ufattelig synd på Eggen.
Folk ( Hoftun, Alstad osv ) oppfører seg som en drittsekk mot han, mistet Eggen-junior, mistet kona, sliter med helsa, og ser at klubben han elsker blir ødelagt av Erik Hoftun.
Han skulle bare visst hvor ufattelig stor pris vi supporterne setter på han! |
Enig det gjør vondt langt inn i sjela. Det må nok være en viss bismak når denne plassen foran stadion skal kalles opp etter ham nå, og de som har vært utidige skal hylle ham. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.08.2014 00:45 Post subject: |
|
|
Ja, lett å ha medlidenhet med Eggen, men den sterkeste følelsen jeg har er en langvarig glede som fortsatt er der inne. En sterk glede over at selveste Nils Arne Eggen har vært, og er, glad i klubben Rosenborg.
Ellers, som flere har nevnt i denne tråden tidligere: Å se på Orkla spille kamper er faktisk ikke så verst, hvis man har anledning.
Sannsynligvis hverken spiser, hviler, trener eller kler de seg rett, (om det er fnugg av sannhet i Erik Hoftuns bokbeskrevne bedømmelse av Eggens evner), men spille underholdende, offensiv fotball med god samhandling kan de unge amatørene. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 21.08.2014 01:20 Post subject: |
|
|
Ta Turen til Ordalbanken Stadion og støtt Orkla!
Ikke bare 10 stk, men la oss fylle stadion til ære for Nils så ofte vi kan!
Vi skylder ham mye mere enn hva vi noen sinne klarer å betale tilbake _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 21.08.2014 08:26 Post subject: |
|
|
Etter alle disse årene med stigende kritikk, undrer jeg meg over at Hoftun fortsatt sitter i stillingen.
Han må jo mangle noe der oppe i topplokket for å ha nerver til å svelge alt negativt trøkk. Normale folk hadde jo klappet sammen for lengst. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 21.08.2014 14:16 Post subject: |
|
|
Fra boka (et helt kapittel lagt ut på Adressa+ nå):
Quote: | Koteng svarte bastant «nei» på spørsmålet om Eggen var blant kandidatene til å overta da Jönssons avgang ble offentliggjort. Svaret kom etter at styrelederen hadde grublet fælt i mange måneder. Da Koteng gikk inn i styret vinteren 2012, ønsket han svar på et spørsmål som plaget ham. Han kunne ikke begripe hvorfor klubben lot en av Europas beste trenere og en ressurs som Eggen være ubrukt.
Noe av det første han gjorde var å gå en runde i miljøet. Han spurte sentrale RBK-personer direkte: «Hvis RBK vinner to kamper denne sesongen og taper resten, setter vi da inn Nils Arne?»
Alle han spurte sa nei. Koteng fikk til svar at hvis Eggen igjen blir ansatt som hovedtrener, forsvinner både spillere og administrasjonen fra Lerkendal. Han fikk høre at Eggens lederstil rett og slett er for krevende. |
|
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 21.08.2014 14:25 Post subject: |
|
|
Kjenner jeg er i ferd med å eksplodere. At Eggen er mye å håndtere er nok ikke veldig langt fra sannheten, men hans resultater og prestasjoner burde da skrinlegge enhver slik kritikk? Dessuten er jeg sikker på at det er mulig å tilpasse Eggen nye omgivelser også. Mannen er faktisk flink på å ta til seg ting, selv om det kanskje kan gå litt tid før det synker helt inn hos ham.
Skammelig.. skammelig, hele opplegget _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.08.2014 14:26 Post subject: |
|
|
Det er akkurat det som er det mest provokerende. At disse inkompetente noldusene har pisset på den største ressourcen klubben nogensinde har haft. Hoftun, Alstad og resten af administrationen og spillerne, hvis ambitionsniveau strækker sig til middelmådighed, kan dra ret til helvete. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 21.08.2014 14:26 Post subject: |
|
|
Quote: | Etter hva han hadde hørt av dem han pratet med på Brakka, så Koteng for seg at møtet kom til å fortone seg omtrent slik: Han ville bli jaget ut av rommet de satt i, for deretter å bli oppringt av Eggen igjen etter et halvt døgn.
Praten ble ikke så dramatisk som Koteng fryktet. Det endte slett ikke med at trenerlegenden jaget eiendomskongen bort. Det som skjedde var derimot at Eggen svarte at det ikke var aktuelt for ham å ta på som hovedtrener for Rosenborg. Han sa at han rett og slett ikke hadde energi nok. Dermed følte Koteng at han fikk parkert det spørsmålet.
Men kunne svaret blitt et annet om Eggen virkelig hadde følt seg ønsket av hele klubben?
Trenerlegenden var godt kjent med motstanden mot ham på Brakka. Han skjønte hvilke reaksjoner et nytt Eggen-comeback ville ha skapt i organisasjonen. |
Blir sint av å lese dette. Fy faen så mye dritt folk på brakka virker å ha snakket om Eggen. Spark hele organisasjonen og start på nytt. |
|
Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 21.08.2014 14:58 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Ta Turen til Ordalbanken Stadion og støtt Orkla!
Ikke bare 10 stk, men la oss fylle stadion til ære for Nils så ofte vi kan!
Vi skylder ham mye mere enn hva vi noen sinne klarer å betale tilbake |
Tenk for en markering det hadde vært om kjernen hadde stilt med 2000 mann + bannere, trommer, flagg og det som er, på en Orkla-hjemmekamp istedet for en Rosenborg-hjemmekamp denne høsten. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 21.08.2014 14:59 Post subject: |
|
|
Jeg foreslår at vi starter oppryddingen ved å kaste alle som har motarbeidet NAE på noe vis ut av brakka. Så kan vi få noen nøytrale personer til å spørre NAE hvordan han kan tenke seg å bidra i dag, og hvordan vi i dag best kan gjøre godt igjen det som har skjedd de fire siste årene. Dette må gjerne offentliggjøres, så vi kan føle oss sikre på at han virkelig er spurt...
Er enig i at Eggen=RBK, og da vil vi aldri komme videre om mange sitter igjen med en følelse av at han er kastet ut i kulda. For min del er han velkommen til å være trener på Lerkendal til han blir båret (kald) ut derfra, og det vil jeg gjerne at han skal føle også. Eggen må selv få bestemme om han orker og ønsker å bidra, men ingen andre må få ta den avgjørelsen... |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 21.08.2014 14:59 Post subject: |
|
|
Kjernen er RBK-supportere, ikke Orkla, selv om NAE er trener der, så tror ikke det kommer til å skje. |
|
Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 21.08.2014 15:02 Post subject: |
|
|
georgios wrote: | Kjernen er RBK-supportere, ikke Orkla, selv om NAE er trener der, så tror ikke det kommer til å skje. |
Det begynner vel å bli få i Kjernen som er supportere av organisasjonen RBK. De 11 som til enhver tid spiller, ja. NAE er mer Rosenborg, og Orkla spiller mer Rosenborgsk, enn Rosenborg.
Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 21.08.2014 15:06 Post subject: |
|
|
Er vel kun de på brakka som er supportere av organisasjonen RBK nå lenger.. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 21.08.2014 15:07 Post subject: |
|
|
Overrasker vel ingen at de utrente spillerne og og den kompiskultur-baserte administrasjonen opplever Eggen som "for krevende". |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 21.08.2014 15:08 Post subject: |
|
|
stenex wrote: |
Det begynner vel å bli få i Kjernen som er supportere av organisasjonen RBK. De 11 som til enhver tid spiller, ja. NAE er mer Rosenborg, og Orkla spiller mer Rosenborgsk, enn Rosenborg.
Rosenborg. |
Klubben er mer enn de tåpene som sitter i administrasjon og andre stillinger. Per definisjon er klubben medlemmene. Ikke spillerne, trenere, sportsdirektører og annet "rask". |
|
Back to top |
|
 |
|